ایران گردی

جنگل ابر کجاست؟

تودی تریپ: این جنگل با وسعت 35 هزار هکتار در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال قرار دارد و به دلیل اینکه بیشتر اوقات فضای اطراف آن را اقیانوسی از ابر پوشانده است به این نام معروف شده است.

در این جنگل، ابرها به قدری به درختان نزدیک هستند که به نظر می رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می توان در میان ابرها سفر کرد.

جنگل ابر شاهرود

قدمت این جنگل به دوران جنگل های هیرکانی برمی گردد که متعلق به بقایای دوره سوم زمین شناسی است.

قرار گرفتن جنگل ابر در بین دو اقلیم خشک و نیمه خشک و مرطوب و نیمه مرطوب، تنوع گیاهی و جانوری باورنکردنی را در این منطقه ایجاد کرده است.

تنوع گونه های حیوانات ابر نیز در نوع خود جالب است. حیواناتی مانند اسب، خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، گراز وحشی، شغال، روباه، خرگوش، اسکنک و بز در این جنگل دیده می شود.

جنگل ابر کجاست؟

پرندگان جنگلی از دست کاروان های مختلف در امان نمانده و پرندگانی مانند کبک، کبوتر چوبی، بلدرچین، عقاب چوبی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول در آنجا خانه دارند.

جنگل ابر مکانی مناسب برای تفریح، کوهنوردی، دوچرخه سواری در جنگل، کمپینگ و گردش شبانه است.

فرقی نمی کند چند ساعتی را در جنگل ابر شاهرود بگذرانید یا شب را در آنجا بمانید. در هر صورت جنگل ابر جاذبه هایی دارد که شما را شگفت زده می کند.

این جنگل زیبا می تواند مقصد مناسبی برای عکاسان و طبیعت دوستانی باشد که می خواهند تکه ای از این طبیعت بی نظیر را در قاب دوربین خود ثبت کنند.

در واقع می توان گفت که ابر در تمام فصول سال چشمگیر است. اما برای بازدید از آن در روزهای سرد سال باید تجهیزات کامل و لباس گرم بپوشید.

برای دیدن اقیانوس ابری که در دلتان این جنگل را پوشانده است باید در روزی که هوای شیرین آباد ابری یا بارانی و هوای شاهرود آفتابی است به جنگل بروید.

بنابراین، حتماً آب و هوا را بررسی کنید تا در جنگل ابر منظره زیباتری داشته باشید.

مسیر جنگل ابر از گرگان

فاصله 75 کیلومتر

فاصله 45 دقیقه

بر اساس سرعت متوسط ​​100 کیلومتر در ساعت

این جنگل در منطقه شرق البرز و در 12 کیلومتری روستای ابر واقع شده و بخش های زیادی از مرز استان های سمنان و گلستان را در بر می گیرد.

جنگل ابر کجاست؟

از شمال به جنگل های استان گلستان، از شرق به منطقه اولنگ، از جنوب به کوه قاسم، کوه ابر و کتاری و از غرب به کوه یاچم و تکیاتو محدود می شود.

برای رسیدن به جنگل ابر باید به استان های سمنان و شاهرود بروید. اگر از تهران سفر می کنید، پس از رسیدن به سمنان باید از شاهرود یا بسطام وارد جاده آزادشهر شوید.

برای دسترسی به جنگل ابر از این مسیر دو انتخاب دارید. جاده جدید خرقان – قلعه ابر و جاده روستای ابر.

در حالت اول باید از جاده شاهرود – آزادشهر وارد روستای قلعه نو خرقان شوید و از آنجا به جاده قلعه نو خرقان – ابر بروید.

در حالت دوم پس از عبور از روستای قلعه نو خرقان در مسیر شاهرود – آزادشهر به روستای ابر می رسید. این زیردریایی شما را به روستای ابر می برد.

باید بدانید که با ماشین نمی توانید به داخل جنگل خیلی دور بروید و فقط می توانید در مراتع اطراف که به جنگل نرسیده اند، گشت بزنید.

همچنین اگر می خواهید با اتوبوس یا قطار به این سفر بروید، پس از رسیدن به شاهرود با تاکسی به میدان امام شهر بروید و از آنجا با تاکسی ها و اتوبوس هایی که از هشت صبح تا شش عصر در حال حرکت هستند به سمت ابر بروید. جنگل.

  • فاصله تهران تا جنگل ابر: 453 کیلومتر
  • فاصله سمنان تا جنگل ابر: 138 کیلومتر
  • فاصله مشهد تا جنگل ابر: 514 کیلومتر

آدرس جنگل ابر: استان سمنان، 40 کیلومتری شمال شرقی شاهرود، روستای ابر

جنگل ابر کجاست؟

اگر تصمیم دارید با وسیله نقلیه شخصی به ابر بروید، مسیری که باید طی کنید به این صورت است: از هر شهری که سفر خود را شروع کنید، ابتدا باید به شاهرود بروید.

پس از عبور از میدان امام رضا، جاده آزادشهر را دنبال کنید و پس از عبور از پلیس راه، وارد جاده فرعی روستای ابر که در سمت راست خود قرار دارد، شوید.

پس از رسیدن به روستا باید حدود هشت کیلومتر تا جنگل پیاده روی کنید.

اگر تصمیم دارید با وسایل نقلیه عمومی به جنگل ابر بروید، کار سختی نخواهید داشت. ابتدا باید با اتوبوس یا قطار به شهر شاهرود بروید.

فاصله تهران تا شاهرود با اتوبوس یا قطار حدود شش ساعت است و قطارها و اتوبوس های اختصاصی این مسیر از امکانات خوبی برخوردار هستند. پس نگران طول نسبی مسیر نباشید.

به شاهرود که رسیدید با تاکسی به میدان امام بروید.

ایستگاه تاکسی و اتوبوس روستای ابر در خیابان هفده شهریور (تخت جمشید سابق) واقع شده است. از آنجا می توانید با تاکسی یا اتوبوس به روستای ابر برسید.

تاکسی ها و اتوبوس های این مسیر از هشت صبح تا شش بعد از ظهر آماده خدمت رسانی هستند.

البته شما این امکان را دارید که آژانس درب استخدام کنید و به روستای ابر بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا