ایران گردی

حتما از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق در کردستان بازدید کنید

تودی تریپ: کردستان هر جاذبه طبیعی که فکرش را بکنید دارد.

اگر به حیات وحش علاقه مند هستید، می توانید از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق دیدن کنید. منطقه حفاظت شده عبدالرزاق زیستگاه 80 گونه پرنده و 17 گونه پستاندار است.

این منطقه وسیع 43950 کیلومتر وسعت دارد و بیشتر گونه های جانوری ساکن در آن جزو گونه های کمیاب ایران هستند.

قوچ، عقاب طلایی، باکلان، کبک و لک لک از جمله مهم ترین گونه هایی هستند که در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق زندگی می کنند.

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق درست در کنار غار کرفتو قرار دارد. بنابراین اگر به غار می روید می توانید از این منطقه دیدن کنید.

آشنایی با منطقه حفاظت شده عبدالرزاق

استان سرسبز و زیبای کردستان یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری به شمار می رود که با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، می تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند.

حتما از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان دیدن کنید

در سفر به این کشور، اگر علاقه مند به دیدن مکان های هیجان انگیز هستید، از جاذبه های سقز مانند منطقه حفاظت شده عبدالرزاق که زیستگاه بسیاری از حیوانات است دیدن کنید.

منطقه ای که 80 گونه پرنده و 17 گونه پستاندار در این زیستگاه زندگی می کنند.

اگر به تورهای پرنده نگری علاقه دارید، با بازدید از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق می توانید گونه های کمیاب و کمیاب را مشاهده کنید که برای هر گردشگری می تواند جالب باشد.

از این گونه های کمیاب و کمیاب می توان به لک لک، عقاب شاهی، پرنده راست، قوچ، شغال، شغال، هما، کبک و شغال اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این منطقه با مساحت 43950 هکتار، وجود گونه های مختلف گیاهی مانند مرزه، گون، کما، بادام وحشی، زنبق، میخک و زل است که در بخش وحشی این منطقه یافت می شود. منطقه حفاظت شده عبدالرزاق.

به لطف شرایط آب و هوایی خوب و جنگل ها و مراتع سرسبز، این گونه های گیاهی زیستگاه بسیاری از حیوانات بود.

ناگفته نماند که در حال حاضر بیش از 350 گونه گیاهی در منطقه عبدالرزاق شناسایی شده است.

یکی از دلایلی که به اهمیت این منطقه حفاظت شده کمک می کند وجود مناظر جذابی مانند قلعه زیویه است. قلعه زیویه یکی از معروف ترین آثار تاریخی شهرستان سقز است که در ارتفاعی بلند و بر روی تپه ای دیدنی قرار گرفته است.

دژی باستانی که پس از سال ها ساخت هنوز آثاری از تأثیر آن باقی مانده است.

حتما از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان دیدن کنید

علاوه بر وجود قلعه باستانی زیویه که اهمیت منطقه حفاظت شده عبدالرزاق را دوچندان کرده است، اثر فرهنگی غار باستانی کرفتو از دیگر جاذبه های این منطقه به شمار می رود که بر اهمیت این منطقه تاثیر بسزایی داشته است. حوزه.

غار باستانی کرفتو یک غار مصنوعی است که قدمت آن به دوران مادها برمی گردد و اسرار بسیاری را در خود جای داده است.

گردشگران تور کردستان می توانند در بازدید از شهر سقز هم از قلعه زیویه و هم از غار باستانی کرفتو دیدن کنند و لحظات متفاوتی را در بازدید از این جاذبه ها تجربه کنند.

همچنین اگر علاقه مند به خرید هستند، می توانند سری به بازار تورقز بزنند و صنایع دستی که هنر مردم با ذوق کردستان است را بخرند و سوغات این دیار را با خود ببرند.

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کجاست؟

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق یکی از جاذبه های گردشگری سقز است که با وسعت 43950 هکتار عنوان سومین منطقه حفاظت شده استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

این قلمرو زیستگاه 80 گونه پرنده، 17 گونه پستاندار و بیش از 350 گونه از گیاهان مختلف به ویژه گیاهان کمیاب و کمیاب است.

حتما از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان دیدن کنید

در کنار زیبایی های طبیعی، وجود آثار تاریخی مانند تپه باستانی زیویه بر اهمیت و محبوبیت این منطقه افزود.

کبک، قوچ، لک لک، عقاب شاهنشاهی، هما، گرگ، مرغ حق، شغال، گوسفند و مرغ و سایر حیوانات و کما، گون، مرزه، بادام وحشی، زنبق، میخک و باغ وحش از جمله گیاهانی هستند که در این منطقه یافت می شوند. ، ارزشمند است.

منطقه حفاظت شده عبدالرزاق در موقعیت جغرافیایی N3618 E4644 در استان کردستان واقع شده است. زیستگاه عبدالرزاق سقز با مساحت 43 هزار و 950 هکتار سومین منطقه حفاظت شده استان کردستان و در شهرستان سقز واقع شده است.

در این زیستگاه 80 گونه پرنده، 17 گونه پستاندار و بیش از 350 گونه گیاه زندگی می کنند. لک لک، عقاب طلایی، هما، گرگی، هک، کبک، قوچ، میش و شغال از گونه های کمیاب و برجسته زیستگاه عبدالرزاق هستند.

آنچه به این منطقه اهمیتی دو چندان می بخشد وجود آثار تاریخی و فرهنگی غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه است.

منطقه عبدالرزاق که یکی از مناطق مرکزی استان کردستان است مستعد رویش انواع گونه های گیاهی است و با برنامه های تحقیقاتی و آموزشی و جذب کارشناسان می توان گونه های بیشتری را در آینده نزدیک در سراسر این منطقه شناسایی کرد. استان به ویژه در منطقه عبدالرزاق.

گونه های گیاهی مرزه، گون، کما، بادام وحشی، زنبق، میخک و زل از گونه های گیاهی منطقه عبدالرزاق هستند و گاه وجود برخی گونه های کمیاب و محلی نیز یکی دیگر از شاخص های کردستان در بین استان های دیگر و حتی جهان است.

حتما از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا