ایران گردی

جنگل دوهزار تنکابن؛ جذاب‌ترین جنگل مازندران

تودی تریپ: جنگل های سال های 2000 و 3000 در شمال ایران پوشیده از درختان هیرکان است و چشمه های خروشان و آبشارها در گوشه و کنار این جنگل ها به چشم می خورد.

جاده دسترسی به جنگل دو هزار و سه هزار جاده دو هزار شمالی نام دارد و طبیعت گردان علاقه زیادی به این منطقه دارند. برای آشنایی بیشتر با جاده و جنگل های دو هزار و سه هزار با ما همراه باشید.

جنگل دو هزاری کجاست؟

جاده دوهزار و سه هزار در استان مازندران یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران است که از میان جنگل های انبوه در جنوب تنکابن می گذرد.

این جاده یکی از بکرترین جاذبه های طبیعی ایران است و زیباترین چشم انداز را به مناطق سرسبز شمال دارد.

دو هزار و سه هزار جاده جنگل های مرتفع تنکابن را به هم متصل می کند و تا دشت های ییلاقی در کنار رودخانه خروشان ادامه می یابد.

جاده دو هزار از منطقه ای به نام خرم آباد در شهرستان تنکابن یا شاهسوار شروع شده و تا جاده سه هزاری ادامه دارد. این جاده در مسیر خود از میان جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای طبیعی و چشمه‌های معدنی جوشان می‌گذرد.

در طول سال بسیاری از گردشگران طبیعت برای بازدید از نقاط مختلف جاده های دو هزار و سه هزار و اطرق در مسیر این جاده زیبا به تنکابن می روند.

جنگل دو هزار تنکابن;  جذاب ترین جنگل مازندران

پس از عبور از دو هزار و سه هزار جاده و رسیدن به ارتفاعات این منطقه، زیباترین ویلاهای مازندران پیش روی شما خواهد بود. مراتع و مراتع این منطقه محل چرای دام های روستاییان است و از روزهای اول بهار هوا برای کوچ چوپانان به این مناطق مناسب می شود.

به دلیل ارتفاع زیاد این جنگل ها، عبور از 2000 و 3000 بار در پاییز و زمستان و در هنگام بارندگی های شدید خطرناک است.

جاده دو هزار و سه هزار تنکابن از روستاهای زیادی می گذرد که مرکز آن روستای امامزاده کاسم است. این ولسوالی در سال 1372 به نام دهستان دو هزار ثبت شده است و جاده ای که از روستاهای این ولسوالی می گذرد جاده دو هزار نام دارد.

روستاهای جاده ای و جنگل های دو هزار و سه هزار نفری از بهترین مناطق تعطیلات تابستانی استان مازندران هستند. اما به دلیل هم مرز بودن این مناطق با استان گیلان، روستاییان آن به گویش گیلکی تکلم می کنند.

باغداری، زراعت و دامپروری از مهمترین فعالیت های مردم این روستاها است و دو هزار و سه هزار باغ و دام مختلف در طول مسیر به چشم می خورد.

رودخانه دو هزار در این جاده شما را همراهی می کند و پس از رسیدن به مرز جنگل سه هزار فاصله این رودخانه تا جاده کاهش می یابد. اطراف این جاده راش، چنار و هیرکانی کاشته شده است.

با رسیدن به ارتفاع و وارد شدن به سه هزار، مسیر جنگلی بکرتر می شود و چشم اندازهای زیباتر از جنگل و دریا توجه شما را به خود جلب می کند.

جنگل دو هزار تنکابن;  جذاب ترین جنگل مازندران

جاذبه های جنگلی دخزار

هم اکنون در ابتدای ورود به جاده جنگلی، رودخانه ای در کنار درختان سرسبز جاری است. هر چه جلوتر می روید ارتفاع شما بیشتر می شود و به تدریج رودخانه ای را در وسط دره ای خواهید دید.

اگر این راه را ادامه دهید، رودخانه از دید شما محو می شود. هرچه بالاتر می روید، دید وسیع تری به کوه ها خواهید داشت. در جنگل 2000 ساله تنکابن، امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

این امکانات در قسمت های مختلف جنگل دو هزار قرار دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. اگر با تور تنکابن به این شهر رفتید، می توانید از تمام مناطق دیدنی آن دیدن کنید و سفر کامل تری را تجربه کنید.

زیبایی این جنگل و جاده منتهی به آن از چشم هیچکس دور نیست و شما را مجذوب خود خواهد کرد.

فرض کنید در منطقه ای رانندگی می کنید که دو طرف آن درختان بلندی دارید و فضایی پوشیده از گیاهان مختلف و از آسمان ابرهایی که به شیشه ماشین نزدیک شده اند و تصویر را در چشمان شما زیباتر می کنند.

بدون شک رانندگی در این جاده خاطره شگفت انگیزی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

وقتی از رانندگی در این جاده خسته شدید، در هر جایی که می بینید توقف کنید تا یک کمپ مناسب درست کنید، وسایل پیک نیک خود را روی پای خود بگذارید. ناگفته نماند که طبیعت بکر و چشم نواز Do Thousand Forests چنان شما را شگفت زده خواهد کرد که بلافاصله دوربین خود را به دست خواهید گرفت.

اگر با تور گردشگری Jungle Do Thousand به این مکان رفتید از همراهانتان بخواهید در این لحظات رویایی از شما عکس بگیرند. ناگفته نماند که Jungle Do Thousand مکان مناسبی برای عکاسی رسمی و عکاسی از زوج های جوان است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این جنگل چند پناهگاه وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها دیدن کنند. یکی از معروف ترین این زیارتگاه ها امامزاده قاسم (علیه السلام) است.

جنگل دو هزار تنکابن;  جذاب ترین جنگل مازندران

پس از زیارت امامزاده قاسم علیه السلام اگر کمی جلوتر بروید به موزه مردم شناسی جنگل دو هزار می رسید. این موزه با نام Berse نیز شناخته می شود.

در موزه مردم شناسی دو هزار می توانید با نوع پوشش، آداب و رسوم، فرهنگ و ابزار مربوط به زندگی مردمان باستانی و بومی این مناطق آشنا شوید.

از دیگر جاذبه های تفریحی منطقه Do Thousand Forest صعود و فتح کوه سیالان است. این قله حدود 4250 متر ارتفاع دارد و بلندترین کوه منطقه تنکابن محسوب می شود.

مسیر پیاده روی در این منطقه از روستای سرسبز عسل محله شروع می شود و پس از دو تا سه ساعت سفر به دریاسر خواهید رسید. در نهایت این صعود مقصدی سرزنده به نام هرسنگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا