ایران گردی

جاده‌های بی‌نظیر ماسوله

تودی تریپ: یکی از جاذبه های استان گیلان پلکان ماسوله است. ماسوله در گیلان که به روستایی تاریخی شهرت دارد به دلیل معماری پلکانی خانه ها معروف ترین روستای پلکانی کشور است که علاوه بر تاریخ غنی و معماری متفاوت دارای مناظر شگفت انگیزی است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

ماسوله; یک جاذبه جالب و خاص

ماسوله به دلیل معماری خاص خانه ها شهرت جهانی دارد. شمال پشت بام خانه‌های ماسوله، حیاط خانه همسایه‌ها است و همین امر باعث شده تا خانه‌ها به شکل ستون در کنار هم قرار گیرند و اهالی شهر، ایوان‌ها و دیوار خانه‌ها را با گلدان‌های گل آراسته‌اند. با ذوق هنری خود خانه های تاریخی ماسوله از دیگر جاذبه های این منطقه است و همین امر باعث می شود گردشگران برای بازدید و عکس گرفتن از خانه های ماسوله به آنجا سفر کنند.

شهر تاریخی ماسوله گیلان با قدمتی حدود 800 تا 1000 سال به عنوان یکی از روستاهای تاریخی جهان شناخته می شود.

جاده های بی نظیر ماسوله

اطراف ماسوله پوشیده از جنگل های سرسبز، کوه های مرتفع، آبشارها و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان است، موزه مردم شناسی ماسوله، موزه تاریخ طبیعی ماسوله، موزه میراث فرهنگی، آبشار ماسوله رودخان، آبشار خرم بو از جاذبه های ماسوله هستند. ماسوله. پارک جنگلی ماسوله، للندیز ییلاق، چشمه آب معدنی علی زاخونی، کاروان های ماسوله، آبشار کوشم، آبشار تریشوم، آبشار لار چشم، قله شاه معلم، کربر ییلاق ماسوله، آندره ییلاق، آرامگاه و موزه عون ابن علی، امامزاده هاشم و محوطه باستانی ماسوله به نقل از

ماسوله در طول سال میزبان مسافران زیادی است که برای بازدید از دیدنی های این روستا و معماری آن به ماسوله سفر می کنند. در بهار و فروردین و اردیبهشت هوا بارانی و اغلب مه آلود است و در پاییز و زمستان با اینکه دمای هوا پایین است اما چشم انداز زیبای برگ های رنگارنگ پاییزی و پوشیده از برف ماسوله زمان مناسبی برای سفر به مناطق دنج و زیبا است. ماسوله. همچنین یکی از فصول پرطرفدار برای سفر به ماسوله فصل تابستان است که هوا معتدل و مساعد است اما به دلیل ازدحام جمعیت این زمان به شدت شلوغ است و بهتر است قبل از رفتن هتل و محل اقامت خود را رزرو کنید.

جاده های بی نظیر ماسوله

بدون شک بهترین زمان برای سفر به ماسوله در بهار و اردیبهشت است که گل ها و شکوفه های صورتی آن باز شده و مناظر بسیار زیبا و چشم نواز است و باران های بهاری به حداقل خود رسیده است.

جاده های بی نظیر ماسوله

جاده ماسوله یکی از زیباترین جاده های پر پیچ و خم شمالی کشور است که با مناظر زیبای سرسبز و پوشش گیاهی انبوه خود سفری فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. هنگام عبور از این جاده به خصوص در فصول گرم سال، پنجره ها را پایین بیاورید و از آب و هوای کوهستانی منطقه لذت ببرید. خلوص و عطر باورنکردنی هوا در جاده ماسوله شما را در مسیر شهر شگفت زده خواهد کرد.

برای رسیدن به شهر ماسوله کافی است به فومن رسید و سپس با یک جاده مستقیم و با یک ساعت رانندگی و طی مسافتی در حدود 35 کیلومتر به ماسوله رسید. اگر با ماشین شخصی سفر نمی کنید، می توانید با تاکسی یا وانت از فومن یا رشت به ماسوله بروید و به ماسوله برسید.

جاده های بی نظیر ماسوله

فاصله ماسوله تا تهران 382 کیلومتر است و حدود 5 ساعت طول می کشد. مسیر تهران به ماسوله از اتوبان تهران – کرج شروع و به بزرگراه قزوین – رشت می رسد. قبل از رسیدن به شهر رشت و پس از عبور از پلیس راهنمایی و رانندگی، خروجی برای شهر فومن وجود دارد که باید از آن خارج شده و پس از عبور از شهر فومن به ماسوله بروید. برای ورود به شهر ماسوله باید ورودیه پرداخت کنید و پس از پارک خودرو در پارکینگ از پله های روبروی خود بالا رفته و در دل خانه های زیبای ماسوله غوطه ور شوید.

مسیر دیگر دسترسی به ماسوله از طریق جاده ماژلان به ماسوله از استان اردبیل است. مجلان آخرین روستای استان اردبیل در مسیر جاده خلخال به ماسوله است. این جاده مسیری قدیمی برای عبور و مرور کاروان های پیاده یا چهارپایه بود که بعدها با گسترش روستاهای واقع در مسیر و ایجاد جاده ها، امکان عبور وسایل نقلیه را فراهم کرد. پروژه آسفالت و ایمن سازی جاده ماژلان به ماسوله رو به اتمام است، اما بخش هایی از جاده همچنان سیاه است.

جاده های بی نظیر ماسوله

شهرستان ماسوله در جنوب غربی استان گیلان و در 60 کیلومتری شهر رشت در بخش سردار جنگل فومن قرار دارد. ماسوله تنها 35 کیلومتر با شهر فومن و حدود 20 کیلومتر با شهر مک لوان فاصله دارد. این شهرستان از سمت شمال به شهرستان ماسال، از سمت جنوب به طارم علیا در استان زنجان، از سمت شرق به شهرستان جلگه شهرستان فومن و از سمت غرب به شهرستان خلخال در استان اردبیل می رسد. فاصله مرکز ماسوله تا مرز استان زنجان حدود 2 کیلومتر و تا مرز استان اردبیل یعنی . منطقه گیلوان، حدود 10 کیلومتر است.

گیلان، شهرستان فومن، 32 کیلومتری غرب شهرستان فومن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا