ایران گردی

جاهای دیدنی کردستان و بانه

تودی تریپا _ خدمات توریستی: در این مطلب به معرفی دیدنی های کردستان و بانه می پردازیم. کردستان یکی از استان های ایران است که شهرهای زیادی دارد. بانه یکی از شهرستان های استان کردستان و در غرب این استان قرار دارد. این شهر جاذبه های طبیعی زیادی دارد. به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی برای تفریح ​​و گشت و گذار به این شهر سفر می کنند. شهرستان باین در سال های اخیر به عنوان مرکز گردشگری کرستان شناخته شده است. این شهر در دامنه کوه اربابا قرار دارد. کوه اربابا نیز نماد زیبایی این شهر است که در کشور بسیار معروف است. در زیر تعدادی از مکان های جالب کردستان و بانه را معرفی می کنیم.

معرفی کوه اربابا

از معروف ترین دیدنی های کردستان و بانه می توان به کوه اربابا اشاره کرد. این کوه به عنوان نماد شهر بانه شناخته می شود. به همین دلیل در بین مردم اهمیت زیادی دارد. ارتفاع این جاذبه طبیعی بیش از دو کیلومتر است. در بالای این کوه پناهگاهی ساخته شد. بنابراین کوهنوردان می توانند از این پناهگاه برای استراحت استفاده کنند. اربابا یکی از قهرمانان داستان و اشعار کردی است. این نام در بین مردم کردستان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از مردم برای کوه اربابا ارزش قائل هستند.

دیدنی های کردستان و بانه

دیدنی های کردستان و بانه

معرفی غار سنگی حسین کوهکن کردستان و بانه

غار سنگی حسین کوهکن از دیگر نقاط دیدنی کردستان و بانه است. این غار با دخالت انسان ایجاد شده است. همچنین این جاذبه گردشگری در منطقه میگور که یکی از مناطق شهرستان باین است قرار دارد. این غار توسط شخصی به نام حسین کوهکن ساخته شده است. در این غار چهار خانه وجود دارد که هر کدام مستقل از دیگری است. در مجموع 9 اتاق در این غار ساخته شده است. این غار بر روی صخره ای ساخته شده است که ورودی اصلی آن پشت صخره است. ورودی اصلی غار سنگی حسین کوهکن بسیار باریک است و عبور از آن آسان نیست.

آشنایی با سد بانه

از دیگر مکان های دیدنی کردستان و بانه می توان به آب انبار بانه اشاره کرد. در مسیر جاده سقز به بانه سدی وجود دارد که مسافران زیادی برای استراحت و تفریح ​​از این منطقه سد بازدید می کنند. آب انبار بانه در نزدیکی شهر بانه قرار دارد و حدود ده کیلومتر با این شهر فاصله دارد. وجود سد بانه در این منطقه باعث زیباتر شدن محیط شده است. منظره زیبا و دیدنی سد بانه را از بالای گردنه خان مشاهده می کنید. در اطراف سد بانه جنگلی زیبا و بکر وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید.

دیدنی های کردستان و بانه

دیدنی های کردستان و بانه

آشنایی با روستای نژو یکی از مکان های معروف کردستان و بانه

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، بانه یکی از شهرهای استان کردستان به شمار می رود. در کردستان و بانه مکان های جالب زیادی وجود دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای گشت و گذار به این شهر سفر می کنند. روستای نجو یکی از مهم ترین مکان های دیدنی کردستان و بانه است. در این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. این روستا در شمال غربی شهرستان بانه واقع شده است. در روستای نژو قلعه ای تاریخی وجود دارد که از آثار باستانی این شهر به شمار می رود. این قلعه را می توانید در قسمت غربی روستای نژو ببینید.

چشمه های فراوان یکی از جاذبه های طبیعی این روستا است. در گذشته سدی در قسمت جنوبی روستای نژو وجود داشت. این سد قدمت زیادی دارد و به همین دلیل یکی از آثار تاریخی این منطقه محسوب می شود. این سد تاریخی به دلیل ساخت سد جدید تخریب و تخریب شده است. می توانید مناظر زیبای زیادی را در این روستا ببینید و از آن ها لذت ببرید. این روستا به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعدد هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

معرفی گار شویی از کردستان و بانه

گار شویی یکی از مکان های معروف کردستان و بانه است. این غار در روستایی به نام شوی قرار دارد. طول غار حدود 267 متر است. دهانه این غار نسبتا کوچک است. به همین دلیل، انتقال کمی دشوار است. مسیرهای شیب دار زیادی در این غار وجود دارد. به همین دلیل این غار یکی از مکان های مورد علاقه غارنوردان محسوب می شود و افراد زیادی برای بازدید از این غار به بانه سفر می کنند. این غار بسیار قدیمی است. به همین دلیل احتمال سقوط در نقاطی وجود دارد. پس با دقت از این غار دیدن کنید.

امیدواریم اطلاعات جامع و مفیدی در مورد دیدنی های کردستان و بانه دریافت کرده باشید. در سفر به شهر بانه و بازدید از جاذبه های گردشگری آن می توانید از مواد فوق استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا