ایران گردی

جاذبه های دیدنی بخارست کدام اند؟

قبل از اینکه با دیدنی های بخارست آشنا شوید بهتر است بدانید بخارست کجاست؟. بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی است. همچنین مقصدی است که هنوز آنطور که باید در لیست سطل مسافران بیشتر قرار نگرفته است.

با وجود جاذبه های گردشگری فراوان در بخارست، بخارست از شهرت خوبی به عنوان یک مقصد گردشگری برخوردار نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله جاذبه های بخارست را که واقعا ارزش دیدن دارند را به شما معرفی کنیم.

بخارست کجاست و چرا بخارست؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده است بخارست کجاست؟ و چرا از بخارست دیدن کنید؟ باید گفت که گشت و گذار در پایتخت رومانی با تاریخ غنی و شخصیت های بسیار شما را شگفت زده خواهد کرد. فضای بالکان با تأثیرات شرقی، ساختمان های زیبا با الهام از فرانسه، معماری کمونیستی مگالومانی، فضاهای سبز وسیع و اکنون شهری پر رونق با الهام از غرب با خون لاتین در مردمانش، همه از ویژگی های بخارست هستند.

بخارست همچنین نه تنها در شهر قدیمی، که به خاطر زندگی شبانه‌اش معروف است، حال و هوای خوبی دارد، بلکه در خارج از آن نیز شهرت دارد. فقط اگر به بخارست فرصت بدهید، مطمئناً این مکان را دوست خواهید داشت.

رفت و آمد در اطراف بخارست نیز آسان است. بسیاری از جاذبه های مرکز شهر در فاصله چند قدمی یکدیگر قرار دارند، بنابراین می توانید به راحتی در همه جا پیاده روی کنید. اگر می خواهید به مکان های کمی دورتر بروید، می توانید از مترو استفاده کنید. مترو آسان برای استفاده و آسان برای استفاده است.

بهترین راه برای شناخت بهتر بخارست، پیوستن به تورهای ارائه شده توسط Star Vanc است. شما به راحتی می توانید هزینه تور اروپا ستاره وانک آن را آنلاین دریافت کنید.

بخارست کجاست و چه شگفتی هایی در آنجا در انتظار شماست

بخارست ترکیبی عالی از مقاصد تاریخی و جاذبه های مدرن را ارائه می دهد. مکان های جالب زیادی در سرتاسر دنیا برای بازدیدکنندگان وجود دارد. البته بخارست چیزی دارد که برای همه از مسافران معمولی گرفته تا مسافران لوکس جذاب باشد. مانند:

کاخ مجلس

پس از پنتاگون، کاخ پارلمان دومین ساختمان اداری بزرگ جهان است. ساخت این ساختمان عظیم و مجلل که زاییده افکار نیکولای چائوشسکو بود، در سال 1984 آغاز شد. این ساختمان نئوکلاسیک که بیش از 3000 اتاق دارد، از بسیاری جهات یادآور افراط و تفریط دوران کمونیسم برای مردم رومانی به ویژه است. از آنجایی که در زمانی ساخته شده است که اکثر شهروندان آن به شدت فقیر بودند. کاخ پارلمان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بخارست است.

بخش هایی از کاخ برای بازدید عموم باز است. برخی از اتاق ها را می توان برای رویدادهایی مانند کنفرانس ها و کنسرت ها اجاره کرد. گردشگران می توانند پس از تحویل پاسپورت و اقلام ممنوعه از ساختمان بازدید کنند. امنیت گیت مانند امنیت فرودگاه است. همه باید از طریق یک اسکنر بگذرند.

دیدنی های بخارست کدامند؟

آتنیوم رومانیایی

این ساختمان گنبدی نئوکلاسیک خیره‌کننده که در سال 1888 افتتاح شد، یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی رومانی و خانه ارکستر فیلارمونیک جورج انسکو است. همچنین یکی از مکان هایی است که در طول جشنواره موسیقی دوسالانه جورج انسکو، بزرگترین رویداد فرهنگی بین المللی رومانی، مورد استفاده قرار می گیرد. آتنائوم رومانیایی تقریباً 800 مهمان را در خود جای می دهد و دیوار دایره ای داخلی با نقاشی های دیواری تزئین شده است که لحظات مهمی از تاریخ رومانی را به تصویر می کشد.

دیدنی های بخارست کدامند؟

موزه روستا

این موزه در فضای باز که در سواحل دریاچه هراسترائو واقع شده است، خانه چند صد خانه تاریخی، مزرعه، و سازه های دیگر است که از مکان های اصلی خود در اطراف رومانی منتقل شده و در محل بازسازی شده اند. موزه ملی روستای دیمیتری گوستی در سال 1936 افتتاح شد و بیشتر ساختارهای آن مربوط به اواسط قرن نوزدهم است. با این حال، تعداد کمی از این سازه ها حتی قدیمی تر هستند. به عنوان مثال، برخی از سازه‌ها در برباستی، منطقه‌ای در قلب رومانی، به سال 1775 برمی‌گردد. موزه روستا برای هرکسی که وقت خروج از بخارست و دیدن حومه رومانی را ندارد، یک مکان ضروری است.

کلیسای استاوروپل

کلیسای Stavropoleos در سال 1724 ساخته شد و تنها چیزی است که از صومعه اصلی باقی مانده است. این یک واحه از زیبایی ناب در قلب مرکز تاریخی بخارست است.

اگرچه این کلیسا بسیار کوچک است، اما مانند یک بنای تاریخی با فضای معماری خاص بیزانسی به نظر می رسد. نقوش تزئینی پلاستیکی و تزئینی کلیسا بیانگر حس باروک و طعم شرقی است. بدون شک، این یکی از شگفت انگیزترین و توصیه شده ترین مکان ها برای بازدید در بخارست است.

چرخ فلک Carturesti

Carturesti Carusel یا چرخ فلک نور در ترجمه تحت اللفظی. این مکان با مجموع شش طبقه با هزاران کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی به نمایش گذاشته شده، به چشمگیرترین کتابفروشی شهر تبدیل شده است و این همه از مرکز بخارست نیست.

شهر قدیمی

شهر قدیمی مملو از ساختمان های مربوط به قرن هفدهم است و جاذبه های بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. در طول روز می‌توانید از موزه‌ها، کافه‌های سنتی و مغازه‌ها دیدن کنید و در شب شهر قدیمی به یک منطقه بزرگ مهمانی تبدیل می‌شود.

در اوایل دهه 1400، بیشتر بازرگانان و صنعتگران رومانیایی، اتریشی، یونانی، ارمنی و یهودی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی در این بخش از شهر تأسیس کردند. امروزه، این منطقه خانه گالری‌های هنری، مغازه‌های عتیقه‌فروشی، کافه‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه است، وقتی در خیابان‌های باریک سنگ‌فرش شده قدم می‌زنید، می‌توانید تجار را تصور کنید که مدت‌ها پیش به مغازه‌هایشان نزدیک شده‌اند و رهگذران را برای خرید کالاهایشان دعوت می‌کنند.

پارک های بخارست

بخارست پوشیده از پارک های زیبایی است که مردم محلی در تمام طول سال از آنها دیدن می کنند. قدیمی ترین پارک شهری که در اواسط قرن نوزدهم طراحی شده است، باغ سیسماگیو است. اجاره قایق های پارویی یکی از محبوب ترین کارهایی است که در تابستان در اینجا انجام می شود و پیست روی یخ در زمستان محبوبیت زیادی دارد.

نتیجه

در این مقاله ابتدا در مورد آن صحبت می کنیم بخارست کجاست؟ صحبت کردیم و در زیر بهترین جاذبه ها و کارهایی که در بخارست باید انجام دهید را برای شما فهرست کرده ایم و بهترین مکان های دیدنی در این شهر پویا را به شما معرفی کرده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا