ایران گردی

جاهای دیدنی بوشهر ۱۴۰۳ + تصاویر و لوکیشن بازدید

بوشهر یکی از زیباترین استان های جنوب کشور است که احتمالا اگر به آن سفر نکرده باشید تصور درستی نسبت به بوشهر ندارید. کافیست فقط تصاویر جاهای دیدنی بوشهر را یک بار مشاهده کنید تا متوجه شوید بوشهر از قشم و کیش و هرمز و خیلی از جاهای دیگر ایران چیزی کم ندارد. از رستوران ها و کافه های لاکچری ساحلی گرفته تا جاذبه های طبیعی فوق العاده مانند کوه های نمکی و دره ها و تنگه های بی نظیری که همگی شما را شگفت زده می کنند. در این مطلب از تودی تریپ می توانید با تمام این جاهای دیدنی بوشهر آشنا شوید و آدرس آنها را مشاهده کنید.

 

نخلستان‌های معروف بوشهر

اولین جاذبه از جاذبه‌ های بوشهر که بدون شک حتی با شنیدن نام این شهر در ذهن شما نقش می‌بندد، نخلستان‌های آن است. نخلستان‌های این شهر بیشتر در ناحیه دشتی، جم، دشتستان و آب پخش هستند. شما با حضور در این مناطق می‌توانید از دیدن این درختان همیشه‌سبز و سرو قامت لذت برده و از جاذبه‌ های گردشگری و آیین خرماچینی هم دیدن کنید.

بافت تاریخی بوشهر

به‌عنوان اولین جای دیدنی استان بوشهر، می‌توانیم از شهر بوشهر و بافت تاریخی آن بگوییم. این جای دیدنی بوشهر شامل چهار محله به نام‌های بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی می‌شود. جالب است بدانید که قدمت بافت تاریخی بوشهر به دوران نادرشاه افشار می‌رسد و اگر دلتان می‌خواهد در سفر به این شهر سری به بازار قدیمی، عمارت‌های مشهور، مساجد و کلیساها بزنید، قدم زدن در بافت تاریخی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاید اکنون جایی مانند بازار سنتی بوشهر چندان رونق نداشته باشد؛ اما کافی است تصور کنید در جایی قدم می‌گذارید که روزگاری محل رفت‌وآمد بزرگ‌ترین تاجران ادویه جهان بوده است.

  • آدرس بافت تاریخی بوشهر: محله‌های بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی
  • ساعت بازدید از بافت تاریخی بوشهر: 24 ساعته
  • قیمت بلیط بافت تاریخی بوشهر: رایگان

اسکله جفره بوشهر

یکی از اسکله های بومی بوشهر اسکله جفره است که در تعطیلات نوروزی مملو از جمعیتی می شود که برای استفاده کردن از تفریحات آبی به این اسکله آمده اند. در این اسکله مسافران با خیال راحت می توانند چادر بر پا کنند و ضمن لذت بردن از مناظر اطراف آنجا استراحتی داشته باشند.

تفریحات اسکله جفره عبارتند از:

  • تفریحات آبی
  • قایق سواری
  • شنا

ساحل ریشهر

ریشهر نام قدیمی بوشهر است و ساحلی به همین نام (ساحل ریشهر) در بخش جنوبی این بندر قرار گرفته است. یکی از زیباترین و مهم‌ترین سواحل بندر بوشهر که دارای انواع امکانات و تفریحات آبی است، همین ساحل ریشهر است. اگر برای آبتنی و تفریحات آبی به بوشهر سفر کرده‌اید، حتماً از این ساحل، مناظر شنی و صخره‌ای زیبای آن نیز دیدن کنید.

آدرس: جنوب شرقی بندر بوشهر -ساحل ریشهر

منطقه حفاظت‌شده نایبند

یک پارک ملی از جنس دریا! آن هم در سواحل خلیج فارس. می‌دانید چرا آن را به منطقه حفاظت‌شده تبدیل کردند؟ نای بند در نزدیکی عسلویه قرار دارد و عسلویه هم بیشتر از همه چیز، روی صنعت تمرکز دارد. این یعنی محیط اطراف عسلویه هم خواه ناخواه تحت تاثیر قرار می‌گیرند و اگر محافظت نشوند، در طول زمان دیگر از جاهای دیدنی بوشهر فقط اسم می‌ماند. به همین دلیل دارند از آن محافظت می‌کنند تا مناظر بکر آن برای همه نسل‌ها خاطره بسازد. منطقه حفاظت شده نایبند به نوعی هم از جاذبه های بوشهر محسوب می‌شود.

نای بند با جغرافیای تپه‌ماهوری و پوشش گیاهی زیبا و کم‌نظیرش مثل درخت انجیر معابد با تنه‌های تنومند و درختان حرا با ریشه‌های شناور در آب، زیستگاه و محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها و پرندگان مهاجر است. شمالی‌ترین جنگل درختان حرا در خلیج فارس را که از باارزش‌ترین زیستگاه‌های ساحلی هستند، در نای‌بند می‌بینید.

در جنوب نای‌بند منطقه‌ای سرسبز و ماسه‌ای به نام «نگاء» وجود دارد که هنوز خیلی از گردشگران هم آن را نمی‌شناسند و به همین خاطر، سرسبزی و زیبایی‌اش حفظ شده است. این منطقه در مکانی سبز و آرام و در کنار ساحل خلیج فارس در فاصله‌ی بین استان‌های بوشهر و هرمزگان محل استراحت مسافران و گردشگران این مسیر است.

برای شما هم سوال شد که چرا این منطقه اسم عجیبی دارد؟ اگر ریشه‌اش را بدانید، آن‌قدر هم عجیب نیست. نظرهای مختلفی وجود دارد، اما اکثریت می‌‎گویند که اسم اصلی این منطقه «ناو بند» بوده، یعنی جایی که ناوها در آن لنگر می‌انداختند و اصطلاحا قایق‌هایشان را می‌بستند و البته این منطقه از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری بوشهر است.

کوه شور و نمکی جاشک

این جاذبه بوشهر هم در فصل بهار و به دلیل طبیعت زیبایی که در اطرافش قرار دارد، بسیار تماشایی و دوست‌داشتنی است. جالب است بدانید که این کوه از لایه‌های گوناگون نمک درست شده که همگی در نهایت، کوه را به شکل یک گنبد به تصویر کشیدند. این کوه از بی‌نظیرترین و دیدنی‌ترین گنبدهای نمکی در خاورمیانه محسوب می‌شود که طول آن ۱۲ کیلومتر است. اگر در بهار و در نوروز به بوشهر رفتید، حتماً از این کوه نمکی دیدن کنید. از جاذبه ‌های این کوه نمکی و سفید می‌توان به بلورهای نمکی، یخچال‌های نمکی و آبشارهای نمکی آن اشاره کرد.

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت بوشهر مدرسه‌ای تاریخی و متعلق به دوران قاجار است. این مدرسه با معماری زیبا و خاصش، یکی از اولین مدارس مدرن ایران در جنوب کشور محسوب می‌شود. شاید حتی بهتر باشد بگوییم مدرسه سعادت یکی از 5 مدرسه‌ای باشد که پس‌از دارالفنون در ایران، با وجود مشکلات فراوان، افتتاح شد و گام مهمی برای رشد روشن‌فکران در مناطق جنوبی کشور برداشت. تأثیر این مدرسه به‌اندازه‌ای بوده که سالروز تأسیس مدرسه سعادت را به‌عنوان روز بوشهر در نظر گرفته‌اند.

  • آدرس مدرسه سعادت: محله کوتی، خیابان امام‌خمینی، روبه‌روی میدان معلم
  • ساعت بازدید از مدرسه سعادت: 8 صبح تا 12 ظهر و 6 عصر تا 12 شب
  • قیمت بلیط مدرسه سعادت: رایگان

پارک تی وی بوشهر

پارک تی وی یکی از مکان های دوست داشتنی بوشهر است که در اوایل بهار بسیار زیبا و تماشایی می شود. در این پارک  امکان برپایی چادر وجود دارد و این بوستان ساحلی در کنار حسینیه کوهدشتی واقع شده و علاوه بر شنا می توانید در ساحل آن پیاده روی کنید.

آدرس: بوشهر، شهر قدیمی، خیابان انقلاب

ساحل صدفی

ساحل صدفی بوشهر که با نام پارک ساحلی بوستان صدف هم شناخته می‌ شود، در غرب بوشهر و نزدیک جاده ساحلی قرار دارد. امکانات رفاهی متعددی هم در این ساحل برای مسافران وجود دارد.

آدرس: غرب بوشهر- جنب جاده ساحلی- پارک ساحلی بوستان صدف

بندر سیراف بوشهر

بندر سیراف که این روزها با اسم بندر طاهری هم شناخته می‌شود، شهری باستانی در بخش مرکزی شهرستان کنگان، بزرگترین بندر تاریخی ایران و از جاذبه های گردشگری بوشهر است. سیراف همچنین یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران نیز است که در دوره‌های ساسانی و اسلامی پررونق‌ترین بندرکشور بود و روابط تجاری زیادی با روم و یونان در اروپا، ماداگاسکار در آفریقا و حتی کانتون چین در آسیا داشته است. همین غنای تاریخی آن را به یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی بوشهر کرده است.

معماری شهر باستانی بندر سیراف شبیه معماری روستای ماسوله در شمال کشور است. این بندر در زمان رونقش به آزادی شهره بوده و بیش از سیصدهزار نفر جمعیت آن از  زرتشتیان، مسیحیان، مانویان، یهودیان، بوداییان و اقوامی همچون رومیان، یونانیان و چینی‌ها به آزادی در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند.

یکی از زیباترین و بهترین بناهای عمومی سیراف مسجد جامع آن است که حدود سال ۱۸۸ قمری به جای ویرانه‌های یک دژ ساسانی بنا شده است.

یکی دیگر از دیدنی های بوشهر در این شهر، عمارتی قدیمی به اسم «عمارت شیخ جبار نصوری» است که به آن قلعه نصوری هم می‌گویند. این عمارت متعلق به خاندان نصوری است و در اوایل دوره‌ی قاجاریه ساخته شده است. این عمارت که بر روی تپه‌ی‌ای بلند و مشرف به دریا ساخته شده، دو حیاط اندرونی و بیرونی و یک شاه‌نشین دارد. قدمت بنا حدود ۲۰۰ سال است. آنچه این بنا را از بناهای مشابه متمایز می‌کند، هجده تابلوی بسیار زیبا از مجالس شاهنامه‌ فردوسی است که در ایوان غربی آن نقاشی شده‌اند و از جاذبه های بوشهر است.

پارک ساحلی شغاب در بوشهر

از دیگر نقاط تفریحی بوشهر، پارک ساحلی شغاب است که از بهترین بوستان‌ های ساحلی بوشهر به حساب می‌آید و در کنار جاده ساحلی این شهر واقع شده است. از امکانات این پارک می‌توان به شرایط خوب برای آب تنی و شنا در دریا و طراحی فوق‌العاده و جذاب این پارک اشاره کرد. ضمن اینکه امکان برپایی کمپ توسط گردشگران بوشهر در این بوستان هم وجود دارد. به عبارتی این پارک در اصل یکی از مهم‌ترین نقاط برای برپایی چادر به حساب می‌آید و با امکانات فوق‌العاده خود به‌خوبی از مهمانان این شهر پذیرایی می‌کند.

موزه رئیس‌علی دلواری

یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی در جنوب کشور، ماجرای قیام بوشهر در زمان اشتغال ایران و نبرد دلیران تنگستان است. این قیام به رهبری رئیس‌علی دلواری صورت گرفت و امروزه خانه او به‌عنوان موزه رئیس‌علی دلواری برای آشنایی بیشتر مردم با آن قیام و تلاش بومیان در مبارزه علیه استعمار، پذیرای گردشگران است. این خانه در دوران قاجار ساخته شده و مساحتش به بیش از 3 هزار متر مربع می‌رسد. نکته جالب اینجاست که اتاق‌های خانه، به همان شکلی که در دوران قیام استفاده می‌شد، حفظ شده است و می‌توانید با دیدن آن‌ها، در تاریخ قدم بزنید.

  • آدرس موزه رئیس‌علی دلواری: تنگستان، دلوار، جنوب‌شرقی دلوار
  • ساعت بازدید از موزه رئیس‌علی دلواری: 8 صبح تا 6 عصر

عمارت ملک

یکی از جاهای دیدنی بوشهر که با وجود بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان هممچنان پا برجاست و گردشگران را به‌سمت زیبایی‌های خود می‌کشد، عمارت ملک بوشهر است. این بنای تاریخی یک قرن قدمت دارد و به یکی از افراد ثروتمند بوشهر به نان «محمدمهدی ملک‌التجار» تعلق داشته است.

عمارت ملک بوشهر را معماران فرانسوی طراحی کرده و ساخته‌اند. این مجموعه در ۲ طبقه ساخته شده و دیوارهای آن پُر از نقاشی است. سالن پایین عمارت ملک بوشهر با هدف ملاقات‌های رسمی ملک‌التجار و طبقه بالا هم برای مهمانی‌های خصوصی او ساخته شده است.

عمارت ملک بوشهر در بافت قدیمی شهر قرار دارد و به همین دلیل هم دسترسی به آن خیلی آسان است. از هر کجای بوشهر که باشید می‌توانید با تاکسی‌های بوشهر به عمارت ملک بروید.

ساحل دلارام در بوشهر

کمتر از یک ساعت از طریق جاده بوشهر به سمت دَیِر به‌راحتی می‌توانید خودتان را به ساحل دلارام برسانید. ساحلی بسیار آرامش‌بخش و باصفا که در اطراف بخش دِلوار در این استان و در نزدیکی روستای دلارام واقع شده و به داشتن یک فضای کاملاً بکر و مملو از آرامش معروف است. مقصدی که حتی برای انجام تفریحات آبی در فصل زمستان و پاییز بهترین انتخاب محسوب می‌شود. از جمله تفریحات این ساحل می‌توان به دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، ماهیگیری، شن‌بازی و انجام تفریح پاراگلایدر اشاره کرد.

عمارت دهدشتی

یکی دیگر از عمارت‌های مربوط به دوران قاجار که این روزها به‌عنوان موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس از آن استفاده می‌شود، عمارت دهدشتی بوشهر است. این عمارت که در محله کوتی بوشهر قرار دارد، معماری زیبایی دارد و مربوط به یکی از تجار مشهور روغن بوده است و به همین دلیل، به‌نام عمارت روغنی هم شناخته می‌شود. در این موزه می‌توانید اشیا و لوح‌هایی را پیدا کنید که به داروهای تاریخی، روش‌های تشخیصی و دعاهایی که به‌منظور شفا استفاده می‌شدند، مربوط می‌شوند.

  • آدرس عمارت دهدشتی: خیابان انقلاب
  • ساعت بازدید از عمارت دهدشتی: 8 صبح تا 1 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 9 شب
  • قیمت بلیط عمارت دهدشتی: رایگان

موزه‌ دریانوردی خلیج فارس بوشهر

در زمان حکومت ناصرالدین‌شاه قاجار، عمارت سرکنسولگری انگلستان در بوشهر افتتاح شد، این عمارت به عنوان مقر نمایندگی سیاسی خلیج فارس در منطقه، در اختیار انگلیسی‌ها بود. در سال 1325 پس از انتقال نمایندگی انگلیس به بحرین، این عمارت در اختیار دولت ایران و پس از آن در اختیار نیروی دریایی قرار گرفت و در سال 1387 این مکان به عنوان موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس معرفی گردید. اکنون نیز به عنوان موزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شماره تماس

07733444679

ساعت بازدید

از ساعت 8 صبح الی 20

آدرس

بوشهر، محله عبدالمهیمن، بلوار سلمان فارسی، بلوار یاسینی

 

ساحل بندر حماد

بندر تاریخی حماد یکی از سواحل زیبای بوشهر است که در شهر دیلم قرار گرفته است. این منطقه که یکی از قطب ‌های اقتصادی بوشهر است به خاطر داشتن امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب برای مسافران، جذابیت دارد. این منطقه زیستگاه جانورانی چون حلزون، خرچنگ ‌های رنگی، صدف، انواع گوش ماهی و ماهیان دوزیست است.

آدرس: بوشهر- شهر دیلم- بندر تاریخی حماد

گورستان سیراف

یکی از مکان های دیدنی بوشهر که علاوه بر حال‌وهوای ترسناک بسیار دیدنی است و داستان‌های زیادی در دل خود جای داده، گورستان سیراف است. این فضا در قلب صخره‌‌ها و دره‌های حوالی بندر سیراف قرار گرفته است.

این گورستان بین دو دره لیر و شیلو قرار دارد. اگر در زاویه مناسب بایستید، به دریا هم اشراف خواهید داشت و می‌توانید از تضاد جذاب آب و خشکی لذت ببرید.

درد وره‌های قبل از اسلام . پادشاهان دستور دادند حفره‌هایی عمیق و به شکل‌های مختلف در قسمت‌های گوناگون ایجاد شود تا محلی برای جمع‌آوری آب باران و ذخیره آن باشد. این اولین کاربری گورستان سیراف بود.

بعد از مدتی این منطقه برای کاربردهای دیگری مثل دفن اموات، عبادت و حتی نگهداری از سالمندانی که روزهای آخر عمرشان را سپری می‌کردند، مورد استفاده قرار گرفت. گورستان سیراف حالا فقط یکی از جاهای دیدنی بوشهر است و کاربری دیگری ندارد.

 آب‌انبار معروف و تاریخی قوام

آخرین جاذبه تاریخی شهر بوشهر که در دسته پرطرف‌دارترین و با قدمت‌ترین بناها و جاذبه‌ها است، آب‌انبار قوام نام دارد که متعلق به دوره قاجار بوده و ۱۵۰ سال عمر دارد. این آب‌انبار طی دورانی، محل اصلی تأمین‌کردن آب شرب مردم بوشهر به حساب می‌آمده. یکی از حاکمان دوره قاجار با نام “علی‌اکبر قوام الملک شیرازی” که این دوره و در سال ۱۲۲۶ قمری به رتبه کلانتری شیراز می‌رسد، در سفر خود به شهر بوشهر متوجه مشکل مردم به لحاظ تهیه آب آشامیدنی می‌شود. بر همین اساس با هزینه شخصی خود این آب‌انبار را در ضلع غربی بوشهر و در کناردریا بنا می‌کند. در حال حاضر کاربری این آب‌انبار در روستا، چایخانه و رستوران بوده و یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شهر بوشهر محسوب می‌شود.

عمارت کازرونی‌ها

اگر نگاهی به تصاویر مربوط به خانه‌های بوشهری بیندازید، متوجه تفاوت چشمگیر آن‌ها با دیگر خانه‌های تاریخی کشور می‌شوید. عمارت کازرونی‌ها یکی دیگر از خانه‌های تاریخی بوشهر است که از همین الگوی منحصربه‌فرد در بوشهر تبعیت می‌کند. قدمت این بنای دیدنی، به دوره قاجار می‌رسد و مانند دیگر خانه‌های مشهور و قدیمی شهر، متعلق به یکی از تجار بوده که توسط وارثانش در اختیار وزارت میراث‌فرهنگی قرار داده شده است.

  • آدرس عمارت کازرونی‌ها: محله قدیمی بهبهانی، انتهای خیابان گمرک
  • ساعت بازدید از عمارت کازرونی‌ها: 7 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط عمارت کازرونی‌ها: رایگان

کافه های ساحلی بوشهر

در خیابان ساحلی بوشهر کافه‌های زیادی هستند که می‌توان از صندلی‌های کنار ساحل کافه‌ها غروب آفتاب را تماشا کرد و شب‌های خنک بوشهر را در حالی که صدای موج‌های خلیج فارس گاهی با صدای یک نوازنده خیابانی در هم آمیخته می‌شود را سپری کرد و البته نباید از امتحان کردن غذاهای محلی بوشهر گذشت.

پارک ساحلی بنک

یکی دیگر از سواحل زیبا و جاهای دیدنی کنگان بوشهر قرار گرفته، پارک ساحلی بنک است. در این پارک ساحلی وسایل مناسب برای بازی کودکان، امکانات شنا، قایق سواری، زمین والیبال و … وجود دارد.

آدرس: استان بوشهر- شهرستان کنگان- پارک ساحلی بنک

گور دختر

گور دختر مظلوم‌ترین و عاشقانه‌ترین صحنه‌ای است که می‌توانید ببینید.این آرامگاه از دیدنی‌های شهر برازجان است و در قلب دشتستان قرار دارد. این آرامگاه به رسم زرتشتیان ساخته شده چون در دوران هخامنشی اجساد در دخمه‌هایی در قلب دشت یا کوه قرار می‌گرفت تا ناپاکی جسم مرده، خاک  مقدس را آلوده نکند.

شباهت این مقبره به پاسارگاد کوروش بزرگ اولین نشانه از تعلق آن به دوران هخامنشی یعنی ۲۵۰۰ سال قبل است، اما کسی نمی‌داند این آرامگاه را چه کسی ساخته، چرا در این نقطه ساخته شده و چه داستان‌هایی در پس آن قرار دارد. احتمال می‌رود ماندانا، مادر کوروش یا آتوسا، دختر کوروش و یا خواهر کوروش بزرگ در این مقبره دفن شده است.

گور دختر در حقیقت، ۲۲ تکه سنگ کرمی ساده و بدون نقش و نگار است که با بست‌هایی به نام بست دم چلچله‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند. این بست‌ها فلزی و توکار هستند و از نمای بیرونی نمی‌توان متوجه وجود آن‌ها شد.

دهکده تفریحی پازارلند

در ادامه و در میان گشت‌وگذار بین جاذبه‌ های بوشهر به مکانی میان عسلویه و بندر کنگان می‌رسیم که در اصل در ساحل دریای شیرینو واقع شده است. منطقه گردشگری با مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار که مجموعه‌ای تفریحی و رفاهی را در خود جای‌داده. موقعیت عالی و بی‌نظیر آن یک سبب شده که این نقطه به مقصدی جذاب برای گردشگران، تفریح و سفر تبدیل شود. جالب است بدانید که این دهکده در ابتدا مکانی برای کارمندان و کارکنان صنایع پتروشیمی و گاز در بندر عسلویه بوده که بعدها با توسعه‌یافتن و ملحق شدن امکانات رفاهی و تفریحی به آن، به یک مرکز گردشگری هم تبدیل شده است.

نکته مهمی که در مورد این دهکده باید به آن اشاره کنیم این است که این مجموعه اقامتگاهی لوله‌ای است که از ۲۱ لوله ۱۰ متری تشکیل شده. این لوله‌ها زمانی برای انتقال ضایعات پتروشیمی مورداستفاده قرار می‌گرفتند. از جمله امکانات این دهکده پارکینگ، کافی‌شاپ و رستوران، حمام اختصاصی، سرویس بهداشتی، تلویزیون، یخچال و تخت‌های دبل با کاناپه‌های بسیار راحت و تختخواب‌شو است.

قلعه خورموج

همه جاهای دیدنی بوشهر تنها به شهر بوشهر محدود نمی‌شود. این بار به سراغ یکی از دیدنی‌ترین بناهای این استان در شهرستان دشتی می‌رویم. قلعه خورموج که به‌نام قلعه محمدخان دشتی هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر است که به نظر می‌رسد در دوران ساسانیان بنا شده باشد. قلعه خورموج، در دوران قاجار در همان مکان بازسازی شده و اغلب از آن برای اهداف نظامی و همین‌طور دیدبانی استفاده می‌کردند.

  •  آدرس قلعه خورموج: شهرستان دشتی، خورموج، خیابان شهید مطهری
  • ساعت بازدید از قلعه خورموج: 8 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط قلعه خورموج: رایگان

منطقه حفاظت‌شده حله 

در نزدیکی بندر بوشهر، منطقه حفاظت‌شده حله قرار گرفته است؛ منطقه‌ای که یکی از زیستگاه‌های مهم حیات‌وحش جنوب ایران محسوب می‌شود. نیمی از این منطقه حفاظت‌شده به‌صورت تالابی است که آب رود حله در آن می‌ریزد و انواع گونه‌های جانوری و گیاهی را می‌توان در این منطقه پیدا کرد. منطقه حفاظت‌شده حله، وسعتی بیش از 44 هزار هکتار دارد که مناظر طبیعی دیدنی زیادی را در آن خواهید دید. در سفر به این منطقه، نکات محیط‌زیستی را بیش از هرچیزی در نظر بگیرید؛ چراکه ممکن است زندگی گونه‌های مختلفی از حیات‌وحش را با رفتارهای اشتباه به خطر بیندازید.

  • آدرس منطقه حفاظت‌شده حله: 10 کیلومتری بندر بوشهر
  • ساعت بازدید از منطقه حفاظت‌شده حله: 24 ساعته
  • قیمت بلیط منطقه حفاظت‌شده حله: رایگان

ساحل بندر امام حسن

یک بندر صخره‌ای زیبا در بوشهر قرار دارد که با نام ساحل بندر امام حسن شناخته می ‌شود. این ساحل به دلیل داشتن صخره‌ هایی با ظاهر عجیب و غریب به ساحل مریخی در بوشهر معروف است. اگر به دنبال سواحل بکر و دست نخورده در بندر بوشهر می ‌گردید، این ساحل می ‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

آدرس: ۳۰ کیلومتری جنوب دیلم- بندر امام حسن

ساحل بنود

در بندر عسلویه، یک ساحل بسیار زیبا و پرطرفدار در روستای بنود قرار گرفته که تا عسلویه ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. درست است که این ساحل در بندر عسلویه قرار گرفته، اما به خاطر داشتن صخره ‌های بسیار زیبا و غار معروف و سحرانگیز خود، جزو جاهای دیدنی بوشهر محسوب می ‌شود.

آدرس: ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی عسلویه- روستای بنود -ساحل بنود

چشمه آب گرم میراحمد

چشمه آب گرم میراحمد یک چشمه گوگردی در بوشهر است و بسیاری از افراد به‌منظور درمان بیماری‌های گوناگون به اینجا می‌روند. باید بدانید که عمق این چشمه کم نیست و حتی خطر غرق‌شدگی را برای افراد در پی دارد. چشمه آبگرم امیراحمد در کنار امامزاده‌ای با همین نام قرار گرفته است. در اصل، این چشمه از سه چشمه مجزا با فاصله‌های متفاوت تشکیل شده است و در سال‌های اخیر تصاویر جذابی از آن در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها منتشر شده که علاقه گردشگران را به بازدید از این مکان دوچندان کرده است.

  • آدرس چشمه آب گرم میراحمد: تنگستان، چهل کیلومتری جاده‌ بوشهر به خورموج
  • ساعت بازدید از چشمه آب گرم میراحمد: 24 ساعته
  • قیمت بلیط چشمه آب گرم میراحمد: رایگان

تنگ بنیون

بیشتر افراد، شهرهای جنوبی را با همان شکل و ظاهر کویری و پوشش گیاهی کم می‌شناسند، اما واقعیت این است که این مناطق پوشش گیاهی متنوعی دارند و گاهی حتی می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. تنگ بنیون در اهرم هم ازاین‌دست جاذبه‌های طبیعی جنوب کشور است. این تنگه جایی در میان دره‌ای بسیار سبز و پر از درختان انار، بنه، بادام وحشی و مركبات قرار گرفته است. در این تنگه دو حوضچه دیدنی با عمق کم قرار دارد که فرصت خوبی را برای گشت‌وگذار و کمپینگ برای علاقه‌مندان به طبیعت فراهم کرده است.

  • آدرس تنگ بنیون: دامنه شمالی رشته‌کوه بیرمی
  • ساعت بازدید از تنگ بنیون: ۲۴ ساعته
  • قیمت بلیط تنگ بنیون: رایگان

سخن آخر

در این مقاله فهرست کاملی از جاهای دیدنی بوشهر را ارائه نمودیم اکنون وقت سفر است. جاهای دیدنی بوشهر تنوع بسیاری دارد. شما می‌توانید در میان عمارت‌های تاریخی قدم بزنید، از خاص‌ترین سواحل ایران دیدن کنید یا سراغ نخلستان‌ها و پارک‌های ملی بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا