ایران گردی

جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر

تودی تریپ: یکی از معروف ترین مکان های رامسر محسوب می شود. این یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران است. این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق جنگل نوردی در ایران است. در انتهای جاده این جنگل به تعدادی روستا و کلبه های پرطرفدار رامسر می رسید که می توانند رنگ جدیدی به سفر شما ببخشند.

جنگل دالحانی; باور نکردنی و دیدنی

یکی از زیباترین جنگل های ایران، جنگل دلربا دالهانی است که در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد. جنگلی نیمه کوهستانی که در ارتفاعات کوه البرز و در مسیر جنت رودبار ییلاق واقع شده و گردشگران را به آن دعوت می کند. جنگل دالخانی با قرار گرفتن در ارتفاع 800 متری و مساحتی بالغ بر 600000 متر مربع، یکی از جاذبه های نسبتا بکر سایت رامسر است.

راهرویی بهشتی با پوشش جنگلی انبوه و مه های غلیظ که در انتهای مسیر شما را به ویلاهای دیدنی آکراسر، گرسماسر و جنت رودبار می رساند. داستان جنگل دالخانی داستان مسیری بهشتی است که شما را از زندگی روزمره دور می کند و طبیعت بکر و مه آلود شمال ایران را برای شما آشکار می کند.

جالب ترین دیدنی های اطراف جنگل دالحانی رامسر

جایی که مه مانند ابریشم سفید بیشتر راه تو را می پوشاند و پیچ و خم های جاده خواب بهشت ​​را برایت تعبیر می کند. دالخانی، این جنگل سرسبز و انبوه، چون راهرویی از درختان سر به فلک کشیده دست شما را می گیرد و شما را مجذوب زیبایی خود می کند. جاده ای جادویی که هر لحظه جلوه ای تازه از طبیعت بکر خود را پیش روی شما می گذارد و شما را وسوسه می کند تا در انتهای جاده زیبایی های بیشتری را ببینید.

یکی دیگر از تفریحاتی که شما را برای بازدید از جنگل دالهانی وسوسه می کند، عکاسی از مناظر منحصر به فرد و نفس گیر آن در فصول مختلف سال است. اگر به پیک نیک در فضای باز علاقه دارید، این هنوز هم گزینه خوبی برای شماست. البته بد نیست بدانید بیشتر قسمت های مسیر جنگلی انبوه است و دشت های باز در دید نیست. بهتر است در کلبه های چوبی و آلاچیق هایی که در قسمت هایی از مسیر یافت می شوند، پیک نیک داشته باشید.

جالب ترین دیدنی های اطراف جنگل دالحانی رامسر

در مسیر جنگل دالخانی، جدا از جاذبه های طبیعی، خوراکی های محلی مانند ماهی پرورشی، عسل و میوه های محلی به عنوان سوغات خوب رامسر به چشم می خورد. همچنین می توانید در غرفه های چوبی مسیر توقف کنید و با چای محلی تازه دم، یک کاسه سوپ گرم یا غذاهای خوشمزه شمالی پذیرایی کنید.

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریحات در جنگل دالخانی، کوهنوردی و کوه نوردی است. برای جنگل نوردی در دلهانی تورهای متعددی برگزار می شود که بسته به راهنمای گروه مسیرهای مختلفی برای حرکت در جنگل و کوه انتخاب می شود. اگر شما نیز به این فعالیت علاقه مند هستید، توجه داشته باشید که هرگز بدون تجربه قبلی، بدون راهنمایی یک راهنمای آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و ابزار لازم این کار را انجام ندهید.

دیدنی های جالب اطراف جنگل دالخانی

از جذاب ترین جاذبه های نزدیک جنگل دالخانی می توان به موارد زیر اشاره کرد که برخی از آنها از بهترین جاذبه های رامسر هستند.

سوختگی از 2000 و 3000

این جنگل ها یکی از زیباترین جنگل های ایران به شمار می روند و تا جنگل دالخانی 40 کیلومتر (یک ساعت و 5 دقیقه) فاصله دارند.

جالب ترین دیدنی های اطراف جنگل دالحانی رامسر

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر یکی از زیباترین تله کابین های ایران به شمار می رود و علاوه بر استفاده از تله کابین و دیدن منظره 360 درجه از جنگل و دریا، می توانید از ورزش های آبی، گشت دریایی، شهربازی، زیپ لاین و کارتینگ تله کابین رامسر در 5 کیلومتری غرب رامسر و فاصله آن تا جنگل دالانی 36 کیلومتر (46 دقیقه) است.

موزه کاخ رامسر

موزه کاخ رامسر یا کاخ مرمر رامسر (در این کاخ یکی از زیباترین آثار تاریخی به جا مانده از دوران پهلوی با معماری زیبا و مبلمان ارزشمند و قدیمی قرار دارد. این کاخ موزه در خیابان شهید رجایی رامسر، جنب هتل رامسر، واقع شده است. و فاصله تا جنگل دالحانی 28 کیلومتر (46 دقیقه) می باشد.

چشمه های آب معدنی رامسر

چشمه های آب گرم زیادی در رامسر و اطراف آن وجود دارد که در این میان چشمه آب گرم رامسر بسیار معروف است. این چشمه آب گرم با دمای 42 درجه دارای خواص درمانی فراوانی است. این آبگرم 24 کیلومتر (39 دقیقه) تا جنگل دالخانی فاصله دارد. البته توصیه می کنیم در صورت تمایل از چشمه های آب گرم سادات شهر استفاده کنید. چون نسبت به جنگل دالخانی خلوت تر و کمتر دورتر هستند.

جالب ترین دیدنی های اطراف جنگل دالحانی رامسر

از جمله این چشمه های آب گرم می توان به چشمه آبگرم اشکارگرما، چشمه آب گرم کش و آبگرم سنگ بنه اشاره کرد.

پارک جنگلی صفارود

این پارک جنگلی که رودخانه صفا و چشمه آب گازدار را در خود جای داده است در 9 کیلومتری جاده جواهرده رامسر و فاصله آن تا دالان بهشت ​​رامسر تقریباً 29 کیلومتر (50 دقیقه) است.

اگر مسیر زیبای جنگلی را که از کنار این پارک جنگلی می گذرد ادامه دهید به روستای زیبای جواهرده می رسید که با جاذبه هایی چون آبشار و دریای ابر هر گردشگری را مجذوب خود می کند. علاوه بر این، این روستا در تابستان نیز هوای خنک دارد.

نمک آبروزو

پارک جنگلی نمک آبرود یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نزدیک جنگل دالخانی است. فاصله نمک آبرود تا جنگل دالخانی ۷۵ کیلومتر (۱ ساعت و ۳۸ دقیقه) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا