ایران گردی

جنگل دالخانی رامسر؛ جاذبه ای فوق العاده و تماشایی

تودی تریپ: جنگلی نیمه کوهستانی که در ارتفاعات کوه البرز و در مسیر جنت رودبار ییلاق واقع شده و گردشگران را به آن دعوت می کند.

جنگل دالخانی در ارتفاع 800 متری و با مساحت 600 هزار متر مربع یکی از جاذبه های نسبتا بکر شهرستان رامسر محسوب می شود.

راهرویی بهشتی با پوشش جنگلی انبوه و مه های غلیظ که در انتهای مسیر شما را به ویلاهای دیدنی آکراسر، گرسماسر و جنت رودبار می رساند.

فاصله رامسر تا جنگل دالحانی

این جنگل در 30 کیلومتری شهر رامسر قرار دارد. از این جنگل تا دریا 10 کیلومتر فاصله است. برای رسیدن به جنگل دالانی ابتدا باید به رامسر بروید و از جاده رامسر به سمت تنکابن 7 کیلومتر ادامه دهید.

پس از دیدن تقاطع روستای جنت رودبار، 22 کیلومتر دیگر را ادامه دهید تا به جنگل دالانی برسید. روستای دالخانی نیز در همین محل قرار دارد.

نشانی: استان مازندران، 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر، جاده یلک جنت رودبار، جنگل دالخانی

برای رسیدن به جنگل دالخانی باید از رامسر به سمت شرق حرکت کنید تا به دوراهی جنت رودبار برسید. سه راهی را به سمت داخل بچرخانید (به سمت راست) و ادامه دهید. کم کم جنگل دالانی جلوی چشمت می آید.

توجه داشته باشید که جاده جنگلی دالخانی در اکثر نقاط دارای شیب سربالایی است، پس بهتر است قبل از حرکت خودرو خود را به دقت بررسی کنید تا مشکلی پیش نیاید.

جنگل دالحانی رامسر;  یک جاذبه فوق العاده و دیدنی

نکته

در روزهای خاصی از سال ممکن است برای ورود به جنگل دالخانی هزینه ورودی دریافت کنید. این مبلغ عدد خاصی ندارد و بسته به فصل سفر و ازدحام ترافیک ممکن است تغییر کند.

جنگل دالخانی دارای حیوانات وحشی مانند شغال (خرس نیز در این منطقه دیده شده) و حشرات خطرناک است. بنابراین، اگر می خواهید به کمپینگ بروید، باید به این موضوع توجه کنیم.

از گونه های گیاهی متنوع این منطقه می توان به انواع شاه بلوط، انواع شمشاد، راش، توت، اقاقیا، ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، فندق، کلخا و زالزالک وحشی اشاره کرد.

اقامت در جنگل دالخانی

در ابتدای جاده جنگلی دالخانی و همچنین در انتهای جاده در روستاهای گرسماسر و جنت رودبار می توانید اتاق یا کلبه اجاره کنید و شب را در آنجا بمانید. همچنین در مسیر رسیدن به جنگل چندین کلبه جنگلی وجود دارد که می توانید برای شب از آنها استفاده کنید.

همچنین می توانید خانه یا ویلا تهیه کنید یا از هتل ها و آپارتمان های مختلف در شهرهای رامسر و تنکابن استفاده کنید.

با توجه به نوع جنگل، سردی شب و وجود حیوانات وحشی مانند شغال و همچنین حشرات مختلف، توصیه می کنیم تا حد امکان از کمپ زدن در این مکان خودداری کنید. به خصوص اگر با خانواده به این جنگل سفر می کنید.

در جنگل دالخانی گزینه های اقامتی متعدد و متنوعی وجود دارد.

جنگل دالحانی رامسر;  یک جاذبه فوق العاده و دیدنی

می توانید در کنار دریاچه سد مجران مکانی را برای اقامت انتخاب کنید و همچنین می توانید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر را در نظر بگیرید.

در این منطقه انواع کلبه های جنگلی دالخانی، خانه های کشاورزی و اقامتگاه های بوم گردی آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

اگر می خواهید کلبه چوبی در وسط جنگل اجاره کنید، می توانید با جستجو در اینترنت و رزرو آنلاین کلبه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

از اقامتگاه های بوم گردی دالان بهش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامتگاه بوم گردی لیا دالخانی واقع در جاده هریس، منطقه دالخانی: این اقامتگاه درست در کنار دره ای جنگلی قرار دارد و با اقامت در آن می توانید گاهی از پدیده دریای ابر لذت ببرید.
  • اقامتگاه بوم گردی ننه کلثوم در جنت رودبار: این اقامتگاه حسی کاملاً محلی و سنتی دارد و مناظر طبیعی بسیار زیبایی در اطراف خود دارد.
  • اقامتگاه توریستی ماه تی تی واقع در جنت رودبار
  • خانه بوم گردی آرزوها در جنت رودبار

در هر چهار اقامتگاه از شما غذاهای محلی سرو می شود و مناطقی که این اقامتگاه ها در آن قرار دارند در تابستان هوای کاملا خنک دارند.

جنگل دالخانی مکانی ایده آل برای سفر در چهار فصل سال است.

این جنگل در فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان هم هوای گرم و مرطوب شما را آزار نمی دهد؛ البته اگر می خواهید در تابستان هوای کاملا خنک و مطبوعی را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و ییلاقی آنها را برای کمپینگ یا اقامت انتخاب کنید.

جنگل دالحانی رامسر;  یک جاذبه فوق العاده و دیدنی

پاییز جنگل دالخانی به معنای واقعی کلمه خیره کننده است و وقتی در این فصل وارد آن می شوید، تصور می کنید که در حال تماشای یک مناظر بی نقص پاییزی هستید. البته باران شدید، لغزنده بودن جاده ها و مسیرهای گل آلود می تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

زمستان در جنگل دالخانی نیز بسیار دیدنی است. در این فصل به دلیل سرمای هوا کمتر از جنگل بازدید می شود و می توانید در کمال آرامش و سکوت از زیبایی درختان سفید رنگ لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا