ایران گردی

جاذبه‌ی مرموز غار سراب در بام ایران / ملاقات با جادوی غار سراب در استان چهارمحال و بختیاری

تودی تریپ: این غار که 26 متر ارتفاع دارد در نزدیکی شهر باباحیدر قرار دارد. به همین دلیل است که رفتن به آن بسیار راحت و آسان است. این غار دو دهانه دارد و برای ورود به آن می توان از دهانه جلویی استفاده کرد و وقتی به انتهای آن رسیدیم از دهانه پشتی خارج شویم.

آب سرد از آخرین دهانه غار جاری می شود که از چشمه داخل غار سرچشمه می گیرد. اگر از فضاهای بسته می ترسید یا فکر می کنید نمی توانید وارد غار شوید و داخل آن قدم بزنید، می توانید از آن طرف غار جریان آب را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. ورودی غار در میان بوته های وحشی قرار دارد و به دلیل ارتفاع کم دهانه غار، ورود به آن کمی سخت است.

آشنایی با غار مرموز و جادویی سراب

با توجه به این مکان، دست ساز طبیعت است، قدمت زیادی دارد و به جرات می توان گفت ساختن فانوس های آهکی داخل غار هزاران سال طول کشیده است.

جاذبه اسرارآمیز غار سراب بر بام ایران / با جادوی غار سراب در استان چهارمحال و بختیاری روبرو شوید.

به همین دلیل زمین شناسان به این مکان اهمیت زیادی می دهند. اما به طور کلی می توان این غار را متعلق به دوره کرتاسه دانست. نکته جالب دیگر در مورد غار این است که در میان دیگر غارهای یافت شده در چهارمحال و بختیاری، این مکان دارای درجه 3 می باشد. بلیط برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اصطلاح. هنگامی که غارها یا سایر مکان های طبیعی کشف می شوند، از نظر ارزش تاریخی و ارزش میراث ملی طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال غارهای درجه یک از نظر زمین شناسی بسیار حائز اهمیت هستند و ورود عموم مردم به عنوان گردشگر به آنها ممنوع خواهد بود.

نام غار از منبع آب این غار گرفته شده است. زمین های اطراف این غار نیز متعلق به یکی از تیره های مردم شهر است. سراب در معنای کلمه سراب رایج نیست، بلکه به معنای سر آب یا بالای آب است که در گویش محلی این منطقه رایج است.

جاذبه اسرارآمیز غار سراب بر بام ایران / با جادوی غار سراب در استان چهارمحال و بختیاری روبرو شوید.

پس از رسیدن به چشمه غار، مسیر باریکی در سمت چپ چشمه وجود دارد که اگر مسیر آن را طی کنیم، ما را به دهانه غاری دیگر می رساند. دهانه غار در میان صخره‌های ناهموار و بوته‌های وحشی است و بیش از 50 متر بالای چشمه سراب در سمت چپ قرار دارد و ارتفاع آن حدود 2400 متر است.

نحوه دسترسی و بازدید از غار سراب

این غار دارای دو ورودی و خروجی است. ورودی غار کم است، بنابراین برای ورود باید کمی خم شوید. ابتدای این مکان تاریک ارتفاع کمی دارد اما هر چه جلوتر می رویم ارتفاع آن بیشتر می شود و به 15 متر می رسد. در مسیر اولیه ای که خواهیم رفت، فانوس های آهکی بسیار زیبایی را خواهیم دید که مانند 40 لامپ باشکوه از سقف غار آویزان شده اند. بدون شک شکل گیری این سازه های زیبا و دیدنی هزاران سال به طول انجامیده است.

جاذبه اسرارآمیز غار سراب بر بام ایران / با جادوی غار سراب در استان چهارمحال و بختیاری روبرو شوید.

سقف غار با وجود اینکه مملو از فانوس های آهکی کوچک و بزرگ است، کف اتاق دارای سطح صافی است و همین امر دلیل حفاری ها و برش هایی است که بر روی آن انجام شده تا برای تردد عمومی مناسب باشد. زیباترین و معروف ترین قسمت غار همین دالان پر از قندیل است.

هرچه جلوتر می رویم به قسمتی می رسیم که غار را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می کند. بدیهی است که این دو قسمت از نظر ارتفاع متفاوت هستند. اختلاف ارتفاع آنها حدود 15-20 متر است و به همین دلیل ارتفاع کل غار 25 متر است. طول غار بسیار زیاد است اما تنها حدود 600 متر فاصله بین ورودی و خروجی قابل عبور و دسترسی است. قسمت زیرین قسمت اصلی غار محسوب می شود که دالان های زیادی دارد که هر کدام به قسمت های مختلفی متصل می شوند.

جاذبه اسرارآمیز غار سراب بر بام ایران / با جادوی غار سراب در استان چهارمحال و بختیاری روبرو شوید.

یکی از این دالان ها به دهانه انتهایی متصل می شود که آب سرد از آن سرازیر شده و به چشمه ای نزدیک این مکان طبیعی-تاریخی می ریزد و کسانی که مایلند و کسانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند وارد فضای تاریک غار شوند، می توانند تکمیل کنند. سفر آنها با بازدید از آن

علاقه مندان به طبیعت و غارنوردان با توجه به ارتفاعات مختلف سطح غار و وجود سه دریاچه در امتداد این مسیر، برای رفتن به غار سراب و دیدن تمامی مکان های قابل دسترس آن، مجهز به این مکان سفر کنند. داشتن تیوپ یا قایق های بادی و حتی تجهیزات غواصی ضروری است. پس مردم عادی باید با یک راهنما یا یک تیم حرفه ای به این غار سفر کرده و از جاذبه های آن دیدن کنند. زیرا اگر با غار آشنایی نداشته باشند، نمی توانند به تنهایی از تمام قسمت های آن بازدید کنند. اگر برای کاوش در غار نیاز به زمان باشد، تجربه نشان می دهد که گردش در این غار حدود 5-6 ساعت زمان می برد.

جاذبه اسرارآمیز غار سراب بر بام ایران / با جادوی غار سراب در استان چهارمحال و بختیاری روبرو شوید.

بنابراین اگر قصد دارید از زیبایی و هیجان قدم زدن در این غار لذت ببرید و نه از نظر فنی، می توانید با تجهیزات کمی از غار دیدن کنید. برای بازدید کامل و فنی از این غار باید تجهیزات کافی داشته باشید اما برای تفریح ​​و دیدن غار برای تفریح ​​می توانید خودتان از غار دیدن کنید. این مکان بکر و طبیعی یکی از مکان های جذاب شهرستان فارسان است که به ویژه در فصل بهار در بین گردشگران طبیعت دوست از سراسر ایران محبوبیت دارد. ، به دلیل هوای خنکش و پاییز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا