ایران گردی

جنگل لفور؛ جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

تودی تریپ: لفور یکی از جنگل های 40 میلیون ساله استان مازندران است!

یکی از دلایلی که لفور را در بین افراد مختلف بسیار معروف کرده است این است که رودخانه ها و آبشارهایی که از پیچ های این جنگل می گذرند، زندگی جدید و مستمری به این جنگل بخشیده و در واقع جلوه خاصی به آن بخشیده است.

امروز می خواهیم دقیقا به شما بگوییم که جنگل لفور و روستای آن در کجا قرار دارد، ویژگی های طبیعی و جغرافیایی این منطقه، راه دسترسی به جنگل، مناطق تفریحی و بسیاری از نکات دیگر.

افراد زیادی هستند که به خصوص در این روزهای گرم تابستان به دنبال مقصدی هستند که هم بکر و سبز باشد و هم هوای خوب داشته باشد و به همین دلیل امروز جنگل لفور در سوادکوه مازندران را به طور کامل به عنوان مقصدی با چنین مقصدی برای شما معرفی می کنیم. ویژگی ها معرفی خواهد شد

جنگل لفور بابلسر

این جنگل بکر و دست نخورده با طبیعت سرسبز، آبشارهای سرسبز و تمیز و پوشش گیاهی زیبا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

همانطور که گفتیم جنگل لفور سوادکوه در استان مازندران قرار دارد.

جنگل لفور؛  جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

یکی از مزیت های مهم این جنگل وجود چشمه ها و آبشارهای متعددی است که در گوشه و کنار جنگل به چشم می خورد.

این طبیعت زیبا حدود 8 هکتار وسعت دارد و روستاهای زیادی مانند امیرکلا، درازکلا، سعیدکلا، کالیکلا و… در این جنگل قرار دارند.

جالب است بدانید که آثار تاریخی و قدیمی مانند اشکال سنگی، ظروف غذا و … در روستاها و روستاهای جنگل لفور به چشم می خورد که زیبایی این جنگل را دلپذیرتر کرده است.

هیچ چیز دلپذیرتر از قدم زدن در دل طبیعت زیبای هیرکانی و تجربه آرامشی وصف ناپذیر نیست. همانطور که گفتیم در دل جنگل لفور مازندران مناظر بی نظیری وجود دارد که شما را مجذوب خود می کند.

جنگل لفور مازندران جزء جنگل‌های هیرکانی است و دارای پوشش گیاهی متنوعی از جمله گیاهان پهن برگ، درختان راش، ازگیل، میرموز، لیموترش، گلپر و انواع سیب، پسته وحشی، گلابی، انار و … است. بوته. طبیعت بکر و بکر و درختان سر به فلک کشیده آنقدر زیباست که دوست دارید ساعت ها در آن قدم بزنید و از آرامش و سکوت جنگل نهایت لذت را ببرید.

در این جنگل گونه های مختلف جانوری مانند خرس قهوه ای، گراز، روباه و گونه های پرنده ای مانند عقاب، اردک و غیره وجود دارد. و در شب ممکن است بتوانید آنها را از نزدیک ببینید.

  • کلیه تجهیزات کمپ شامل چادر، لباس گرم، حوله، ضد آفتاب، دوربین، حصیر، پتو، کلاه، وسایل آشپزی، آب و غذا، جعبه کمک های اولیه، کوله پشتی، کفش جنگلی، چراغ قوه، کبریت، چاقو، کیف حمل زباله و غیره. با شما تا در طول اردو مشکلی نداشته باشید.
  • به هیچ وجه به حیوانات و پوشش گیاهی جنگل آسیب ندهید زیرا قدمت این جنگل ها بسیار بالاست و با هر آسیبی می توانیم آنها را از بین ببریم.

جنگل لفور؛  جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

جنگل لفور بابل کجاست؟

حتما تا به حال این سوال را پرسیده اید که چرا حیات این جنگل هاست 40 میلیون سال می گوییم اما اول از همه به این سوال که جنگل لفور کجاست پاسخ دهیم و بعد به سراغ راز قدمت این جنگل ها برویم!

مجموعه جنگلی لفور یکی از مناطق سرسبز و غنی در سوادکوه مازندران و در شمال این شهرستان است.

رنگارنگ ترین ویژگی این جنگل، رودخانه ها و چشمه هایی است که از آن سرازیر شده و باعث سرسبزی و ادامه حیات این جنگل ها پس از میلیون ها سال تاکنون شده است.

برخی از این چشمه ها از دل زمین بیرون آمده و بر آن جاری شده اند و این یکی از ویژگی های این جنگل سرسبز و زیبا است.

روستای لفور یکی از مناطق سواد کوه در اطراف جنگلی به همین نام است و دارای 29 روستا و آبادی مختلف است.

مساحت این روستا به اضافه جنگل های اطراف آن معادل 8 هزار هکتار است. بر اساس سرشماری انجام شده در این منطقه در سال 1384، جمعیت این روستا برابر با 4826 نفر می باشد.

این روستا آثار تاریخی باستانی و بسیار قدیمی از عصر آهن را کشف کرده است.

اشیاء یافت شده عبارتند از: ظروف غذا، پی خانه های سنگی، قالب های سنگی و برخی دیگر.

البته 2 محوطه نیز در این منطقه کشف شد که پس از کاوش های مختلف مشخص شد که از آنها به عنوان گورستان استفاده می شود و در قبور آنها قبرهای آجری یا بست های فلزی به همراه بقایای اجساد پیدا شد.

جنگل لفور؛  جنگلی خاص و دیدنی در مازندران

هر زمان که بخواهید، این بهترین زمان برای رفتن به مجتمع جنگلی لفور و مناطق اطراف آن است.

این منطقه در هر 4 فصل زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد که حیف است دیدن آنها را از دست بدهید.

بهار و تابستان این جنگل که تصویر زنده خداست و پاییز همه چیز جلوه نارنجی بی نظیری پیدا می کند.

البته فصل زمستان را در اولویت آخر قرار دهید زیرا به هر حال هوا سرد است و احتمال بارش باران و برف قطعا این سفر را برای شما سخت می کند اما لفور نیز در این فصل دیدنی های خود را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا