ایران گردی

جودپور؛ شهر آبی هند/ سفری به سرزمین قلعه‌ها، معابد و بازارهای شلوغ

جودپور، جواهر درخشان در ایالت راجستان هند، با قلعه های باشکوه، معابد باستانی، بازارهای شلوغ و معماری برجسته، هر ساله مسافرانی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این شهر با بیش از 500 سال قدمت به دلیل فرهنگ غنی و تاریخ پرتلاطمش به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در هند شناخته می شود.

دیدنی های جودپور، تور تاریخ و هنر

  • قلعه مهرانگر: این قلعه عظیم که به عنوان بزرگترین و معروف ترین قلعه هند شناخته می شود، به نظر می رسد بر فراز شهر جودپور خودنمایی کند. قلعه مهرانگر که در حال حاضر به عنوان یک موزه با 15000 مورد از مجموعه مهاراجه گای سینگ دوم برای بازدید عموم طراحی شده است، تاریخ و شکوه را در هر گوشه ای از خود به نمایش می گذارد.

  • تادا جاسوانت: این ساختمان باشکوه که در سال 1899 ساخته شد، به یاد مهاراجا جاسوانت سینگ، یکی از حاکمان راجپوت ساخته شد. Tada Jaswant با معماری جذاب و استفاده از سنگ مرمر سفید، پرده های مشبک و پرتره های حاکمان Rathore هنر و ظرافت دوران گذشته را تداعی می کند.

  • کاخ عمید بهوان: این کاخ مجلل که در سال 1944 ساخته شده است به عنوان یکی از آخرین کاخ های بزرگ در هند شناخته می شود. بخش هایی از کاخ هنوز در اشغال خانواده سلطنتی است، اما بیشتر آن به یک هتل مجلل تبدیل شده است. گشت و گذار در این کاخ، بازدید از رستوران های مجلل و موزه باشکوه آن شما را به سفری به دنیای تجمل و شکوه تبدیل می کند.

  • خیابان های شهر آبی: قدم زدن در خیابان های باریک و رنگارنگ جودپور یک تجربه بی نظیر و به یاد ماندنی است. رنگ آبی حاکم بر خانه ها و مغازه ها نه تنها زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است، بلکه داستانی برای گفتن دارد.

  • گلاب ساغر: این دریاچه زیبا که در گذشته نقش اساسی در سیستم مدیریت آب جودپور داشت، اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده است. تماشای قلعه مهرانگر از کنار این دریاچه منظره بی نظیر و دیدنی را به نمایش می گذارد.

  • پارک سنگی صحرای رائو جودا: اگر به دنبال آرامش و سرسبزی در میان شلوغی شهر هستید، پارک سنگی صحرای رائو جودا بهترین گزینه برای شماست. این پارک که در سال 1385 توسعه یافته است، علاوه بر مناظر زیبا و فضای سبز دلپذیر، میزبان 80 گونه مختلف گیاهی بومی کویر ثار است.

جودپور;  شهر آبی هند/ سفر به سرزمین قلعه ها، معابد و بازارهای شلوغ

سوغاتی جودپور، سوغاتی شهر آفتاب

از جودپور، شهر خورشید، دست خالی برنگردید! این شهر به خاطر صنایع دستی و محصولات منحصر به فردش مشهور است. پارچه های رنگارنگ، نمد و کالاهای چرمی، روکش سنگ مرمر، فرش های نفیس و ظروف برنجی و آهنی از جمله سوغاتی هایی است که می توانید از این شهر تهیه کنید.

آب و هوای جودپور، سفر در گرمای تابستان و خنکی زمستان

جودپور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای بیابانی گرم و خشک است. این شهر در تمام طول سال آفتابی و گرم است و به همین دلیل به آن شهر خورشید می گویند. بهترین زمان برای سفر به جودپور بین اکتبر و مارس است که شرایط آب و هوایی ملایم تر است.

سفر به جودپور سفری به سرزمین تاریخ، فرهنگ، هنر و زیبایی های بی نظیر است. قلعه های باشکوه، معابد باستانی، بازارهای پر جنب و جوش، صنایع دستی منحصر به فرد و مردم خونگرم تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهند زد.

جودپور;  شهر آبی هند/ سفر به سرزمین قلعه ها، معابد و بازارهای شلوغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا