ایران گردی

جاهای دیدنی مازندران ۱۴۰۳ + عکس، آدرس و زمان بازدید

مازندران از استان های شمال کشور است که جاذبه های گردشگری آن را مطمئنا در هیچ مطلبی نمی توان جا داد. این شهر دیدنی و زیبا شگفتی های بی نظیری را در خود جای داده است که شاید خیل کثیری از آنها را حتی مردم بومی این شهر هم نشناسند و هنوز کشف نکرده باشند. در این استان می توانید شهرهای زیبا با ویلاهای لاکچری و کلبه های چوبی و اقامتگاه های بومگردی را پیدا کنید که هر کدام از این شهرها جاذبه های گردشگری متعددی مانند جنگل ها، آبشارها، دریاچه ها، تالاب ها و اماکن تاریخی را در خود جای داده اند. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم جاهای دیدنی مازندران را به شما معرفی کنیم.

 

جنگل های مازندران

استان مازندران یکی از استان های سرسبز ایران است که جنگل های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده است. برخی از جنگل های این استان در زیر معرفی می کنیم:

جنگل پاسند مکانی در آسمان

جنگل پاسند در شهرستان بهشهر استان مازندران یکی از مکان های دیدنی شمال کشور است. این جنگل شما را به میهمانی آسمان می برد. با دیدن مناظر زیبا و بکر این جنگل شگفت زده خواهید شد. جنگل پاسند به عنوان یکی از بکرترین مناطق جنگلی کشور شناخته می شود و در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارد. این جنگل مکانی عالی برای فعالیت های مانند کوله پشتی گردی، پیاده روی صبحگاهی و جنگل نوردی است. روستای سرسبز پاسند در فاصله سه کیلومتری بهشهر واقع شده و از آنجا مسیر جنگل پاسند مشخص است.

جنگل پاسند همچنین یک ورودی به دیگر جاذبه های منطقه مانند آبشار اسپه او و آبشار سمبی است.

جنگل تنگ دار نوشهر

جنگل تنگ دار نوشهر یکی از مقاصد طبیعت گردی فراموش نشدنی در استان مازندران است که به آن نام آمازون ایران داده شده است. رودخانه ای بکر و وحشی در دل این جنگل واقع شده که در فصل گرما هوش از سر گردشگران می برد. مسیر رسیدن به جنگل تنگ دار نوشهر نیز خالی از ماجراجویی نیست. تجربه سفر به جنگل تنگ دار نوشهر یکی از آن تجربه هاست که همیشه در خاطره ها باقی می ماند.

جنگل لاجیم

جنگل لاجیم در استان مازندران در منطقه سواد کوه از جنگل های زیبای ایران است. از این جنگل به عنوان یکی از مناطق طبیعت گردی منحصر به فرد نام برده می شود. این جنگل با آب و هوای مرطوب دارای پوشش گیاهی غنی و درختان کهنسال بسیاری است. یکی از ویژگی های جالب این جنگل حفظ پوشش گیاهی در طی عصر یخبندان است.جنگل لاجیم نه تنها یک مکان طبیعت گردی بی نظیر است بلکه به عنوان منطقه تحقیقاتی برای دانشمندان و محققان نیز شناخته می شود.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یا راه بهشت در رامسر یکی از مکان های زیبا و جاهای دیدنی مازندران است. این جنگل دارای مناظر زیبا و درختان بلند و سر به فلک کشیده است. از تونل های درختی گرفته تا آبشارها، رودخانه های آرام و وحشی، پرندگان متنوع و گونه های جانوری مختلف، همگی این مکان را به یک بهشت بر روی زمین تبدیل کرده اند.

جنگل‌های دوهزار در جاهای دیدنی مازندران

رانندگی در جاده چالوس را ادامه دهید و به سمت تنکابن بروید. اینجا جاییست که باید برای دیدن ارتفاعات دوهزار توقف کنید؛ وگرنه ضرر خواهید کرد. ارتفاعات دوهزار میزبان طبیعت انبوهی ست که میان مه و جاده‌های پوشیده از درخت احاطه شده است. صدای پرندگان، هوای مطبوع، طبیعت بکر و پیچ‌وخم جاده، بی‌شباهت به بهشت نیست. جذابیت مازندران همین است. هر جاذبه طبیعی‌اش در اوج زیبایی بی‌نظیر است و با سایر جاذبه‌های طبیعی استان متفاوت است و برای لذت بردن از آن هرکدامشان، باید همه آنها را دید.

جنگل ارفع ده

جنگل ارفع ده نزدیک به تهران در شهرستان سواد کوه استان مازندران مقصدی زیبا برای طبیعت گردی و از جاهای دیدنی مازندران است. این جنگل به ویژه در فصل پاییز جذابیت خاصی دارد. مناظر زیبای پاییزی و آواز پرندگان شما را به دنیایی دیگر خواهد برد. جنگل ارفع ده در ارتفاعات واقع شده و مسیرهای دسترسی به آن ممکن است کمی دشوار باشد اما پوشش مه، مناظر زیبا و چشم نواز ارزش طی کردن این مسیر را دارد.

جنگل نیرنگ نوشهر

پارک جنگلی نیرنگ که به نام جنگل خانیکان نیز شهرت دارد، یکی از جاهای دیدنی مازندران است که در نزدیکی شهر نوشهر قرار دارد. این پارک با مناظر زیبا و جنگل های انبوه شگفتی های طبیعی را به شما هدیه می دهد. برای دسترسی به این منطقه خیره کننده، کافیست از شهر نوشهر به سمت جنوب حرکت کنید و بعد از چند کیلومتر به روستای نیرنگ برسید و از آنجا به سمت پارک خانیکان ادامه دهید. این پارک به ویژه در فصل بهار و پاییز زیبا و دیدنی است.

آبشارهای بکر استان مازندران

یکی از دلایل زیبا و پربار بودن مناطق سرسبز استان مازندران قرارگیری این استان، در ارتفاعات رشته کوه هایی است که باعث شکل گیری رودخانه ها و آبشارهایی با ارتفاع های بلند شده است.

آبشار اوبن

آبشار اوبن، یک آبشار خزه ای است و زیر آن مملو از خزه و سبزه است. این آبشار در جنگل های دودانگه ساری قرار دارد. در نزدیکی آبشار اوبن روستای میانا قرار دارد که آب این آبشار به رودخانه شیرین رود می ریزد. آبشار اوبن به عنوان یکی از مکان های بکر استان مازندران در فاصله 107 کیلومتر ساری و در مرز استان های سمنان و مازندران واقع شده است.

آبشار گزو

آبشار گزو، یکی از بکرترین آبشارهای استان مازندران است و بکر بودن این آبشار، آن را به مقصدی عالی برای گردشگران و طبیعت دوستان تبدیل کرده است که می توانند با پیاده روی در جنگل، کوه نوری و صخره نوردی، روز عالی و استثنایی را برای خود رقم بزنند.

این آبشار، از دو آبشار به ارتفاع های 5 و 43 متری تشکیل و به محیطی دره مانند ختم می شود. تلاقی این دو آبشار در دره، محیطی خارق العاده و بسیار زیبا را به وجود آورده است. پس اگر شما به دنبال آرامش و ثبت لحظات عالی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً سری به این آبشار بزنید.

روستاهای دیدنی و بکر استان مازندران

یکی از مکان های بکر استان مازندران، روستاهای این استان است که چشم هر بیننده و مسافری را به خود جلب می کند.

روستای جواهرده

جواهرده مازندران یکی از مناطق طبیعی و تاریخی زیبای استان مازندران در شمال ایران است. این منطقه به دلیل آب و هوای معتدل خود، یک مقصد تفریحی محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است. طبیعت زیبای جواهرده فرصت‌های بسیاری برای تفریح فراهم می‌آورد. مسیرهای پیاده‌روی در جنگل‌ها و تنگه‌های طبیعی، مناسب برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و طبیعت‌گردی هستند.

در جواهرده اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های متعددی وجود دارد که انتخاب‌های متنوعی برای مسافران فراهم می‌کنند. جواهرده مقصدی آرامش‌بخش و طبیعی برای کسانی است که به دنبال فرصتی برای استراحت و آرامش در طبیعت هستند. این منطقه با ترکیب مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرهنگ محلی پرطرفداری فراهم می‌کند.

روستای فیلبند از جاهای بکر استان مازندران

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که در قسمت شرقی، در ارتفاعات چلاو واقع شده است. اگر شما می خواهید قدم زدن در میان ابرهای این روستا را تجربه کنید، حتماً به روستای فیلبند سفر کنید.

این روستا با قرار گرفتن در اقیانوسی از ابر، به یکی از بکرترین مکان های استان مازندران تبدیل شده است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار که در بخش دالخانی رامسر واقع شده است یکی از مکان های بکر استان مازندران به شمار می رود که با پنهان شدن در دل کوه ها و دره ها، موقعیتی جالب دارد.

این روستا، به دلیل قرارگیری در دل طبیعت سبز به بهشت پنهان معروف شده است و شما می توانید با سفر به جنت رودبار بکر، هم از طبیعت زیبا و شگفت انگیز روستا استفاده کنید و هم با اقامت در این روستا، چند روزی به دور از آلودگی و هیاهوی شهر باشید.

جاهای بکر و دیدنی استان مازندران

مازندران استانی غنی از جاذبه های طبیعی و تاریخی در شمال ایران دارای مکان های بکر و دیدنی فراوانی است که به مسافران امکان تجربه های منحصر به فرد از طبیعت و فرهنگ محلی می دهد. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی مازندران که مکان هایی بکر هستند را معرفی می کنیم.

باداب سورت

بزرگترین اشتباهی که ممکن است موقع ورود به ساری مرتکب شوید، این است که چشمه‌های پلکانی باداب سورت را از قلم بیندازید. کافیست به سمت کیاسر برانید تا به این چشمه‌های بی‌نظیر برسید.

چشمه‌های باداب سورت ژئوپارکی کم‌نظیر در دنیا به‌حساب می‌آیند که دراثر چین‌خوردگی‌های زمین، به‌صورت پلکانی درآمده‌اند. رنگ‌های بی‌نظیر کانی‌های موجود در حوضچه‌های این چشمه، هر حوضچه را به یک رنگ خاص درآورده‌ است. بهترین وقت برای سفر به باداب سورت، بهار است.

مجموعه عباس‌آباد بهشهر در جاهای دیدنی مازندران

از ساری به سمت بهشهر برانید تا به مجموعه عباس‌آباد برسید. عباس‌آباد، مجموعه‌ای تاریخی-طبیعی کم‌نظیر در ایران است. باید عباس‌آباد را از نزدیک ببینید تا متوجه منظورم بشوید. این بنا به‌دستور شاه‌عباس صفوی و در حدود سه قرن پیش ساخته شده است. معماری منحصربه‌فرد مجموعه عباس‌آباد و باغ زیبای کنار این مجموعه که مهمترین باغ غیرکویری ایرانی ثبت شده در یونسکو است، حتما توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

بهترین فصل برای سفر به این مجموعه، فصل بهار و پاییز است.

تالاب میانکاله

میانکاله، یکی از مهمترین مقاصد پرندگان مهاجر در فصل زمستان است. این تالاب مهم در ۴۵کیلومتری شهرستان بهشهر واقع شده است و زیستگاه اصلی پرندگانی مانند فلامینگو، پلیکان، قو، عقاب و چرخ‌ریسک‌ها است. البته باید بدانید که اگر قصد دارید از تالاب میانکاله دیدن کنید، باید از سازمان محیط زیست شهرستان بهشهر مجوز داشته باشید. هرچند گرفتن مجوز کار چندان سختی نیست. اما یادتان باشد که این مجموعه‌های طبیعی، زیستگاه‌های مهم حیات وحش کشورمان هستند و همه ما باید خود را موظف به حفظ آن بدانیم.

دشت شقایق لار در جاهای دیدنی مازندران

کافیست یک ساعت از تهران رانندگی کنید تا بعد از ورود به جاده هراز، به مسیر دشت لار برسید. منظره‌ای بکر و بی‌نظیر که به خاطر گونه‌های جانوری خاص، به پارک ملی حفاظت‌شده تبدیل شده است. اما اگر اردیبهشت و خرداد، گذارتان به دشت لار افتاد، از منظره شقایق‌های وحشی دشت که در دامن قله دماوند قرار گرفته‌اند، شگفت‌زده خواهید شد.

هفت آبشار در جاهای دیدنی مازندران

هفت‌آبشار مجموعه‌ای زیبا در شهرستان بابل است که همانطور که از اسمش پیداست از هفت آبشار کنار هم تشکیل  شده است. این مجموعه در روستای درازکلا در مرز شهرستان بابل و سوادکوه قرار گرفته است. پوشش جنگلی زیبا، مناظر بکر و منظره هفت آبشار کنار هم، صحنه‌ای دیدنی را خلق کرده است که قطعا مشابه آن را ندیده‌اید.

فریدون‌کنار و قوهای فریادکش

اگر موقعیت سر زدن به تالاب میانکاله را ندارید، گزینه دیگری روی میز شماست! تالاب فریدون‌کنار یکی از انتخاب‌های شما برای تماشای پرندگان مهاجر سیبری به مازندارن است. این تالاب بین‌المللی میزبان قوهای فریادکش و سایر پرندگان مهاجر به ایران است. می‌توانید از اواخر پاییز تا اواخر زمستان، از این مسافران و مهمانان جذاب سیبریایی دیدن کنید.

کلاردشت در جاهای دیدنی مازندران

منطقه کلاردشت هم از آن مناطقی ست که حتما باید در لیست سفرتان جا بدهید. هوای خنک و طبیعت بکر در دامنه علم‌کوه، این منطقه توریستی را به یکی از خاص‌ترین ییلاق‌های شهرستان چالوس تبدیل کرده‌است.

سی‌سنگان

رویایی‌ترین تصویری که می‌توان از یک منظره طبیعی داشت چیست؟ اگر من به‌شخصه بخواهم به این سوال جواب بدهم، حتما تصویری خواهم‌کشید که یک طرف آن دریا و طرف دیگر جنگل باشد. اگر شما هم چنین تصویری در ذهنتان دارید، بی‌معطلی اسم سی‌سنگان را وارد لیست سفرتان کنید. این منطقه کم‌نظیر در شهرستان نوشهر واقع شده‌است. همنشینی دریا و جنگل، از سی‌سنگان بهشتی رویایی ساخته است که طرفداران بسیاری میان مسافران خطه شمالی ایران دارد.

رامسر

اگر دوست داشته باشید مسیرتان را به سمت غرب مازندران ادامه دهید و وارد شهرستان رامسر شوید، لیست بزرگی از دیدنی‌ها جلوی شما قرار خواهد گرفت. طبیعت زیبا و موقعیت شهری متفاوت رامسر، این شهر زیبا را تبدیل به عروس شهرهای مازندران کرده است. جنگل‌های دالخالی، ییلاق جواهرده، تله‌کابین و بام رامسر، روستای گرسماسر، کاخ مرمر، قلعه مارکوه و هتل قدیم، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های توریستی این شهرستان هستند که حتما باید آنها را دید.

دریاچه ولشت کلاردشت

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان مازندران، دریاچه آب شیرین ولشت است. آب و هوای این دریاپه کوهستانی، مرطوب و خنک بوده و نسبت به کلاردشت به صورت قابل توجهی خنک تر است. مجاورت این دریاچه با شهرهای توریستی و زیبای کلاردشت، مرزن آباد و چالوس باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است.

دریاچه چورت ساری

دریاچه چورت یک دریاچه زیبا و ساکت در قلب جنگل های مازندران و شهر ساری است. این دریاچه کوچک دارای آبی کریستالی است که اطراف آن با جنگل های بکر و قدیمی احاطه شده است. پاییز در این مکان جذابیت به خصوصی دارد و تماشای مناظر رنگارنگ دریاچه و اطراف آن خاطره ای فراموش نشدنی برای گردشگران می سازد. این دریاچه یک مکان عالی برای ماهیگیری نیز می باشد.

دریاچه لفور، سوادکوه

دریاچه لفور یکی از جاذبه های دیدنی و استثنایی در شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. این دریاچه که در کنارش سدی با همین نام قرار دارد، توسط کوه های پوشیده از جنگل احاطه شده و مکانی فوق العاده زیبا و آرامش بخش برای گردشگران فراهم می کند. دریاچه و سد لفور زیستگاهی برای انواع گیاهان و حیوانات است. این دریاچه از جمله جاهای دیدنی مازندران است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مکان های شگفت انگیز مازندران

مازندران یکی از توریستی ترین استان های شمال ایران است و خیلی از افراد حتی سالی چندبار به این استان سفر می کنند. به همین دلیل خیلی از ایرانی ها ممکن است فکر کنند که همه جای این استان سرسبز را می شناسند اما مازندران استانی پر از راز و رمز است که کمتر کسی همه جای آن را دیده است. برخی از مکان های عجیب مازندران که ممکن است تا به حال نرفته باشید را در هف هشتاد به شما معرفی می کنیم.

غار حیرت انگیز دربند رشی

غار دربند رشی یکی از عجیب ترین و تازه ترین مقاصد گردشگری در شمال ایران است. این غار به دلیل دسترسی دشوار و نیاز به تجهیزات و مهارت های غارنوردی تا به حال به طور کامل معرفی نشده و توسط اکثر گردشگران نادیده گرفته شده است. با این حال، غار دربند رشی یک دیدار شگفت انگیز با طبیعت و تاریخ کره زمین است.

این غار که دهانه بزرگی دارد، دارای تاریخچه ای دویست هزار ساله است. این غار در روستای سیادشت، جنوبی ترین قله در استان مازندران قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه می توانید از تنکابن به سمت روستای دفراز و سی دشت حرکت کنید و غار دربند رشی را در مسیرتان پیدا کنید. این غار در محیطی طبیعی و سرسبز واقع شده است و با هوای خنکش یک گزینه عالی برای سفر در تابستان است.

کلام آخر

مازندران و جاذبه‌های طبیعی آن، آنقدر زیاد هستند که نوشتن از آنها در یک مقاله کار سختی است. این استان جزو آن دسته از مناطق گردشگری ایران است که هم‌زمان جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی را باهم دارد و مطمئنا نمی‌توان در یک مقاله همه آنها را باهم پوشش داد. ما در مجله تودی تریپ سعی کردیم تا گوشه‌ای از زیباترین دیدنی‌های این استان سرسبز را به شما معرفی کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا