جاذبه های گردشگری خارجی

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی ۱۴۰۳ + عکس، آدرس و زمان بازدید

آفریقای جنوبی قطعا یکی از زیباترین کشورهای قاره آفریقا محسوب می شود و با توجه به حیات وحش فوق العاده ای که دارد همیشه مورد استقبال توریست ها قرار گرفته است. می توانید در جنگل های این کشور شیرها و ببرها، فیل ها و هر نوع حیوان دیگری را از نزدیک ببینید. علاوه بر این موارد می توانید به موزه ها و هتل های لوکس ژوهانسبورگ یا کیپ تاون دسترسی داشته باشید. در این مطلب از تودی تریپ می توانید با جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشنا شوید.

 

موزه آپارتاید | The Apartheid Museum

موزه آپارتاید یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز دیدنی ژوهانسبورگ است. این موزه داستان آپارتاید را از طریق عکس‌ها، آثار تاریخی، برگه‌های روزنامه، شواهد شخصی ترسناک و فیلم‌های ضبط شده نمایش می‌دهد. تجربه‌های بصری و شنیداری دوران آپارتاید بازدیدکنندگان را در طول یک سفر احساسی از تاریخ آفریقای جنوبی همراهی می‌کند.

در این موزه، با عبور از دهه‌ها ستم و سرکوب، به تولد دموکراسی در این کشور می‌رسیم. برای بهره‌برداری حداکثری از بازدید از این موزه، بهتر است حداقل دو ساعت وقت صرف کنید. کسانی که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر درباره مبارزه آفریقای جنوبی برای آزادی هستند، همچنین می‌توانند از موزه مزرعه لیلیسلف (Liliesleaf Farm Museum) نیز بازدید کنند که مرکز فعالیت‌های رهبران جنبش آزادی بوده است.

آدرس: Cnr Northern Parkway & Gold Reef Road, Ormonde, Johannesburg

بازدید از آفریقای جنوبی بدون رفتن به شهر کیپ تاون کامل نمی‌شود. یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون با کوه‌های مرتفع، حیات‌وحش و دریای فیروزه‌ای رنگ است. مراکز خرید این شهر از جمله مرکر خرید کاناول واک Canal Walk و مرکز خرید کیپ کوارتر رستوران‌‌های مدرن و زیبا دارد. شهر کیپ تاوم از جمله شهرهای باستانی آفریقای جنوبی است و شما را به دل تاریخ و فرهنگ این کشور می‌برد. در سفر به این کیپ تاون حتما از محله بوکاپ آفریقای جنوبی نیز بازدید کنید که به‌خاطر وجود خانه‌های رنگارنگ شهرت بسیاری در میان گردشگران دارد.

تپه قانون اساسی

«تپه قانون اساسی» (Constitution Hill) یکی از مهم‌ترین مراکز تاریخی و از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است. این مکان دارای چهار بخش است که عبارت‌اند از «قلعه‌ی قدیمی» (Old Fort) به‌جامانده از سال ۱۸۹۲، «زندان شماره چهار» (Number Four Jail)، «زندان زنان» (Women’s Gaol) و «بخش منتظران محاکمه» (Awaiting Trial Block)؛ تا سال ۱۹۸۷ زندانیان زن و مرد سیاسی، سفید و سیاه را به‌طور جداگانه در این زندان‌ها نگه‌داری می‌کردند. امروزه این زندان‌ها به موزه تبدیل ‌شده‌اند و محل برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی هستند که حوادث تلخ و دردناک تاریخ آفریقای جنوبی را یادآور می‌شوند. سرشناس‌ترین زندانیان این زندان‌ها، ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها و نلسون ماندلا، رهبر جنبش‌های آزادی‌بخش مردم آفریقا بوده‌اند. ساختمان بخش منتظران محاکمه نیز به دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی تبدیل شده است و به‌عنوان نماد آزادی برای محافظت از حقوق همه مردم کشور فعالیت می‌کند.

شهر ریف طلایی | Gold Reef City

شهر ریف طلایی که هشت کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، یکی دیگر از مراکز دیدنی ژوهانسبورگ است. این مرکز دیدنی شما را از طریق مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز و نمایشگاه‌های تاریخی، به دوران معروف به تب طلا بازمی‌گرداند. این جاذبه موردعلاقه خانواده‌ها، ساختمان‌ها و کسب‌وکارهایی را از آن دوران بازسازی کرده است. شما همچنین می‌توانید از یکی از ثروتمندترین معادن طلا در جهان در گذشته، بازدید کنید.

کودکان، اینجا عاشق پارک ترامپولین، مرکز بولینگ و ترن هوایی آناکوندا با حرکت‌های پیچیده و هیجان‌انگیز خواهند شد. این پارک همچنین امکان سواری اختصاصی برای کودکان کوچک را نیز فراهم می‌کند، همچنین یک باغ حیوانات کوچک نیز وجود دارد. از این همه فعالیت و تفریح، می‌توانید در هتل جذاب مجموعه اقامت کنید.

آدرس: Shaft 14, Northern Parkway, Johannesburg

یکی از بهترین ذخیره‌گاه‌‌های آفریقا و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌‌های آفریقای جنوبی پارک ملی کروگر نام دارد. اگر از دوست‌داران حیات‌وحش هستید، این پارک با مساحت بیش از 2 میلیون هکتار برای شما جذاب خواهد بود.

پارک کروگر در فاصلۀ 3 تا 4 ساعت از شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌‌دهد تا در این پارک حیواناتی مثل شیر، پلنگ، بوفالو، فیل، کرگدن و تنوع شگفت‌‌انگیزی از سایر حیات‌وحش را ببینند.

سوتو و خانه ماندلا | Soweto & Mandela House

سوتو (مخفف شهرک‌های جنوب غربی) در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز دیدنی ژوهانسبورگ، سفری به قلب نبرد برای آزادی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این منطقه در نقشه شهر به‌صورت تفکیک شده برنامه‌ریزی شده بود، جایی که کارگران سیاه‌پوست از مرکز شهر دور می‌شدند و بسیاری از آن‌ها در خانه‌هایی ساخته شده از ورق‌های آهنی زندگی می‌کردند. اینجا همچنین مکانی بود که جنبش برای دموکراسی از آن آغاز شد. در سال ۱۹۷۶، شورش سوتو به دنبال سرنگونی دولت آپارتاید و انتشار آن به سایر نقاط کشور بود.

امروزه می‌توانید دنیایی از تضادها را در این منطقه مشاهده کنید. خانه‌های بزرگ در میان حلبی‌آبادها سربلند کرده‌اند و دولت دموکراتیک در تلاش است تا زیرساخت‌ها و فضاهای سبز لازم را اینجا برقرار کند. جاذبه‌های محبوبی که می‌توانید اینجا از آن‌ها بازدید کنید عبارت‌اند از منزل ماندلا که نلسون ماندلا از سال ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۲ در آن زندگی می ‌کرده و مجموعه یادبود و موزه هکتور پیترسون که به دانش ‌آموزان شجاعی که در شورش سوتو در برابر آپارتاید اعتراض کردند، اختصاص داده شده است. به برخی از این دانش ‌آموزان توسط پلیس تیراندازی شده بود، از جمله هکتور پیترسون که تنها ۱۲ سال سن داشت.

آسان‌ترین و ایمن‌ترین راه برای تجربه سوتو، تور شهری و موزه آپارتاید است. راهنمایی ماهر شما را به شهرک‌های فقیرنشین می‌برد تا با ساکنان آنجا دیدار کنید و فرصت دیدن خیابان ویلاکازی و خانه‌های قدیمی دو برنده جایزه صلح نوبل، نلسون ماندلا و دزموند توتو را خواهید داشت. همچنین می‌توانید از نمایشگاه‌های عالی موجود در موزه آپارتاید دیدن کنید.

گاردن روت یا مسیر باغ در امتداد سواحل جنوب شرقی آفریقای جنوبی قرار دارد. این مسیر زیبا تقریباً 200 کیلومتر طول دارد و بین خلیج موسل و رودخانه استورمز واقع شده است. مسیر باغ از خیره‌کننده‌ترین مناظر ساحلی آفریقای جنوبی، شهرهای زیبای ساحلی، تالاب‌ها، دریاچه‌ها و صخره‌‌های ساحلی می‌گذرد. در این مسیر شما از شهر زیبای نیسنا Knysna، مزارع شترمرغ، غارهای کنگو و خلیج پلتنبرگ Plettenberg نیز عبور می‌کنید. اگر دوست دارید این مسیر جذاب و هیجان‌‎انگیز را از نزدیک ببینید، حتماً تور آفریقای جنوبی بخرید.

منطقه مابوننگ

«منطقه مابوننگ»‌ (Maboneng Precinct)، مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به غذا، هنر معاصر و مغازه‌های مد است. منطقه مابوننگ که زمانی یکی از ناامن‌ترین مناطق ژوهانسبورگ بود، امروزه به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری این شهر تبدیل شده است. این منطقه شامل مجموعه بی‌نظیر و متنوعی از گالری‌های هنری، رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، هتل‌ها و مکان‌های تفریحی است که بیشتر آن‌ها در کارخانه‌ها و انبارهای متروکه قرار دارند. بازار روز، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این منطقه است که محصولاتی از سراسر قاره آفریقا در آن به فروش می‌رسد.

پارک شیرها و سافاری | Lion & Safari Park

در پارک شیرها و سافاری، می‌توانید با کم‌تر از یک ساعت رانندگی به سمت شمال از مرکز شهر، در یکی از مراکز دیدنی ژوهانسبورگ، برخی از جانوران معروف آفریقا را از نزدیک ببینید. تعامل با جانوران، جذابیت اصلی اینجاست. شما می‌توانید یک شیر نوزاد در آغوش بگیرید، در مسیری به نام “پیاده‌روی گربه‌سانان” شرکت کنید و زرافه‌ها را تغذیه کنید.

تورهای خود راهنمایی مجاز هستند، اما شما همچنین می‌توانید به یک تور سافاری در وسایل نقلیه پارک بپیوندید تا شیرها، سایر گربه‌ سان، زرافه‌ها، سگ‌های وحشی، شغال‌ها و انواع مختلفی از گوزن‌ها را ببینید. تورهای تغذیه در شب و تورهای رفتینگ رودخانه نیز از دیگر فعالیت‌های محبوب هستند. اطمینان حاصل کنید که به تمام ضوابط ایمنی پایبند باشید و در هنگام رانندگی در پارک، پنجره‌های خودرو را بسته نگه دارید.

اگر می‌خواهید چند روز را در یک شهر آرام و زیبا بگذرانید، شهرک زیبای استلنبوش را از دست ندهید. تاریخچه این شهرک به سال 1679 برمی‌گردد و شما می‌توانید در آن از موزه روستا و موزه استلنیرک بازدید کنید. شهرک استلنبوش به خاطر مجموعه وسیعی از مزارع انگور که در آن می‌توانید طعم شراب را امتحان کنید مشهور است. رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، کافه‌ها و گالری‌های هنری این شهرک بین مردم بومی آفریقای جنوبی زبانزد است. استلنبوش یکی از زیباترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی و از بهترین شهرک‌های حفاطت‌شده و سرشار از درختان بلوط کهنسال و خانه‌‌هایی با رنگ سفید محسوب می‌شود.

دراکنزبرگ به معنای کوه‌های اژدها، یکی از بهترین مکان های دیدنی آفریقای جنوبی برای بازدید در تعطیلات است. دراکنزبرگ با حدود 200 کیلومتر طول، بلندترین قله‌های کشور را در خود جای داده است و پر از آبشارها، غارها و نهرهای کوهستانی است. این منطقه از پارک مالوتی دراکنسبرگ می‌گذرد و این پارک در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

رشته کوه دراکنزبرگ با زیبایی چشم‌گیر و تکیه‌گاه‌های سنگی ناهموار، مسیر کوهستانی جذابی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، صخره‌‌نوردی، پاراسلینگ، رفتینگ (رافتینگ)، ماهی‌‌گیری و قایق‌سواری در آب‌‌ها دارد. در تابستان مناظر کوهستانی این پارک سرسبز و حاصل‌خیز است و آبشارهای فوران و جویبارهای شفاف آن در فصل زمستان زیبایی خاصی به این رشته کوه می‌دهند.

موزه ملی تاریخ نظامی آفریقای جنوبی

«موزه ملی تاریخ نظامی آفریقای جنوبی» (South African National Museum of Military History)، داستان تمام درگیری‌های نظامی کشور را به تصویر می‌کشد. از برجسته‌ترین آثار این موزه می‌توان به جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های جنگ جهانی دوم و همچنین نمایشگاه‌های تانک، مهمات، سلاح و مدال‌ها اشاره کرد. یکی از بخش‌های جالب این موزه، نمایشگاه پزشکی در جنگ است؛ این نمایشگاه جزئیات استفاده‌ی زولوها از طب سنتی در طول جنگ انگلستان و زولو و همچنین درمان‌های مدرن روز در میدان جنگ را به نمایش می‌گذارد. یکی دیگر از نمایشگاه‌های این موزه، زندگی در سنگرها در طول جنگ جهانی اول را نمایش می‌دهد. این موزه در نزدیکی «باغ وحش ژوهانسبورگ» (Johannesburg Zoo) واقع شده است. یک کافه کوچک و سوغاتی فروشی هم در این موزه وجود دارد.

گهواره بشریت | The Cradle of Humankind

در حدود یک ساعت رانندگی از ژوهانسبورگ، زادگاه بشر، یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز دیدنی ژوهانسبورگ قرارداد. اینجا یک میراث جهانی یونسکو و یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین مناطق پالئوآنتروپولوژی در جهان است. یکی از جاذبه‌های برتر اینجا، غارهای استالاکتیتیک استرکفونتین است که شامل شش اتاق زیرزمینی متصل با یک دریاچه در عمقی حدود ۴۰ متر است.

کاوش‌های باستان‌شناسی در اینجا جمجمه‌ای از موجودی انسان‌نما شناخته شده به نام آفریقانوس پیتکوس که حدود دو میلیون سال قدمت دارد و به “خانم پلس” مشهور است را کشف کردند و در سال ۱۹۹۸، دانشمندان یک جسد انسان اولیه را کشف کردند که قدمت حضور انسان‌های نخستین را در این دره به ۳.۵ میلیون سال پیش برمی‌گرداند.

همچنین پیشنهاد می‌شود که به مرکز بازدیدکنندگان ماروپنگ سر بزنید تا نمایشگاه‌های مرتبط را مشاهده کنید و درباره این مکان جذاب بیشتر بیاموزید. بهتر است با یک راهنمای متخصص در تور گهواره بشریت، تمام نقاط را کاوش کنید. این گشت شامل بازدید از غارهای استرکفونتین و مرکز بازدیدکنندگان ماروپنگ است.

یکی از میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو و نقاط دیدنی افریقای جنوبی، پارک تالاب سیمانگالیسو در ساحل شمالی استان کوازولو ناتال است. این پارک بهترین مکان برای تماشای شگفتی‌های طبیعت با بیش از 526 گونه پرنده و حیوانات دیگر محسوب می‌شود. پارک سیمانگالیسو خانۀ برخی از حیوان‌هایی مانند اسب آبی، کروکودیل و لاک‌پشت است. اگر علاقه‌مند به تماشای گونه‌های نادری مثل کرگدن، گورخر، بابون و گاومیش هستید، حتماً به پارک تالاب سیمانگالیسو سربزنید.

موزه‌خانه ویکتوریایی لیندفیلد

«موزه‌خانه ویکتوریایی لیندفیلد» (The Lindfield Victorian House Museum)، یکی از جاذبه‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. «کاترین لاو» (Katherine Love)، مالک فعلی موزه است که از سال ۱۹۶۷ در اینجا زندگی می‌کند، لباس‌های ویکتوریایی می‌پوشد، به استقبال بازدیدکنندگان می‌رود و آن‌ها را راهنمایی می‌کند. این عمارت زیبای ویکتوریایی توسط هربرت بیکر، یکی از مشهورترین معماران آفریقای جنوبی طراحی شده است. مجموعه‌هایی از وسایل و آثار هنری متعلق به قرن ۱۹ تا ۲۰ میلادی در این موزه به نمایش گذاشته شده است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند درباره ساکنان سابق، شیوه‌ پوشش و فرهنگ ویکتوریایی آن‌ها و تأثیرش بر این روزهای ژوهانسبورگ اطلاعات جالبی را کسب کنند.

پارک ملی پیلانسبرگ | Pilanesberg National Park

با یک رانندگی آسان حدود ۲.۵ ساعته از شهر، به پارک ملی پیلانزبرگ، یکی دیگر از مراکز دیدنی ژوهانسبورگ می رسید. اینجا یکی از پرطرفدارترین مناطق حفاظت شده جنگلی در آفریقای جنوبی است. اینجا شانس این را دارید که بزرگ ترین گونه های حیات وحش آفریقا (شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن) را ببینید. این پارک به دلیل واقع شدن بین منطقه سرسبز لوولد و بیابان خشک کالاهاری، به خاطر چشمگیر بودن اکوسیستم ‌ها و تنوع جانوری اش شناخته شده است.

علاوه بر پنج گونه بزرگ، این پارک همچنین محل زندگی سگ‌های وحشی آفریقایی، گاومیش‌ها، زرافه‌ها و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده است. مخفیگاه‌های استراتژیک عکاسی به شما امکان می‌دهند از فاصله نزدیک عکس‌های دیدنی از حیوانات بگیرید.

پارک کالاهاری در قسمت شمالی آفریقای جنوبی بین آفریقای جنوبی و بوتسوانا واقع شده است و یکی از اماکن دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. این پارک در سال 2000 از ادغام پارک ملی کالاهاری جمسبوک و پارک ملی جمسبوک بوتسوانا به وجود آمد. پارک ملی کالاهاری یکی ازپارک های ملی آفریقای جنوبی و گنجینه‌ای جذاب از جانوران ملی آفریقای جنوبی است حیواناتی مانند شیر کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار نیز در اینجا یافت می‌شوند.

پریتوریا | Pretoria

پریتوریا، بافاصله حدود ۵۵ کیلومتری از ژوهانسبورگ، پایتخت اداری آفریقای جنوبی است و یکی دیگر از مراکز دیدنی ژوهانسبورگ به شمار می‌رود. برای دیدن ساختمان‌ها، مجسمه‌ها و موزه‌های تاریخی خود پیشنهاد می‌کنیم حتماً از پریتوریا هم دیدن کنید. در فصل بهار، شهر پریتوریا با رنگ‌های بنفش شکوفه‌های زیبا نقاشی می‌شود. اینجا شهری است با پارک‌ها و باغ‌های زیبای طبیعی.

در مورد جاذبه‌های منحصربه‌فردی که در اینجا می‌توان به آن‌ها سر زد، باغ ملی گیاه‌شناسی پریتوریا، یادبود فور ترکر، پارک آزادی، بزرگ‌ترین باغ وحش شهر و چندین ناحیه حفاظت شده آرام در محدوده شهر با تنوع جانوری و فراوانی پرندگان اشاره کرد.

ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی از نظر جمعیت و یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی به شمار می‌آید و از آنجایی که به عنوان یک شهرک معدنی طلا شناخته می‌شود، به ژوهانسبورگ شهر طلا نیز می‌گویند. از برترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به موزه آپارتاید، تپه قانون اساسی و شهر صخره طلایی اشاره کرد. خزانه کلکسیونر در ژوهانسبورگ یک ساختمان هشت طبقه پر از کتاب‌های کمیاب و بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی دست‌دوم در کل آفریقا است.
هنگام بازدید از شهر ژوهانسبورگ حتماً از شهرک سووتو Soweto، زادگاه نلسون ماندلا نیز دیدن کنید. زمانی که مهاتما گاندی در آفریقای جنوبی به سر می‌برد، در این شهرک زندگی می‌کرد. در حال حاضر از شهرک سووتو به عنوان مهمانخانه استفاده می‌شود.

باغ ‌های ملی گیاه‌ شناسی والتر سیسولو | Walter Sisulu National Botanical Gardens

اگر می‌خواهید از شلوغی و هیاهوی شهر فرار کنید و در طبیعت زیبا غرق شوید، باغ‌های ملی گیاه‌شناسی والتر سیسولو به عنوان یکی از مراکز دیدنی ژوهانسبورگ، یک انتخاب بسیار مناسب است. این باغ توسط مؤسسه ملی تنوع زیستی آفریقای جنوبی مدیریت می‌شود و یکی از ۹ باغ گیاه‌شناسی ملی در آفریقای جنوبی است. این مکان خاص فضای جذاب و مناظر زیبای صخره‌های سرخ منطقه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

مرکز باغ، آبشار ویتپورتجی است که بسیار شگفت‌انگیز است. سبزه‌زارهای وسیعی اطراف آبشار وجود دارد که در آن‌ها مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای پیک‌نیک وجود دارد و یک رودخانه و مسیرهای پیاده‌روی از میان باغ‌ها عبور می‌کنند. جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه شامل باغ سای کاد، مسیر برگ‌های سرخس، باغ صخره‌ای ساکولنت، باغ پرندگان و پروانه‌ها و باغ نمایش زمین‌شناسی است.

بهترین سواحل آفریقای جنوبی در خلیج ماسل واقه شده‌اند و ساحل سانتو در میان آن‌ها برجسته‌ترین ساحل محسوب می‌شود. در خلیج ماسل آفریقای جنوبی حتماً ورزش‌های آبی، چتربازی و غواصی را امتحان کنید.

باغ پرندگان مونته کازینو

«باغ پرندگان مونته کازینو» (Montecasino Bird Gardens)، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خانوادگی در ژوهانسبورگ است. این پارک سرسبز محل زندگی مجموعه متنوعی از پرندگان رنگارنگ، خزندگان و پستانداران کوچک است. بازدیدکنندگان علاوه بر قدم‌زدن در یک محیط سرسبز، می‌توانند در قفس بزرگ پرندگان به بیش از ۶۰ گونه پرنده غذا دهند یا در آمفی‌تئاتر واقع در باغ از تماشای نمایش پرندگان لذت ببرند.

یکی از مناطق دیدنی افریقای جنوبی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، جزیره روبن نام دارد. نلسون ماندلا 18 سال به همراه سایر مخالفان سیاسی و ناسازگاران اجتماعی در یک سلول کوچک در اینجا زندانی شدند. تور آفریقای جنوبی با بازدید از جزیره روبن، موزه نلسون ماندلا در ویکتوریا و آب‌‌نمای آلفرد آغاز می ‌شود.

سالن تئاتر مارکت

«سالن تئاتر مارکت» (Market Theatre) در سال ۱۹۷۶ افتتاح شد و نقش بسیار مهمی در زندگی فرهنگی ژوهانسبورگ دارد. این مجموعه چهار سالن تئاتر دارد که بهترین آثار آفریقای جنوبی در آن‌ها ارائه می‌شود. مجتمع تئاتر مارکت، یک کتاب‌فروشی، گالری هنری و عکاسی و چندین رستوران را هم شامل می‌شود. یک سالن موسیقی هم در تئاتر مارکت وجود دارد که بعد از ظهرها نوازندگان مشهور در آن به اجرای موسیقی می‌پردازند. همچنین پارکینگ بزرگی که در کنار این مجموعه قرار دارد، هر هفته محل برگزاری شنبه بازار است. در ضمن بازدیدکنندگان می‌توانند از «موزه آفریقا» (Museum Africa) واقع در کنار بازار مارکت هم دیدن کنند. کلبه‌ها، ابزار، آثار دستی و هنری، لباس و لوازم قبایل آفریقای جنوبی در این موزه نمایش داده می‌شود.

سومین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی، پارک ملی آدو الفنت نام دارد که در سال 1931 برای جلوگیری از انقراض گونه‌ای از فیل‌ها تأسیس شد. این پارک در کیپ شرقی و حدوداً 72 کیلومتری شمال پورت الیزابت قرار دارد و در حال حاضر بیش از 600 فیل در این پارک زندگی می‌کنند. علاوه‌بر فیل‌‌ها، این پارک میزبان جمعیت بزرگی از پنگوئن‌های آفریقایی است.

دره رودخانه بلاید پس از گراند کنیون آریزونا و فیش ریور کانیون نامیبیا، سومین دره بزرگ رودخانه‌ای جهان محسوب می‌شود. این شهر که به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و زیبایی باورنکردنی خود شناخته شده است، بزرگ‌ترین دره سبز در جهان محسوب می‌شود. پیاده‌‌روی در میان درختان، تماشای دره‌‌هایی پر از گیاهان و جانوران، مناظر باشکوهی از آبشارها و پدیده‌‌های زمین‌‌شناسی باستانی از جذابیت‌های دره رودخانه بلاید محسوب می‌شوند.

یکی از شگفتی‌های آفریقای جنوبی دماغه امید نیک نام دارد که اقیانوس هند و اطلس را به هم وصل می‌کند. دماغه امید نیک از جاهای دیدنی کیپ تاون در آفریقای جنوبی است و زیستگاهی از پستانداران، خزندگان و پرندگان محسوب می‌شود. صخره‌های سربه‌فلک‌کشیده و تنوع زیستی بالای این دماغه با آب‌‌وهوای منحصربه‌فرد آن شما را به منطقه‌ای رؤیایی و دیدنی دعوت می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله شما را با بهترین و زیباترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشنا کردیم. در آفریقای جنوبی شما می‌توانید به گشت‌و‌گذار در میان پارک‌های طبیعی بروید و از تماشای آبشارها، جنگل‌ها، گیاهان و حیوانات منحصر‌به‌فرد این کشور لذت ببرید. تجربه شنا و قایق‌سواری در سواحل طلایی آفریقای جنوبی یکی از جذاب‌ترین سفرهای شما را رقم می‌زند. اگر با تور آفریقای جنوبی به این کشور سفر کردید، حتماً از جاهای دیدنی و طبیعی این کشور بازدید کنید و دل به کوهستان‌ تیبل بسپارید که از عمرتان کم نمی‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا