ایران گردی

جاهای دیدنی اصفهان ۱۴۰۳ + عکس، آدرس و زمان بازدید

اصفهان لقب نصف جهان را به خود اختصاص داده است چون بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران و حتی جهان در این شهر زیبا قرار گرفته است. هنگامی که نام اصفهان شنیده می شود ناخودآگاه ده ها جاذبه گردشگری مانند سی و سه پل، پل خواجو، منار جنبان، کلیسای وانک، کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو و… به ذهنمان می رسد. قطعا اگر به دنبال یک سفر جذاب و خاطره انگیز در بین مقصدهای ایرانی هستید، اصفهان می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. البته بهتر است که قبل از سفر اطلاعاتی را درباره هر کدام از این جاذبه های گردشگری بدست آورید تا بتواند سفر راحت تری را تجربه کنید. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم بهترین جاهای دیدنی اصفهان را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان

بهترین جاهای دیدنی اصفهان را می توان در دسته های مختلفی مانند بهترین جاهای تاریخی، بهترین موزه ها، بهترین پارک ها و… دسته بندی کرد. در ادامه مهمترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری اصفهان از هر دسته را به شما معرفی خواهیم کرد.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، بی‌شک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است. این میدان در گذشته با نام «میدان شاه» شناخته می‌شد که پس از انقلاب نام آن به «میدان امام» تغییر کرد.

میدان امام، فضایی مستطیلی با ۵۶۰متر طول و ۱۶۰متر عرض است که ساخت آن و بناهای اطراف آن سال‌ها طول کشید تا به‌شکل و شمایلی که حالا می‌بینیم برسد. نقش جهان، دومین میدان بزرگ جهان است که به‌عنوان جاذبه های اصفهان شهرت جهانی دارد.

نقش جهان از جاهای دیدنی اصفهان که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد، در گذشته محلی برای برگزاری جشن‌ها و بازی چوگان بود، در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت و در سال ۱۱۱ جزو اولین آثار ایرانی بود که در میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

میدان نقش جهان، جاذبه‌ای پر از جزئیات است. مجموعه‌ای از بناهای تاریخی از جمله مسجد جامع عباسی (مسجد امام) ، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه در این میدان قرار گرفته است.

آدرس میدان نقش جهان: اصفهان، میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه

درهای این جاذبه گردشگری همه روزه به جز روزهای سوگواری تاسوعا و عاشورا به روی مردم باز است.

برای بازدید از جاهای دیدنی اصفهان که داخل میدان نقش جهان قرار گرفته، باید بلیط جداگانه خریداری کرد اما به طور کلی ورود به میدان هزینه‌ای ندارد.

پل خواجوی اصفهان

همه می‌دانیم که پل محل گذر است، اما پل خواجو یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که بیشتر محلی برای توقف است تا گذر!

پل خواجوی اصفهان به دستور شاه عباس دوم در دوران صفوی روی زاینده‌رود ساخته شد. این پل، یک پل عادی نبود، بخشی از آن به عنوان محلی برای اقامت شاه ساخته شده بود و هم‌زمان مانند سد، امکان تنظیم جریان آب را در زمان گذشته داشت.

پل خواجو، پلی با ۱۳۳ متر طول، ۱۲ متر عرض و ۵/۷ متر معبر است که نام‌های مختلفی دارد. اما علت اصلی نام‌گذاری، این است که در محله خواجو قرار گرفته. در معماری پل خواجوی اصفهان اصل تقارن و تناسب به گونه‌ای رعایت شده که آن را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری اصفهان تبدیل کرده است.

قدم زدن روی پل خواجو هنگام غروب آفتاب یا در شب که چراغانی می‌شود تجربه‌ی آرامش‌بخشی است که باید در اصفهان تجربه کنید. فضای شاعرانه و زیبای این پل در غروب، درون‌مایه اشعار برخی از شاعران از جمله صائب تبریزی بوده است.

آدرس: اصفهان، انتهای جنوبی چهارباغ خواجو و در انتهای شرقی خیابان کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی

پل خواجوی اصفهان یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که محدودیت زمانی ندارد و برای بازدید و عبور از آن نیازی به پرداخت هزینه یا خرید بلیط نیست.

حمام تاریخی علی قلی آقا اصفهان

همانطور که می‌دانید عمده شهرت شهر اصفهان به سبب بناهای تاریخی ارزشمند آن است، از این رو بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان نیز در زمره بناهای تاریخی و قدیمی قرار می‌گیرند. حمام تاریخی علی قلی آقا اصفهان نیز یکی از آنها است که پیشینه تاریخی آن به اواخر دوران صفوی باز می‌گردد. این جاذبه دیدنی در یکی از قدیم‌ترین محله‌های اصفهان به نام بیدآباد و در نزدیکی خیابان اصلی شهر یعنی خیابان چهارباغ قرار گرفته است. داستان ساخت حمام از آنجا شروع شد که یکی از خدمت‌گزاران درباری به نام علی قلی آقا تصمیم گرفت تا یک گرمابه عمومی برای اهالی محل بسازد. در طول سال‌ها یک مسجد و یک بازارچه نیز در مجاورت این حمام ساخته شده‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند در حین بازدید از حمام از آنها نیز دیدن کنند. حمام علی قلی آقا بالغ بر ۹۳۰ متر مربع وسعت دارد و شامل دو فضای مجزا به عنوان حمام زنانه و حمام مردانه است که در هر حمام دو بخش اصلی از حمام‌های آن دوران یعنی سربینه یا رخت‌کن و گرم خانه تعبیه شده‌اند. سبک معماری حمام درست همانند معماری اصفهانی در زمان صفوی است و طاق‌بندی‌های سقف‌ها از ویژگی‌های برجسته معماری آن بشمار می‌رود. گفتنی است اثری از نقاشی‌های قدیمی بر روی برخی از دیوارهای حمام وجود دارد که مربوط به نقاشی‌های دوران پهلوی است. در دهه ۱۳۸۰ با قراردادن ماکت‌های عروسکی در داخل حمام و طراحی مجدد فضاها، حمام به شکل یک موزه مردم شناسی درآمد تا نمایشگر آداب و رسوم خاص در حمام‌های قدیمی باشد.

نشانی: خیابان چهار باغ عباسی، محله بیدآباد، خیابان بیدآباد

ساعت بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۴:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸

کاخ عالی قاپو اصفهان

با یکی از شاهکارهای معماری ایران، کاخ عالی قاپو آشنا شوید. این کاخ در ضلع غربی میدان امام (نقش جهان) قرار گرفته و یکی از بناهای دوره صفویه است. کاخ عالی قاپو عضوی از مجموعه تاریخی نقش جهان محسوب می‌شود که نامش در فهرست آثار ایران در میراث جهانی یونسکو به چشم می‌خورد. این عمارت یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی اصفهان است.

عالی قاپو، عمارتی شش طبقه‌ است و در مجموع ۳۶ متر ارتفاع دارد. گچ‌بری‌ها و نقوش میناتوری این کاخ منحصر به فرد هستند و با وجود ناملایمات روزگار، هنوز هم به قوت خود باقی مانده‌اند. از نکات قابل توجه در مورد کاخ عالی قاپو این است که از ایوان این بنا می‌توانید چشم‌انداز زیبایی را از میدان نقش جهان ببینید.

  • ساعات بازدید از کاخ عالی قاپو: هر روز از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۳۰
  • آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

کاخ چهلستون اصفهان

کاخ چهلستون و نقاشی‌های بی‌مثالش را دیده‌اید؟ دیدن انعکاس تصویر خود در آینه‌کاری بی‌نظیر این عمارت را چطور؟ این بنای فوق‌العاده از مکان های دیدنی اصفهان است که در دوره شاه عباس اول و شاه عباس دوم صفوی در اصفهان ساخته شده و در میان باغی سرسبز و بزرگ قرار گرفته است. نقاشی‌ها، نگارگری‌ها و آینه‌کاری‌های این کاخ بسیار زیبا و دیدنی هستند و گنجینه‌ای از نسخ خطی قرن چهارم هجری قمری و آثار دوران صفوی نیز در آن قرار دارد.

باغی که کاخ چهلستون در آن قرار گرفته است، از بهترین باغ‌های ساخته شده در دوران صفویه به شمار می‌رود و یکی از ۹ باغ ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این بنا ۲۰ ستون دارد، اما به دلیل انعکاس تصاویر آنها در آب، به ۴۰ ستون تبدیل می‌شوند و به همین دلیل این کاخ زیبا به چهلستون شهرت دارد. این مکان از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز نیز محسوب می‌شود و منظره بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای در این فصل دارد.

  • ساعات بازدید از کاخ چهلستون اصفهان: هر روز از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰
  • آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری

کاخ هشت بهشت اصفهان

کاخ هشت بهشت، زیباترین کاخ جهان در دوره صفوی و تنها کوشک باقی مانده از منطقه چهار باغ اصفهان از این دوره است. این کاخ در پارکی زیبا قرار دارد و نامش در فهرست آثار ملی ایران دیده می‌شود. سبک معماری کاخ هشت بهشت اصفهان با دیگر سازه‌های این شهر متفاوت است. عمارت‌های تو در تو، تزئینات خاص و تماشایی این بنا و باغ اطراف آن باعث شد تا جهانگردانی که در دوره صفوی از این باغ دیدن کرده‌اند آن را با عبارت «فرح‌انگیزتر از مجلل‌ترین کاخ‌های ممالک اروپایی» توصیف کنند. کاخ هشت بهشت حتما یکی از مهمترین جاهای دیدنی اصفهان است که در سفر به این شهر نباید از قلم بیفتد.

  • ساعات بازدید از کاخ هشت بهشت: هر روز از ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰
  • آدرس: اصفهان، خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی

مسجد شیخ لطف الله

یکی از معروف‌ ترین جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان که در میدان نقش جهان واقع شده و دارای جزئیات شگفت‌ انگیزی است؛ مسجدی بدون مناره به نام مسجد شیخ لطف الله است که در طی ساعات روز رنگ‌‌های متفاوتی دارد، مانند خاکی، صورتی و خاکستری. مسجد شیخ لطف الله در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. گنبد این مسجد در سطح جهان به مدورترین گنبد شهرت دارد. تزئینات داخلی، طرح و رنگ کاشی‌‌ها اوج زیبایی معماری ایرانی و اسلامی را در این مسجد تماشا خواهید کرد.

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۴ عصر

مسجد امام خمینی اصفهان

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان که دارای معماری ایرانی-اسلامی است، مسجد امام نام دارد که پیشتر به نام مسجد شاه شناخته می شد. این بنای زیبا نیز در زمان حکومت صفوی به دستور شاه عباس ساخته شده و معماری این بنا به عهده استاد علی‌ اکبر اصفهانی بوده است. همچنین چندین نفر خوشنویس ماهر مانند علیرضا عباسی، عبدالباقی تبریزی، محمد رضا امامی، محمد صالح امامی در این مسجد کتیبه نگاری را بر عهده داشتند.

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح و ۱ ظهر تا ۴:۳۰ عصر

باغ گل های اصفهان

اگرچه اصفهان بیش‌تر به مکان‌های تاریخی ارزشمندش شناخته می‌شود اما این موضوع به معنای آن نیست که جاذبه‌های طبیعی جایی در میان جاهای دیدنی اصفهان ندارند. باغ گل‌های اصفهان را می‌توان در شمار جاذبه‌های مهم این شهر برشمرد که بازدیدش برای شیفتگان طبیعت بسیار لذت‌بخش و به‌یادماندنی خواهد بود. باغ گل‌ها در محوطه‌ای با مساحتی نزدیک به ۶۷۰۰۰ متر مربع به زیستگاهی برای انواع گل‌های چشم‌نواز و خاص مبدل شده است. طراحی فضاهای داخلی باغ به گونه‌ای است که زیبایی باغچه‌های گل را دوچندان کرده است. در میان باغچه‌های گل آب‌نماها و برکه‌های متعددی طراحی شده‌اند تا منظره‌ای رؤیایی از گل‌ها در کنار درختان باغ به نمایش درآید. گفتنی است محوطه عمومی باغ به بخش‌های متنوعی دسته‌بندی شده است که در هر بخش از آن گیاهان یک دسته خاص رشد کرده‌اند.

نشانی: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۱

موزه موسیقی اصفهان

موزه موسیقی اصفهان در محله جلفا و در نزدیکی یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان یعنی کلیسای وانک قرار گرفته است. این موزه از معدود موزه‌های موسیقی در کشور به حساب می‌آید و بازدید از آن به گردشگران به ویژه علاقه‌مندان به حوزه موسیقی به شدت توصیه می‌شود. این موزه که از سال ۱۳۹۴ احداث شده است مجموعه‌ای از سازهای محلی و ملی را گردآوری کرده است که شمار آنها به بیش از ۳۰۰ ساز می‌رسد. در بخشی از موزه که تحت عنوان سالن سازها شناخته می‌شود می‌توان هر کدام از این سازهای ایرانی را از نزدیک تماشا کرد و با تابلو اطلاعاتی که در کنار آنها تعبیه شده است اطلاعات جالبی درباره تاریخچه سازهای مختلف به دست آورد. برخی از ابزارآلات موسیقی که در این موزه به نمایش درآمده‌اند ساز قانون، قیچک، چنگ، تار، رباب و بربط را شامل می‌شوند. در بخش دیگری از موزه نیز می‌توان با زندگی‌نامه هنرمندان معروف حوزه موسیقی آشنا شد و در نهایت در کارگاه ساخت ساز نیز می‌توان با فرایند جالب و آموزنده ساخت انواع سازها آشنا شد.

نشانی: خیابان توحید، خیابان شهید قندی (مهرداد)، پلاک ۴۷

ساعت بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۱

آتشگاه اصفهان

کوه آتشگاه که یک آتشکده تاریخی بسیار قدیمی و یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که مربوط به دوران ساسانیان می شود و جزء سه اثر قدیمی ایران محسوب می شود. قدمت مصالح استفاده شده در این اثر باستانی حتی به 7000 سال پیش هم نسبت داده میشود. آتشگاه روی کوهی با همین نام قرار دارد و یکی از مهم ترین آتشکده های ایران در دوران پیش از اسلام بوده است و در سال 1330 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

علاوه بر موارد گفته شده از آتشگاه تا کهندژ خمینی شهر یک تونل مخفی کشیده شده بود که یکی از مراکز مهم برای نگهداری گنجینه ها به شمار میرفت و در زمان حمله اسکندر مقدونی مورده استفاده قرار گرفته بود.

  • آدرس آتشگاه: اصفهان، ماربین، کوه آتشگاه
  • ساعت و هزینه بازدید از آتشگاه: بازدید از آتشگاه باید در ساعات 9 صبح تا 17 عصر به غیر از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا انجام شود.

کلیسای وانک اصفهان

دیدن کلیسای وانک به طور قطع تجربه جالب و متفاوتی است و شبیه دیدن یک کلیسای قدیمی و کلاسیک در ایتالیا است. در زبان ارمنی وانک به معنای صومعه است و این کلیسا به دستور شاه عباس دوم برای استقرار ارمنی ها در جلفا ساخته شد.

این کلیسا از جاهای دیدنی اصفهان است و در های آن به روی همه باز بوده و مرکز عبادت اعمال مذهبی مسیحیان است. این کلیسا شامل بخش های مختلفی از جمله موزه، چایخانه، کتاب خانه و موزه مردم شناسی است.

در موزه کلیسای وانک اشیای تاریخی، زیور آلات، تابلوها، نسخ خطی و منسوجات نگهداری می شود. در این موزه تار مویی نگه داری میشود که جمله ای از تاروت روی آن نوشته شده و فقط با میکروسکوپ قابل خواندن است. علاوه بر موارد ذکر شده کلیسای وانک دارای دو گنبد است و دلیل آن هم ترکیب معماری ارمنی و اسلامی است و سقف و دیواره های آن با تصاویر انجیل در زیباترین حالت به وسیله رنگ روغن و طلاکاری پوشیده شده است.

  • آدرس کلیسای وانک اصفهان: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی، خیابان نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک
  • ساعت بازدید و هزینه کلیسای وانک: کلیسای وانک برای مردم ارمنی فعال است بنابراین باید تعطیلات و مراسمات مذهبی این عزیزان را در تقویم های میلادی در نظر بگیرید و در صورتی که این عزیزان مناسبتی نداشته باشند شما میتوانید از ساعت 8:30 صبح تا 18:30 عصر به بازدید این کلیسا بپردازید.

منارجنبان اصفهان

یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان منارجنبان آن است. این بنای شگفت انگیز آرامگاه یک عارف به نام عمو عبدالله کارلادانی بوده و این بنا از دو مناره، یک ایوان و بخشی به نام چله خانه تشکیل شده است که چله خانه محلی برای چله نشینی عارفان بوده است.

در بنای شگفت آور منارجنبان تنها کافیست یکی از مناره ها به جنب و جوش درآید تا مناره دیگر هم به حرکت درآید اما این تمام اعجاز منارجنبان نیست، زیرا منارهای دیگری هم در شهر های دیگر وجود دارد که تفاوت تمام آن ها با منارجنبان در لرزش تمام بنا است. تا کنون پژوهشگران و دانشمندان زیادی تلاش کرده اند تا به راز لرزش این ساختمان پی ببرد و مطالعات زیادی هم بر روی علت جنبش انجام داده اند ولی متاسفانه موفق به کشف این راز نشده اند.

منارجنبان دارای دو مناره به ارتفاع 17 متر و عرض 9 متر است و از طریق یک درگاه کوچک و پلکان مارپیچی میتوان به بالای مناره ها رسید.

  • آدرس منارجنبان: اصفهان، 6 کیلومتری غرب اصفهان، مسیر اصفهان به نجف آباد، محله کارلادان، خیابان آتشگاه
  • ساعت بازدید و هزینه منارجنبان: بازدید از منارجنبان در روزهای تعطیل رسمی تاسوعا و عاشورا، شهادت امام علی، رحلت پیامبر، رحلت امام خمینی و شهادت امام جعفر صادق ممکن نیست. برای بازدید از منارجنبان همه روزه به غیر از روزهایی که در بالا ذکر شد از ساعت 9 تا 18 میتوانید اقدام نمایید.  اما اگر میخواهید حتما شاهد لرزیدن این مناره ها باشید باید در ساعات 10:30، 12، 13:30، 15، 16:30 و 18:30 از منارجنبان اصفهان دیدن کنید.

سی و سه پل و زاینده رود

زاینده رود، رودخانه زندگی‌بخش اصفهان است که در روزهایی از سال، آب آن را جاری می‌شود و شادی را به شهر اصفهان می‌آورد. اما افزون بر زیبایی‌های خود زاینده رود، رودهایی که بر روی آن ساخته شده‌اند بخش مهمی از جاذبه‌های آن به شمار می‌آیند. سی و سه پل یا پل الله وردی خان، مهم‌ترین و زیباترین پل اصفهان است که در زمان شاه عباس صفوی بر روی زاینده رود ساخته شده است. نماد اصلی اصفهان در میان گردشگران داخلی و خارجی، سی و سه پل است. این پل با نام‌های پل الله وردیخان و پل جلفا نیز شناخته می‌شود. سی و سه پل در زمان حکومت شاه عباس توسط الله‌ وردی‌ خان ساخته شده و در زمان‌های گذشته محل برگزاری جشن‌هایی مانند آب پاشان، نوروز و خاج شویان بوده است و امروزه نیز محلی برای گردش در میان مردم اصفهان و توریست هاست. سی و سه پل از رواق های طاقی شکل و قوسی پوشیده شده است و همواره زیبایی این پل زبانزد همگان بوده است، مخصوصا درهنگام غروب با نورپردازی‌های زیبا خستگی را از تن همه در می‌آورد. سی و سه پل دارای ۳۳ دهانه با ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض است که جزو شگفتی انگیز ترین معماری های آن دوره بوده است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۱۰ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و بازدید از سی و سه پل در شهر اصفهان به همه رده‌های سنی توصیه می‌شود، مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

ساعت بازدید: شبانه روزی

تونل آکواریوم اصفهان

درصورتی که در سفر به اصفهان میخواستید در دیدن جاهای دیدنی، تاریخی و مذهبی اصفهان وقفه ای ایجاد کنید و کمی هم به سراغ مراکز تفریحی بروید حتما به مشاهده تونل آکواریوم اصفهان بروید. مساحت این آکواریوم 3500 متر مربع است و داری 33 آکواریوم 5 تا 10 متری است. در این آکواریوم ماهی هایی از 5 اقیانوس با گونه های متفاوت آب های شور و شیرین جمع آوری و نگهداری می شوند.

از دیگر ویژگی های این آواریم میتوانیم به تونل 35 متری آن اشاره کنیم که اولین تونل ایران است. در این آکواریم از 6500 نوع موجود زنده که 300 تا 350 گونه آن را ماهی ها و 6 نوع آن را کوسه ها تشکیل می دهند.

آکواریوم اصفهان بخش های متفاوتی برای سرگرم کردن شما دارد و یکی از بخش های زیبا آکوریو قسمتی است که کودکان میتوانند به گونه ی خاصی از آبزیان غذاهای مخصوص دهند.

  • آدرس تونل آکواریوم: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان
  • ساعات بازدید از تونل آکواریوم: این تونل آکواریوم از ساعت 9:30 صبح تا 19 عصر بهصورت یکسره باز است و در تاریخ هایی مانند عید نوروز از ساعت 9:30 صبح تا 22 شب امکان بازدید برای شما عزیزان فراهم است.

باغ پرندگان اصفهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان که در پارک ناژوان قرار گرفته است، باغ پرندگان است. این پرندگان از مناطق متخلف مانند: استرالیا، چین، تانزانیا، ایران و سایر کشورها با شرایط آب و هوایی متفاوتی جمع آوری شده اند در نتیجه این تنوع زیستگاهی که این پرندگان دارند محیط های مختلفی مانند: برکه، صخره، قفس شیشه ای، قفس آهنی و فضای سبز جنگلی برایشان ساخته شده است.

در باغ پرندگان علاوه بر مشاهده انواع پرندگان کم یاب و… بخش دیگر برایآموزش های علمی و تحقیقاتی وجود دارد که بحث هایی از جمله تغذیه پرندگان، قرنطینه پرندگان، تکثیر، تاکسیدرمی و… پرداخته می شود.

  • آدرس باغ پرندگان: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت
  • ساعات بازدید از باغ پرندگان: باغ پرندگان اصفهان همه روزه به غیر از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، در نیمه اول سال از ساعت 8:30 تا 18 عصر و در نیمه دوم سال از ساعت 8:30 تا 16:30 دایر است.

محله جلفا اصفهان

محله جلفا یکی از دلنشین‌ترین جاهای تفریحی اصفهان و البته جاهای دیدنی اصفهان است که به‌خاطر بافت قدیمی و ترکیب معماری ایرانی و ارمنی، شکل و شمایل متفاوتی نسبت به بقیه محله های اصفهان پیدا کرده است. ارمنی‌هایی که در دوران صفوی به ایران مهاجرت کردند، در این محله ساکن شدند و آن را به شکل کنونی درآوردند. در حال حاضر ۱۱ کلیسا از جمله کلیسای وانک در این محله واقع شده است.

محله جلفا از جاهای دیدنی اصفهان پر از کافه و رستوران‌هایی است که پس از یک پیاده‌روی طولانی لذت‌بخش، نمی‌توانید دست رد به آن بزنید.

آدرس: اصفهان، محله جلفا

دسترسی به محله جلفا از طریق تاکسی و ماشین شخصی امکان‌پذیر است.

بازدید از محله جلفا رایگان است و هیچ‌گونه محدودیت زمانی ندارد.

خیابان چهارباغ عباسی

خیابان چهارباغ عباسی اصفهان یکی از معروف‌ترین چهارباغ‌های ایران و از جاهای دیدنی اصفهان است. این خیابان، یکی از خیابان‌های اصلی اصفهان است که در دو قسمت چهارباغ بالا و چهارباغ پایین از زاینده‌رود تا میدان شهدا ادامه پیدا می‌کند.

خیابان چهارباغ که در دوران صفوی ساخته شده، سراسر پر از درخت‌های قدبلند و زیبایی است که با برگ‌های خود بر سر عابران سقف سرسبزی ساخته‌اند. این خیابان در هر فصلی از سال، زیبایی خاص خودش را دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، بین دروازه دولت و سی‌وسه پل

بازدید از خیابان چهارباغ عباسی رایگان است و هیچ‌گونه محدودیت زمانی ندارد.

پارک کوهستانی صفه در جاهای دیدنی اصفهان

پارک کوهستانی صفه از جاهای دیدنی اصفهان که مقصد بسیاری از کوهنوردان و سنگ‌نوردان در روزهای جمعه است. کوه صفه با ارتفاع ۲۲۵۷ متر از جاذبه های گردشگری اصفهان به شمار می‌رود و با چشم‌انداز زیبایی که به شهر دارد، به‌مرور زمان به یک مرکز تفریحی تبدیل شده و بخش‌های تفریحی متنوعی به آن اضافه شده است.

پارک کوهستانی صفه سالن بولینگ، شهربازی، باغ وحش، تله‌کابین و رستوران و کافه‌های سنتی دارد که در روزهای تعطیل بسیاری از مردم برای خوش‌گذرانی به این پارک سر می‌زنند.

آدرس: اصفهان، بلوار شهدای صفه

پارک کوهستانی صفه از جمله جاهای دیدنی اصفهان است که همه‌روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱ بامداد برای بازدید باز است و هزینه ورودی ندارد، اما اگر قصد استفاده از هرکدام از بخش‌های تفریحی آن را داشته باشید، زمان فعالیت و هزینه بلیط آن متفاوت است.

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان یا منطقه جنگلی ناژوان، مجموعه‌ای از باغ‌های سرسبز اصفهان است که به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان تبدیل شد. این پارک با امکانات تفریحی فراوان از جمله استخر، کمپینگ، زمین بازی کودکان، درشکه‌سواری، قایق‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری و تله سیژ به قطب گردشگری اصفهان تبدیل شده است.

دو جاذبه گردشگری مهم تفریحی اصفهان از جمله آکواریوم اصفهان، باغ پرندگان و خزندگان نیز در پارک جنگلی ناژوان از جاهای دیدنی اصفهان قرار گرفته است و سالانه هزاران نفر در این پارک وقت‌گذرانی می‌کنند.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

دسترسی به این پارک با ماشین شخصی یا تاکسی امکان‌پذیر است.

بازدید پارک ناژوان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر امکان‌پذیر است.

ورود به پارک ناژوان رایگان است ولی برای ورود به بخش‌های مختلف آن از جمله آکواریم، باغ پرندگان و… باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

کلام آخر

در این مطلب از تودی تریپ بهترین جاهای دیدنی اصفهان را به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید می توانید آدرس و اطلاعات مربوط به هر کدام از جاذبه های گردشگری اصفهان را در این مطلب مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا