جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی ایتالیا ۲۰۲۴ + عکس، آدرس و زمان بازدید

ایتالیا یکی از رویایی ترین کشورهایی است که شاید همه ما آرزوی سفر به آن را داشته باشیم. از روم باستان گرفته تا زیبایی های میلان ایتالیا، برج کج شده پیزا، طبیعت بکر و دیدنی اروپایی همانند سوئیس و… همگی در ایتالیا جای گرفته اند. طعم بازدید از زیبایی های ایتالیا می تواند مانند خوشمزگی پیتزا و پاستای ایتالیایی تا سال ها در ذهن شما باقی بماند. اگر قصد سفر به اروپا و ایتالیا را دارید بهتر است قبل از هر چیز اطلاعاتی را درباره جاهای دیدنی ایتالیا بدست آورید. ما در این مطلب از تودی تریپ راهنمای کاملی را در اختیار شما قرار داده ایم تا از زمان بازدید، هزینه های بازدید از جاذبه های گردشگری ایتالیا و آدرس آنها مطلع شوید.

 

برج کج پیزا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی ایتالیا و از نمونه‌های خاص معماری قرون وسطی در اروپا به شمار می‌رود. این برج ۵۶ متری در میدان معجزه شهر بندری پیزا قرار دارد و با داشتن هفت ناقوس به نشانه هفت نت موسقی، به‌عنوان برج ناقوس برای کلیسای شهر پیزا عمل می‌کند. علت کج بودن برج پیزا که در قرن چهاردهم ساخته شده، خاک ماسه‌ای منطقه است و میزان کج شدن آن به تدریج بیشتر می‌شود.

ساعات بازدید
  • مارس: روزهای 1 تا 23 مارس از ساعت 9 الی 18، 23 تا 29 مارس از ساعت 9 الی 19 و روزهای 29 تا 30 مارس از ساعت 8:30 الی 20
  • آوریل تا نیمه اول ژوئن: از ساعت 9 الی 21
  • نیمه دوم ژوئن تا پایان اوت: 16 ژوئن از ساعت 8:30 الی 17:30 و روزهای 17 ژوئن تا 31 اوت از ساعت 8:30 الی 22
  • اکتبر: از ساعت 9 الی 19
  • نوامبر و فوریه: روز 1 نوامبر از ساعت 9 الی 18 و باقی روزها از ساعت 9:45 الی 17:15
  • دسامبر و ژانویه: روزهای 5 تا 8 دسامبر از ساعت 9 الی 18، باقی روزها از ساعت 10 الی 19
هزینه بلیط 10 الی 27 یورو
آدرس ایتالیا، شهر پیزا، برج کج پیزا

کولوسئوم | آمفی تئاتری با هزاران خاطره

اکنون نوبت به معرفی یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا می‌رسد که بسیار مشهور است. این بنا که یادآور عظمت دوران باستان و تاریخ رم است، با محیط امروزی اطرافش، تضادی برجسته ایجاد کرده است. کولوسئوم، آمفی‌تئاتر تاریخی رم، از شاهکارهای مهندسی دوران باستان است. ساخت کولوسئوم در سال ۸۰ میلادی تکمیل شد و از آن برای مسابقه‌های گلادیاتوری و نمایش‌های عمومی مانند شکار حیوانات و نبردهای دریایی ساختگی استفاده می‌شد. این آمفی‌تئاتر می‌توانست تا ۵۰هزار تماشاگر را در خود جای دهد.

در گذر زمان، قسمت‌هایی از این بنای باشکوه به‌ دلیل بلایای طبیعی، استخراج سنگ و غارت دچار آسیب شد؛ اما هنوز بسیاری از قسمت‌های آن بر جای مانده است. شما می‌توانید به‌طور جداگانه یا به‌صورت بخشی از یک بازدید، از کولوسئوم که از آن به‌عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو حفاظت می‌شود، دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک ساعت قبل از غروب آفتاب از این آمفی‌تئاتر باشکوه بازدید کنید. در این صورت، هم آن را در روز می‌بینید، هم هنگام غروب و هم زمانی که شب فرامی‌رسد. قیمت بلیت کولوسئوم با توجه به نوع خدمات از ۳۸ یورو تا ۱۳۷ یورو متغیر است.

توسکانی؛ بهشت گمشده

توسکانی؛ همواره مرکز تجارت، هنر و سیاست در اروپا بوده است. این شهر که در میان زیباترین جاهای دیدنی ایتالیا جای گرفته، به عنوان شهر بزرگ دوره رنسانس نیز شهرت زیادی کسب کرده است. توسکانی به خاطر هنر و صنایع دستی شگفت‌انگیزش شناخته شده که می‌تواند نظر هر هنردوستی را به خود جلب کند. عمده صنایع دستی این منطقه از چوب، فلز، چرم، مرمر، پشم، و… درست شده‌اند.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: گالری اوفیتزی که به دلیل موزه‌های شگفت انگیز، گنجینه‌ها ، کاخ‌ها و‌ کلیساهایش شناخته شده است. مناظر شگفت‌انگیز سیه‌نا و پالیو، برج کج پیزا و روستاهای زیبا و تاکستان‌های دیدنی کیانتی.
  • بهترین زمان بازدید: سپتامبر تا اکتبر و آوریل تا ژوئن

واتیکان، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان است که شهری مقدس برای کاتولیک‌های جهان به شمار می‌رود. واتیکان یک دولت‌شهر و یک کشور مستقل محسوب می‌شود که درواقع در شهر رم ایتالیا واقع شده است. این کشور کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد و حکومت آن صرفاً در اختیار پاپ اعظم قرار دارد و یکی از مراکز مذهبی-فرهنگی مهم جهان است. واتیکان مجموعه‌ای از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا، شامل کلیساهای تاریخی، موزه‌ها و کتابخانه‌ها را در خود جای داده و گردشگران را به خود می‌خواند.

پمپئی | شهری در دل خاکستر

از معروف‌ترین دیدنی های ایتالیا، پمپئی است. پمپئی، روزگاری شهری از روم باستان در نزدیکی ناپل امروزی بود که در اثر فوران آتش‌فشان کوه وزوویوس در سال ۷۹ میلادی مدفون شد. جالب است بدانید که این شهر با ساختمان‌ها، خیابان‌ها و گنجینه‌های هنری‌اش در زیر لایه‌هایی از خاکستر حفظ شد. چند قرن کاوش، موجب شده است تا بتوانید بناهایی مانند انجمن، معابد، بازارها، تئاترها، حمام‌ها و بقایای خانه‌های شخصی با نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های هنرمندانه را در پمپئی تماشا کنید.

پمپئی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود. این شهر باستانی یک سایت باستان‌شناسی مهم است که می‌شود تکه‌هایی از زندگی روزمره در روم باستان را در آن دید. شما با قدم‌زدن در خیابان‌های قدیمی که رد ارابه‌ها را به یادگار دارند، می‌توانید از تماشای هنر مهندسی رومیان در بیش از دوهزار سال پیش لذت ببرید. قیمت بلیت از ۳٫۵ تا ۵ یورو متغیر است.

دریاچه پراگز یا پرایز در نزدیکی شهری به همین نام در شمال ایتالیا، در نزدیکی مرز اتریش قرار دارد. این دریاچه خود در میان یک دره صخره‌ای در پارک جنگلی شگفت‌انگیزی واقع شده و دور تا دور آن را صخره‌های بلند با پوشش گیاهی درختان همیشه سبز احاطه کرده است. در این دریاچه، تفریحات مختلفی مانند قایق‌سواری، شنا، کوهنوردی و پیک‌نیک را می‌توانید تجربه کنید. به‌علاوه می‌توانید از جاذبه‌های اطراف، مانند کلیسا و خود پارک جنگلی نیز بازدید کنید. اگر قصد شنا در دریاچه پراگز را دارید، زمانی که آب و هوای اروپا روبه گرما می‌رود مثلا در فصل تابستان یا بهار از این مکان بازدید کنید.

هرکولانیوم | طعمه فوران وزوویوس

حال که به تماشای عظمت سرازخاک‌برآورده پمپئی رفته‌اید، فرصت خوبی است تا از یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا نیز دیدن کنید. در نزدیکی پمپئی، شهر حفاری‌شده‌ای به‌ نام هرکولانیوم قرار دارد که در سال ۷۹ پس از میلاد در اثر فوران آتش‌فشان کوه وزوویوس ویران شد.

هرکولانیوم از پمپئی کوچک‌تر بود؛ اما بهتر از پمپئی حفظ شده است و بسیاری از ساختمان‌ها و نقاشی‌های دیواری را هنوز می‌توان در آن تماشا کرد. زمانی که به دیدن هرکولانیوم می‌روید، می‌توانید خانه‌ها، حمام‌های حرارتی، تئاتر، بقایای مغازه‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها را ببینید. قیمت بلیت برای بازدید از بقایای هرکولانیوم ۱۳ یورو است؛ اما برای خرید آنلاین بلیط هرکولانیوم، باید چند یورو بیشتر به‌عنوان هزینه رزرو پرداخت کنید.

ناپل؛ شهر رنگارنگ

ناپل، واقع در منطقه کامپانیا، در میان میدان‌های فلگری و منطقه آتشفشانی کوه وزوویوس قرار دارد. این شهر نه تنها به خاطر مناطق خیره کننده‌اش، بلکه به خاطر تاریخ و فرهنگ غنی‌اش نیز شناخته شده است. این شهر رنگارنگ که در میان بهترین جاهای دیدنی ایتالیا قرار می‌گیرد، دارای بیشترین کلیساهای معروف از نظر معماری است. در این باره خواندن مقاله جاهای دیدنی ناپل ایتالیا را از دست ندهید.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: موزه Capodimonte، قلعه نظامی Castel Sant’Elmo به شکل ستاره، آمفی تئاتر معروف Lungomare، موزه ملی باستان شناسی، کلیسای جامع ناپل-II Duomo، صندلی اسقف نشین ناپل، Palazzo Reale، کلیسای گوتیک سانتا کیارا و میدان سن دومنیکو ماگیوره.
  • بهترین زمان بازدید: سپتامبر تا اکتبر و مارس تا می

رشته کوه دولومیتی در شمال شرق ایتالیا، بخشی از کوه‌های آلپ است که آن را بزرگترین معماری طبیعی جهان نامیده‌اند. این منطقه همواره در لیست جاهای دیدنی اروپا جایگاه ویژه‌ای داشته است. این رشته‌کوه‌ها به دلیل دیواره‌های سنگ آهکی مرتفع، دره‌های سرسبز با درختان سر‌به فلک‌کشیده، یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌های کوهستانی، از زیبایی خارق‌العاده‌ای برخوردارند. در رشته‌کوه دولومیتی، کلبه‌های کوهستانی جذابی وجود دارد و می‌توانید در دامنه‌ها و قله‌های کم ارتفاع آن به تفریح بپردازید و چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه زیبایی را از طبیعت آلپ مشاهده کنید.

دره معابد | روایتی از تاریخ باستان

نمی‌توان از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا سخن گفت و از دره معابد غافل شد؛ به‌ویژه اگر از دوستداران باستان‌شناسی، معماری و تاریخ باستان باشید. دره معابد، بزرگ‌ترین سایت باستان‌شناسی جهان، در آگریجنتو در جزیره سیسیل قرار دارد. این مجموعه دربردارنده بقایای چندین معبد یونان باستان از قرن پنجم پیش از میلاد است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از معبد هرا (جونو)، معبد کنکوردیا و معبد هراکلس (هرکول).

دره معابد به‌عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو، از نمونه‌های مهم معماری یونان باستان است که در خارج از یونان قرار دارد. قیمت بلیت برای بازدید از این اثر باستانی ۱۳٫۵ یورو است.

منطقه دریاچه ایتالیا؛ گنجینه‌های ناشناخته

منطقه دریاچه ایتالیا که در شمال این کشور واقع شده ، به خاطر دریاچه‌های زیبای خود معروف است. این منطقه از زمان رومیان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا بوده که سالانه، تعداد زیادی از گردشگران برای لذت بردن از مناطق دیدنی زیبای آن نظیر دریاچه گاردا و دریاچه کومو، از این مقصد خیره‌کننده دیدن می‌کنند. این منطقه همچنین به خاطر غذاهای اصیل ایتالیایی‌اش شناخته شده است و مدگراها برای گشت و گذار در بوتیک‌ها به آنجا می روند.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: دریاچه گاردا، دریاچه کومو، دریاچه ایزیو، دریاچه ماگیوره، دریاچه لوگانو، دریاچه اورتا، قلعه‌های قرون وسطایی، دهکده‌های ماهیگیری، کاخ رنسانس و قله‌های سنگی دولومیت‌ها
  • بهترین زمان بازدید: سپتامبر و می

کلیسای سنت مارک

یکی دیگر از بناهای تاریخی و مذهبی ایتالیا بنام کلیسای سنت مارکو در پیازا سن مارکو واقع شده است. این کلیسا سومین کلیسا با این نام است که در این منطقه ساخته شده است و دو کلیسای قبلی به دلایل مختلفی تخریب شده‌اند. در معماری این کلیسا طلا مورد استفاده قرار گرفته است. قدمت این کلیسا به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. این کلیسا که ظاهری چون قصر دارد با وجود موزاییک و گنبدهای زیبا و چشم‌نواز متعلق به دوران بیزانس، بازدیدکنندگان بسیاری را  در شهر ونیز جذب کرده است.

کلیسای سنت مارک
ساعات بازدید
  • روزهای یکشنبه از ساعت 9:30 الی 14
  • روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 9:30 الی 21:15
هزینه بلیط 29 تا 62 یورو
آدرس ایتالیا، ونیز، کلیسای سنت مارک

بزرگترین کانال و آبراهه شهر ونیز، کانال بزرگ نام دارد و بیشترین ترافیک آبی شهر در این نقطه رخ می‌دهد. این  کانال تقریباً ۴ کیلومتری به دلیل برگزاری فستیوال‌های متعدد، وجود دکه‌های شناور فروش غذاهای سنتی، همچنین وجود برخی از مهم‌ترین بناهای تاریخی به جا مانده از قرن ۱۵ میلادی، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا محسوب می‌شود. فستیوال رگاتا استوریکا که مسابقه قایقرانی بین قایق‌های ونیزی است و همچنین آیین نمادین سپاسگزاری از مریم مقدس برای نجات از اپیدمی طاعون، از مهم‌ترین فستیوال‌های برگزارشده در طول این کانال هستند.

ترولی آلبروبلو | معماری سنتی ایتالیا

ترولی آلبروبلو (Trulli of Alberobello) مجموعه خانه‌های مخروطی‌شکل است که در شهر آلبروبلو، در منطقه پولیا در ایتالیا قرار دارند. خانه‌های این جاذبه که در فهرست جاهای دیدنی ایتالیا جای دارند، در قرن چهاردهم از سنگ ساخته شده‌اند. سقف این خانه‌ها به‌شکل مخروطی و با استفاده از سنگ‌های مسطح بنا شده است و بسیار ماهرانه بدون استفاده از ملات، کنار هم قرار گرفته‌اند.

سال‌هاست که ترولی آلبروبلو مقصد گردشگری محبوبی است که میزبان علاقه‌مندان به معماری سنتی و تاریخ محلی است. در سال ۱۹۹۶، این اثر بی‌نظیر با توجه به اهمیت فرهنگی و معماری آن به‌عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. بسیاری از خانه‌های ترولی آلبروبلو بازسازی شده و به رستوران و مغازه تغییر کاربری داده‌اند. قیمت بلیت برای بازدید از این مجموعه تاریخی ۲٫۷۲ دلار است.

سیسیل؛ جزیره پرزرق و برق

در میان مکان های دیدنی ایتالیا، جزیره سیسیل به دلیل ویرانه‌های باقی‌مانده از دوران یونان باستان، محبوبیت بیشتری دارد. اقوام بسیاری نظیر رومی‌ها، وندال‌ها، بیزانسی‌ها، اعراب و استروگوت‌ها بر این منطقه فرمانروایی کرده‌اند که نشانه‌هایی از حکومت آن‌ها در خرابه‌های سیسیل هنوز قابل مشاهده است. بقایای دستاوردهای معماری شگفت انگیز عصر نورمن نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در واقع این جزیره یکی از بهترین جاهای دیدنی ایتالیا برای علاقه‌مندان به معماری است؛ چرا که آثار معماری از ادوار مختلف را در معرض دید رهگذران قرار می‌دهد.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: جزایر آئولیان، سایت باستان شناسی آگریجنتو با نام مستعار دره معابد، کلیسای جامع معروف Cefalu، شهر بالای تپه Erice، کوه Etna و کوه های Nebrodi
  • بهترین زمان بازدید: اواخر سپتامبر تا اکتبر و آوریل تا اوایل ژوئن

غارهای ساسی دی ماترا | نخستین سکونتگاه انسانی در ایتالیا

در بازدید از جاهای دیدنی ایتالیا، زمانی که به شهر ماترا می‌رسید، غارهایی باستانی را خواهید دید. مجموعه این غارهای باستانی، ساسی دی ماترا نام دارند و به‌عنوان نخستین منزلگاه انسانی در کل ایتالیا شناخته می‌شوند. ساسی دی ماترا در اصل، خانه‌هایی بناشده روی صخره‌ها هستند که قدمت برخی از این خانه‌ها به دوران پارینه‌سنگی می‌رسد. بسیاری از غارهای ساسی دی ماترا هنوز دارای خانه‌ و کافه هستند. قیمت بلیت بازدید از این مجموعه ۳ تا ۵ یورو است.

Cinque Terre؛ فرصت تماشای زیباترین غروب

Cinque Terre که به آن “پنج سرزمین” گفته می‌شود، یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایتالیاست که فرصت بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در واقع منشا نامگذاری این منطقه به عنوان “پنج سرزمین” به دلیل وجود پنج دهکده ماهیگیری است که از طریق مسیرهای پیاده‌روی به هم متصل شده‌اند که گشت و گذار در آن‌ها می‌تواند برای گردشگران ایتالیا هیجان‌انگیز و جالب باشد. علاوه بر این، کل این منطقه به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز اعلام شده است.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: دهکده ماهیگیری ورنازا، دهکده ماهیگیری قرن دوازدهم مانارولا، دهکده مونتروسو به خاطر کلیساها و صومعه، دهکده ریوماگیوره به دلیل تپه‌های صخره‌ای، دهکده توریستی کورنیلیا به دلیل 382 پله و مسیر آبی 12 کیلومتری.
  • بهترین زمان بازدید: مارس تا جولای

کلیسای سنت فرانسیس

یکی دیگر از کلیساهای معروف ایتالیا که میزبان زائرین بسیاری از سراسر دنیاست، کلیسای سنت فرانسیس یا باسیلیکای سنت فرانچسکو نام دارد که به‌عنوان یادبودی از سنت فرانسیس آن را نامگذاری کرده‌اند. سنت فرانسیس آسیزی بنیانگذار فرقه فرانسیسکن‌ها در اواسط قرون وسطی زیسته است و در سن 44 سالگی در همین شهر درگذشت.

این کلیسا در قرن سیزدهم بنا شده و معماری آن به سبک رومانسک و در دو طبقه ساخته شده است. پنجره‌های مزین این کلیسا و نقاشی‌هایی که توسط هنرمندان شایسته دوران رنسانس کشیده شده‌اند، جلوه زیبایی به این کلیسا بخشیده‌اند. زا نقاشی‌های معروف این کلیسا می‌توان به پیترو لورنتستی، جوتو و سیمون مارتینی اشاره کرد. شاید بتوان زیباترین آثار هنری این کلیسا را بازگویی بخشی از انجیل و شیوه زندگی سنت فرانسیس اشاره کرد.

کلیسای سنت فرانسیس
ساعات بازدید تمامی روزها، 24 ساعته
هزینه بلیط رایگان
آدرس ایتالیا، پروجا، آسیزی، کلیسای سنت فرانسیس

کلیسای جامع میلان یا کلیسای دومو، سومین کلیسای بزرگ جهان است که در شهر میلان قرار دارد. ساخت این کلیسا با سبک معماری گوتیک در قرن چهارده آغاز شد و در قرن بیستم پایان یافت. یکی از ویژگی‌های جالب این کلیسا این است که امکان حضور گردشگران بر روی سقف این کلیسا فراهم است و در این نقطه به‌خوبی می‌توان مجسمه‌ها و تندیس‌هایی که بر روی سقف ساخته شده‌اند و همچنین چشم‌انداز زیبایی از شهر میلان را مشاهده کرد.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره | شناسنامه هنری فلورانس

همان‌طور که ماهیت رم با کولوسئوم تعریف می‌شود، ماهیت فلورانس با کلیسای سانتا ماریا دل فیوره که به Duomo نیز شهرت دارد، شناخته می‌شود. این کلیسا که از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در شهر فلورانس است، نمونه برجسته‌ای از معماری گوتیک محسوب می‌شود. قسمت‌های داخلی این کلیسا به نقاشی‌های دیواری مزین شده‌اند و یک شبستان بزرگ نیز در آن دیده می‌شود. همچنین نمازخانه‌های جانبی و محراب بلند این کلیسا از دیگر ویژگی‌های آن است.

شهرت این کلیسای جامع به‌ دلیل نمای مرمر صورتی و سبز و گنبد بزرگش است که طراحی آن بر عهده فیلیپو برونلسکی بوده است. در آن زمان، این کلیسا یک شاهکار مهندسی بود. ناگفته نماند که گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره از بزرگ‌ترین گنبدهای جهان است. بازدید از داخل این کلیسا رایگان است؛ اما برای بازدید از سایر دیدنی‌های آن شامل گنبد، مکان غسل تعمید، موزه و برج ناقوس، باید بلیت تهیه کنید که قیمت بلیت با توجه به انتخاب شما متغیر است.

ساحل آمالفی؛ زیباترین ساحل ایتالیا

ساحل آمالفی؛ یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیاست که به خاطر سواحل هیجان‌انگیزش در مجاورت دریای مدیترانه شناخته می‌شود. این مکان برای کاوش در شگفتی‌های طبیعت ایتالیا بسیار مناسب است. روستای پوزیتانو و شهرک فووره مکان‌هایی هستند که در نزدیکی این ساحل قرار دارند و زمان زیادی را برای لذت بردن از جاذبه‌های شگفت انگیز خود می‌طلبند.

  • مهم‌ترین جاذبه‌ها: مناظر دیدنی از Ravello (کلیسای جامع Duomo)، ساحل آرچی و قلعه سالرنو متعلق به قرن هشتم
  • بهترین زمان بازدید: جولای و آگوست

کلیسای دومو | سربلند و باشکوه

هنوز معرفی جاهای دیدنی ایتالیا ادامه دارد و این بار، شما را به تماشای بزرگ‌ترین کلیسای جامع ایتالیا می‌بریم که ساختن آن بیشتر از ۶۰۰ سال زمان برده است. کلیسای سانتا ماریا ناسنته مشهور به دومو، در شهر میلان ایتالیا قرار دارد. در بیان وسعت آن، همین بس که بدانید ۴۰هزار نفر را می‌توان در آن جای داد.

این کلیسا، از نمونه‌های خوب سبک گوتیک است. نمای بیرونی این کلیسای جامع، ۲۲۴۵ مجسمه مرمری و ۱۳۵ قله سنگی کنده‌کاری‌شده دارد که تاج سقف آن را می‌پوشانند. در حالی که شما با دیدن این نمای بیرونی، حیرت‌انگیز محو زیبایی هنرمندانه آن شده‌اید، با ورود به داخل این کلیسا، چندین برابر بیشتر شگفت‌زده خواهید شد. ۵۲ ستون بزرگ، سقف بلند شبستان را نگه می‌دارند و دیوارهای آن با پنجره‌های شیشه‌ای رنگی بزرگ تزیین شده است. قیمت بلیت برای بازدید از این کلیسا با توجه به انتخاب شما در محدوده ۱۰ تا ۳۵ یورو متغیر است.

پانتئون

معماری خاصی این بنا که به مهارت بالای معماران رومیان باستان اشاره دارد، بهاه‌ای برای بازدید از این مکان شده است و قدمت آن را بیش از 2 هزار سال تخمین زده‌اند. پاپ گرگوری سوم تغییراتی در سقف این بنا داده است و از کاشی‌های برنزی سقف آن استفاده دیگری کنند. از طرفی دیگر پاپ اوربان هشتم بقایای سقف برنزی را ذوب کرد و در ساخت قلعه سنت آنجلو و سایه‌بان محراب کلیسای سنت پیتر استفاده کرد.

البته این بنا در سال 80 میلادی دچار آتش‌سوزی شد و پس از آن بازسازی شد و ساختمان آجری آن نمایانگر مهارت بالای معماران رومی است. معبد پانتئون مارکوس آگریپا، داماد امپراتور آگوستوس، اولین امپراطور روم ساخته شد.

پانتئون
ساعات بازدید تمامی روزها، از ساعت 9 الی 19 باز بوده و در روزهای اول ژانویه، 15 اوت و 25 دسامبر تعطیل است.
هزینه بلیط 16 تا 18 یورو
آدرس ایتالیا، رم، میدان روتوندا، پانتئون

کلیسای جامع سنت مارک یا سن مارکو، یک کلیسای جامع در شهر ونیز است که شاهکاری بی‌نظیر از معماری بیزانسی محسوب می‌شود. بنای اصلی این کلیسا در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده و چندین گنبد کوچک و بزرگ که از ویژگی‌های معماری بیزانس است، بر روی آن خودنمایی می‌کنند. این کلیسا دفتر کار اسقف اعظم است و مقبر سنت مارکو (مرقس قدیس) در آن قرار دارد.

گالری اوفیتزی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در دل فلورانس جا گرفته است و آن گالری اوفیتزی، موزه و گالری نقاشی و مجسمه‌های سنگی است. این گالری برای دوست‌داران هنر، به مثابه صدفی است که درونش مرواریدی ارزشمند قرار دارد. اصلا برای رقابت با این گالری باید تمامی آثار هنری آن را سرقت کرد. نقاشی‌های هنرمندانی چون لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، رافائل سانتی، و نقاشی ونوس ساندرو بوتیچلی، همگی در این گالری جمع‌آوری شده‌اند. شاید بتوان این گالری را بزرگترین آرشیو آثار هنری دوره رنسانس به‌حساب آورد. البته نقاشی‌های این گالری فقط به نقاشی‌های دوره رنسانس خلاصه نشده و پرتره‌های هلندی نیز در این گالری موجود هستند.

گالری اوفیتزی
ساعات بازدید تمامی روزها به جز دوشنبه‌ها، از ساعت 8:15 الی 18:30
هزینه بلیط 34 تا 45 یورو
آدرس ایتالیا، فلورانس، میدان اوفیتزی، گالری اوفیتزی

کلیسای سن ویتال در شهر راونا، پایتخت‌ امپراتوری روم غربی، در شمال ایتالیا قرار دارد. این کلیسا در قرن ششم میلادی ساخته شده و پر از موزاییک‌کاری‌های جذاب است. این آثار هنری موزاییکی، داستان‌هایی از کتاب مقدس را روایت می‌کنند و بعضی از تالارهای کلیسا به‌طور کامل با این موزاییک‌ها پوشیده شده است. این کلیسا یکی از بهترین نمونه‌های معماری بیزانس اولیه مسیحی در بین کلیساهای ایتالیا است.

پل ریالتو

در اواخر قرن شانزدهم میلادی در شهر زیبای ونیز، یکی از 4 پل گرند کانال، پل ریالتو ساخته شد. این پل به طول 48 متر، 23 متر عرض و با ارتفاع 7 و نیم متری، یکی دیر از شاهکارهای دوره رنسانس است. ساخت این پل حدود 400 سال طول کشید و پروژه ساخت آن از سال 1178، توسط نیکولو براتییری آغاز شد و در سال 1551 به پایان رسید. این پل به یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های شهر ونیز تبدیل شده است و وجود فروشگاه‌های مختلف آن را به مکانی خاص برای گردشگران خارجی تبدیل کرده است.

پل ریالتو
ساعات بازدید تمامی روزها، 24 ساعته
هزینه بلیط رایگان
آدرس ایتالیا، ونیز، سن پولو، پل ریالتو

منطقه چینکو تره، منطقه‌ای ساحلی در ناحیه لیگوریا واقع در شمال غرب ایتالیاست و پنج روستا به نام‌های مونته روسو آل ماره، ورنزا، کورنیلیا، مانارولا و ریوماجیوره را در برمی‌گیرد. خط ساحلی این منطقه، این پنج روستا و تپه‌های سرسبز اطراف، همگی بخشی از پارک ملی چینکو تره هستند و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این منطقه به دلیل وجود خانه‌های رنگارنگ بر روی صخره‌های شیب‌دار، باغات انگور، صخره‌ها و تپه‌های سرسبز و خط ساحلی تمیز و زیبا، از جمله محبوب‌ترین مناطق گردشگری ایتالیا به حساب می‌آید.

فروم رومی

در مرکز شهر رم، یک میدان مستطیلی واقع شده است که توسط بقایای ساختمان‌های باستانی احاطه شده است و گمانه‌زنی بر آن است که این مکان برای شهروندان آن دوره مکانی برای گرده‌همایی‌های عمومی چون جشن‌ها، رای گیری، سخنرانی و رقابت‌های گلادیاتوری بوده و به‌عتوان بازار مرکزی این منطقه بوده است. به دلیل نزدیکی این میدان باستانی با دیگر جاذبه‌های گردشگری، گزینه مناسبی برای بازدید گردشگران است.

فروم رومی
ساعات بازدید تمامی روزها، از ساعت 9 الی 19:15
هزینه بلیط 16 تا 55 یورو
آدرس ایتالیا، رم، فروم رومی

فواره تروی معروف به آب نمای دختر دوشیزه با ارتفاع ۲۶ متر و عرض ۴۹ متر بر روی سرچشمه‌ اصلی شهر رم بنا شده است. این آب نمای زیبا در منطقه تروی، با مجسمه‌هایی جذاب و نمادین که هریک نشان‌دهنده مفهومی خاص هستند احاطه شده. وجود رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌های سنتی و حضور هنرمندان خیابانی در اطراف این بنا، جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است.

پارک ملی گرن پارادیزو | جاذبه‌ای برای دوستداران حیات وحش

در بازدید از جاهای دیدنی ایتالیا، پارک ملی گرن پارادیزو (Gran Paradiso) را فراموش نکنید. این پارک، منطقه حفاظت‌شده‌ای است که دولت با هدف حفظ اکوسیستم‌های ملی و بین‌المللی دره‌های اطراف گرن پارادیزو برای نسل‌های کنونی و آینده ایجاد کرده است. مهم‌ترین جاذبه این منطقه، قله گرن پارادیزو، بلندترین کوه ایتالیا است.

پارک ملی گرن پارادیزو به‌عنوان راهی برای حفاظت از جمعیت محلی بز کوهی ایجاد شد و به‌ لطف همین پارک، بز کوهی از انقراض نجات پیدا کرد. اکنون در این پارک، علاوه بر بز، گورکن، گرگ، سیاه‌گوش، ارمینه و بیش از صد گونه پرنده زندگی می‌کنند. قیمت بلیت برای بازدید از این پارک ۳ یورو است.

دریاچه کومو

در شمال منطقه لومباردی و در نزدیکی مرز سوئیس، جاذبه گردشگری دیگری بنام دریاچه کومو یا دریاچه لاریو واقع شده که امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران فراهم کرده است. این دریاچه با وسعت 146 کیلومتر مربع سومین دریاچه بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود و در 50 کیلومتری شهر میلان قرار دارد. علت نامگذاری این دریاچه وجود این دریاچه بین استان‌های کومو و لکو است. نمای این دریاچه بسیاری شبیه به حرف انگلیسی Y برعکس است و شاخه‌های آن از دو استان کومو در سمت جنوب غربی و لکو در سمت جنوب شرقی شروع می‌شود.

آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای این منطقه سبب شده است تا تفریحاتی چون قایق‌سواری، موج سواری، تنیس، گلف، پیاده‌روی و ماجراجویی در طبیعت سرسبز در این منطقه رواج پیدا کند. اما شاید بتوان مهمترین علت جاذبه گردشگری این دریاچه را وجود خانه‌های ویلایی پر باغ رومی این منطقه دانست که در صدر این ویلاها، ویلا کارلوتا و ویلا دل بالبیانلو قرار دارند.

دریاچه کومو
آدرس ایتالیا، استان کومو، منطقه لومباردی، دریاچه کومو

کوه اتنا | تماشای بخار و گدازه

اگر از هواداران ماجراجویی و بازدیدهای هیجان‌انگیز هستید، دیدن فعال‌ترین کوه آتش‌فشانی ایتالیا که می‌تواند سالی چند بار فوران کند، برای شما جذابیتی ویژه دارد. آتش‌فشان کوه اتنا، بخار نمی‌دهد و مدام دود می‌کند. اطراف آن گرم است و حتی در زمستان، جریان پیوسته‌ای از دودهای تاریک و سمی از خود منتشر می‌کند.

اتنا با ارتفاعی حدود یازده‌هزار پا از جاهای دیدنی سیسیل بوده و بلندترین آتش‌فشان اروپا است. آخرین فوران بزرگ آن در سال ۲۰۱۷ رخ داده است. قدم‌زدن در امتداد دهانه‌ها و شکاف‌های اتنا، یکی از ماجراجویی‌های خطرناک است و کسانی که جرئت دارند به‌اندازه کافی نزدیک شوند، می‌توانند گدازه‌ها یا بخار را ببینند.

پارک ملی گرن پارادیزو

مگر می‌شود به ایتالیا سفر کرد و از این پارک شگفت‌انگیز بازدید نکرد! پارک ملی گرن پارادیزو یکی از مناطق حفاظت شده ایتالیا محسوب شده و جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری مختلف آن از این منطقه حفاظت می‌شود.

در راس جاذبه‌های این منطقه قله گرن پارادیزو بالای کوهی با همین نام قرار دارد. این کوه مرتفع‌ترین کوه ایتالیا است و از مهمترین گونه‌های جانوری آن می‌توان به بز کوهی، گرگ، گورکن، ارمینه و سیاه‌گوش اشاره کرد و پرندگان این منطقه بیش از 100 نوع هستند.

این پارک با وسعت 62 هزار هکتار شمال غربی ایتالیا، و در مناطق پیمونته و وله دائوستا قرار گرفته است. این پارک دو ورودی دارد که برای بازدید از این پارک می‌توان از طریق پیمونته و وله دائوستا اقدام کرد. تفریحات رایج این منطقه علاوه بر طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، اسکی‌سواری و عکاسی هستند.

پارک ملی گرن پارادیزو
هزینه بلیط 4 الی 8 یورو
آدرس ایتالیا، پیمونته، پارک ملی گرن پارادیزو

 

سیویتا دی باگنوگریو

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا در بخشی از ویترو لاتزیو و در دهکده سیویتا واقع شده است. این شهر حدود 2500 سال قدمت دارد و بر فلات سنگی دره رود تیبر توسط اترسکان‌ها تاسیس شد. این دهکده در فاصله 119 مایلی شمال رم قرار دارد و گردشگران برای ورود به این شهر، باید عوارض پرداخت کرد. طی سالیان اخیر و در سال‌ها 2014 و 2015، طی چند رشته زلزله، تعدادی از ساختمان‌های این دهکده، درون دره سقوط کردند.

سیویتا دی باگنوگریو
هزینه بلیط روزهای شنبه و یکشنبه 5 یورو، باقی روزها 3 یورو
آدرس ایتالیا، لاتزیو، باگنوگریو، سیویتا دی باگنوگریو

پونته وکیو

اولین پل شهر فلورانس که در سال 1345 میلادی بر روی رودخانه آرنو ساخته شده است، پونته وکیو نام دارد و تنها پل به جا مانده از قرون وسطی در این شهر است. فروشگاه‌های جواهرات طلا و نقره در اطراف این پل قرار دارند و آن را به مرکز خرید و فروش جواهرات فلورانس تبدیل کرده است که در گذشته محل قصابان شهر بوده است. در سفر به ایتالیا و شهر فلورانس، بازدید از این پل پیشنهاد می‌شود.

پونته وکیو
آدرس ایتالیا، توسکانی، فلورانس، پونته وکیو

پوزیتانو

در ناحیه سالرنو ایتالیا، شهرکی بنام پوزیتانو واقع شده است که یادگار قرن شانزدهم و هفدهم میلادی در جمهوری آمالفی است. این شهرک در آن زمان در واقع یک بندر ساحلی بوده است. و ساحل زیبای آن در ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. مناظر زیبای این شهر و تفریحات آبی آن به بهانه‌ای برای بازدید از آن تبدیل شده و گردشگران زیادی سالانه از این منطقه بازدید می‌کنند.

پوزیتانو
آدرس ایتالیا، سالرنو، آمالفی، پوزیتانو

وال دورچا منطقه‌ای در توسکانی است که گستره‌ای وسیع از تپه‌های سرسبز و دشت‌های حاصلخیز را در برمی‌گیرد. این تپه‌ها با شیب ملایم و نظمی شگفت‌انگیز برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دهکده‌های کوچک و زیبایی نیز در این منطقه قرار دارند که قدمت برخی از آنها به قرن پانزدهم برمی‌گردد. این منطقه به دلیل زیبایی طبیعی‌اش در بسیاری از آثار هنری دوران رنسانس به تصویر کشیده شده است و در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

ساحل کالاسابینا در جزیره آسینارا، یکی دیگر از مکانهای دیدنی ایتالیا به شمار می‌رود که از مقاصد محبوب گردشگران است. این جزیره زیبا و منحصربه‌فرد با مساحت ۵۲ کیلومتر مربع در قسمت شمال غربی سادرینا  قرار دارد. از ویژگی‌های جالب این جزیره، وجود تپه‌های سنگی است که یکی از ذخایر معدنی طبیعی و مهم ایتالیا محسوب می‌شوند.

پارک ملی سیرسئو در سال ۱۹۳۴ به دستور بنیتو موسولینی، نخست وزیر ایتالیا و با هدف حفظ برخی گونه‌های گیاهی خاص ایتالیا در منطقه‌ لاتزیو احداث شد. این پارک تنها پارک ملی ایتالیا است که تنها مناطق هموار و مسطح و نواحی ساحلی را در برمی‌گیرد.

آلا اسکالا یک ساختمان اپرا در شهر میلان ایتالیا است که اولین بار در قرن هجدهم افتتاح شد و تاکنون بسیاری از هنرمندان بزرگ اپرا و خوانندگان مشهور در این سالن اجرا داشته‌اند. این تئاتر به‌عنوان یکی از پیشروترین مراکز اپرا و باله جهان شناخته می‌شود. ظرفیت سالن اصلی این مجموعه، ۳۶۰۰ نفر است و فضای داخلی آن به شکل نعل اسبی طراحی شده و نمایانگر معماری نئوکلاسیک باروک است.

قصر دوک یکی از مشهورترین بناهای شهر ونیز و از نمادهای این شهر محسوب می‌شود که در قرن ۱۴ میلادی با معماری گوتیگ ونیزی ساخته شد. این بنا در میدان سن مارکو واقع شده و محل اقامت دوک ونیز بود و در سال ۱۹۲۳ به موزه تبدیل شد. این قصر در گذشته شامل دفاتر عمومی، کاخ دادگستری، زندان و همچنین اصطبل و اسلحه‌خانه بود. در نمای بیرونی کاخ دوک، سنگ‌های مرمر سفید و صورتی به کار رفته و با قوس‌ها و اشکال هندسی زیبا آراسته شده است.

کاخ پیتی فلورانس که به قلعه نو شهرت دارد، بنایی است مربوط به شهر ناپل و دوره حکومت کارل اول از دودمان فرانسوی آنژوها. این بنا از تاریخ ساخت اولیه خود در قرن ۱۳ میلادی بارها مورد تعمیر و تغییر قرار گرفته و کاربری‌های متفاوتی در حکومت‌های مختلف داشته است.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا و بهترین زمان بازید از آن‌ها آشنا کنیم. هرچند واقعا مناطق دیدنی ایتالیا به قدری زیاد هستند که گنجاندن تمام آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست؛ اما تا جایی که زمان و بودجه شما اجازه می‌دهد، حتما برنامه بازدید از اماکن بالا را در برنامه سفر خود قرار دهید و یک خاطره به‌یاد‌ماندنی و خاص از کشور ایتالیا در ذهن خود ثبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا