ایران گردی

جزیره هندورابی؛ جاذبه ای جالب و تماشایی

تودی تریپ: این جزیره که به جزیره عشاق نیز معروف است مکان های دیدنی زیادی دارد. جمعیت کم و طبیعت خاص، مسطح بودن جزیره و وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی از جمله جاذبه های این جزیره است.

از اوایل پاییز تا عید نوروز بهترین زمان برای سفر به این جزیره است. اما با افزایش تعداد مسافران در این مدت، بهتر است محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید و با خیالی آسوده سفر کنید.

قبل از هر چیز بدانید که اکثر مسافرانی که به جزیره زیبای هندوراس می روند در طبیعت اردو می زنند یا از هتل های چادری ساخته شده در سواحل استفاده می کنند.

اما قابل ذکر است که این چادرها امکانات چندانی ندارند و نیاز به همراه داشتن ملافه، نور، غذا، آب آشامیدنی و … دارید. با خودتان؛ از آنجایی که هیچ فروشگاه مواد غذایی یا سوپرمارکت های بزرگ در این منطقه وجود ندارد.

جزیره هندورابی کجاست؟

سفر به جزایر دورافتاده و بکر می تواند یک سفر بسیار لذت بخش و جذاب برای دوستداران طبیعت باشد.

ایران نیز جزایر کوچک و خلوتی دارد. از جمله می توان به جزیره هندورابی اشاره کرد که می تواند یک مقصد گردشگری عالی برای شما باشد.

هندورابی یکی از توابع بخش کیش در شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره حدود 23 کیلومتر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا در بالاترین نقطه به حدود 45 متر می رسد. در این جزیره هیچ تپه و کوهی وجود ندارد و سطح آن کاملا صاف است.

جزیره هندورابی؛  یک جاذبه جالب و دیدنی

در سال 1388 به دستور رئیس جمهور وقت جزیره هندورابی به مرزهای منطقه آزاد کیش اضافه شد تا گردشگری در آن رونق بگیرد.

برای رفتن به جزیره هندورابی، بهترین و مقرون به صرفه ترین راه، سفر دریایی است و از چندین منبع قابل انجام است.

نزدیکترین جاده به هندورابی از ابتدای بندر چیریوه است. از چیریوه تا هندورابی را می توان در 20 دقیقه طی کرد. از بندر لنگه و لاوان نیز می توانید با قایق به هندورابی بروید. اما فاصله بیشتری وجود دارد که باید طی شود.

راه دیگر برای رفتن به جزیره هندورابی از کیش است.

در کیش، بلیط کشتی به هندوراس در ساعات مختلف موجود است.

صخره های مرجانی زیادی در آب های اطراف جزیره هندورابی وجود دارد. بنابراین موجودات آبزی زیادی در آنجا زندگی می کنند. از ماهی های اطراف جزیره هندورابی می توان به جراح ماهی، طوطی ماهی، بی نظیر، پیکاسو، ملوان و ماهی تن زرد اشاره کرد.

علاوه بر این، در داخل جزیره، در پایان زمستان و تا اوایل تابستان، لاک پشت های زیادی برای تخم گذاری به سواحل هندورابی می آیند که مناظر بسیار دیدنی و باورنکردنی را ایجاد می کند.

پرندگانی مانند شاهین و شاهین نیز در هندوراس یافت می شوند.

ویژگی های جالب جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از جزایر بخش کیش ناحیه بندرلنگ است که در 8 کیلومتری سواحل جنوبی ایران قرار دارد و مساحت آن 22.8 کیلومتر مربع است.

در جزیره هندورابی مسجد و ویرانه‌های روستایی وجود دارد و قلعه نارنجی‌ها و قلعه مسلمانان در نزدیکی روستا در نزدیکی قبرستان و دریاچه و آثاری از خرابه‌های قدیمی در شرقی‌ترین قسمت جزیره به چشم می‌خورد. تپه های مشرف به مهمانخانه متروکه هندورابی.

جزیره هندورابی؛  یک جاذبه جالب و دیدنی

به غیر از موارد ذکر شده، امکانات قابل توجه دیگری در جزیره وجود ندارد و ساکنین از مراکز اقتصادی و خدماتی-اداری مرکز شهر، بندر چارک، بندر چیروید، بندر مکم و الوان و جزیره کیش استفاده می کنند.

این جزیره بین 26 درجه و 39 دقیقه تا 26 درجه و 42 دقیقه شمالی و 53 درجه و 3 دقیقه تا 53 درجه و 40 دقیقه طول شرقی نسبت به گرینویچ قرار دارد و از نظر تقسیمات سیاسی یکی از جزایر زیر مجموعه بخش الوان از توابع کیش است. شهر بندرلنگ.

هندورابی در سواحل شیبکو و بین جزایر کیش و الوان قرار دارد و فاصله دریایی آن تا بندرعباس 325 کیلومتر، تا بندرلنگه 133 کیلومتر، تا جزیره کیش 28 کیلومتر، تا جزیره الوان 24 کیلومتر، تا جزیره فرور 86 کیلومتر است. کیلومتر، تا جزیره سیری 120 کیلومتر و تا بندر چیریو 8 کیلومتر فاصله است.

این جزیره در طول سال دارای زاویه تابش مستقیم است و گرمایش خورشیدی در طول سال زیاد است. مساحت کوچک جزیره همچنین باعث توزیع یکنواخت گرمایش خورشیدی می شود. تا باعث ایجاد اختلاف آب و هوایی نشود.

ارتفاع کم جزیره یکی دیگر از عوامل بدتر شدن دمای این جزیره است. مشاهدات اقلیمی نشان می دهد که جزیره هندوراس از نظر آب و هوا یکی از مناطق گرم و مرطوب است.

منابع تامین آب در این جزیره محدود بوده و آب مصرفی اهالی از دو طریق چاه و دریاچه تامین می شود. در این جزیره 5 چاه آب شیرین و دو دریاچه وجود دارد.

با توجه به آبیاری دو حلقه چاه که یکی از آنها 24 متر عمق دارد، می توان گفت که سطح زیرزمینی آب در این جزیره وجود دارد.

جزیره هندورابی؛  یک جاذبه جالب و دیدنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا