ایران گردی

جنگل دالخالی؛ جاذبه ای مهیج در مازندران

تودی تریپ: جنگل دالخانی جنگلی است در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر و در جاده رامسر – تنکابن در استان مازندران واقع شده است.

این جنگل در منطقه ای نیمه کوهستانی و نسبتا بکر واقع شده و به دلیل جاده زیبایش به دالان بهش معروف است.

جنگل دالخانی رامسر با مساحتی نزدیک به 600 هزار متر مربع و در ارتفاع 800 متری از سطح دریا واقع شده است.

پوشش گیاهی انبوه جنگل و مه انبوهی که گاهی تمام فضا را فرا می گیرد، جنگل را به بهشتی دیدنی تبدیل کرده است که شما را به سفر به جنگل دالخانی ترغیب می کند.

جاده جنگلی دالان بهشت ​​از جاده میرزا کوچخ خان یا جاده کتالم به هریس شروع و به روستاهای ییلاقی رودبار و گرسماسر ختم می شود.

یکی از ویژگی های این جنگل فاصله 10 کیلومتری آن از دریا است، یعنی اگر به ارتفاعات جنگل صعود کنید، تماشای منظره زیبای دریا پاداش شما خواهد بود.

فاصله رامسر تا جنگل دالحانی

آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، جاده یلک جنت رودبار، جنگل دالانی

برای رسیدن به جنگل دالخانی ابتدا باید به رامسر برسید. سفر به رامسر با هواپیما، اتوبوس یا ماشین شخصی امکان پذیر است.

اکنون باید از سمت شرق رامسر وارد جاده رامسر به سمت تنکابن شوید تا به سه راهی جنت رودبار برسید. اگر ماشین ندارید می توانید با تاکسی از رامسر یا سادات شهر به سمت جنگل بروید.

جنگل دالخالی;  جاذبه ای هیجان انگیز در مازندران

از جاده تی جنت رودبار به سمت راست حرکت کنید تا به جاده خوش‌منظره جانت رودبار برسید، این جاده پرشیب درختی در نهایت شما را به جنگل دالخانی می‌رساند، فقط مراقب باشید قبل از سفر از سالم بودن خودرویتان مطمئن شوید زیرا جاده یک جاده است. کمی ناهموار

بهتر است بدانید در جنگل دالخانی ورودیه ای دریافت نمی شود، اما گاهی با توجه به شرایط فصلی و تعداد گردشگران ممکن است مبلغی به عنوان ورودی دریافت شود.

آنچه در سفر به جنگل دالحانی رامسر باید در نظر داشته باشید آب و هوا و طبیعت است زیرا نگران شلوغی و هزینه ها نیستید.

این جنگل به عنوان یکی از مناطق رامسر دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است، اما به دلیل کوهستانی بودن منطقه، خبری از هوای گرم و مرطوب شمال نیست و هوای خنکی نیز به هوای مطبوع اضافه شده است. ترکیبی از آب و هوای شمالی

در ابتدای جاده جنگلی دالخانی در دوراهی شستا یک پیچ به راست وجود دارد که به یکی از زیباترین سدهای ایران منتهی می شود. سدی که محیط و طبیعت اطراف آن کمتر شناخته شده است. اما منظره شگفت انگیزی دارد.

راه رسیدن به سد سخت و پر فراز و نشیب است. اما ارزش رفتن را دارد. با نزدیک شدن به سد، منظره ای از دریاچه فیروزه ای رنگی را خواهید دید که با جنگل های انبوه احاطه شده است و چه چیزی بهتر از این.

مسیر را به سمت پایین دریاچه ادامه دهید تا به آن نزدیک شوید. حالا وقت آن است که تفریح ​​کنید، از ماشین پیاده شوید و به گشت و گذار در کنار دریاچه بروید.

جنگل دالخالی;  جاذبه ای هیجان انگیز در مازندران

تفریحات هیجان انگیز جنگل دالخانی

داستان جنگل دالخانی داستان مسیری بهشتی است که شما را از زندگی روزمره دور می کند و طبیعت بکر و مه آلود شمال ایران را برای شما آشکار می کند.

جایی که مه بیشتر راه را مانند ابریشم سفید می پوشاند و پیچ های جاده خواب بهشت ​​را برایت تعبیر می کند. دالخانی، این جنگل سرسبز و انبوه، چون دالانی از درختان سر به فلک کشیده دستت را می گیرد و در زیبایی خود غرقت می کند.

جاده ای جادویی که هر لحظه جلوه ای تازه از طبیعت بکر خود را پیش روی شما می گذارد و شما را وسوسه می کند تا در انتهای جاده زیبایی های بیشتری را ببینید.

یکی دیگر از تفریحاتی که شما را برای بازدید از جنگل دالهانی وسوسه می کند، عکاسی از مناظر منحصر به فرد و نفس گیر آن در فصول مختلف سال است. اگر به پیک نیک در فضای باز علاقه دارید، این هنوز هم گزینه خوبی برای شماست.

البته بد نیست بدانید بیشتر قسمت های مسیر پر درخت است و دشت های باز در دید نیست. بهتر است در کلبه های چوبی و آلاچیق هایی که در قسمت هایی از مسیر قرار دارند، پیک نیک داشته باشید.

در مسیر جنگل دالخانی، جدا از جاذبه های طبیعی، خوراکی های محلی مانند ماهی پرورشی، عسل و میوه های محلی به عنوان سوغات خوب رامسر به چشم می خورد.

جنگل دالخالی;  جاذبه ای هیجان انگیز در مازندران

همچنین می توانید در غرفه های چوبی مسیر توقف کنید و با چای محلی تازه دم، یک کاسه سوپ گرم یا غذاهای خوشمزه شمالی پذیرایی کنید.

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریحات در جنگل دالخانی، کوهنوردی و کوه نوردی است. برای جنگل نوردی در دلهانی تورهای متعددی برگزار می شود که بسته به راهنمای گروه مسیرهای مختلفی برای حرکت در جنگل و کوه انتخاب می شود.

اگر شما نیز به این فعالیت علاقه مند هستید، توجه داشته باشید که هرگز بدون تجربه قبلی، بدون راهنمایی یک راهنمای آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و ابزار لازم این کار را انجام ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا