ایران گردی

جاهای دیدنی تهران برای کودکان و نوجوانان ۱۴۰۳ + تصاویر و لوکیشن بازدید

در شهر بزرگ تهران اماکن تفریحی جدید و مدرن زیادی ایجاد شده که شاید نسل های قدیمی تر هیچگاه این تفریحات را تجربه نکرده اند. از پارک مشاغل گرفته که کودکان می توانند در آن مشاغل بزرگسالان را تجربه کنند تا پارک های ماسه ای و شنی و یا پارک ژوراسیک که کودکان را به دنیای دایناسورها می برد همگی می توانند تفریحات جذابی باشند که برای کودکان و نوجوانان در تهران فراهم شده اند. در این مطلب از تودی تریپ می توانید با بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان و نوجوانان بیشتر آشنا شوید.

 

جاهای دیدنی و آموزشی تهران برای کودکان

همان طور که گفتیم جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد هستند که در این میان تعداد بسیاری از این مکان‌های دیدنی مختص کودکان بوده و آنها با رفتن به این جاهای دیدنی ضمن تفریح آموزش‌ها و مهارت‌های بسیاری را می‌آموزندشما هم اگر دوست دارید کودکانتان را به این جاهای دیدنی و آموزشی ببرید کافیست بلیط اتوبوس تهران را تهیه کرده و به پایتخت بروید.

شهرمشاغل کاربازیا

از نام کاربازیا معلوم است که چه تفریحی منتظر بچه‌­هاست، قرار است کار بازی کنند. شهر مشاغل کاربازیا از مکان های تفریحی کودکان تهران است که برای رده سنی ۲ تا ۱۳ سال درنظر گرفته شده.

در اینجا کودکان می­توانند با انواع شغل­‌‌ها در زمینه‌­های مختلف آشنا شوند. در مجموعه کاربازیا آشنایی با شغل­‌هایی از جمله: آزمایشگاه، پلیس، اداره پست، هواپیما، بیمارستان و مشاغل دیگر برای تفریح و بازی بچه ها دیده می­شود و شناخت ابزار و وسایل مربوط به هر شغل هم برای کودکان فراهم شده است. این مکان یکی از بهترین گزینه‌ها در بین جاهای دیدنی تهران در روز جمعه خواهد بود.

یکی از ویژگی‌­های مثبت این مجموعه این است که در بخش‌­های مختلف، هوش و فعالیت بچه‌ها بررسی می­شود و باتوجه‌به این موضوع، خدمات مشاوره‌ای خوبی به پدر و مادرها می‌دهند که برای تصمیم‌گیری در ارتباط با آینده کودکان‌شان می­تواند مؤثر باشد.

  • آدرس شهر مشاغل کاربازیا: مجموعه برج میلاد، شهر مشاغل کاربازیا

پارک بازیافت

یکی از متفاوت‌ترین پارک‌های تهران که می‌توانید از آن بازدید کنید، پارک بازیافت تهران است. در اینجا مجسمه‌های مختلفی از حیوانات را مشاهده می‌کنید که با مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و شکل دیگری از این مواد را به نمایش گذاشته‌اند. برای مثال در این پارک، فیلی وجود دارد که با لاستیک‌های اتومبیل ساخته شده است یا سوسماری که از درِ بطری تشکیل شده است. در نهایت با وجود این پارک، کودکان خیلی بهتر با مفهوم بازیافت و اهمیت زباله‌ها آشنا می‌شوند و این پارک، روی نگاه آن‌ها به بازیافت تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین، می‌توانیم پارک بازیافت را ازجمله مکان‌های مناسب برای کودکان در تهران بدانیم که چند هدف را دنبال می‌کند.

  • آدرس پارک بازیافت: علی‌آباد، بالاتر از بزرگ‌راه آزادگان غرب، بلوار دستواره، خیابان باستانی‌پور
  • قیمت بلیط پارک بازیافت: رایگان
  • ساعت کاری پارک بازیافت: 24 ساعته

بیلینو؛ نخستین پارک عمرانی در ایران

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آخر هفته تهران کجا بریم با ما همراه شوید. بیلینو همان گونه که از نامش پیدا است، نام یک پارک عمرانی سرگرمی می باشد. این پارک به عنوان یکی از مراکز تفریحی تهران برای کودکان, برای نخستین بار در کشور کوشیده است تا در کنار بازی و سرگرمی، امکان تجربه و یادگیری را برای کودکان و نوجوانان فراهم نماید. کودکان در این پارک می توانند با دستگاه های ساختمانی همچون جزثقیل خاک برداری، نوار نقله، بیل مکانیکی و ماشین حمل الوار بازی کرده و در حین بازی با این دستگاه ها نیز آشنا شوند. بازی با دستگاه های واقعی راه سازی و ساختمانی علاوه بر مفرح بودن، تجربه ای فوق العاده برای هرکسی خواهد بود.اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آخر هفته تهران کجا بریم با ما همراه شوید.

 نشانی: تهران، بزرگراه همت، بعد از یادگار امام، بوستان نهج البلاغه، فاز یک.

 تلفن: 88367018

باغ موزه مینیاتور تهران

یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان باغ موزه مینیاتور است که در این باغ وسیع ۱۳ مکان تاریخی ایران به اندازه‌های خیلی کوچکتر در این باغ برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده‌اند.

با بردن کودکان به این باغ موزه که از بهترین باغ موزه‌های تهران محسوب می‌شود آنها با جاهای تاریخی تهران بیشتر آشنا می‌شوند. در باغ موزه مینیاتور علاوه بر ماکت‌های دیدنی پوشش گیاهی متنوعی از هر منطقه نیز وجود دارد که می‌توانید به کودکانتان نشان دهید.

ماکت های باغ موزه مینیاتور

  •   تخت جمشید
  •   ارگ بم
  •   تخت سلیمان
  •   گنبد سلیمانیه
  •   گنبد قابوس
  •   میدان نقش جهان
  •   بازار تبریز
  •   کلیسای زور زور
  •   بیستون

ساعت فعالیت: از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۶:۳۰ عصر

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۱۴۲۱۱۴

آدرس: تهران، خیابان جانبازان غربی، حد فاصل بزرگراه امام علی و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن، باغ موزه مینیاتور

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک از دیگر جاهای دیدنی تهران برای کودکان است. البته این پارک به‌قدری جذاب است که نظر بزرگ‌سالان را هم به خود جلب می‌کند. در پارک ژوراسیک، مجسمه‌هایی از گونه‌های مختلف دایناسورها ساخته‌اند که هرکدام از آن‌ها در اندازه واقعی خودشان هستند و برای ساختشان به‌خوبی جزئیات را رعایت کرده‌اند. برای هر دایناسور، اطلاعات جامع و کاملی آمده است و صدای هرکدام از آن‌ها هم شنیده می‌شود. این درحالی است که دایناسورها متحرک هستند. در مجموع حس طبیعی بودن آن‌ها کاملاً به شما و کودکانتان منتقل می‌شود و خاطره‌ای جذاب را ایجاد می‌کند.

در این پارک، یک تخم دایناسور هم وجود دارد که نحوه به‌دنیا آمدن دایناسورها را نمایش می‌دهد. به‌این‌ترتیب، پارک ژوراسیک برای تمام کسانی که به تاریخ، علم و طبیعت علاقه دارند، مناسب است و با بخش‌های مختلفی که در آن وجود دارد، شما می‌توانید چند ساعتی سرگرم باشید. به‌غیر از مجسمه‌های دایناسورها، مجسمه‌های حیوانات دیگری مانند تمساح و فیل هم می‌توانید در پارک ژوراسیک ببینید. همچنین سینمای چندبعدی، آتلیه عکاسی، مجموعه کافه و رستوران‌ها، کارگاه‌های آموزشی مثل سفال، بازی‌های مختلف و مواردی ازاین‌دست می‌توانند تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند. با این توضیحات می‌توان گفت که پارک ژوراسیک از بهترین دیدنی‌ها و جاهای تفریحی تهران برای کودکان است. گفتنی است در نزدیکی این پارک، یکی از بهترین پینت‌بال‌های تهران یعنی پینت‌بال پرواز قرار دارد.

  • آدرس پارک ژوراسیک: سعادت‌آباد، بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق
  • قیمت بلیط پارک ژوراسیک: 75 هزار تومان
  • ساعت کاری پارک ژوراسیک: از 11 صبح تا 7 شب

سرزمین لی ‌لی پوت تهران

سرزمین لی لی پوت یکی از مکان‌های جذاب تهران برای کودکان است در این فضا کودکان با انواع مشاغل آشنا می‌‌شوند و ساعتی را با لباس و ابزارهای مشاغل مختلف خودشان را سرگرم می‌کنند. سرزمین لی‌ ‌لی پوت به دو صورت سرپوشیده و روباز است که کودکان می‌توانند با شغل انتخابی خود ساعاتی را از بازی کردن لذت ببرند در این سرزمین مکانی برای برگزاری جشن تولد کودکان وجود دارد. توجه داشته باشید که قبل از رفتن به سرزمین لی لی پوت باید حتما هماهنگ کنید.

مشاغل مختلف سرزمین لی‌لی پوت

  •   پزشکی
  •   آشپزی
  •   آتش‌نشانی
  •   مهندسی
  •   فروشندگی
  •   شیرینی‌پزی
  •   نجاری
  •   مکانیکی
  •   خلبانی

آدرس و ساعت فعالیت سرزمین لی لی پوت تهران

ساعت فعالیت

از ساعت ۹ صبح تا ۲۰:۳۰

شماره تماس

۰۲۱۷۷۷۶۰۶۴۰

آدرس

تهران، تهرانپارس، اتوبان باقری جنوب، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت، سرزمین لی لی پوت

پارک حشرات

پارک حشرات تهران در کنار پارک ژوراسیک قرار دارد که یک پارک مخصوص کودکان در تهران است. در این پارک می‌توانید حشرات ریزی را که هر روز می‌بینید و بدون اهمیت از کنارشان عبور می‌کنید، در ابعاد و مقیاس‌های بسیار بزرگ‌تری مشاهده کنید؛ برای مثال امکان مشاهده کفشدوزک، عنکبوت، زنبور، مورچه و بسیاری از حشرات دیگر در ابعاد بسیار بزرگ‌تر برای شما وجود دارد.

پارک حشرات تهران قسمت‌های مختلفی دارد. برای مثال در برخی از این قسمت‌ها می‌توانید حشرات تاکسیدرمی ببینید، دنیا را از دید حشرات مشاهده کنید، از داخل بدن آن‌ها سر در بیاورید و همچنین حشرات را زیر میکروسکوپ ببینید. بخش جالب پارک حشرات که کودکان را به خودش جذب می‌کند، این است که حشرات حرف می‌زنند و از ویژگی‌هایشان برایتان توضیح می‌دهند. شما می‌توانید پس از بازدید از این پارک، به یکی از کافه‌های روباز تهران در آن محدوده بروید و تفریحتان را لذت‌بخش‌تر کنید.

  • آدرس پارک حشرات: سعادت‌آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق
  • قیمت بلیط پارک حشرات: با ورود به پارک ژوراسیک، می‌توانید از پارک حشرات هم دیدن کنید.
  • ساعت کاری پارک حشرات: از 11 صبح تا 7 شب

مجموعه دکترلند تهران

دکترلند یک مجموعه آموزشی است که کودکان می‌توانند در آنجا ضمن آموزش‌هایی که می‌بینند سرگرم نیز می‌شوند. در دکترلند کودکان لباس پزشکی می‌پوشند و به دنیای پزشکی سفر می‌کنند، در این مجموعه علاوه بر آموزش تفریحات مناسب سن آنها نیز وجود دارد که بین ۱ تا ۳ ساعت کودکان می‌توانند با آنها سرگرم شوند.

در مجموعه دکترلند فروشگاه و کافی‌شاپ نیز وجود دارد، همچنین عکاسی که می توانید لحظات شاد کودکانتان را ثبت کنید. دکترلند یک زیرمجموعه از هیومن پارک است که این دو مجموعه مکمل یکدیگر هستند.

آدرس و ساعت فعالیت مجموعه دکترلند تهران

ساعت فعالیت

از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰

شماره تماس

۰۲۱۲۲۸۲۹۹۹۰

آدرس

تهران، نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک، مجموعه دکترلند

 

مجموعه هیومن پارک تهران

مجموعه هیومن پارک یکی از بزرگترین پارک‌های خاورمیانه و از بهترین پارک های تهران است که همه چیز در آنجا شبیه اعضای بدن انسان است. این مجموعه آموزشی سعی دارد مهارت‌هایی درباره پزشکی به کودکان بیاموزد، شاید فرزند شما بعد از تماشای هیومن پارک دلش بخواهد در آینده پزشک یا جراح شود.

چیدمان پارک نیز شبیه اعضای بدن است و باید از قسمتی که شبیه دهان است وارد شوید، تماشای این مجموعه برای کودکان بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. برای ساخت این پارک افراد متخصص بسیاری تلاش کردند تا هر چه بهتر بتوانند ارگان‌های مختلف بدن را معرفی کنند.

آدرس و ساعت فعالیت هیومن پارک تهران

 

ساعت فعالیت

از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳

شماره تماس

۰۲۱۲۲۸۰۰۵۰۰

آدرس

تهران، خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک

 

 

باغ‌ها و پارک‌های تهران برای کودکان

در این قسمت، پارک‌ها و باغ‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای کودکان و بچه‌ها مناسب هستند. پس اگر به‌دنبال پارک مخصوص کودکان در تهران هستید، این قسمت از مطلب را از دست ندهید.

باغ پرندگان تهران

بسیاری باغ پرندگان را از بهترین جاهای تفریحی تهران می دانند. یکی از دیدنی ترین جاها برای تمامی سنین می‌تواند جایی باشد که پرندگان زیادی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف در آن گرد آمده‌اند. در باغ پرندگان تهران که بزرگترین باغ پرندگان ایران است، پرندگانی از جلمه جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان و فلامینگو نگهداری می‌شوند. برکه‌های  بزرگ و کوچکی در گوشه و کنار پارک وجود داشته و پرندگان فراوانی از انواع و اقسام بالای سرتان پرنده‌ها در پروازند؛ یعنی بهترین فرصت برای آشنایی با پرنده‌ها و حیوانات از نزدیک، در باغ پرندگان تهران فراهم است. گفتنی است که این باغ، از یک زمین بازی مخصوص کودکان نیز برخوردار بوده و هم چنین می توان در آن سوار درشکه شد.

ساعت کار: همه روز از ۹ تا ۱۸

مسیر ۱: خیابان هنگام،خیابان ۳۵ متری استقلال،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران

مسیر ۲: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام،لاین کندرو شهرک امید،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران

پارک پردیسان

پارک پردیسان از بوستان‌های وسیع تهران است که نقش بسیار مؤثری در بهتر کردن هوای پایتخت دارد. در این پارک علاوه‌بر تعدادی موزه، امکانات آموزشی و تفریحی هم وجود دارد که گستره بیشتری از جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها را برای افراد و همچنین برای کودکان فراهم می‌کند. یکی از اهدافی که در بوستان پردیسان دنبال می‌شود، تفریح همراه با آموزش، پژوهش و همچنین حفاظت از محیط‌زیست است؛ بنابراین می‌توانیم آن را از مکان های تفریحی تهران برای کودکان بدانیم.

در این بوستان یک مدرسه طبیعت هم وجود دارد که ازجمله جاهای مناسب کودکان به شمار می‌رود. فعالیت‌های مختلفی هم در این قسمت انجام می‌شود که آشنایی با مراحل کاشت گیاهان، پوشش جانوری، شناخت طبیعت، انجام بازی‌های خلاقانه مرتبط با طبیعت، بازپروری حیات‌وحش و… از انواع آن‌ها هستند. گفتنی است که در بوستان پردیسان می‌توانید زیست‌بوم‌های مختلف، نمایشگاه‌ها، آکواریوم و قسمت‌های مختلف دیگری مثل زمین بدمینتون، والیبال و زمین‌های دیگری را هم ببینید و از آن‌ها استفاده کنید. در کنار این موارد، پارک پردیسان به‌دلیل موقعیت مناسبی که دارد، برای بادبادک‌بازی هم مناسب است. ازاین‌رو اگر از کنار این پارک عبور کنید، همیشه تعدادی بادبادک را در هوا می‌بینید. علاوه‌بر این‌ها، شب‌هنگام قدم زدن در پارک پردیسان را می‌توان یکی از تفریحات شبانه تهران به شمار آورد.

  • آدرس بوستان پردیسان: بین اتوبان شیخ فضل‌الله نوری و یادگار امام، ضلع شمالی بزرگ‌راه حکیم. همچنین می‌توانید از جهت غرب به شرق اتوبان همت بروید و پس از گذراندن خروجی یادگار امام، پارک پردیسان را ببینید.
  • صفحه اینستاگرام بوستان پردیسان: ppardisan@

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران از جاهایی است که کودکان به همراه خانواده‌های خود می‌توانند اطلاعات خوبی درباره گیاهان و گونه‌های مختلف آن‌ها به دست آورند. در باغ گیاه‌شناسی، گیاهان بومی و غیربومی مختلفی در محیط‌های باز و محیط‌های گلخانه‌ای نگهداری می‌شوند. یکی از اهداف باغ گیاه‌شناسی، آشنا کردن مردم با اهمیت گیاهان و لزوم حفاظت از آن‌هاست. در این باغ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هم درباره گیاهان انجام می‌شود. علاوه‌بر اینکه شما می‌توانید کودکانتان را به این باغ ببرید و آن‌ها را با اطلاعات گوناگون آشنا کنید، می‌توانید کوه‌ها، دریاچه‌ها و آبشارهایی را هم ببینید که در این باغ ساخته‌اند.

  • آدرس باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: اتوبان تهران‌کرج، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور
  • قیمت بلیط باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: 35 هزار تومان
  • ساعت بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: از ساعت 9 صبح تا 6 عصر
  • وب‌سایت باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: nbgi.rifr-ac.ir
  • صفحه اینستاگرام باغ گیاه‌شناسی ملی ایران: nbgi_iran@

پارک ساعی

یکی دیگر از پارک‌هایی که می‌توان آن را یکی از جاهای دیدنی تهران برای کودکان هم به شمار آورد، بوستان ساعی است. پارک ساعی که یکی از بهترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود، بخش‌های مختلفی دارد که برای هر سلیقه‌ای جالب‌توجه است. یکی از این قسمت‌ها، باغ‌وحش نسبتاً کوچک آن است که در گذشته تعداد حیوانات بیشتری در آن بوده؛ اما امروزه تعدادشان کمتر شده است.

در بوستان ساعی می‌توانید گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را مشاهده کنید. یکی از کارهای جالبی که در این پارک انجام داده‌اند، این است که مجسمه برخی از حیوانات را درست کرده‌اند و نام آن‌ها و حرف اول اسم این حیوانات را به فارسی در کنار آن‌ها ساخته‌اند. به این صورت، کودکان می‌توانند حروف الفبا را با توجه به این مجسمه‌ها و حیواناتی که ساخته‌اند، بهتر یاد بگیرند و در خاطرشان ثبت کنند. در پارک ساعی، زمین بازی مخصوص کودکان، زمین ورزش و امکانات دیگری از این قبیل هم وجود دارد که آن را به یکی از مناسب‌ترین جاهای تفریحی برای کودکان در تهران تبدیل کرده است و بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها در آنجا بازی کنند، یاد بگیرند و خاطره بسازند.

  • آدرس پارک ساعی: خیابان ولی‌عصر، پایین‌تر از میدان ونک

دریاچه چیتگر

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آخر هفته تهران کجا بریم با ما همراه شوید. قایق‌سواری برای همگان بسیار جذاب بوده و روح را جلا می بخشد. حتما می دانید که دریاچه خلیج فارس یا چیتگر، تنها دریاچه پایتخت بوده و از این رو طرفدار زیاد دارد. این دریاچه که یکی از جاهای تفریحی تهران برای کودکان نیز هست، با داشتن زمین بازی مخصوص آنها، آبنمای موزیکال، بازی‌های متنوع آبی و دوچرخه سواری میتواند لحظات شادی را برایشان در شهر پردود و دم تهران رقم بزند. می توان در این دریاچه پرواز پرندگان دریاچه را تماشا نموده یا با دوچرخه دوری هم اطرافش زد و خنده را به لب بچه‌ها نشاند.

آدرس: همت غرب- شهید خرازی – خروجی دریاچه شهدای چیتگر

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش، از جذاب‌ترین پارک‌های تهران است و بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات‌فراغت خود به این پارک می‌آیند و از امکاناتش استفاده می‌کنند. این پارک با ایستگاه مترو حقانی، ۵ دقیقه پیاده‌ راه دارد. به همین دلیل آن را یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو می‌دانند. بوستان آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم، بخش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و علاوه‌بر بزرگ‌سالان، برای کودکان هم بخش‌های ویژه‌ای دارد. نزدیکی این پارک به یکی از پارک‌های جنگلی تهران، یعنی پارک طالقانی، محبوبیتش را بیشتر کرده است.

محیط پیاده‌روی، زمین مخصوص اسکیت‌سواری و دوچرخه‌سواری، فودکورت، فانوس دریایی، آب‌نما و برج آتش همگی از بخش‌های مختلفی هستند که در این پارک وجود دارند و شما و فرزندانتان همگی می‌توانید از هر بخشی که می‌خواهید، استفاده کنید. در قسمتی از پارک، سوراخ‌هایی در زمین دیده می‌شود که آب از آن‌ها به بیرون پرتاب می‌شود. اگر شرایط برای آب‌بازی مهیا باشد، می‌توانید همراه با کودکانتان از روی این سوراخ‌ها بپرید و بدین‌ترتیب از یکی از تفریحات رایگان تهران استفاده کنید.

  • آدرس بوستان آب و آتش: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

جاهای دیدنی تهران برای نوجوانان

فوتبال حبابی بام لند

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آخر هفته تهران کجا بریم با ما همراه شوید.اگر به دنبال تجربه ای شاد و مهیج در کنار دوستان و خانواده تان در تهران هستید، پیشنهاد ما به شما، فوتبال حبابی باملند است. فوتبال حبابی باملند از جمله تفریحات خاص و پر از هیجانی است که می توانید در پایتخت کشورمان تجربه کنید. شما می توانید این بازی شاد و پر هیجان را با دوستان خود در قالب تیم های 6 نفره انجام دهید. برای تجربه فوتبال حبابی باملند باید به مجموعه بام لند مراجعه کنید. مراجعه به مجموعه بام لند و انجام بازی فوتبال حبابی چندین ویژگی دارد.

ابتدا اینکه، مجموعه باملند به عنوان اولین مجموعه شهر بادی در تمام کشورمان است. تجهیزات و لباس کامل و مخصوص بازی فوتبال حبابی در اختیار هر یک از بازیکنان قرار خواهد گرفت. شما می توانید این لباس های مخصوص بازی و دیگر تجهیزات لازم برای بازی را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی دریافت کنید. یکی دیگر از ویژگی های زمین بازی فوتبال حبابی مجموعه بام لند، داشتن فضای باز است. شما می توانید فوتبال حبابی را در یک فضای باز و خنک انجام دهید. توصیه میکنیم اگر به فکر تجربه یک بازی گروهی و سراسر شاد هستید، حتما فوتبال حبابی باملند را تجربه کنید.

بولینگ عبدو

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی و مراکز تفریحی پایتخت کشورمان، بولینگ عبدو است. بولینگ عبدو مجموعه ای با سابقه و پر نشاط برای شما عزیزان است تا یک روز خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. این مجموعه بولینگ در مجموعه شهید چمران و یکی از سالن های آن واقع شده است. شما می توانید علاوه بر بولینگ، در این مجموعه به انجام بازی های دیگر نیز سرگرم شوید. این مجموعه شامل وسایل بازی و سرگرمی بسیار زیادی است.اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که آخر هفته تهران کجا بریم با ما همراه شوید.

پیشنهاد میکنیم افرادی که به دنبال تجربه بازی ها و ورزش های مختلف در پایتخت کشور هستند، به بولینگ عبدو مراجعه کنند. بهترین انتخاب برای یک تفریح ورزشی دوستانه، مراجعه به بولینگ عبدو است. یکی از نکات قابل توجه در مورد بولینگ عبدو، داشتن 11 سالن ورزشی مختلف است.. سالن بولینگ، پینگ پنگ، استخر و سالن چند منظوره از جمله سالن های این مجموعه بزرگ ورزشی است. لازم به ذکر است که بولینگ عبدو مجهز به تنها دستگاه برونزویک در سراسر کشورمان است. در مورد بازی بولینگ نیز آزادی عمل بسیار زیادی هر بازیکن دارد. هردست گیم بولینگ برای بازیکنان شامل 20 توپ می شود.

شهربازی ژوپیتر

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان که برای تفریح خانوادگی هم مناسبه، شهر بازی ژوپیتره. این شهربازی سرپوشیده به خانواده‌ها کمک می‌کنه تا فرزند یا کودک خودشون رو برای بازی به سراغ وسایل بازی بفرستن و خودشون از محیط اونجا لذت ببرن. شهربازی ژوپیتر از جمله جاهاییه که فضا رو برای کودک و بزرگسال به یه اندازه در نظر گرفته؛ به خاطر همینم میشه گفت که اونا می‌تونن به دور از هیاهو، بچه‌هاشون رو بفرستن بازی و خودشون هم کمی استراحت کنن.

در واقع، اگه می‌خواید یه روز کامل رو به فرزندتون اختصاص بدید و حوصله خودتون هم سر نره، این شهر بازی گزینه بسیار مناسبیه. از مهم‌ترین ویژگی‌هاش می‌شه به کادر محترم و عالی، وسیله‌های بازی مهیج و فضای دلنشینش اشاره کرد. از مهم‌ترین وسایل بازی این فضا هم می‌شه به اسب پرنده، چرخ و فلک، تاپ توس، فرمول ۱، لوکوموتیو، ایستگاه و سفینه فضایی، نمایش عروسکی، شعبده‎‌بازی و انواع بازی‌های ویدیویی اشاره کرد.

بچه‌ها انقدر تنوع بازی رو توی این فضا تجربه می‌کنن که هرچقدر هم که ایرادگیر باشن بازم وسیله‌ای هست که بخوان از لذت ببرن. برای تولد بچه‌هاتون اینجا رو رزرو کنید و حتی دوستاشون رو هم به جای خونه به این فضا بیارید و بذارید تا می‌تونن باز کنن.

باغ کتاب تهران

یکی از دیدنی‌های جذاب پایتخت برای کودکان و کتاب‌دوستان باغ کتاب از معروف‌ترین کتابفروشی های تهران است که علاوه بر کتاب‌های بسیاری که در آنجا برای کودکان و نوجوانان وجود دارد، سرگرمی‌های شگفت‌انگیز دیگری از جمله مجسمه‌های شخصیت‌های کارتونی مانند جودی‌آبت و زورو نیز در محوطه باغ کتاب به چشم می‌خورد.

در باغ کتاب اتاق فرارهای و بازی‌های فکری و علمی بسیاری وجود دارد که باعث تقویت حافظه کودکان شما می‌شوند. یکی از جذابیت‌های باغ کتاب برای کودکان وجود کافه کودک در این مجموعه است که در این کافه کودکان میزبان پدرو مادرانشان می‌شوند و تغذیه این کافه بسیار سالم و مناسب با ذائقه کودکان تهیه شده‌اند.

آدرس و ساعت فعالیت باغ کتاب تهران

 

ساعت فعالیت

از ساعت ۹ صبح الی ۲۲

شماره تماس

۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰

آدرس

تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

فوتبال انسانی مانند فوتبال دستی

فوتبال دستی، تفریحی پرهیجان و مفرح برای همه سنین می باشد. اخیرا باشگاه پاس در محله اکباتان دست به کاری عجیب و البته بسیار جالب و دیدنی زده است: بازسازی فوتبال دستی در اندازه بزرگ. در این فوتبال دستی بزرگ، انسان ها در محل قرارگیری بازیکن ها قرار گرفته و بازی می کنند. البته شما برای استفاده از این فضای مفرح می بایست قبل از مراجعه به زمین بازی، رزرو را برای ساعت مورد نظرتان انجام دهید.

جالب است بدانید که هر دور بازی، با 6 تا 14 نفر قابل انجام است. هم چنین خانم ها بدون هیچ گونه محدودیت و با رعایت پوشش اسلامی می توانند فوتبال انسانی را بازی کنند. به علاوه، این بازی محدودیت سنی نداشته و اعضای چند خانواده به صورت دسته جمعی می توانند به بازی بپردازند. ساعت کار این باشگاه همه روزه از ساعت 7 الی 23 است.

نشانی: اکباتان، فاز 1، خیابان ورزش باشگاه پاس قوامین، مجموعه تفریحی فوتبال انسانی.

تلفن: 09122774540

موزه عروسک های ملل تهران

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران برای کودکان می‌توان موزه عروسک‌های ملل را نام برد که برای کودکان و نوجوانان بسیار جالب است.

در این موزه که یکی از موزه های تهران است از سراسر کشورهای دنیا عروسک‌های مشهور جمع‌آوری شده و با لباس مخصوص آن منطقه به معرض نمایش عموم گذاشته شده‌اند.

عروسک های به نمایش گذاشته در موزه ملل

  1. افغانی
  2. عثمانی
  3. هندی
  4. ارمنی
  5. روسی
  6. اتریشی
  7. تاجیکی
  8. مازنی

یکی از عروسک‌های این موزه عروسک غصه است که کودکان می‌توانند غم و غصه خود را به آنها بگویند و او آنها را به باد بدهد. هر کدام از این عروسک ها نشان دهنده‌ آداب و رسوم ملل های مختلف است که کودکان با آنها آشنا می‌شوند.

آدرس و ساعت فعالیت موزه عروسک های ملل تهران

 

ساعت فعالیت

از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۸ عصر

شماره تماس

۰۹۳۶۰۳۴۴۶۷۲

آدرس

تهران، ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک ۲، موزه عروسک های ملل

پارک دلفین ها تهران

دلفین‌ها حیوانات آرام و باهوشی هستند که برای انجام حرکات نمایشی به راحتی آموزش می‌بینند، در پارک دلفین‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران به پایتخت سفر کرده و این دلفین‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

دلفیناریوم برج میلاد اولین و بزرگترین پارک دلفین‌ها در تهران است که از جاهای دیدنی مهیج تهران برای کودکان است که آنها می‌توانند در آنجا با دلفین‌ها بازی کنند و روز شادی داشته باشند.

آدرس و ساعت فعالیت پارک دلفین ها تهران

 

ساعت فعالیت

از ساعت ۱۴:۳۰ عصر الی ۲۲

شماره تماس

۰۲۱۸۸۶۲۳۶۵۰

آدرس

تهران، شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، مسیر اختصاصی برج میلاد، ضلع جنوب غربی برج، پارک دلفین ها

جت اسکی و کایاک سواری در تهران

حتما می دانید که ورزش های آبی بسیار مفرح بوده و تمامی خستگی های طول هفته را به راحتی از بدن شما خارج می کنند. برخی ورزش های آبی از جمله قایق سواری، اسکی روی آب و یا جت اسکی اندکی پیش فقط در شهرهای ساحلی موجود بودند؛ با این حال امروز شما به راحتی می توانید از این امکانات در نزدیکی تهران استفاده نمایید. برای این منظور می توانید به دریاچه هفت هکتاری فشافویه مراجعه فرمایید.

مجموعه تفریحی فشافویه بسیار شناخته شده بوده و مراجعه کنندگان فراوانی دارد که اغلب برای ورزش های آبی به آنجا می روند. در مجموعه فشافویه انواع جت اسکی های بسیار قدرتمند، بنانا، کایاک و همچنین قایق های شاتل و دونات وجود دارند. تمامی این ورزش ها می توانند شما را به شدت شگفت زده کنند.

نشانی: کیلومتر 18 اتوبان تهران-قم، نرسیده به فرودگاه امام، دریاچه فشافویه

شهربازی ارم تهران

شهربازی ارم از دیگر تفریحات تهران است که مناسب کودکان بوده و آنها را ساعت‌ها سرگرم می‌کند در این شهربازی امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای سپری کردن یک روز شاد به همراه کودکان وجود دارد.

امکانات تفریحی و رفاهی شهربازی ارم

  •   بازی های کامپیوتری
  •   دستگاه های بازی متنوع
  •   بازی فکری
  •   دریاچه بزرگ پارک
  •   قایق سواری
  •   تله سیژ
  •   ماهیگیری
  •   رستوران و کافه
  •   پارکینگ
  •   دکه مواد خوراکی

آدرس و ساعت فعالیت شهربازی ارم تهران

 

ساعت فعالیت

از ساعت ۶ صبح الی ۲۴

شماره تماس

۰۲۱۴۴۱۴۵۳۰۰

آدرس

تهران، انتهای بزرگراه باکری، مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز، شهربازی ارم

 

شهربازی فان‌لند

شهربازی فان‌لند در الماس هروی است و یکی از بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای کودکان به شمار می‌آید. در این شهربازی، بازی‌های فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید و با توجه به نوع بازی‌ها، محدودیتی برای رده‌های سنی مختلف وجود ندارد؛ در نتیجه، این شهربازی برای کودکان و اغلب افراد خانواده مناسب است. اتاق وحشت، سینمای چندبعدی، اتاق گریم و وجود کاراکترهای کارتونی در بخش‌های گوناگون شهربازی، همگی دست به دست هم داده‌اند تا محیط مناسبی برای مخاطبان ایجاد کنند.

  • آدرس فان لند الماس هروی: پاسداران، میدان هروی، مجتمع الماس هروی
  • ساعت کاری فان لند الماس هروی: همه‌روزه از ساعت 1 بعدازظهر تا 11 شب
  • صفحه اینستاگرام فان لند الماس هروی: sarzamine__shadi@

سورتمه تهران

به عنوان یکی از هیجان انگیزترین جاهای تفریحی تهران, سورتمه تهران پیشنهادی فوق العاده برای شما خواهد بود، این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده با این تفاوت عمده که امکان تنظیم سرعت و افزایش رو به کاربر می دهد. از امکانات این سورتمه می توان به آبشار ۳۰ متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز کم نظیر و… اشاره کرد.

روبوکیدز

این مجموعه که دو شعبه دارد، سعی کرده با به‌کارگیری هوش مصنوعی، سبک جدیدی را در بازی‌ها و سرگرمی‌های کودکان ایجاد کند که در آن از تکنولوژی هم بهره گرفته شده است؛ یک دنیای رباتیک که با تعامل کودکان، پنجره‌ای جدید از تفکر و تجسم را به روی آن‌ها باز می‌کند. ربات‌هایی که در روبوکیدز هستند، تفریح خوبی را برای کودکان فراهم می‌کنند و به آن‌ها آموزش هم می‌دهند؛ در نتیجه مجموعه‌ای کامل را در اختیار شما می‌گذارند. روبوکیدز برای جشن‌های تولد هم برنامه‌هایی دارد و با ارائه چند پکیج دست شما را برای انتخاب بین گزینه‌هایی که دارید، باز می‌گذارد و شما می‌توانید با بررسی محتوای هر پکیج، بهترین گزینه را انتخاب کنید و روزی خاطره‌انگیز بسازید.

  • آدرس روبوکیدز شعبه تهرانپارس: تهرانپارس، بالاتر از فلکه سوم، مرکز خرید نارسیس
  • ساعت کاری روبوکیدز شعبه تهرانپارس: 9 صبح تا 9 شب
  • آدرس روبوکیدز شعبه ولنجک: خیابان ولنجک، خیابان ولنجک سیزدهم، مرکز خرید گالریا
  • ساعت کاری روبوکیدز شعبه ولنجک: درحال‌حاضر تعطیل است.
  • قیمت بلیط روبوکیدز: 285 هزار تومان به‌ازای یک ساعت ابتدایی برای بازی
  • وب‌سایت روبوکیدز: robokids.fun
  • صفحه اینستاگرام روبوکیدز: robokids_go@

سرزمین ماسه

در سرزمین ماسه، بیشتر بازی‌ها در قسمتی هستند که ماسه‌ای است و کودکان می‌توانند در این قسمت با خیال راحت، بازی کنند و سرگرم شوند. سند لند فضایی برای بازی کردن به‌صورت چندعملکردی دارد و با ترکیبی از سازه‌های طبیعی مثل سازه‌های چوبی، محیط دل‌نشینی را برای کودکان ایجاد کرده است.

  • آدرس سرزمین ماسه: اکباتان، فاز 2، مجتمع مگامال
  • ساعت کاری سرزمین ماسه: از 10 صبح تا 10 شب
  • وب‌سایت سرزمین ماسه: sandlandgroup.ir
  • صفحه اینستاگرام سرزمین ماسه: sandlandgroup@

سخن آخر

در این مطلب مکان های تفریحی تهران برای کودکان و نوجوانان را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با رفتن به جاهای دیدنی تهران برای کودکان، همراه کودک خود از آن‌ها بازدید کنید. برخی از این جاهای تفریحی تهران برای کودکان، هم جنبه آموزشی برای بچه‌ها دارند و هم می‌توانند ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا