ایران گردی

توسعه گردشگری؛ راهی برای خنثی کردن ایران هراسی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از مهم ترین نتایج توسعه صنعت گردشگری در کنار ایجاد اشتغال و درآمدزایی، خنثی سازی تبلیغات منفی و مخالفت با طرح ایران هراسی است.

به گزارش سلام هیچ گزارشی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از دیدار معاونت گردشگری با اعضای جامعه راهنمایان گردشگری، سلامت جامعه گردشگری و سازمان توسعه تجارت که در محل معاونت گردشگری اتاق خلیج فارس برگزار شد، یکی از تلاش های ابراهیم پورفرج رئیس سابق شرکت راهنمایان تور تجلیل و مصطفی شفیعی وی به عنوان رئیس جدید این انجمن به اعضا معرفی شد.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: در این جلسه در خدمت تعدادی از اعضای جامعه راهنمایان تور، اعضای جامعه گردشگری سلامت و رئیس بازرگانی هستیم. سازمان توسعه که هم افزایی و تقویت همکاری بین اعضا و سازمان ها می تواند به کندی رشد صنعت گردشگری کمک کند

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت فراسازمانی است، خاطرنشان کرد: برای رشد صنعت گردشگری نیازمند همکاری همه اقشار جامعه و همکاری و هم افزایی نهادهای مختلف هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: این نشست فرصت خوبی است تا بار دیگر اتفاقات سال گذشته را مرور کنیم. تفاهم نامه ای با سازمان توسعه تجارت منعقد شد. در حوزه سازمان توسعه تجارت موضوعات مهمی را دنبال می کنیم که برخی از آنها به نتیجه رسیده است.

شالبافیان خاطرنشان کرد: توجه به صنعت گردشگری نتایج بسیار خوبی را برای کشور به همراه دارد که یکی از مهمترین نتایج آن در کنار ایجاد اشتغال و درآمد، خنثی سازی تبلیغات منفی و مخالفت با طرح ایران هراسی است. . تعدادی از فعالان بخش خصوصی گردشگری حتی با هزینه شخصی در نمایشگاه های مختلف حضور یافتند و نقش مهمی در مقابله با ایران هراسی داشتند.

تقدیر از سه دهه ریاست شرکت راهنمای تور در کشور

شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تقدیر و تشکر از سه دهه تلاش مستمر ابراهیم پورفرج، رئیس سابق انجمن تورگردانان کشور، افزود: رشد و توسعه بخش گردشگری، به ویژه در حوزه سازمان های گردشگری مرهون تلاش افراد حاضر در این سازمان ها می باشد. آقای پورفرج در این مدت زحمات زیادی کشیده اند و امیدواریم آقای شفیعی این بار به خوبی ادامه دهند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به اهمیت تجلیل از برترین ها و پیشکسوتان حوزه گردشگری پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های خوبی که در حوزه گردشگری می توان انجام داد، برگزاری است. همایش بزرگداشت چهره های زودگذر گردشگری که هم اکنون در حال برنامه ریزی است.

حمایت سازمان توسعه تجارت از واردات تجهیزات گردشگری

جمشید حمزه زاده رئیس اتحادیه هتلداران کشور نیز در این نشست گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود برگزاری نمایشگاه های تخصصی است، بنابراین سیاست ما این است که با همکاری دستگاه های مختلف به طور جدی با این موضوع برخورد کنیم. واردات تجهیزات هتلی و گردشگری نیاز به دقت دارد زیرا برخی از تجهیزات در ایران تولید نمی شود و سازمان توسعه تجارت می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

ابراهیم پورفرج از مدیران سابق جامعه راهنمایان تور نیز در این جلسه گفت: سازمان توسعه تجارت از سال 1383 با جامعه راهنمایان گردشگری همکاری می کند و خوشبختانه همکاری این سازمان با جامعه نتایج بسیار خوبی داشته است.

گردشگری می تواند محرک بخش صادرات باشد

مهدی دیگمی رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست گفت: بدون پرداختن به موضوعات و مفاهیمی مانند فرهنگ و هنر نمی توان به موفقیت در حوزه صادرات دست یافت. ما یک محیط فرهنگی غنی داریم که به تنهایی می تواند بخش صادرات را هدایت کند.

وی افزود: آمادگی داریم با حوزه گردشگری همکاری کامل داشته باشیم و هر نوع سیاستی که از سوی معاونت گردشگری و سازمان های این حوزه انجام شود، آمادگی اجرای این سیاست را داریم و دغدغه شخصی من این حوزه است و به نظر من گردشگری با توجه به ظرفیتی که دارد می تواند محرک صادرات باشد.

در این جلسه تعدادی از حاضرین به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند. تسهیل حضور بخش خصوصی در نمایشگاه های خارجی، توجه به نقش بخش گردشگری به عنوان یک صادرات نامرئی، توجه به بخش گردشگری در بخش جوایز صادرات، تقویت تعامل و همکاری بین بخش خصوصی گردشگری ایران و سایر کشورها، مشارکت در بازارهای بین المللی، مشارکت در اقتصاد مشترک و… از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط بخش خصوصی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا