جاذبه های گردشگری خارجی

جزیره خور فاکان کجا واقع شده است؟

موقعیت جزیره خور فکان

جزیره خور فکان در ساحل شرقی امارات متحده عربی قرار دارد و بخشی از امارت شارجه است. این جزیره زیبا از نظر اداری به امارت شارجه تعلق دارد و مشرف به خلیج عمان است و مناظر دلربایی از اقیانوس را به آن می دهد. خور فکان حدود 20 کیلومتر با امارت فجیره فاصله دارد و آن را به مقصدی متمایز برای گردشگران و ساکنان تبدیل کرده است.

ویژگی های جزیره خور فکان

جزيره خور فكان با زيبايي طبيعي منحصر به فردي كه گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب مي كند، مشخص مي شود. شاعران از زیبایی آن آواز می خوانند که با درختان، رودخانه ها، باغ ها و درختان خرما آراسته شده است که جذابیت خاصی به آن بخشیده است. این جزیره در طول سال دارای آب و هوای معتدل و ابری است که برای بازدید از آن در هر زمانی ایده آل است.


تاریخچه جزیره

خور فکان سابقه طولانی در مبارزه با استعمار دارد و شاهد درگیری با انگلیسی ها، فرانسوی ها و پرتغالی ها بوده است. ساختمان های زیبای آن نشان دهنده تاریخ غنی آن است و سخاوت مردم آن و رفتار دوستانه آنها با بازدیدکنندگان نشان دهنده اصالت فرهنگ اماراتی است.

فعالیت های تجاری

جمعیت خور فکان عمدتاً به ماهیگیری و کشاورزی وابسته است. این جزیره تمام مواد مورد نیاز برای این فعالیت ها از جمله آب های غنی از حیات دریایی و خاک حاصلخیز را دارد. مردم خور فکان به غواصی در جست‌وجوی مروارید نیز معروف بودند زیرا مروارید را از اعماق دریا بیرون می‌آوردند و این را منبع درآمد مهمی می‌دانستند.

جغرافیا و طبیعت

خور فکان یکی از زیباترین نقاط ساحل شرقی اقیانوس هند به نام خلیج عمان است. این ساحل دارای آب های آبی-سبز مخلوط و ماسه های سفید نرم است. این ساحل با درختان زیادی مانند سدر، رامث و مارک، علاوه بر درختان پرتقال، انبه، موز و مرکبات احاطه شده است. خورفکان توسط کوه های زیبای عمانی احاطه شده است که با رنگ های متالیک درخشان خود زیبایی طبیعی فوق العاده ای به منطقه بخشیده است.

نام ببرید

نام خور فکان به سیاحی به نام ابن بطوطه برمی گردد که به دلیل وجود نهری که توسط دو کوه احاطه شده است، این نام را به آن داده است، زیرا این دو کوه شهر را از بادهای شدید و طوفان محافظت می کنند. این سازند جغرافیایی منحصر به فرد به جزیره شخصیت خاصی می بخشد و از آن در برابر عوامل سخت آب و هوایی محافظت می کند.

مهم ترین مکان های خور فکان

کورنیش

کرنیچ خور فکان با زیبایی طبیعی باورنکردنی مشخص می شود زیرا از هر طرف پوشیده از درختان است و فضایی با طراوت و محیطی ایده آل برای قدم زدن و لذت بردن از مناظر به آن می بخشد.

هتل اوشنیک

هتل اوشنیک یکی از معروف‌ترین هتل‌های استان شرقی است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به دریا ارائه می‌کند و خدمات بسیار خوبی را به ساکنان ارائه می‌دهد و آن را به مقصدی مطلوب برای گردشگران تبدیل می‌کند.

بندر خور فکان

بندر خور فکان به دلیل موقعیت استراتژیک یکی از بنادر مهم امارات محسوب می شود. این بندر نقش حیاتی در اقتصاد محلی، دریافت کالا و ترویج تجارت دارد. این بندر منبع درآمد اصلی ساکنان امارت شارجه است.

بازار مرکزی

مردم خور فکن برای تامین نیازهای روزانه خود به بازار مرکزی وابسته هستند. این بازار مکانی پر جنب و جوش است که ساکنان و بازدیدکنندگان را گرد هم می آورد و فرهنگ و سبک زندگی روزمره منطقه را منعکس می کند.

هتل های جزیره خور فاکان

جزیره خور فکان شامل هتل ها و استراحتگاه های متنوعی است که نیازهای بازدیدکنندگان مختلف را برآورده می کند. از جمله این هتل ها:

هتل رادیسون بلو ریزورت شارجه – خور فکان

این هتل لوکس در کنار دریا واقع شده است و اتاق ها و سوئیت های راحت و همچنین رستوران ها و امکانات تفریحی متعدد از جمله استخر و ساحل خصوصی را ارائه می دهد.

هتل Vojira Coral Beach Resort – خور فکان

این اقامتگاه با چشم‌اندازهای دیدنی دریا و کوه، دارای ساحل خصوصی و انواع فعالیت‌های تفریحی و رستوران‌های عالی است.

استراحتگاه و اسپا ساحلی Le Meridien Fujairah

این اقامتگاه که بخشی از امارت فجیره است، اقامتگاه های مجلل و امکانات عالی از جمله طیف وسیعی از رستوران ها، استخرهای شنا و فعالیت های آبی ارائه می دهد.

رستوران های جزیره خور فکان

جزیره خور فکان رستوران های متنوعی دارد که غذاهای محلی و بین المللی را سرو می کنند. از جمله این رستوران ها:

رستوران ابوعبدالله

این رستوران یکی از معروف ترین رستوران های جزیره است که غذاهای لذیذ عربی و خاورمیانه ای را ارائه می دهد و در سرو شاورما و غذاهای کبابی تخصص دارد.

رستوران مدیترانه ای

تجربه ناهار خوری بی نظیری را در ساحل با غذاهای مدیترانه ای و غذاهای دریایی تازه ارائه می دهد.

رستوران چینی عالی

اگر از طرفداران غذاهای چینی هستید، این رستوران انواع غذاهای چینی خوشمزه را ارائه می دهد.

سواحل جزیره خور فکان

جزیره خور فکان دارای سواحل زیبایی مشرف به ساحل دریای عرب است. از جمله این سواحل:

ساحل عمومی خور فکان

این یکی از محبوب ترین سواحل عمومی در جزیره است و با شن های نرم و آب های آرام، با امکاناتی مانند تخت های آفتابگیر و اسباب بازی های آبی مشخص می شود.

ساحل بندری خور فکان

این ساحل در نزدیکی بندر خور فکان قرار دارد و مکانی عالی برای پیاده روی در کنار ساحل و تماشای قایق های تفریحی و کشتی ها است.

ساحل کورنیش کور فاکان

این ساحل منظره فوق العاده ای از دریا ارائه می دهد و می توانید از پیاده روی و دوچرخه سواری در امتداد کورنیش لذت ببرید و از مناظر خیره کننده لذت ببرید.

کارهایی که باید در خور فکان انجام دهید

جزیره خور فکان انواع فعالیت های تفریحی از جمله:

  • شنا كردناز شنا در آب دریای آبی و سواحل زیبا لذت ببرید.
  • ورزشهای آبی: مانند غواصی، موج سواری، اسکی روی آب و ماهیگیری در دریا.
  • ورزش های ساحلی: توپ ساحلی و والیبال بازی کنید یا در ساحل استراحت کنید.
  • ورزشهای آبی: کانو، کایاک و جت اسکی.
  • کاوش در کوه ها: گردشگری و دوچرخه سواری کوهستان در مناطق کوهستانی.
  • خريد كردن: برای خرید هدایا و سوغاتی از بازارها و مغازه های محلی دیدن کنید.
  • بازدید از جاذبه های گردشگری: مانند قلعه تاریخی خور فکان و موزه طبیعت و تاریخ شارجه.
  • از غذا لذت ببر: غذاهای محلی و بین المللی را در رستوران ها و کافه ها امتحان کنید.

بهترین زمان برای بازدید از خور فکان

بهترین زمان برای بازدید از جزیره خور فکان به ترجیحات بازدیدکنندگان و فعالیت هایی که می خواهند انجام دهند بستگی دارد. زمستان (دی-فوریه) و بهار (اسفند-اردیبهشت) به دلیل هوای مطبوع و معتدل بهترین زمان برای بازدید است. دماها راحت است و فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی و استراحت در سواحل را راحت و لذت بخش می کند. در طول تابستان (ژوئن – آگوست) دما بسیار بالا است و می تواند خشک و گرم باشد، بنابراین اگر هوای خنک را ترجیح می دهید بهتر است از بازدید از جزیره در این فصل خودداری کنید.

سوالات متداول در مورد موقعیت جزیره خور فکان

جزیره خور فاکان چیست و در کجا قرار دارد؟

جزیره خور فکان بخشی از امارت شارجه در امارات متحده عربی است. در ساحل شرقی امارت و مشرف به خلیج عمان واقع شده است.

چگونه به جزیره خور فاکان برویم؟

از مناطق مختلف امارات متحده عربی می توان با ماشین به جزیره خور فکان رسید. همچنین می توان از طریق بندر خور فکان با قایق به آن رسید.

در جزیره خور فکان چه فعالیت هایی می توانید انجام دهید؟

فعالیت های زیادی را می توان در جزیره خور فکان انجام داد، از جمله شنا، موج سواری، غواصی، ورزش های آبی مختلف، دوچرخه سواری در کوهستان و بازدید از جاذبه های گردشگری.

جاذبه های گردشگری معروف جزیره خور فکان کدامند؟

جزیره خور فکان به خاطر جاذبه های گردشگری فراوانش از جمله قلعه تاریخی خور فکان، موزه طبیعت و تاریخ شارجه و سواحل زیبایش شناخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا