ایران گردی

جنگل‌نوردی هیجان‌انگیز در جنگل الیمستان

تودی تریپ: حتی سفرهای یک روزه کوتاه همیشه بسیار لذت بخش است. چون این فرصت را برای یک روز به ما می دهند تا وقتمان را به خودمان اختصاص دهیم و دل طبیعت را لمس کنیم تا حال و هوا عوض شود.

این سفرهای یک روزه در طبیعت به قدری در تقویت روحیه و انرژی مثبت موثر است که باید آن ها را برای خودمان تبدیل کنیم.

یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی جنگل و روستای الیمستان در استان مازندران است. این جنگل در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد.

آب و هوای جنگل الیمستان

اواسط بهار و اوایل پاییز احتمالا بهترین فصل برای سفر به الیمستان است. اما نمی توان مناظر زیبای زمستانی را نیز نادیده گرفت. البته به شرط رعایت تمام اصول سفرهای زمستانی.

نام جنگل و روستای الیمستان از گیاهی به نام «الیما» در این منطقه گرفته شده است که شباهت زیادی به پیاز دارد و مردم محلی آن را به صورت خورش یا خام می خورند.

این گیاه معمولاً در فصل اردیبهشت رشد می‌کند و چشم‌انداز جنگل را چندین برابر جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌کند. جنگل الیمستان را به دلیل داشتن پوشش گیاهی غنی و بی پایان زیبا «طلای سبز ایران» می نامند.

مه انبوه و سرسبزی این جنگل فوق العاده زیباست. جنگل الیمستان در مسیر کوه 2510 متری الیمستان یکی از زیباترین قله های ایران قرار دارد. روستای بکر الیمستان نیز با جنگل الیمستان فاصله کمی دارد و مسیرهای باغی مرتبی دارد.

جنگل نوردی هیجان انگیز در جنگل الیمستان

در سفر به روستای الیمستان علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای آن، می توانید لبنیات محلی و عسل طبیعی و خالص خریداری کنید.

الیمستان یک لیست باز است. فهرستی برای کسانی که می خواهند جاده و جنگل، کوه و استپ، مرتع و دشت، چمنزار و قله را در یک سفر یک روزه تجربه کنند. تفاوت دما و تنوع پوشش در مسیر الیمستان بسیار مثال زدنی است.

هوای مسیر در جایی آفتابی و آفتابی است و در برخی جاها دلپذیر و بهاری است. جایی مه آلود و خنک است، در جای دیگر باد شدیدی می وزد. یک جا جنگلی انبوه است و دیگری مسیر از دشتی عبور می کند.

دشت زیر پرچین است، پرچین به مرتع منتهی می شود، مرتع گلستان دارد و بالای آن قله و بنای امامزاده است. از بالا می توان خط الراس دماوند تا دریای خزر را دید. آن بالا تمام جنگل و همه مراتع اطراف زیر پای شماست و منظره ای از کوه دماوند در مقابل شماست.

در ابتدای مسیر انتقال با جنگلی انبوه مواجه خواهید شد. پس از عبور از آن، دشتی روباز با چشم اندازی زیبا از کوه دماوند را در مقابل خود خواهید دید.

اگر بیشتر ادامه دهید وارد جنگل باشکوه تری می شوید و سپس به منطقه ای کوهستانی می رسید. پس از دو ساعت پیاده روی به کوه امامزاده قاسم می رسید.

مسیر جنگل الیمستان از تهران

برای رفتن به جنگل و روستای الیمستان باید سفر و پیاده روی را با هم ترکیب کنید. برای رسیدن به جنگل الیمستان باید در جاده زیبای خراز رانندگی کنید و به سمت روستای الیمستان حرکت کنید.

از روستای الیمستان تا جنگل الیمستان کمی پیاده روی کنید.

جنگل نوردی هیجان انگیز در جنگل الیمستان

از آمل، کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده خراز، در سمت راست جاده به جاده فرعی برمی خورید که تابلویی روی آن نوشته شده است: امامزاده لهاش. وارد این طبقه شوید

در ابتدای مسیر به یک تقاطع می رسید که باید جاده را به سمت چپ دنبال کنید. این جاده فرعی باریک آسفالته با پیچ های زیاد حدود هفت کیلومتر طول دارد که ابتدا شما را به روستای لهاش می رساند و پس از گذشت حدود سه کیلومتر از جاده خاکی به اولین ایستگاه مسیر جنگلی الیمستان- امامزاده قاسم می رسد.

در ابتدای مسیر انتقال با جنگلی انبوه مواجه خواهید شد. پس از عبور از آن، دشتی روباز با چشم اندازی زیبا از کوه دماوند را در مقابل خود خواهید دید.

اگر بیشتر ادامه دهید وارد جنگل باشکوه تری می شوید و سپس به منطقه ای کوهستانی می رسید. پس از دو ساعت پیاده روی به کوه امامزاده قاسم می رسید.

در مسیر صعود به جنگل الیمستان با گودال های عمیقی روبرو می شوید که بسیار جالب هستند. این گودال ها به «پای رستم» معروف است و طبق روایات و روایات، این دو گودال محل زانوی رستم است. به همین دلیل به آنها «پاهای رستم» می گویند.

برخی معتقدند که این گودال ها در اثر برخورد شهاب سنگی به زمین ایجاد شده اند.
حرکت اسب ها در منطقه زیبا و خوش آب و هوای الیمستان منظره ای بسیار رویایی و دیدنی را ایجاد می کند.

  • همراه داشتن غذای کافی، لباس مناسب، جعبه کمک های اولیه، چراغ قوه و در صورت امکان جی پی اس و همچنین در هنگام کوهنوردی در جنگل از مردم محلی کمک بخواهید.
  • در مه امکان گم شدن در جنگل وجود دارد.

جنگل نوردی هیجان انگیز در جنگل الیمستان

  • برای محافظت از محیط زیست، آتش روشن نکنید و در صورت روشن بودن، قبل از بازگشت از خاموش بودن آن مطمئن شوید.
  • در طول فصول سرد، مسیرها ممکن است گل آلود و برای پیمایش دشوار باشد.
  • اگر طبیعت گردی در محیط های شلوغ را دوست ندارید، در تعطیلات و آخر هفته ها به الیمستان نروید.
  • گردشگران اجازه ورود به روستا را ندارند و برای بازدید از جنگل باید مسیر مشخص شده را طی کنید.
  • طبیعت مادر همه موجودات زنده است. در حفاظت از آن کوشا باشید و از آسیب رساندن به بدن آن بپرهیزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا