ایران گردی

تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان

تودی تریپ: مسجد سلیمان یکی از شهرهای مهم جنوب غربی کشور است که بسیاری از بناهای خوزستان در آن قرار دارد. یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه جزیره کوشک است.

جزیره زیبای کوشک به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب، برخورداری از آب و هوای مطبوع، بهره مندی از طبیعت جذاب اطراف و همچنین مجاورت با رودخانه زیبا و سرسبز کارون، توانسته است موقعیت مناسبی به دست آورد. و نتیجه ایده آل برای جذب گردشگر است.

جزیره کوشک; قطعه ای از بهشت ​​در خوزستان

اگر دوست دارید به مکانی رویایی و زیبا سفر کنید و برای خود آرامش پیدا کنید، جزیره کوشک پشت سد عباسپور در استان خوزستان می تواند گزینه مناسبی برای شما در سفر به مناطق جنوبی کشور باشد.

این منطقه زیبا و سرسبز با آب و هوای خوبش در فصل بهار به بهشتی می ماند که فقط در صورت سفر به آن می توان دید.

قطعه ای از بهشت ​​در حومه مسجد سلیمان

جزیره کوشک در حومه شهر مسجد سلیمان و در کنار رودخانه کارون و پشت سدی قرار دارد که با ذخیره آب به این منطقه نشاط و حیات بخشیده است.

این جزیره زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب و آب و هوای خوب در سال های اخیر به یک مقصد گردشگری جذاب برای گردشگران و طبیعت گردان تبدیل شده است و در فصل بهار طرفداران زیادی دارد.

در آنجا با اجاره ویلاهای مختلف در ساحل دریاچه از چشم اندازهای زیبا و طبیعت اطراف آن لذت خواهید برد و مدتی از هیاهوی شهر دور خواهید ماند.

این جزیره فاصله چندانی با شهر اندیکا ندارد، به همین دلیل به جزیره کوشک ایندیکا نیز معروف است و به دلیل زیبایی در بین همه محبوب است.

امکانات رفاهی و اقامتی خوبی نیز در جزیره کوشک تخت سلیمان ایجاد شده که شامل زمین فوتبال، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و رستوران می باشد و با خدمات خوبی پذیرای گردشگران تور اهواز بوده و نیاز گردشگران را برطرف می کند.

اگر می خواهید در جزیره کوشک ایندیکا کمی ماجراجوتر باشید، توصیه می کنیم قایق سواری کنید زیرا از عبور از صخره ها و تماشای ماهیگیران لذت خواهید برد.

در مسیر گشت و گذارتان به کوه گلزار می رسید که با مسیر باریک و باریک خود شما را به صحن امامزاده سلطان ابراهیم می رساند و در آنجا از ساعت ها نشستن در آنجا در میان طبیعت بکر و امامزاده ناب لذت خواهید برد و گوش فرا خواهید داد. به آواز پرندگان .

منطقه زیبای سید احمد از دیگر جاذبه های مسجد سلیمان در جزیره کوشک در پشت سد عباسپور است که با مناظر شگفت انگیزش به عنوان سرزمینی افسانه ای باقی مانده است که هر گردشگری را شگفت زده می کند.

قطعه ای از بهشت ​​در حومه مسجد سلیمان

جزایر کوچک این منطقه که به دراره، گرگر و چل کوره معروف هستند نیز از دیگر نقاط جزیره کوشک در اندیکا هستند که می توانید با قایق به آنجا برسید و در کنار مردم محلی یک فنجان چای نوش جان کنید.

با اقامت در این جزیره خارق العاده، تجربه تماشای آسمان شب فراموش نشدنی را برای خود و همراهانتان تضمین کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

هنگام ماهیگیری در آنجا حتما از ماهی کبابی خوشمزه پذیرایی کنید و خاطره ای وصف ناپذیر را برای خود و همراهانتان زنده کنید.

در طول تورهای خود از دیگر جاذبه های مسجد سلیمانیه مانند آبشار نگین، آتشکده سرمسجد، پارک جنگلی تمبی، عمارت بنوار و مقبره امامزاده هفت شهیدان دیدن کنید و با فرهنگ و تاریخ این سرزمین نفت خیز بیشتر آشنا شوید.

دیدنی های جزیره کوشک

جزیره کوشک یکی از زیباترین جزایر ایران و سد شهید عباسپور یکی از مهمترین سدهای ایران است که در این جزیره حوصله شما را سر نمی برد.

فضای داخلی جزیره محیطی سرسبز پر از درخت است. گردش در میان این مناظر زیبا و دیدنی یک سرگرمی عالی محسوب می شود.

همچنین محیط نیمه کوهستانی و پله های سنگی جزیره شهید عباسپور را به گزینه ای مناسب برای کوهنوردی تبدیل کرده است.

برای اینکه سفر خود را فراموش نشدنی کنید، بهتر است برای بازدید از بقیه منطقه از قایق دیدن کنید.

در این تورهای قایق سواری، از آرامگاه امامزاده سلطان ابراهیم دیدن می کنید و از منطقه زیبای سید احمد دیدن می کنید.

قطعه ای از بهشت ​​در حومه مسجد سلیمان

سید احمد نام منطقه ای زیبا و خوش آب و هوا است که در مجاورت سد شهید عباسپور قرار دارد و به آن می گویند کارون یک من هم میدانم

در این منطقه می توانید از طبیعتی رویایی و افسانه ای بازدید کنید که حتی برخی از گردشگران به آن می گویند تکه ای از بهشت آنها مطالعه می کنند

لازم به ذکر است که بنا به نظر مردم محلی روزگاری روستایی در این منطقه و امامزاده ای به نام وجود داشته است. سید احمد او در آن زندگی می کرد.

با ایجاد سد عباسپور این روستا زیر آب رفت و سید احمد نیز غرق شد. در هر صورت مناظر طبیعی بی نظیری در اینجا انتظار شما را می کشد.

علاوه بر آبراه، می توانید با استفاده از جاده آسفالته گلزار به آرامگاه امامزاده سلطان ابراهیم برسید و در نهایت با قایق به جزیره بازگردید.

اگر شب در این جزیره هستید، می توانید به تماشای غروب خورشید و همچنین ستاره های درخشان شب بنشینید و از دیدن این همه زیبایی شگفت زده شوید.

همچنین سه جزیره به نام های دراره، گرگر و چل کوره در منطقه سید احمد وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. اگر بیشتر اهل ماجراجویی هستید با کمک یکی از مردم محلی می توانید مسیری تاریخی با پله های دست ساز را طی کنید که شما را به ارتفاعات منطقه می برد و در آنجا می توانید از کوه جلا نیز دیدن کنید. بالا و پایین رفتن از این مسیر حدود 4 ساعت طول می کشد.

به دلیل هوای گرم و مرطوب توصیه می کنیم در تابستان به این مکان نروید. بهترین زمان برای سفر به جزیره کوشک پاییز است. البته اگر قصد سفر به منطقه سیداحمد را دارید، چشمه های آن معروف است.

قطعه ای از بهشت ​​در حومه مسجد سلیمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا