ایران گردی

جاهای دیدنی تهران در شب پاییز 1403 + آدرس

جاهای دیدنی تهران در شب پاییز کدامند؟ با شروع فصل پاییز و بوی نم باران شاید شما هم هوای شبگردی در خیابان ها و پارک های تهران به سرتان زده است. تهران به عنوان پایتخت کشور انواع و اقسام تفریحات را در خود جای داده و شما می توانید موزه های مختلف، کاخ های قدیمی، پارک ها، شهربازی، خیابان ها، مراکز خرید و رستوران گردی را در شب های پاییزی تجربه کنید. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم جاهای دیدنی تهران در شب پاییز را معرفی کنیم تا بتوانید یک فصل به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

بام تهران

در بام تهران چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تهران روبه‌روی شما قرار دارد. می‌توانید ساعت‌ها به تماشای تهران بنشینید و از آب‌وهوای خوب این نقطه لذت ببرید.

بام تهران امکانات تفریحی زیادی ازجمله سینما چند‌بعدی، بانجی جامپینگ، سنگ‌نوردی، سورتمه، تله‌کابین، کافه، رستوران و… دارد؛ البته ممکن است شب‌ها نتوانید از بعضی امکانات مانند تله‌کابین استفاده کنید؛ بااین‌حال منظره پایتخت و چراغ‌های روشن ساختمان‌ها و خیابان‌هایش آن‌قدر تماشایی است که می‌توان فقط به بهانه دیدن تهران از ارتفاع به بام تهران رفت.

بام تهران در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. البته برای رسیدن به بام تهران باید چند دقیقه‌ای از ورودی مجموعه توچال تا بام پیاده‌روی کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیاده‌روی در این مسیر کوهستانی را از دست ندهید و از آب‌وهوای خوب آن استفاده کنید.

آدرس: تهران، بزرگ‌راه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

خیابان سی تیر

خیابان سی تیر یکی از قدیمی‌ترین و اولین استریت فود تهران است که غرفه‌های غذا فروشی متنوعی در سراسر آن به چشم می‌خورند.

چیزی که این خیابان را نسبت به دیگر مکان‌های تهران متمایز می‌کند، ساختمان‌های قدیمی و سنگفرش‌های زیبای آن است که ما را به یاد طهران قدیم می‌اندازد و در فصل پاییز با نم بارانی زیبایی دوچندان پیدا می‌کند.

این خیابان از گذشته‌های دور تا به امروز قسمتی جدانشدنی از قطب‌های گردشگری کشور بوده است که عبور از آنجا هر رهگذری را به هوس می‌اندازد.

خیابان سی تیر یکی از بهترین پاتوق‌های شب گردی برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر گشت و گذار شبانه، خوشمزه‌ترین غذاها را نوش جان کنند. رستوران‌های این خیابان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد باز هستند.

آدرس: خیابان سی تیر از محل تقاطع با خیابان امام خمینی آغاز می‌شود و تا تقاطع خیابان جمهوری و در امتداد آن، میرزا کوچک خان ادامه دارد.

پل طبیعت

یکی از نمادهای شهر تهران پل طبیعت است که سه طبقه می باشد و بوستان آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می کند . معماری این پل بی نظیر است و نورپردازی خاص و کم نظیر آن در هنگام شب خارق العاده بنظر می رسد. از فراز این پل می توانید تماشاگر مناظری بی نظیری از دامنه قله دماوند و رشته کو ه های البرز و دو بوستان طالقانی و آب و آتش باشید.

از تفریحاتی که این پل را به یکی از مکان های پاییزی در تهران تبدیل کرده است تماشای زیبایی های اطراف پل، پیاده روی در ارتفاع 40 متری از سطح زمین، عکاسی از چشم اندازها و کشف سوژه های جذاب است .این پل روی بزرگراه مدرس احداث شده است.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور و از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی تهران است. این دریاچه در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد.

در اطراف دریاچه امکانات زیادی برای تفریح شهروندان و گردشگران فراهم شده. شب‌ها اینجا می‌توانید کنار دریاچه بنشینید و دریاچه را زیر نورهای رنگارنگ ساختمان‌ها تماشا کنید یا زیر آلاچیق‌ها با خانواده و دوستانتان بنشینید و شامی میل کنید. می‌توانید قایق‌سواری کنید یا دوچرخه‌ای کرایه کنید و دوچرخه‌سواری کنید.

تفریحات در کنار دریاچه خلیج‌فارس یا چیتگر محدود به این‌ها نیست. از امکانات تفریحی دیگر این دریاچه می‌توان سینمای شش‌بعدی، سافاری پارک وحشت، چرخ‌وفلک، اسکیت هوایی و …  را نام برد که شبی خاطره‌انگیز برایتان رقم می‌زند.

اگر اهل خرید و گردش در مجتمع‌های تجاری‌اید، یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شهر تهران، «بام‌لند» اینجاست. وجود فروشگاه‌های مختلف، حضور برندهای معروف، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، این مرکز تجاری را محبوب دل خیلی‌ها کرده است.

دربند

دربند یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران است که پایتخت نشینان برای فرار از شلوغی، آلودگی و ترافیک به آنجا پناه می‌برند. این منطقه از رستوران‌ها و امکانات متعددی برخوردار است و بهترین گزینه برای تفریح و کوهنوردی است.

تفاوتی ندارد که فصلی از سال را برای رفتن به دربند انتخاب کنید، اما فصل پاییز در دربند زیبایی‌ها و جذابیت‌های چشم‌گیری دارد. جاذبه‌ها و دیدنی‌های این منطقه آن‌قدر زیاد و دل‌چسب است که محال است ساکن پایتخت باشید و هر چند وقت یک بار هوس سرزدن به این محله به سرتان نزند.

از جمله این مکان‌های دیدنی می‌توان به آبشار دوقلو، دره اوسون، امامزاده ابراهیم و آبشار سوتک اشاره کرد. کوهنوردی، تله سیژ و سورتمه تهران نیز تفریحات این مکان دیدنی هستند.

بهترین زمان بازدید از این منطقه ییلاقی بهار و تابستان است. اگر چه در پاییز و زمستان هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد. اگر قصد دارید در پاییز و زمستان به کوهنوردی در این منطقه بپردازید، علاوه بر مجهز بودن باید راه بلد نیز باشید! شما می‌توانید هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب از این منطقه ییلاقی زیبا بازدید کنید.

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان فناخسرو، میدان دربند

پارک ملت

پارک ملت در شمال تهران یکی از معروف‌ترین پارک‌های پایتخت و از مکان های دیدنی تهران است که تقریبا هیچ‌چیزی برای گردشگران کم نمی‌گذارد. در امتداد پارک ملت در خیابان ولی‌عصر مجسمه‌های انتزاعی از هنرمندان ایرانی قرار گرفته که ورود به این پارک را متفاوت می‌کند.

آب‌نمای پلکانی، دریاچه، باغ‌وحش کوچک، سینما ۴ بعدی و امکانات ورزشی فضای این پارک را هم برای بزرگ‌سالان و هم کودکان ایده‌آل کرده است. پردیس سینمایی ملت هم جذابیت این پارک را دوچندان می‌کند.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)

درکه

درکه یکی از مسیرهای محبوب برای یک کوه‌نوردی سبک است. اگر اهل گشت‌وگذار و شکم‌گردی در شبید، درکه یک انتخاب مناسب است.

وجود رستوران‌های مختلف با غذاهای متنوع جواب‌گوی هر سلیقه‌ای است.  در مسیرتان هم کلی خوراکی خوشمزه برای لذت‌بخش‌ترشدن گردشتان وجود دارد؛ از لواشک و انواع ترشک گرفته تا شاتوت و گردو.

آدرس: تهران، اوین، بزرگ‌راه چمران جنوب، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، میدان دانشجو

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در انتهای خیابان نیاوران در شمال تهران قرار دارد و از پارک‌های معروف و جاهای دیدنی تهران است. هرچند این پارک در تمام فصل‌ها زیبایی‌های خودش را دارد اما پاییز آن واقعا دیدنی است. آب از آبشار مصنوعی این پارک در پلکان پارک جاری می‌شود و فضای بسیار زیبا و باطراوتی ایجاد می‌کند. در گوشه‌وکنار پارک هم مجسمه‌ها و نمادهای انتزاعی را می‌بینید.

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

پارک لاله

پارک لاله در دهه ۴۰ شمسی و در زمان حکومت پهلوی دوم ساخته شد. این پارک در ابتدا به نام پارک فرح نامگذاری شده بود و پس از انقلاب اسلامی به پارک لاله تغییر نام داد.

پارک لاله به عنوان یک پارک مدرن و مجهز طراحی شده بود و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی تهرانی‌ها تبدیل شد. حالا می‌بینیم که پارک لاله، تبدیل به یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های تهران شده که در فصل پاییز جلوه‌ای خاص و رویایی پیدا می‌کند.

با فرا رسیدن پاییز و تغییر رنگ برگ درختان، پارک لاله به یک تابلو نقاشی زنده تبدیل می‌شود که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. اما زیبایی‌های این پارک تنها به روز محدود نمی‌شود و شب‌های پاییزی پارک لاله نیز داستانی متفاوت و جذاب دارند.

در شب‌های پاییزی، نورپردازی زیبای پارک لاله، جلوه‌ای رویایی به آن بخشیده است. درختان رنگارنگ، آب‌نماها، مجسمه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی با نورپردازی‌های خاص، فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش را ایجاد کرده‌اند. پس حتما شبی پاییزی را در این پارک بگذرانید.

آدرس: استان تهران، تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

برج میلاد

برج میلاد یکی از جاذبه‌های گردشگری مدرن و از بهترین جاهای دیدنی تهران است که در چند سال اخیر به نمادهای این شهر اضافه شده است. برج میلاد ششمین برج مخابراتی دنیاست که به یک مرکزی برای تفریح و خوش‌گذرانی تهرانی‌ها و گردشگران تبدیل شده است. برج میلاد میزبان کنسرت‌ها و جشنواره‌های زیادی است و اکثر خوانندگان معروف ایران در سالن‌های برج میلاد کنسرت برگزار می‌کنند.

تفریح‌های برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد تهران که گفته می‌شود اولین دلفیناریوم غیرساحلی در خاورمیانه است یکی از تفریح‌های جذاب هم برای کودکان و هم برای بزرگ‌سالان است. شاید انتظار این تفریح‌ها را از برج میلاد نداشته باشید اما اینجا زیپ‌لاین و برج معلق، فوتبال حبابی و اتاق فرار هم دارد و می‌توانید حسابی آدرنالین خونتان را بالا ببرید. برای رسیدن به برج میلاد می‌توانید از مترو تهران استفاده کنید.

کافه و رستوران

رستوران گردان برج میلاد یکی از بهترین رستوران های تهران است. اما این رستوران تنها کافه و رستوران برج نیست. بعد از سرزدن به طبقات مختلف برج و تفریح درست‌وحسابی می‌توانید خودتان را در رستوران‌ها و کافه‌های برج به یک نوشیدنی یا غذای لذیذ مهمان کنید.

در طبقات مختلف چه خبر است؟

در یکی از طبقات برج هم مجسمه شمعی بزرگان و مشاهیر ایرانی مثل جلال آل‌احمد، نیما یوشیج و فردوسی را می‌بینید و می‌توانید با این مجسمه‌ها عکس یادگاری بگیرید. فروشگاه‌های صنایع دستی و همچنین هنرمندانی که در حال نقاشی، تراشیدن تخم شترمرغ و درست‌کردن دیگر صنایع دستی‌اند، اینجا زیاد می‌بینید.

در طبقه آخر برج تهران زیر پای شماست و از آن بالا می‌توانید آسمان پرستاره شب‌های تهران و خود شهر را ببینید.

  • آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

هیومن پارک

پارک‌های موضوعی از بهترین جاهای دیدنی تهران هستند که ساختارشان حول محور یک موضوع خاص است. هیومن پارک، بزرگ‌ترین پارک موضوعی خاورمیانه است که برای گروه سنی کودکان و نوجوانان گزینه مناسبی است. این شهربازی علمی به شکل آناتومی بدن انسان طراحی شده و بازدیدکنندگان می‌توانند اندام‌های درونی و بیرونی بدن انسان را در قالب ماکت‌های غول‌پیکر ببینند.

آدرس: تهران، خیابان دارآباد، خیابان موزه

پاتیناژ ایران مال از بهترین جاذبه های تهران برای شبگردی در پاییز

پاتیناژ یا همان اسکی روی یخ، یکی از ورزش‌های هیجان‌انگیز است که به تجهیزات پیشرفته زیادی نیاز دارد. پیست یخ ایران مال با تاسیس اولین سالن پاتیناژ کشور، حالا دیگر به یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده که جوانان و کودکان را هیجان‌زده می‌کند. در اینجا می‌توانید اسکی روی یخ را در کنار مربیان حرفه‌ای و در محیطی امن تجربه کنید.

آدرس: تهران، اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌ مال، طبقه G1، انتهای ضلع شرقی، روبروی ورودی الماس‌‌

پارک آبی اُ پارک

اگر بخواهیم لیستی از بهترین مراکز تفریحی تهران را معرفی کنیم، پارک آبی اُ پارک جایگاه ویژه‌ای در این لیست خواهد داشت. این پارک آبی بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه است که با بهره‌مندی از مدرن‌ترین تجهیزات و با بالاترین استانداردهای روز دنیا ساخته شده.

پارک آبی اُ پارک دارای ۱۴ سرسره رنگی هیجان‌انگیز، جکوزی، دو جزیره اختصاصی برای کودکان، مرکز اسپا، کافه، رستوران و… است.

آدرس: اتوبان تهران- کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

کلام آخر

اگر با جاهای دیدنی تهران برای شبگردی در پاییز آشنایی ندارید این مطلب می تواند به شما کمک کند. علاوه بر مواردی که در این مطلب نام بردیم قطعا اماکن دیگری هم هستند که از قلم افتاده و شما می توانید به مراکز خریدی مانند اپال، کوروش مال، سینماها، و رستوران های لاکچری تهران مراجعه کنید و شب های پاییزی خودتان را در تهران اینگونه سپری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا