ایران گردی

جاهای دیدنی تبریز در شب ۱۴۰۳ + عکس، آدرس و زمان بازدید

جاهای دیدنی تبریز در شب کجاست؟ تبریز یکی از زیباترین شهرهای کشور محسوب می شود که از نظر یونسکو به عنوان بهترین شهر ایران برای زندگی شناخته شده است. همین موضوع نشان دهنده امنیت بالا و کیفیت بالای زندگی مردم تبریز است. با توجه به امنیت بالای تبریز با خیال راحت می توانید در طول شبانه روز به تفریح در شهر بپردازید. البته بهتر است با بهترین تفریحات شبانه تبریز آشنا شوید تا در سفر به این شهر زیبا سردرگم نمانید. در این مطلب از تودی تریپ به معرفی این موارد می پردازیم.

 

مرکز خرید لاله تبریز

یکی از بهترین جاهای دیدنی تبریز در شب، مرکز خرید لوکس و مدرن لاله پارک است. این مجتمع شش طبقه با بیش از صد فروشگاه، بهشت علاقه‌مندان به خرید و برندهای معتبر است. در لاله پارک، می‌توانید بهترین برندهای ترک را در کنار سایر برندهای مطرح جهانی بیابید و از گشت‌وگذار در فضایی شیک و مدرن لذت ببرید. این مرکز خرید با نورپردازی‌های خیره‌کننده و معماری زیبا، در شب جلوه‌ای خاص و فریبنده دارد و به یکی از مقاصد محبوب گردشگران و شهروندان تبریزی تبدیل شده است.

اما لاله پارک تنها یک مرکز خرید معمولی و صرفا یکی از جاهای دیدنی تبریز در شب نیست. این مجتمع با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، تجربه‌ای فراتر از خرید را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. سینمای مجهز، شهربازی هیجان‌انگیز و فودکورتی با بیش از بیست رستوران، تنها بخشی از جاذبه‌های این مرکز خرید هستند. در فودکورت لاله پارک، می‌توانید انواع غذاهای سنتی، مدرن و فست فود را از بهترین رستوران‌ها بچشید و لحظاتی خوش را در کنار خانواده و دوستان سپری کنید.

موقعیت مکانی لاله پارک نیز یکی دیگر از مزایای آن است که منجر شده این مرکز به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی تبریز در شب شناخته شود. این مرکز خرید در میدان فهمیده، بزرگراه پاسداران تبریز قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. نزدیکی لاله پارک به هتل پنج ستاره تبریز نیز اقامت و بازدید از این مرکز خرید را برای گردشگران راحت‌تر کرده است. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی از شب‌های تبریز هستید، لاله پارک را از دست ندهید.

  • آدرس: بزرگراه پاسداران، ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

مرکز خرید ستاره باران

یکی از مراکز خرید شبانه‌روزی تبریز، مرکز خرید ستاره باران است. این مرکز خرید سه طبقه، در حدود ۹۰ مغازه دارد. طبقه همکف مخصوص پوشاک است و در آن می‌توانید برندهای مختلف را ببینید. مرکز خرید ستاره باران به فودکورت، شهربازی، هایپرمارکت و سینما مجهز است و می‌تواند لحظات خوبی برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

مرکز خرید اطلس، مرکز خرید میلاد نور، مرکز خرید رشیدیه و برج تجاری بلور از دیگر مراکز خرید تبریز هستند که می‌توانید شب‌ها از آن‌ها بازدید و اجناس لوکسی را خریداری کنید. ساعات بازدید این مراکز خرید مانند مرکز خرید ستاره‌ باران از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱ شب است.

  • آدرس: میدان جهاد، خیابان ۲۲ بهمن، رو‌به‌روی شرکت نفت
  • ساعت بازدید: ۱۰:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۱ شب

پارک ائلی گلی تبریز

اگر دوست داشتید در شب های تبریز یک مکان سرزنده و شاداب را انتخاب کنید پارک ائلی گلی تبریز در لیست برنامه سفری خود قرار دهید. این پارک از مکان های مهم  تفریحی شهر به حساب می آیند و به خصوص در فصل تابستان مملو از جمعیت هستند. در شب ها تمام این پارک نور پردازی می شود که جلوه ای دیگر ی به پارک می بخشد. در این پارک یک حوضچه بزرگ در آب می بینید که بنایی کوشکی در بالای آن قرار دارد.

نه تنها امروزه یکی از مکان های تفریحی شب های تبریز به حساب می آید بلکه به خاطر این کوشک از مکان های تاریخی هم محسوب می شود. می توانید بنای بیرونی این کوشک که به قبل از دوران صفوی می رسد را بازدید کنید. در این پارک تفریحات ورزشی، رستوران و بوفه های متعددی وجود دارد. فضای مناسبی برای بازی کودکان به حساب می آید.

آدرس پارک: تبریز، خیابان شهید باکری، بلوار ائل‌گلی

بازار تبریز

بازار تبریز یکی از جاهای گردشگری تبریز است که حدود یک کیلومتر طول داشته و به‌عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده در مرداد سال ۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. متاسفانه بازار تبریز در سال 1193 هجری قمری بر اثر زلزله از بین رفت اما مدت زمانی طول نکشید که معماران برای بازسازی آن اقدام کردند.

گنبدها و طاق های بازار تبریز، سازه‌های آجری آن و تعداد بالای تیمچه‌ها، تعدادی مدرسه و مسجد در کنار سرای بازرگانان، این بازار را به یک نمونه عالی از تجارت و زندگی شرقی تبدیل کرده است. تیمچه‌ها و سراهای این بازار سه طبقه هستند که طبقه پایین آن‌ها مخصوص انبار، طبقه دوم مخصوص تجارت‌خانه و محل کار و طبقه سوم برای استراحت در نظر گرفته شده است. در بازار تبریز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تبریز، راسته‌های اصلی با راسته‌های فرعی به یکدیگر متصل شده و در فضای بین آن‌ها در اصل تیمچه‌ها شکل گرفته‌اند. در تقاطع راسته‌ها در سه‌راهی و چهار‌راهی‌ها طاق‌های آجری گنبدی بزرگ ساخته شده که زیبایی منحصربه‌فردی به این بازار بخشیده‌اند.

آدرس: تبریز، خیابان جمهوری اسلامی

تله کابین تبریز در شب

تله‌کابین تبریز یکی از جاهای دیدنی تبریز در شب است که حیف است تماشایش را از دست بدهید. این تله کابین پلی معلق میان زمین و آسمان، تجربه‌ای بی‌نظیر از تماشای شهر از ارتفاعات را به شما هدیه می‌دهد. با سوار شدن بر کابین‌های این تله‌کابین، سفری هیجان‌انگیز را به سوی قله کوه عینالی آغاز می‌کنید و در طول مسیر، از چشم‌اندازهای خیره‌کننده شهر و طبیعت اطراف لذت می‌برید.

در شب، با روشن شدن چراغ‌های شهر، این منظره به اوج زیبایی خود می‌رسد و تبریز را در لباسی از نور و رنگ به شما نشان می‌دهد. آبشار زیبای کنار تله‌کابین نیز با صدای آرامش‌بخش آب و نورپردازی‌های هنرمندانه، بر جذابیت این مکان می‌افزاید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز از شب‌های تبریز هستید، تله‌کابین را از دست ندهید و از تماشای زیبایی‌های این شهر از زاویه‌ای جدید لذت ببرید چراکه در میان مکان های دیدنی تبریز در شب، تله کابین حال و هوای دیگری دارد.

بازار خیابان تربیت

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌ های تبریز در شب، مغازه‌های دو طرف خیابان تربیت تبریز است. این خیابان زیبا و مسیر آن بخشی از جاده ابریشم است. این پیاده‌راه کمی بالاتر از میدان ساعت واقع شده است. سنگ‌فرش‌ خیابان جذابیت بیشتری برای آن ایجاد کرده است. حضور گردشگران در این خیابان و قدم‌زدن آن‌ها در شب و خرید از پاساژها و مغازه‌های دوطرف خیابان، آن را به یکی از دیدنی های تبریز در شب تبدیل کرده است. در این مغازه‌ها می‌توانید کیف و کفش و البته پوشاک موردعلاقه‌تان را تهیه کنید.

چندین بنای تاریخی در خیابان تربیت قرار دارد که برای گردشگران بسیار جذاب هستند؛ مانند مسجد قدیمی شعبان و خانه شاهزاده ضیا‌الدوله امان‌الله میرزا؛ اما این جاذبه‌ها امکان بازدید شبانه ندارند. خیابان تربیت، امکان پیاده‌روی و قدم زدن در شهر و دیدن مناطق و کوچه‌های قدیمی را برای گردشگران فراهم کرده و چشم‌انداز جذاب آن برای گردشگران رویایی است.

رستوران‌های سنتی که در اطراف پیاده‌راه هستند، غذاهای سنتی مانند آبگوشت و کباب را به مشتری‌ها ارائه می‌کنند. گردشگران با حضور در آن‌ها می‌توانند علاوه بر پیاده‌روی جذاب شبانه، از غذاهای سنتی رستوران‌های پیاده‌راه تجاری تربیت نوش جان کنند و لذت ببرند.

آدرس: میدان ساعت، خیابان تربیت

پارک باغلارباغی تبریز

یکی دیگر از مکان های مهیج به خصوص برای کودکان پارک باغلارباغی تبریز است. در این پارک شهربازی وجود دارد و خوب است بدانید که تا ساعت ۱۲ شب باز است. اگر دوست دارید حسابی به کودک شما در سفر خوش بگذرد و به دنبال تفریح شبانه در شهر تبریز هستید پارک باغلارباغی تبریز انتخاب کنید. جالب است بدانید که این پارک دارای کلبه وحشت و کلبه شادی برای کودکان است. این پارک یکی از مکان سرزنده شب های تبریز به حساب می آید. جدا از وسایل بازی هم باغ وحشی دارد که می توانید حیوان های مختلفی را مشاهده کنید. این پارک گاهی برنامه ها، جنگ های شادی برای عموم برگزار می شود که می توانید استفاده کنید.

آدرس پارک: تبریز، بلوار شهریار، جنب پارک ولیعصر

عمارت شهرداری تبریز

عمارت شهرداری تبریز ساعتی به ارتفاع 30.5 متر دارد که دقیقاً هر ۱۵ دقیقه یکبار ساعت را اعلام می‌کند. ساختمان این عمارت زیبا شبیه طرح عقابی در حال پرواز است و مانند ساختمان‌های آلمانی قبل از جنگ جهانی دوم ساخته شده است. موزه شهرداری تبریز تالارهایی شامل دوربین قدیمی، هنرهای معاصر، فرش و خط دارد.

آدرس: تبریز تقاطع خیابان‌های ارتش جنوبی و امام خمینی

روستای کندوان

روستای کندوان که بی‌شک از بهترین جاهای دیدنی تبریز در شب است، گنجینه‌ای پنهان در دل کوه‌های سهند، با معماری صخره‌ای منحصر به فرد است. این روستای تاریخی با قدمتی هفت هزار ساله، خانه‌هایی را در خود جای داده که در دل صخره‌ها کنده شده‌اند و منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده‌اند. کندوان با بافت سنتی و طبیعت بکر اطرافش، گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت است. اگرچه بسیاری از گردشگران در طول روز از این روستا دیدن می‌کنند، اما شب‌های کندوان با آسمانی پرستاره و سکوت دلنشین، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

برای آن دسته از گردشگرانی که می‌خواهند شب را در این روستای رویایی سپری کنند، امکانات رفاهی مناسبی فراهم شده است. هتل کندوان، با معماری هماهنگ با بافت روستا، اقامتی دلپذیر و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس با خیالی آسوده به کندوان سفر کنید و از زیبایی‌های این روستای شگفت‌انگیز در شب لذت ببرید.

عابرگذر ولی‌عصر (شهریار)

تبریز اگرچه یک شهر تاریخی و با سابقه است، در عین داشتن بافت قدیمی، با نوسازی‌هایی که برای حفظ بناهای تاریخی انجام شده، در عین حال چهره یک شهر مدرن را نیز دارد. این شهر زیبا مدت‌هاست که عنوان تمیزترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است. همین شاخصه می‌تواند گردشگران را به گشتن در تبریز و دیدن زیبایی‌های شهر تشویق کند.

زیبایی شهر تبریز و خیابان‌های آن در شب به‌دلیل نورپردازی‌های طراحی شده، تمیزی و جذابیت شهر را چندین برابر می‌کند.اما همه خیابان‌های آن شبیه هم نیستند. برخی از خیابان‌های آن جزو جاذبه‌های گردشگری بوده و مورد توجه خاص گردشگران هستند. یکی از خیابان‌های جذاب شهر عابرگذر تربیت است که بالاتر به آن اشاره کرده و در مورد آن توضیح دادیم.

خیابان ولی‌عصر یکی از جاذبه‌های دیدنی تبریز در شب، با سنگ‌فرش‌های جذاب و ظاهر چشم‌نواز، خودنمایی می‌کند. این خیابان زیبا  با نورپردازی‌های زیبایی که دارد شب‌ها به مکانی برای قدم زدن‌های دو نفره و عاشقانه شهرت دارد. این مسیر ۵۰۰متری جذاب با داشتن فروشگاه‌های لوکس، یک شب رویایی را برای شما رقم می زند.

محوطه سنگ‌فرش‌شده و زیبای خیابان که برای پیاده‌روی‌ در نظر گرفته شده، موردعلاقه گردشگران است. در این خیابان علاوه بر پیاده‌روی، امکانات تفریحی و رفاهی برای خوردن غذا در نظر گرفته شده و مغازه‌های زیادی نیز برای خریدن اجناس مورد نیاز گردشگران در آن طراحی شده است. امکانات رفاهی خیابان ولی‌عصر در شب قابل استفاده هستند و تا هر ساعتی که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

آدرس: حدفاصل بین میدان ولی عصر و فلکه بازار

مجموعه تفریحی کوه عینالی

مجموعه تفریحی  کوه عینالی قرارد یکی از مکان های جذاب شب های تبریز به حساب می آید. تله کابین تبریز این مجموعه در روز گردشگرهای متعددی را به سوی خود جذب می کند. اما در شب هم مورد علاقه ی بسیاری از گردشگرها و ساکنان شهر به حساب می آیند. در مجموعه تفریحی کوه عینالی صد ها رستوران و مغازه وجود دارد که می توانید یک دورهمی جذاب در کنار هم داشته باشید و یک غذای تبریزی خوشمزه را نوش جان کنید. جالب توجه شما که تلکابین تبریز در شب هم فعال است و برخی چشم انداز شهر را دوست دارند از بام بلند تبریز مشاهده کنند. البته فعالیت آن در شب های تابستان بیشتر است و تا ساعت ۲۰ است. در محوطه مجموعه  کوه های سرخ عینالی تفریحات دیگری هم وجود دارد و در شب ها با نورپردازی خاصی تعیین شده اند.

آدرس: تبریز،بزرگراه پاسداران، مجموعه تفریحی کوه عینالی

رستوران برکه

رستوران برکه، از بهترین رستوران‌های سنتی تبریز، با ظرفیت ۲۸۰ نفر، آماده پذیرایی از مهمانان خود در فضایی دلنشین و آرامش‌بخش است. نام این رستوران از برکه زیبای مرکزی آن الهام گرفته شده که با حضور آرامش‌بخش آب و طبیعت، زیبایی و صفای خاصی به محیط بخشیده است. اینجا تنها یک رستوران نیست، بلکه باغ رستورانی است که با تلفیق هنرمندانه عناصر سنتی و طبیعی، فضایی رویایی را برای میهمانان خود خلق کرده و از همین رو از جاهای دیدنی تبریز در شب به شمار می‌رود.

درختان سرسبز، صدای آرامش‌بخش آب و نورپردازی ملایم، همگی در کنار هم تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زنند. اینجا مکانی است که می‌توانید در کنار لذت بردن از طعم لذیذ غذاهای سنتی، لحظاتی آرام و خوش را در آغوش طبیعت سپری کنید و خاطراتی شیرین را برای خود و عزیزانتان بسازید.

آدرس رستوران برکه: تبریز، کمربندی سردرود، مابین زیرگذر اول و دوم

رستوران شاهگلی

رستوران شاهگلی یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب تبریز در شب است. این رستوران غذاهایی خاص برای گردشگران سرو می‌کند. رستوران زیبای شاهگلی وسط استخر ائل‌گلی قرار گرفته و با وجود اینکه گردشگران تجربه‌های جذابی از خوردن شام در این رستوران دارند، اما تعداد زیادی هستند که تجربه خوردن صبحانه در این رستوران را جزو بهترین وعده‌های غذایی صرف غذا در تبریز می‌دانند. از دیگر خدمات این رستوران، فراهم کردن امکان سلف‌سرویس در رستوران برای گردشگران است.

آدرس رستوران: تبریز، خیابان شاهگلی، فلکه ائل‌گلی، استخر شاهگلی

پل قاری تبریز

یکی از مکان های تاریخی تبریز که در شب ساکنان شهر برای قدم زدن می روند پل قاری تبریز است. این پل قدیمی دویست ساله که متعلق به دوران قاجار است از مکان های گردشگری تبریز به حساب می آید و در شب دارای نورپردازی است. اگر در شب های تبریز یک محیط خوب برای پیاده روی را می خواهید انتخاب کنید پل قاری تبریز یکی از مکان های مناسب محسوب می شود. هم  معماری پل قدیمی را می بینید و هم از قدم زدن در کنار اهالی شهر تبریز لذت می برید.

آدرس پل قاری: تبریز، خیابان ثقه‌الاسلام، پل قاری

رستوران اجاق تبریز

رستوران اجاق از رستوران‌های محبوب تبریز است. خصوصیت جالب رستوران این است که آشپزخانه ندارد. این رستوران میزهای کبابی دارد که با انتخاب نوع گوشت، می‌توانید سر میز کباب، خودتان شام را حاضر کنید. نوع گوشت مورد استفاده در رستوران کیفیت بالایی دارد و تازه است.

اگر جزو افرادی هستید که از تفریح کباب درست کردن لذت می برند می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید. غذا درست کردن و شام خوردن در این رستوران، چون غذا به‌صورت داغ و تازه آماده خوردن است، لذت زیادی برای گردشگران دارد می‌توانید امتحان کنید. این رستوران تا ساعت ۲۴ شب فعال است.

آدرس رستوران: کیلومتر ۵جاده تبریز، ابتدای جاده کند رود

سفره‌خانه سنتی قائم مقام

سفره‌خانه سنتی قائم مقام فراهانی در خیابان ششگلان، غذاهای سنتی خوشمزه‌ای به گردشگران ارائه می‌دهد. این رستوران در یخچال قائم مقام قرار دارد و فضایی در حدود ۲۰۶متر را به خود اختصاص داده است. در این رستوران سنتی از نمادهای فرهنگی و سنتی آذربایجان در لباس‌ها و موسیقی استفاده می‌شود. گذراندن شب در این رستوران علاوه بر خوردن غذاهای خوشمزه، فضایی تاریخی لذت‌بخشی را تجربه می‌کنید.

آدرس: تبریز، خیابان ششگلان، نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال

شهربازی سر پوشیده قلعه شادی

اگر دوست دارید در شب کودک خود را به مکانی شاد در تبریز ببرید شهربازی سرپوشیده قلعه شادی یکی از بهترین مکان های شبانه تبریز است. در این مجموعه بیش از ۵۶ بازی شاد وجود دارد که از وسایل مختلف می توانند استفاده کنند. دارای یکی از ورودی های جذاب شهر بازی است که از دیوار قلعه ای تشکیل شده است و برای کودک ها بسیار جذاب است. یکی از وسایل جذاب ماشین های برقی هستند که کودک ها می توانند استفاده کنید. شهربازی سرپوشیده قلعه شادی یکی از بهترین مکان ها سرگرمی برای شب های تبریز است.

آدرس: میدان جهاد، خیابان ۲۲ بهمن، رو‌به‌روی شرکت نفت، طبقه سوم

رستوران گاز ماخ – شب‌ های تبریز

یکی از رستوران های معروف شهر تبریز گازماخ به معنی ته دیگ است. اگر دوست دارید انواع کباب ها خوشمزه در محیط دنج آرام نوش جان کنید می توانید رستوران گازماخ را انتخاب کنید. کوفته های تبریزی رستوران گازماخ نیز معروف است. تمام ظروف رستوران گازماخ چینی هستند و همه چیز رنگ و بوی سنتی دارد. یکی از بهترین مکان های تفریحات شبانه در تبریز رستوران هستند که شب های تبریز را دلپذیر می کنند.

آدرس رستوران گازماخ: کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ۱۰ متری مقدم

روستای لیقوان

نام روستای لیقوان، شما را به یاد پنیر لیقوان نمی‌اندازد؟ اگرچه نام روستا با پنیر لیقوان گره خورده و شاید گمان کنید روستا با برند پنیر، شهرت پیدا کرده؛ اما روستا علاوه بر پنیر، جاذبه‌های دیگری هم دارد. طبیعت زیبای روستا برای گردشگران، بسیار جذاب است و بسیاری از گردشگران علاقه دارند شب را در این روستا سپری کرده و از جذابیت‌های آن لذت ببرند.

اگر به دیدن روستای لیقوان رفتید، دیدن روستای هروی باسمنج، در همان نزدیکی، می‌تواند برای شما جذاب باشد.

مکان‌های دیدنی تبریز بسیار زیاد و متنوع هستند؛ اما همگی آن‌ها امکان بازدید در شب را ندارند. ما در این مقاله مکان‌هایی که امکان شب‌گردی را داشتند برای شما معرفی کردیم. برای بازدید از دیدنی‌های تبریز در شب، باید به زمان و ساعتی که این مکان‌ها برای بازدید مورد استفاده قرار می‌گیرند دقت کنید. چون هر یک از این مکان‌ها محدودیت‌های ساعتی مخصوص به خود را دارند و تصور نکنید هر ساعتی از شب می‌توان در آن‌ها حضور پیدا کرد و از بازدید از آن‌ها لذت برد.

آدرس روستای لیقوان: ۳۶کیلومتری تبریز، بخش مرکزی، دهستان میدان چای

کلام آخر

در این مقاله، به بررسی جاهای دیدنی تبریز در شب پرداختیم و دیدیم تبریز شهری با تاریخ و طبیعتی غنی، در شب نیز با جاذبه‌های فراوان خود می‌درخشد. از گشت‌وگذار در مراکز خرید مدرن گرفته تا لذت بردن از آرامش پارک‌های زیبا و تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر از فراز تله‌کابین و یا حتی تجربه اقامت در روستایی تاریخی و صخره‌ای، تبریز در شب نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. پس اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی از این شهر هستید، شب‌های تبریز را از دست ندهید و از زیبایی‌ها و جاذبه‌های آن لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا