ایران گردی

تور یک روزه اطراف کرج ۱۴۰۳ + لیست تورهای فعال

کرج به عنوان مرکز استان البرز در نزدیکی تهران قرار گرفته است که جاذبه های گردشگری و طبیعی از جمله جنگل ها، آبشارها و رودخانه های زیادی را در کنار خود جای داده است. به همین دلیل هم همیشه تورهای یک روزه اطراف کرج محبوبیت زیادی داشته اند و مردم تهران و این شهر معمولا برای تفریحات یک روزه خود در آخر هفته به دنبال خرید تور یک روزه اطراف کرج هستند. در این مطلب از تودی تریپ قصد داریم لیست تورهای فعال در این محدوده را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین مقصد را برای آخر هفته خود انتخاب کنید.

 

جاذبه های گردشگری برای سفر یک روزه اطراف کرج

در اطراف کرج شهرهای زیبایی مانند رشت، چالوس، نوشهر، مرزن آباد، طالقان و قزوین قرار گرفته اند که همه آنها فاصله ای نزدیک به 2 الی 3 ساعت با کرج دارند. به همین دلیل هم برای این سفرها به زمان زیادی نیاز ندارید و می توانید به راحتی در مدت زمان کمی یک سفر جذاب داشته باشید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی یکی از نزدیکترین پارک های کرج در بزرگراه تهران-کرج است. در این باغ با وسعت 145 هکتار انواع و اقسام گیاهان بومی، هفت رویشگاه ایرانی، شش رویشگاه جهانی، موزه حشرات و هشت کلکسیون و فضای سرسبز وجود دارد. برای بازدید از این باغ گیاهشناسی فقط به حدود 40 دقیقه رانندگی نیاز دارید.

آدرس: بزرگراه تهران-کرج، خروجی پیکان شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی

آبشار سیجان

آبشارهای اطراف کرج می توانند بهترین مقصد برای تورهای طبیعت گردی اطراف کرج باشند. آبشار سیجان هم یکی از زیباترین آبشارهای استان البرز در 2 کیلومتری روستای سیجان است که در طبیعت زیبای آن می توانید بوته های پونه و درختان آلبالو را مشاهده کنید. با حدود 50 الی 60 دقیقه رانندگی می توانید از کرج به این آبشار زیبا برسید و به همراه خانواده یا تور گردشگری از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

برای دسترسی به آبشار سیجان باید در جاده چالوس 18 کیلومتر رانندگی کنید و پس از آن وارد جاده خور شوید. قبل از رسیدن به روستای خور، روستای سیجان قرار گرفته است که باید برای رسیدن به آبشار از مسیر کنار رودخانه در روستا به سمت آبشار کوهنوردی کنید.

آدرس: کیلومتر ۱۸ جاده کرج-چالوس

روستای ارنگه

یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف کرج که برای تورهای یک روزه مقصد ایده آلی محسوب می شود روستای ارنگه نام دارد. این روستای بزرگ شامل روستاهای دیگر از جمله گوراب، چاران، خور، سر زیارت جی، سیجان و ابهرک می شود. برای رسیدن به روستا و آبشار ارنگه باید در جاده چالوس 18 کیلومتر رانندگی کنید تا با تابلوی روستای ارنگه مواجه شوید. روستای ارنگه طبیعت بکر و زیبایی دارد که می توانید یک تفریح جذاب و خاطره انگیز را در آن سپری کنید.

قبرستانی که در ابتدای روستای ارنگه قرار گرفته قدمت هزاران ساله دارد و به دوران زرتشت مربوط می شود. تپه تاریخی قلعه ها، روستای سرسبز، آبشار هفت چشمه یا هفت چاه و رودخانه  ای که در روستا قرار گرفته از زیبایی های این منطقه است. از کرج تا روستای ارنگه فقط 30 کیلومتر فاصله است.

آدرس: کیلومتر ۱۵ جاده چالوس، سمت راست جاده تابلو ارنگه بزرگ دیده می شود. برای راحتی بیشتر می توانید به راه خود ادامه داده و از ورودی خوزنکلا وارد شده و بعد از مسافتی به روستای ارنگه می رسید.

آبشار نوجان

نوجان یکی دیگر از آبشارهای اطراف کرج است که نزدیک به 26 کیلومتر با کرج فاصله داشته و برای رسیدن به آن باید حدود 40 دقیقه رانندگی کنید. تورهای طبیعت گردی یک روزه اطراف کرج معمولا به مقصد نوجان سفر می کنند و شما می توانید با شرکت در این تورها از طبیعت بکر نوجان دیدن کنید.

آدرس: استان البرز، ۱۵ کیلومتری جاده کرج-چالوس، روستای نوجان

روستای سنقرآباد

روستای سنقرآباد یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوای کرج است که نزدیک به 20 کیلومتر با شهرستان کرج فاصله دارد و باید نزدیک به 40 دقیقه رانندگی کنید تا به این روستا برسید. درخت چنار قدیمی سنقرآباد و امامزاده بی بی سکینه از جاذبه های اصلی این روستا محسوب می شوند و با توجه به ساخت ویلاهای لاکچری و زیبا در این منطقه جوانان زیادی سفر یک روزه اطراف کرج خود را به این روستا انجام می دهند.

آدرس: جاده قدیم کرج، جاده سهیلیه، سنقرآباد

شهرستانک

مناطق تفریحی متعددی در اطراف تهران و کرج وجود دارد که پادشاهان قدیمی از جمله پادشاهان قاجار برای تفریحات روزمره خود از آنها استفاده می کردند. منطقه تفریحی روستای شهرستانک یکی از تفرجگاه های شاه های قاجاری بوده است که معمولا در فصل پاییز بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. بنابراین اگر به دنبال بهترین تور یک روزه اطراف کرج در پاییز هستید تور شهرستانک کرج می تواند مقصد جذابی باشد. شهرستانک در مرز بین تهران و البرز قرار گرفته و چشمه گله گیله به عنوان مهمترین جاذبه آن شناخته می شود.

این منطقه که تفرجگاه سلسله قاجار بود یکی از مکان های مناسب برای سفر یک روزه اطراف کرج و تهران است. این منطقه خوش آب و هوا باغ ها و کوچه باغ های زیبایی دارد. بهترین زمان سفر به شهرستانک فصل پاییز است که زیبایی طبیعت آن دو چندان می شود. همچنین آثار تاریخی نظیر کاخ تابستانی ناصرالدین شاه و کتیبه سنگی در آن وجود دارد. روستای شهرستانک از توابع آسارای است و مرز دو استان تهران و البرز را تشکیل می دهد.

آدرس: جاده کرج-چالوس، بعد از ۴۴ کیلومتر وارد مسیر منتهی به شهرستانک می شوید.

آبشار چاران

آبشار چاران یکی دیگر از آبشارهای جذاب اطراف کرج است که در نزدیکی سد کرج قرار گرفته و فاصله زیادی هم با روستاهای چاران و روستای جی ندارد. آبشار چاران به رودخانه ای پر آب در دره خور منتهی می شود و این موضوع باعث به وجود آمدن رودخانه جذاب و دیدنی در خور شده است. آبشار چاران نزدیک به 10 متر ارتفاع دارد و با توجه به مسیر سرسبز و دلنشینی که دارد می تواند یک مقصد جذاب برای آخر هفته های شما باشد.

آدرس: جاده کرج-چالوس، ارنگه بزرگ

روستای برغان

برغان به عنوان معروف ترین روستای اطراف کرج شناخته می شود که در فاصله 13 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. در این روستای سرسبز و دیدنی باغات زیادی را مشاهده می کنید که برای تفریح در آنها به ازای هر ماشین باید مبلغی را پرداخت کنید. آب و هوای برغان در فصل های بهار و تابستان خنک و معتدل است و به همین دلیل هم مردم تهران و کرج برای تفریحات یک روزه خود تورهای برغان را انتخاب می کنند. در این روستا انواع درخت های گردو، آلبالو، گیلاس، توت و … را مشاهده می کنید.

کوچه پس کوچه های زیبای برغان می تواند یک لوکیشن جذاب برای عکاسی باشد و در کنار آنها وجود حسینیه اعظم برغان، مسجد جامع، زیارتگاه چهل دختر و رودخانه ها و باغ های زیبا باعث جذب گردشگران بیشتر شده است.

آدرس: استان البرز، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان

کردان کرج

کردان نام یکی دیگر از معروف ترین روستاهای اطراف کرج است که با وجود ویلاها و باغ های زیبا همیشه مورد استقبال جوانان تهرانی و کرجی بوده است. این روستا فاصله 25 کیلومتری با تهران دارد و با توجه به آب و هوای چهارفصل و جذابی که دارد می تواند مقصد خوبی برای تورهای یک روزه اطراف کرج محسوب شود. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که فصول گرم سال بهترین زمان برای سفر به کردان است چون آب و هوای نسبتا سردی در زمستان ها حکم فرما می شود.

از جمله جاذبه ها و امکانات تفریحی کردان هم باید به مواردی مانند دریاچه، برج مقبره، پاراگلایدر، کوهنوردی، سوارکاری، زمین والیبال و شنا و … اشاره کنیم.

آدرس: آزادراه کرج-قزوین، بعد از ۲۰ کیلومتر رانندگی وارد جاده کدران می شوید.

روستای کلوان

روستای 1000 هکتاری کلوان در اطراف کرج با آب و هوای فوق العاده اش آخرین گزینه ایست که برای تورهای یک روزه اطراف کرج معرفی می کنیم. این روستا در نزدیکی قله کهار واقع شده و فاصله ای نزدیک به 50 کیلومتر با کرج دارد. برای رسیدن به کلوان باید حدود 1 ساعت رانندگی کنید و اگر ترافیک باشد این مدت زمان بیشتر خواهد شد. در روستای کلوان می توانید از خانه های کاهگلی، منطقه نوبند، سپیدگل، حمام های قدیمی، آسیاب های قدیمی و جاذبه های طبیعی دیدن کنید که هر کدام از آنها مناظر فوق العاده را مقابل چشمانتان قرار می دهند.

آدرس: شمال غربی جاده چالوس، بخش آسارا، دهستان آدران

کلام آخر

بهترین تورهای یک روزه اطراف کرج کدامند؟ اطراف کرج روستاها و آبشارهای زیبایی وجود دارد که هر کدام از آنها کمتر از یک ساعت با کرج فاصله دارند. به همین دلیل هم می توانید خیلی سریع به یک منطقه خوش آب و هوای زیبا برسید و تعطیلات خود را در اماکن زیبا و بی نظیر سپری کنید. در این مطلب به معرفی بهترین تورهای اطراف کرج پرداختیم تا بتوانید با مطالعه این مطلب یک مقصد ایده آب را انتخاب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا