ایران گردی

حتما از مکان های دیدنی جزیره هندورابی بازدید کنید

تودی تریپ: جزیره هندورابی یکی از جزایر بکر و دیدنی استان هرمزگان است که در خلیج فارس قرار دارد. مساحت این جزیره در مقایسه با سایر جزایر ایرانی در خلیج فارس بسیار کم است. در کمتر از 20 دقیقه تا جایی که ممکن است دور این جزیره بروید. مساحت آن 22 کیلومتر است و بین جزیره لابان و جزیره کیش قرار دارد.

آشنایی با جزیره زیبای هندوراس

سفر به جزایر دورافتاده و بکر می تواند یک سفر بسیار لذت بخش و جذاب برای دوستداران طبیعت باشد. ایران نیز جزایر کوچک و خلوتی دارد. از جمله می توان به جزیره هندورابی اشاره کرد که می تواند یک مقصد گردشگری عالی برای شما باشد. هندورابی یکی از توابع بخش کیش در شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا در مرتفع ترین نقطه به حدود 45 متر می رسد. در این جزیره هیچ تپه و کوهی وجود ندارد و سطح آن کاملا صاف است. در سال 1388 به دستور رئیس جمهور وقت جزیره هندورابی به مرزهای منطقه آزاد کیش اضافه شد تا گردشگری در آن رونق بگیرد.

حتما از دیدنی های جزیره هندورابی دیدن کنید

برای رفتن به جزیره هندورابی، بهترین و مقرون به صرفه ترین راه، سفر دریایی است و از چندین منبع قابل انجام است. نزدیکترین جاده به هندورابی از ابتدای بندر چیریوه است. از چیریوه تا هندورابی را می توان در 20 دقیقه طی کرد. از بندر لنگه و لاوان نیز می توانید با قایق به هندورابی بروید. اما فاصله بیشتری وجود دارد که باید طی شود. راه دیگری برای رفتن به جزیره هندورابی از کیش است. در کیش، بلیط کشتی به هندوراس در ساعات مختلف موجود است.

صخره های مرجانی زیادی در آب های اطراف جزیره هندورابی وجود دارد. بنابراین موجودات آبزی زیادی در آنجا زندگی می کنند. از ماهی های اطراف جزیره هندورابی می توان به جراح ماهی، طوطی ماهی، بی نظیر، پیکاسو، ملوان و ماهی تن زرد دم اشاره کرد. علاوه بر این، در داخل جزیره، در پایان زمستان و تا اوایل تابستان، لاک پشت های زیادی برای تخم گذاری به سواحل هندورابی می آیند که مناظر بسیار دیدنی و باورنکردنی را ایجاد می کند. پرندگانی مانند شاهین و شاهین نیز در هندوراس یافت می شوند.

در اسناد تاریخی دو دلیل برای نام هندی عربی وجود دارد. در این اسناد از جزیره هندورابی با نام «ابرون» یاد شده است. اما هلندی ها این جزیره را در سال 1645 “هورن” نامیدند. بنابراین ممکن است این دو نام در گویش مردم و با گذشت زمان به «خندورابی» تغییر کند. از سوی دیگر، طبق یک افسانه قدیمی، عاشقی به نام هند و رابی به این جزیره سفر کردند تا بقیه عمر خود را در آنجا بگذرانند و از آن زمان این جزیره به هندورابی معروف است.

حتما از دیدنی های جزیره هندورابی دیدن کنید

جاذبه های ایندور

مخزن هندورابی

مخزن هندورابی آب باران را جمع آوری می کند و ساکنان محلی از آن برای مصرف خود استفاده می کنند. بنابراین، مخزن برای آنها بسیار مهم است. در واقع این مخزن مکمل چاه های آب شیرین جزیره است و در مواقع کم آبی بسیار موثر است.

تعطیلات در جزیره هندوراس
اگر قصد سفر به جزیره هندورابی را دارید باید در نظر داشته باشید که در دل طبیعت بکر می روید و نباید انتظار امکانات تفریحی و گردشگری زیادی را در این جزیره داشته باشید. همچنین می توانید فعالیت های زیر را در این جزیره امتحان کنید.

صید ماهی
می توانید لذت ماهیگیری را در جزیره هندورابی تجربه کنید. در شرق و جنوب این جزیره سکوهایی تعبیه شده تا گردشگران به راحتی روی آن بایستند و قلاب ماهیگیری خود را در آب دریا بیندازند و مدتی منتظر بمانند تا یکی از ماهی های اطراف جزیره قلاب شود. اگر ماهیگیر هستید، هنگام سفر به جزیره هندورابی فراموش نکنید که قلاب ماهیگیری خود را همراه داشته باشید.

ورزشهای آبی
یک باشگاه تفریحی در جزیره هندورابی راه اندازی شده است که می توانید از آن دیدن کنید و از امکانات تفریحی استفاده کنید. در این باشگاه می توانید ورزش های آبی مانند قایق سواری در اطراف جزیره، قایق سواری با موز و جت اسکی را امتحان کنید. از دیگر امکانات تفریحی این باشگاه می توان به موتور سواری در ساحل جزیره هندورابی اشاره کرد. اگر به موتورسواری علاقه دارید حتما به این باشگاه بروید.

حتما از دیدنی های جزیره هندورابی دیدن کنید

بناهای تاریخی
مانند سایر جزایر خلیج فارس، بقایای نیروهای نظامی پرتغالی را می توانید در جزیره هندورابی ببینید. این آثار شامل دژهای نظامی است که در گذشته توسط نیروهای نظامی پرتغالی در این جزیره ساخته شده است. اما اکنون فقط دیوارهای آن باقی مانده است.
از دیگر آثار تاریخی جزیره هندورابی می توان به روستای مخروبه ای به نام «الدورات» اشاره کرد. چندین آب انبار قدیمی در روستا وجود دارد.

پیاده روی در طبیعت بکر جزیره هندورابی
یکی از جذاب ترین فعالیت هایی که می توانید در این جزیره امتحان کنید، قدم زدن در طبیعت بکر این جزیره است. با قدم زدن در کنار ماسه های ساحل این جزیره می توانید انواع حیوانات از جمله لاک پشت ها و مرجان ها را ببینید.
اگر عاشق دیدن پدیده های طبیعی هستید و حضور در دل طبیعت برای شما آرامش بخش است، می توانید هنگام طلوع یا غروب خورشید در ساحل این جزیره بنشینید و مدتی به افق خیره شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا