اخبار گردشگری

ثبت‌نام عمره چه زمانی اعلام می‌شود؟

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: به محض انجام هماهنگی های لازم با طرف سعودی و شرکت هواپیمایی ایرانی، پس از ماه محرم، وقت عمره اعلام و ثبت نام آغاز خواهد شد.

غلامرضا رضایی درباره طرح عمره ایران که پیش از این گفته بود بعد از حج ادامه خواهد داشت، گفت: در حال پیگیری هستیم. باید مقدمات همکاری با عربستان فراهم شود، از سوی دیگر تیم های اجرایی در حال هماهنگی با شرکت های سعودی هستند.

وی افزود: برنامه ای برای سفرهای عمره تهیه شده است که به محض هماهنگی های لازم با کشور عربستان و شرکت هواپیمایی ایرانی، پس از ماه محرم اعلام و ثبت عمره آغاز می شود.

حج و زیارت و معاون حج و عمره سازمان زیارت گفت: هنوز تعداد آن مشخص نشده است اما علاقمندیم داوطلبان بیشتری را برای عمره اعزام کنیم.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اعزام روزانه 50 هزار نفر به عمره به مدت هشت ماه تاکید کرد: تعیین تعداد زائران عمره منوط به موافقت عربستان و انتقال حواله های بانکی و تامین اعتبار لازم است. در صورت تنظیم پروازهای مد نظر از ایران. تلاش می کنیم زائران بیشتری اعزام کنیم.

رضایی در خصوص تعداد روزهای سفر عمره گفت: در خصوص تعداد روزهای عمره برنامه ریزی هایی در دستور کار است. ما باید هماهنگی های لازم را انجام دهیم که عمره 10 روزه باشد یا 12 روزه و به محض نهایی شدن به شما اطلاع خواهیم داد.

ایران که از سال 2014 عمره را به حالت تعلیق درآورده بود و روابط دیپلماتیک خود را با عربستان سعودی و در توکفی از سر گرفته بود، قصد داشت در دی ماه 1402 عمره را از سر بگیرد، اما به دلیل مشکلات فنی در قسمت پرواز و مجوزهایی که عربستان به ایران داده بود، صادر نشد. پروازها، اعزام ایرانیان به عمره تا اردیبهشت 1403 به تعویق افتاد و بدین ترتیب، پس از 9 سال وقفه، ایران از 3 اردیبهشت 1403 اعزام کاروان های عمره را از سر گرفت که تا صبح 24 اردیبهشت ادامه داشت. در این مدت حدود 20 روزه نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای انجام عمره به عربستان اعزام شدند. مدت سفر این زائران 10 روز، پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه بود.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد حدود شش میلیون نفر در انتظار عمره هستند و حدود 70 هزار نفر برای سال 1402 ثبت نام کرده اند. با توجه به تاخیر در صدور مجوز پروازهای عمره، پول این افراد مسترد شده و کمتر از پنج هزار نفر از آنها توانسته اند آن را انجام دهند. این سفر انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا