ایران گردی

حتما از تالاب تپراق کندی بازدید کنید

تودی تریپ: تالاب طپراق کندی (مغان) در فصل زمستان پرندگان مهاجر را به خود جذب می کند و زیستگاه پرندگان، جانوران و گیاهان است و از جاذبه های طبیعی منطقه نیز محسوب می شود.

لذا شایسته است سازمان محیط زیست منطقه اقدامات حفاظتی مناسبی (پرندگانی مانند قو و اردک) انجام دهد و مراقبت بیشتری از این گونه منحصر به فرد داشته باشد تا نسل آن در آینده از بین نرود.

آشنایی با تالاب طپراق کندی

این تالاب بالغ بر 15 هکتار وسعت دارد و در بخش جنوبی روستایی به همین نام واقع شده است. از آنجایی که این تالاب در کنار رودخانه ارس قرار دارد، می تواند به عنوان یک دروازه عمل کند.

این تالاب زیبا یکی از مظاهر طبیعی پارس آباد است و در حدود ۲۵ کیلومتری جمهوری آذربایجان آن سوی مرز زمینی قرار دارد.

تالاب طپراق کندی میزبان پرندگان مهاجر زیادی است که اگر در فصل مهاجرت این پرندگان از آن بازدید کردید می توانید آنها را تماشا کنید یا از پرندگان عکس بگیرید.

حتما از تالاب تاپراک کندی دیدن کنید

این تالاب هشت متر عمق دارد و بخشی از اسلام آباد محسوب می شود.

اگر به روستای طپراق کندی بروید، تنها یک کیلومتر با این تالاب فاصله خواهید داشت. این تالاب همیشه از آب رودخانه ارس تغذیه می شود و به عنوان یک تالاب نیمه طبیعی شناخته می شود.

این تالاب زیستگاه مناسبی برای زندگی آبزیان و پرندگان آبزی در این منطقه دارد. اگر در فصل مهاجرت به تالاب طپراق کندی بروید، می توانید پرندگان مختلفی را که مهمان سرزمین ما هستند تماشا کنید.

این زمان بهترین زمان برای عکاسی است و نباید آن را از دست بدهید.

لازم به ذکر است که تنوع گونه های گیاهی و جانوری در این منطقه زیاد است و به همین دلیل در سال 1387 به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری شناخته شد و مورد تایید قرار گرفت.

همانطور که گفته شد این تالاب در فصل مهاجرت میزبان پرندگان زیادی است که از میان آنها می توان پرندگانی چون چنگر، هوتکا، اردک اردک، اردک، اردک کله سفید، کاکل، طاووس، کشیم کوه، سهره، مرغ مینا، کاروان بوتیمار، خاکستری را یافت. غاز، باکلان کوچک، باکلان بزرگ.

این پرندگان تا پایان تابستان در این تالاب زندگی می کنند و یکی از جالب ترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد این است که پرنده ای به نام باکلان کوچک در این تالاب زاد و ولد می کند.

حتما از تالاب تاپراک کندی دیدن کنید

بازدید از تالاب تاپراک کندی

یکی از بهترین مناطق کشور برای سفر، اردبیل است. این استان به دلیل وجود نقاط گردشگری متعدد هر ساله موفق به جذب گردشگران زیادی می شود.

فصل های مهاجرت پرندگان از جمله زمان هایی است که می توانید برای سفر خود انتخاب کنید زیرا تالاب ها در فصل مهاجرت بسیار دیدنی می شوند.

یکی از جاذبه های اردبیل که در نزدیکی پارس آباد قرار دارد، تالاب تپراق کندی است.

این تالاب به دلیل وسعت زیاد توانسته است تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را به خود جذب کند و به همین دلیل بهتر است از مشاهده آن غافل نشوید.

تالاب طپراق کندی (مغان) در فصل زمستان پرندگان مهاجر را به خود جذب می کند و زیستگاه پرندگان، جانوران و گیاهان است و از جاذبه های طبیعی منطقه نیز محسوب می شود.

لذا شایسته است سازمان بوم گردی منطقه اقدامات حفاظتی مناسبی (پرندگانی مانند قو، اردک و …) انجام دهد و مراقبت بیشتری از این گونه منحصر به فرد داشته باشد تا نسل آن در آینده از بین نرود.

اگرچه پارس آباد جزء استان اردبیل محسوب می شود. اما از سطح دریا کمی بالاتر است.

ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود 30 متر است. به همین دلیل است که پارس آباد آب و هوای گرمسیری دارد.

حتما از تالاب تاپراک کندی دیدن کنید

تابستان های پارس آباد برای مسافران گرم و خسته کننده است. پس بهتر است تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب نکنید.

از ابتدای پاییز به تدریج هوا معتدل می شود. خورشید دیگر حیات ندارد و پرتوهایش دیگر نمی سوزند. در پاییز همه مزارع برای خواب زمستانی آماده می شوند.

طبیعت از ترس زمستان رنگ می بازد و به هزار رنگ تبدیل می شود. پاییز فصلی زیبا و عاشقانه برای سفر به پارس آباد است.

اگر تصمیم به سفر به پارس آباد دارید، بهتر است زمانی را برای این منظور انتخاب کنید که بتوانید تجربه بهتری از بازدید خود از تالاب داشته باشید.

همانطور که گفته شد پرندگان مهاجر تا پایان تابستان در این تالاب زندگی می کنند و اگر می خواهید تماشای آنها را از دست ندهید باید زمان سفر خود را با زمان مهاجرت این پرندگان زمان بندی کنید.

پارس آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود برخلاف اردبیل که منطقه ای سردسیر است، در فصل زمستان آب و هوای معتدل و مطبوعی دارد و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مسافران است.

در فصل زمستان هم می توانید برف و هوای معتدل را در پارس آباد تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا