ایران گردی

جاهای دیدنی کرج در شب کجاست؟ + آدرس و تصاویر

جاهای دیدنی کرج در شب کجاست؟ کرج به عنوان مرکز استان البرز و نزدیکترین شهر به پایتخت شناخته می شود. جاذبه های گردشگری متعددی در کرج وجود دارد که شاید مردم تهران هم برای آخر هفته و حتی شبگردی روی آنها حساب باز می کنند. از مراکز خرید لوکس مانند برج مهراد مال گرفته تا بهترین رستوران های کرج مانند رستوران ضیافت و حتی باغ ویلاهای کردان و برغان همگی از جاذبه هایی هستند که برای شبگردی ایده آل می باشند. در این مطلب از تودی تریپ به معرفی بهترین جاهایی که در کرج می توانید برای شبگردی انتخاب کنید می پردازیم.

 

مجموعه بین المللی تنیس در باغ فاتح کرج

باغ فاتح کرج یکی از پارک های معروف این شهر است که معمولا به نام پارک تنیس هم شناخته می شود. در این باغ قدیمی که در محله جهانشهر کرج قرار گرفته است مجموعه بین المللی تنیس هم قرار دارد و می توانید از امکانات خوب این مجموعه استفاده کنید. علت نام گذاری این باغ، سرمایه گذاری حاج محمدصادق فاتح یزدی است که باعث به وجود آمدن این پارک زیبا در کرج شد.

باغ فاتح دارای درختان متنوع و متعددی است و در اکثر ساعات روز در مسیر پیاده روی این پارک سایه است. به همین دلیل هم باغ فاتح با وجود امکاناتی مانند فست فود، کافه، رستوران، پیست پیاده روی، پیست اسکیت و سرویس بهداشتی به یکی از پاتوق های اصلی جوانان کرج در طول شبانه روز تبدیل شده است.

بام کرج

بام کرج یکی از مرتفع ترین مناطق این شهر است که می توانید با حضور در آن تمام شهر کرج را زیرپای خود ببینید. با وجود ارتفاع بام کرج که در انتهای بلوار طالقانی قرار گرفته است این منطقه دارای آب و هوای مطبوع و خنکی است. اگر برای شبگردی در تابستان یا حتی فصول دیگر به دنبال جایی در کرج هستید بام کرج می تواند پیشنهاد جذابی باشد. در اطراف بام رستوران ها و سفره خانه ها و جگرکی ها فعالیت دارند که می توانید با دوستان خود از این امکانات تفریحی لذت ببرید.

  • ساعت بازدید از بام کرج: 24 ساعته
  • قیمت بلیط بام کرج: رایگان
  • آدرس بام کرج: شمال‌شرقی کرج، انتهای بلوار طالقانی

باغ گل کرج

باغ گل کرج در بوستان چمران قرار گرفته و دارای 300 نوع گل و گیاه است که معمولا در اردیبهشت ماه نمایشگاه بازدید از آنها برگزار می شود. البته می توانید در طول سال هم با پرداخت هزینه ناچیزی به این باغ گل بروید و از بزرگترین فرش گل ایران دیدن کنید. باغ گل کرج از جمله جاهایی است که خانواده ها می توانند برای شبگردی در کرج انتخاب کنند.

منطقه برغان کرج 

برغان یکی از روستاهای اطراف کرج است که به علت وجود آب و هوای فوق العاده در این منطقه اکثر جوانان برای تفریحات شبانه خود به این منطقه می روند. در برغان و منطقه ای به نام آتشگاه کرج، آشکده ها و سفره خانه های سنتی متعددی وجود دارند که می توانید برای شب های سرد کرج روی آنها حساب باز کنید. همچنین باغ های برغان با دریافت مبلغی به ازای هر ماشین در اختیار مردم قرار می گیرد. می توانید با پرداخت ورودی در این باغ ها کنار رودخانه به تفریح بپردازید.

آدرس: کرج، منطقه چندار، روستای برغان

باغ سیب مهرشهر کرج

باغ سیب مهرشهر کرج در واقع به یکی از پارک های محبوب در مهرشهر تبدیل شده که بیش از 70 هزار درخت را در خود جای داده است. در این باغ زیبا و بزرگ علاوه بر درخت سیب، میوه هایی مانند زردآلو، هلو، گردو و گلابی نیز پیدا می شود. مالک این باغ سیب فرح پهلوی بوده و این باغ هم در همان زمان ساخته شده است. در حال حاضر باغ سیب مهرشهر کرج در مالکیت بنیاد مستضعفین بوده و ورود عموم به آن آزاد است.

  • ساعت بازدید از باغ سیب کرج: همه‌روزه از 8.5 صبح تا 4.5 عصر
  • قیمت بلیط باغ سیب کرج: رایگان
  • آدرس باغ سیب کرج: مهرشهر، بلوار یادگار امام، بلوار دانش

کردان

کردان کرج یکی از روستاهای تاریخی این شهر است که احتمالا نام آن را با وجود ویلاهای کردان شنیده باشید. در این روستای خوش آب و هوا باغ های سرسبزی وجود دارد و اکثر ویلاهای آن در آخر هفته اجاره داده می شود. اگر قصد دارید برای تفریح شبانه در کرج ویلا اجاره کنید و مراسم تولد یا دورهمی برگزار کنید کردان کرج بهترین گزینه برای شماست.

پارک ایران کوچک

یکی از بوستان های نسبتا جدید کرج که به تازگی ساخته شده، پارک ایران کوچک است. در این پارک دنج مهمترین جاذبه های گردشگری کشور به صورت نمونه کوچکی ساخته شده است. در واقع با مراجعه به این پارک می توانید یک شمای کلی از جاذبه های ایران مانند روستای کندوان، ابیانه کاشان، آب انبار یزد، ارگ بم، سرای سعدالسلطنه و… را مشاهده کنید.

  • ساعت کاری پارک ایران کوچک: 7.5 صبح تا 11.5 شب
  • آدرس پارک ایران کوچک: جهانشهر کرج، بلوار جمهوری، نرسیده به بلوار ماهان

پارک چمران در کرج

پارک چمران کرج شهربازی اصلی این شهر به شمار می رود که علاوه بر زمین پینت بال، چرخ و فلک، سفینه، دیگر وسایل شهربازی هم در این پارک وجود دارد. همچنین می توانید با رفتن به پارک چمران از باغ گلها هم دیدن کنید که پیش از این درباره آن صحبت کردیم. سینما 5 بعدی، فضای سرسبز، آلاچیق و امکانات رفاهی در این پارک وجود دارد و به همین دلیل هم خانواده های کرجی می توانند برای تفریح شبانه روی این بوستان حساب باز کنند.

آدرس: کرج، بلوار شهید چمران، میدان امام حسین (ع)

پارک جنگلی جهان نما در کرج

پارک جنگلی جهان نما با وجود انواع و اقسام گونه های گیاهی و درختان یکی از زیباترین پارک های جنگلی کرج است که البته فاصله زیادی با تهران هم ندارد. این پارک بیشتر برای تفریحات خانوادگی مناسب است و می توانید با خانواده به این پارک بروید. در این پارک علاوه بر درختان و فضای سبز، دریاچه مصنوعی وجود دارد که محیط زیبایی برای عکاسی به وجود آورده است.

آدرس: کرج، آزادراه تهران به کرج

مراکز خرید کرج

بازارگردی در هر شهری می تواند یک تفریح شبانه محسوب شود. در شهر کرج هم مراکز خرید خوبی مانند مهراد مال وجود دارد که می توانید پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه خود را از آن بخرید. از جمله بهترین مراکز خرید کرج می توان موارد زیر را نام برد:

  • مهراد مال کرج: کرج، عظیمیه، بلوار شریعتی، مهراد مال
  • مرکز خرید ایران زمین: کرج، بلوار شریعتی، مرکز خرید ایران زمین
  • پاساژ آزادی: کرج، خیابان شهید بهشتی، خیابان آبان
  • مرکز خرید پارسیان: کرج، بلوار ملاصدرا، ضلع شرقی پارک نبوت، مرکز خرید پارسیان
  • نیکا مال: کرج، گوهردشت، بلوار گوهردشت، ضلع جنوبی میدان اول گوهردشت
  • مرکز خرید ملاصدرا: کرج، رجائی شهر، خیابان شهید مطهری، نبش چهارراه ملک‌شاه، مرکز خرید ملاصدرا
  • مرکز خرید مهستان: کرج، خیابان مطهری، بلوار نبوت، بالاتر از میدان نبوت

بهترین رستوران های کرج

رستوران گردی و شکم گردی هم می تواند یک تفریح خاطره انگیز در کرج باشد. در شهر کرج انواع و اقسام رستوران های سنتی و فست فود وجود دارد که در لیست زیر می توانید اسامی برخی از آنها را ببینید:

  • سفره خانه سنتی و رستوران آریا: کرج، جهانشهر، میدان سپاه، بلوار جمهوری، نبش خیابان نسیم
  • سفره‌خانه سنتی لیلی و مجنون: کرج، ۴۵ متری گلشهر، خیابان کوکب شرقی، بوستان کاج، خیابان یاسمن جنوبی
  • باغ رستوران دهکده کرج: کرج، گلشهر، گلزار غربی، جنب ایستگاه مترو گلشهر
  • رستوران ارکیده جاده چالوس:  کیلومتر ۱۲ جاده چالوس
  • باغ رستوران نویان: کرج، مهرشهر ابتدای چمن ۲
  • رستوران ارکیده مهستان: کرج، میدان نبوت، مجتمع تجاری مهستان، رستوران گردان ارکیده

کلام آخر

جاهای دیدنی کرج در شب کجاست؟ در این مطلب از تودی تریپ انواع و اقسام جاذبه های دیدنی کرج که می توانید به همراه خانواده یا به صورت مجردی در شب بروید را معرفی کردیم. از بهترین رستوران ها و بهترین مراکز خرید در کرج گرفته تا بهترین روستاها و جاذبه های طبیعی اطراف کرج در این مطلب معرفی شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا