ایران گردی

حتما از منطقه بیابانی سایه خوش بندر لنگه بازدید کنید

تودی تریپا _ خدمات توریستی: منطقه کویری سایه خوش در بخش غربی روستایی به همین نام قرار دارد.

روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه در 40 کیلومتری جنوب خمر و 55 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی بندرلنگه به ​​بندرعباس امکان پذیر است.

منطقه سایه خوش به دلیل مجاورت با خلیج فارس و وجود نخل های فراوان در منطقه، یکی از جاذبه های گردشگری بندرلنگه به ​​شمار می رود و یکی از زیباترین سواحل جنوب به شمار می رود.

همچنین روستای سایه خوش قدمتی طولانی دارد و دارای آثار تاریخی از جمله بند حسن و کاروانسرای صفوی است.

آشنایی با منطقه کویری سایه خوش

بندرلنگ یکی از بنادر مهم و قدیمی ایران است که به دلیل مرواریدهای خوبی که از آنجا صید می شد به بندر مروارید نیز شهرت داشت.

شاید تصور کویری در کنار دریا کمی عجیب و دور از ذهن باشد، اما کویری در ایران به نام سایه خوش در نزدیکی خلیج فارس قرار دارد.

حتما از منطقه سایه‌دار کویری بندرلنگه دیدن کنید

در اینجا می توانید با فاصله کمی از خلیج فارس به کویر بروید و زیبایی و سکوت کویر را تجربه کنید.

این کویر در ضلع غربی روستای سایه خوش و در 55 کیلومتری بندر لنگه قرار دارد که با مناظر مسحورکننده خود چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

برای رسیدن به کویر سایه خوش می‌توانید از جاده بندرلنگه به ​​بندرعباس بروید و کلوخه‌های باستانی که در اثر فرسایش بادی و آبی ایجاد شده‌اند را بررسی کنید.

گویی به دنیای دیگری سفر کرده‌ای که در میان توده‌ای که در صحرای داغ از زمین بلند شده است قدم می‌زنی. ژنده پوش های صحرا شکل های متفاوت و غیر معمولی دارند که اگر تخیل خوبی داشته باشید می توانید آن ها را به شکل حیوانات عجیب و غریب ببینید.

تماشای غروب خورشید در مسیرهای کوتاه و طولانی در دل کویر از دیگر دیدنی های کویری است که تصویر و خاطره آن تا مدت ها در ذهن شما خواهد ماند.

همچنین پیشنهاد می کنیم از روستای سایه خوش دیدن کنید که برای رسیدن به کویر باید از روستای آن عبور کنید. این روستا قدمتی کهن دارد و سد حسن و کاروانسرای صفوی از آثار تاریخی آن است.

در سفر به بندرلنگ، دیدن چشمه آب گرم روستا را که از جاذبه های طبیعی به حساب می آید، فراموش نکنید.

حتما از منطقه سایه‌دار کویری بندرلنگه دیدن کنید

موقعیت منطقه بیابانی سایه دار

روستای سایه خوش بندرلنگه قدمتی طولانی دارد و به همین دلیل آثار باستانی شگفت انگیزی مانند سد حسن و کاروانسرای صفوی در آن وجود دارد.

یکی از معروف ترین دیدنی های این روستا چشمه آب گرمی است که در دل آن قرار دارد.

کاروانسرای صفوی در گذشته محل اقامت گردشگران و استراحتگاه کاروانیان بوده است.

این کاروانسرا شامل مسجدی است که تمامی امکانات رفاهی از جمله مسجد، دبستان، 25 مخزن آب، مدرسه راهنمایی، مخابرات، پست، بانک، وای فای و اینترنت و مرکز بهداشت را دارد.

در واقع یکی از دلایل جذب گردشگر به این منطقه این است که تمامی امکانات رفاهی در آن وجود دارد و هیچ مشکلی نخواهید داشت. به غیر از کاروانسرا، در خانه های روستایی نیز پذیرای مهمانان و گردشگران است.

شغل اهالی روستای سایه خوش ماهیگیری، دامپروری، پرورش میگو، کشاورزی و تجارت می باشد و محصولات آنها می تواند سوغات خوبی برای دوستان و اقوام شما باشد. ساکنان این روستا اکثرا مسلمان و سنی هستند.

حتما از منطقه سایه‌دار کویری بندرلنگه دیدن کنید

اگر به فکر سوغاتی های اصیل و سنتی این منطقه هستید، قطعا محصولات زیبایی مانند گلابتون دوزی، خوس دوزی و کم دوزی را خواهید دید که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

این محصولات سنتی را در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید، پس آنها را از دست ندهید.

اگر به این منطقه شگفت انگیز سفر کردید، چشمه آبگرم روستا را از دست ندهید. این چشمه در مسیر جاده بندر همر به بندرلنگ قرار دارد و فاصله آن از بندرلنگ کمتر از 4 کیلومتر است.

این چشمه بین شکاف‌های سنگ آهک مارنی و پایین کوه قرار دارد که بر اساس فرضیه فناوری صفحه‌ای است. فرضیه تکنوتکتیک به حرکت در مقیاس بزرگ پوسته زمین و گوشته بالایی اشاره دارد.

در آب این چشمه مواد معدنی شگفت انگیزی مانند منیزیم، کلر و سدیم داغ یافت می شود که شفابخش و التیام بخش بسیاری از دردها هستند.

کویر سایه خوش و تپه های ایجاد شده در آن در 55 کیلومتری بندر لنگه قرار دارد.

برای رسیدن به این صحرا و غارهای موجود در آن، ابتدا باید به بندر لنگ برسید. همچنین برای رسیدن به بندرلنگ می توانید از سه راه هوایی، جاده ای و ریلی استفاده کنید. راحت ترین راه برای سفر هوایی است.

پورت لنگ دارای فرودگاه است و با پرواز مستقیم می توانید به راحتی به این بندر برسید.

اما اگر می خواهید با قطار به این بندر برسید، ابتدا باید به بندرعباس بروید. به عنوان نزدیکترین خط راه آهن به بندرلنگ، ایستگاه بندرعباس است. سپس از بندرعباس به سمت بیابان های سایه دار حرکت کنید.

اگر از مسیر جاده ای استفاده می کنید باید ابتدا به بندرعباس برسید و سپس همان مسیر را طی کنید تا به کلوتس بابان سایه خوش برسید.

این کویر در جاده ارتباطی بندرلنگه و بندرعباس قرار دارد.

حتما از منطقه سایه‌دار کویری بندرلنگه دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا