ایران گردی

جزیره قشم؛ جاذبه‌ای بی‌همتا که باید دید

تودی تریپ: جزیره قشم، نگین زیبای خلیج فارس، مجموعه ای از سواحل صخره ای، ماسه ای، ماسه ای و گلی دارد. گستردگی آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی در کنار میراث ارزشمند زمین شناسی این جزیره را ساخته است تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل شده است

وقتی به قشم سفر می کنید با طیف وسیعی از زیبایی های بی پایان مواجه می شوید، خود را برای یک تجربه بسیار دلپذیر و منحصر به فرد آماده کنید. جزیره قشم علاوه بر جاذبه های فراوان، غذاهای محلی عالی و لذیذ و بازارهای جالب محلی و مد روز نیز دارد. اگر هنوز به قشم سفر نکرده اید، هر چه زودتر این کار را انجام دهید و از گشت و گذار در این ساحل زیبا لذت ببرید.

آشنایی با جزیره بی نظیر قشم

جزیره قشم، بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان، دو و نیم برابر جزیره بحرین وسعت دارد. این جزیره با مساحت 1491 کیلومتر مربع در استان هرمزگان و در تنگه هرمز قرار دارد. به همین دلیل از جایگاه عملی بالایی برخوردار است. این جزیره از گذشته های دور به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم آبی یکی از مراکز اصلی کنترل این مسیر بوده است. کشف فسیل در سواحل قشم تمدن 400 هزار ساله آن را آشکار می کند.

جزیره قشم از شمال به بندرعباس، از شمال شرقی به جزیره زیبای هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره تنب کوچک و بزرگ می رسد. دسترسی راحت این جزیره به سایر جزایر توریستی و استراتژیک اطراف آن بر اهمیت این منطقه می افزاید. شهر قشم در منتهی الیه شرقی این جزیره واقع شده و نزدیکترین فاصله به تنگه هرمز و نزدیکترین فاصله آن تا منطقه سربندر بندرعباس 20 کیلومتر است اما نزدیکترین فاصله تا ساحل اصلی در شمال این جزیره در بندر لافت، در کنار بندر پل در شهر خمر قرار دارد و 1800 متر است.

جزیره قشم;  یک جاذبه منحصر به فرد که باید ببینید

پرتغالی ها بیش از یک قرن بر این جزیره تسلط داشتند و سپس نوبت به هلندی ها و انگلیسی ها رسید. اما در نهایت اقتدار او به ایران بازگشت. این جزیره بین 115 تا 125 کیلومتر طول دارد و عرض آن در این فاصله متفاوت است.

اکثر ساکنان جزیره بومی این منطقه هستند، اما در سال های اخیر به دلیل گسترش بازارهای تجاری و رونق اقتصادی، مهاجران زیادی به قشم آمده اند. تعداد بنادر تجاری، ماهیگیری و توریستی قشم زیاد است و از اسکله های این بنادر مسیر دسترسی به جزایر زیبای هنگام، هرمز و لارک در اطراف قشم وجود دارد.

یکی دیگر از نقاط برجسته قشم وسعت سواحل و سواحل آن با خلیج فارس است. این بانک ها تنوع زیادی دارند. سواحل صخره ای زیتونی، سواحل شنی، ماسه ای و نقره ای فام سیمین و سواحل گل آلود جنگل های حرا و لافت قشم از این نوع سواحل هستند. جزیره قشم دارای فرصت های قابل توجهی برای گردشگری تاریخی و طبیعی است که این منطقه را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

دیدنی های قشم

دره ستاره ها

شاهکار بی نظیر و زمین شناسی طبیعت را می توانید در دره ستارگان واقع در جزیره قشم ببینید. ساکنان محلی جزیره بر این باورند که صداهای شبانه ناشی از اجنه و ارواح است که از دره بازدید می کنند. البته شاید صداها ناشی از باد، در ستون ها و بین حفره ها و گودال های دره ستارگان بوده است..

جزایر شیرین

جزایر ناز در واقع دو جزیره هستند که در هنگام جزر و مد توسط یک گذرگاه باریک به ساحل جنوبی جزیره متصل می شوند. سپس در آن زمان می توانید در اطراف این جزایر پر جنب و جوش قدم بزنید و از این فعالیت لذت ببرید.

جزیره قشم;  یک جاذبه منحصر به فرد که باید ببینید

جنگل حرا

شما دوباره به دنبال شگفتی نادر دیگری در سواحل جزیره قشم هستید، پس به سراغ درختان آب شور بروید. جنگل حرا درختان همیشه سبز را ببینید که همزمان با جزر و مد دریا با بیشترین درخشندگی از آب بیرون می آیند. اما وقتی مد هستند، فروتنانه زیر آب می نشینند.

لافت

بندری در قشم وجود دارد که به لافت معروف است و به چند دلیل بسیار جالب است. اولا بادگیرهایی که بالای خانه ها نمایان است، دوم به خاطر غروب های شگفت انگیزی که در هیچ جای دیگری نخواهید دید و نزدیکی به جنگل حرا.

جزیره هرمز

جزیره ای را تصور کنید که در میان آب های نیلگون نشسته و پوشیده از خاک سرخ است. اگر می خواهید این ایده را در دنیای واقعی ببینید، باید به هرمز بروید و از گشت و گذار در سواحل قرمز آن لذت ببرید.

ورزشهای آبی

در سرتاسر جزیره می توانید از باشگاه های ورزش های آبی دیدن کنید و لحظاتی سرشار از آدرنالین را تجربه کنید. این جزیره دارای امکاناتی مانند غواصی، شاتل، جت سواری و غیره است که هر کدام تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود.

خرید می کند

ممکن است فکر کنید که می توانید در هر مقصدی خرید کنید و به بازار بروید. اما این اثر در قشم طرفداران زیادی دارد زیرا قیمت های بسیار مناسب و وسوسه انگیزی را ارائه می دهد. فراموش نکنید که می توانید بهترین خریدها را در درگان و قشم انجام دهید و البته از بازارهای محلی غافل نشوید.

جزیره قشم;  یک جاذبه منحصر به فرد که باید ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا