ایران گردی

تور داخلی بانوان ۱۴۰۳ + شرایط، هزینه و رزرو

برای انتخاب بهترین تور داخلی بانوان باید مقاصد مختلفی را در کشور بررسی کنیم. همچنین شرایط سفر بانوان با آقایان متفاوت است و متر و معیارهای متفاوتی باید بررسی شود که احتمالا مهمترین معیار هم امنیت شهر مقصد است. البته که سفر با تور و جمعیت چند نفره به طور کلی سفر امن تری نسبت به سفرهای مجردی و تک نفره است. اگر عاشق مسافرت هستید و تا به حال تجربه خرید تور داخلی بانوان را نداشته اید این مطلب از تودی تریپ می تواند به شما کمک کند تا بهترین تورهای ایران برای خانم ها را بشناسید.

نکات مهم برای رفتن به بهترین تور داخلی بانوان

همانطور که گفتیم برای تجربه یک سفر خوب و ایده آل و خرید تور داخلی برای خانم ها باید به نکات مختلفی توجه کرد. خانم هایی که مجرد و یا متاهل هستند به هر دلیلی اوقاتی را ترجیح می دهند با یک گروه کاملا زنانه سپری کنند. خرید تور می تواند بهترین گزینه برای این تجربه باشد که در یک محیط پویا و سالم بتوانید تفریح کنید. اما این تجربه اگر بدون شناخت و اطلاعات کافی صورت گیرد می تواند پیامدهای بدی هم داشته باشد. به همین دلیل در ادامه نکات مهمی که باید برای خرید تور بانوان در نظر داشته باشید بیان می کنیم.

اطمینان از امنیت سفر 

امنیت مهمترین موضوعیست که قبل از سفر مجردی بانوان باید به آن توجه داشت. از وسیله نقلیه گرفته تا مسیر مبدا تا مقصد، اقامتگاه، تفریحات و… همگی می توانند اماکنی باشند که حفظ امنیت در آنها اولویت است. توجه داشته باشید که در زمان خرید تور به اعتبار و قدمت آژانس گردشگری و بیمه مسافرتی دقت کنید. تورهای معتبر خیال شما را از بابت مشکلاتی که در سفر احتمال وقوع دارند راحت می کنند.

قبل از سفر اطلاعات کافی درباره مقصد، مسیر مورد نظر که در طول سفر طی می شود، راننده، افراد گروه، تور لیدر، اقامتگاه و اماکن تفریحی بدست آورید. همچنین توجه داشته باشید که بهتر است نام شرکت گردشگری، هتل محل اقامت، ساعت دقیق رفت و برگشت، مقصد مورد نظر و از این دست موارد را به خانواده خود اعلام کنید. توصیه می شود شماره تلفن چند نفر از افراد گروه و به خصوص تور لیدر را در اختیار خانواده یا دوستانتان که در سفر همراه شما نیستند قرار دهید.

مناطق ایمن را پیدا کنید!

طبیعت گردی در عین حال که می تواند تجربه شگفت انگیز و فراموش نشدنی باشد، خطرهایی هم به همراه دارد. به همین دلیل باید سعی کنید آمادگی خود را در مواجهه با مشکلات بالا ببرید. اگر مقصد شما با خرید تور داخلی بانوان در دل طبیعت مانند جنگل ها و دره ها قرار گرفته است باید آشنایی نسبی با طبیعت گردی داشته باشید و بتوانید تحت هر شرایط مناطق ایمن را تشخیص داده و پیدا کنید.

توصیه می کنیم در طول سفر به طبیعت با تور نکات زیر را رعایت کنید:

  • در طبیعت زباله های خود را رها نکنید و اگر دیگران این کار را کردند به آنها تذکر دهید. حفظ محیط زیست باید از اولویت های هر فردی باشد.
  • به هیچ نوع حیوان و جانوری نزدیک نشوید. در طبیعت گردی از حشرات گرفته تا حیوان های دیگر ممکن است خطرناک باشند.
  • به هیچ عنوان به تنهایی آتش روشن نکنید و این کار را به تور لیدرها بسپارید.
  • به هیچ عنوان کاری را به تنهایی انجام ندهید و از دیگر اعضای گروه و تورلیدرها کمک بگیرید. جنگل نوردی و کوهنوردی به تنهایی آن هم بدون تجربه قطعا خطرآفرین است.

به آب و هوای شهر مقصد توجه کنید

کسب اطلاعات کافی درباره آب و هوای مقصد می تواند به شما کمک کند. آژانس های گردشگری متعددی هستند که تحت هر شرایطی می خواهند تور خود را برگزار کنند و هزینه مورد نظرشان را دریافت کنند. بنابراین شاید بسنده کردن به اطلاعاتی که از شرکت گردشگری به دست می آورید کار درستی نباشد. به همین دلیل هم می توانید از طریق گوگل و یا اپلیکیشن های مختلف نسبت به آب و هوای شهر مقصد اطلاعاتی را بدست آورید. با مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوا می توانید با خیال راحت تور داخلی بانوان را رزرو کنید.

البته این موضوع به این معنی نیست که هرگاه در طول سفر با گرما یا سرما مواجه شدید مقصر این موضوع برگزار کننده تور باشد. به هر حال اشتباهاتی در هواشناسی هم وجود دارد و عده زیادی هم با شرایط بارانی یا سرد و گرم مشکلی ندارند. به همین دلیل بهتر است خودتان برای کسب اطلاعات درباره آب و هوا اقدام کنید و نسبت به سلیقه و شرایطی که دارید وضعیت هوا را بسنجید.

اگر تور داخلی بانوان که قصد خرید آن را دارید در شرایط بارانی برگزار می شود و در شهری مانند شهرهای شمال کشور قرار دارد، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • لوازم ایمنی مربوط به خودرو مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.
  • در بین وسایل خود حتما چتر، بارانی، پانچو و لباس گرم قرار دهید.
  • سعی کنید در شهر مقصد و در حین طبیعت گردی از جای پارک خودرو مطمئن شوید.
  • اگر به هر دلیل احتمال دادید شرایط آب و هوایی نامساعد خواهد بود و احتمال رعد و برق وجود دارد، از چادر زدن و اتراق کردن در دل جنگل بپرهیزید.
  • اگر با مه گرفتگی مواجه شدید از اطرافیان دور نشوید و سعی کنید با مساعد شدن هوا به محل امنی بروید.
  • در زمان بارندگی شدید و احتمال وقوع سیل، خیلی سریع از کنار رودخانه ها و مسیل ها دور شوید.

مواد غذایی و داروها را فراموش نکنید

درست است که در طول سفر تغذیه شما بر عهده برگزارکننده تور است، اما باید برای شرایط بحرانی و سخت هم برنامه ریزی کنید. تورهای مختلفی در کشور برگزار می شود مانند رفتینگ شهرکرد، طبیعت گردی در قلعه رودخان و یا دیگر شهرهای شمال کشور که همگی می توانند حوادث غیرمترقبه ای را رقم بزنند. قطعا با این حرف ها نباید ترسید و قید مسافرت را زد، اما باید به فکر شرایط حاد هم بود تا با برنامه ریزی از هر مشکلی جلوگیری کرد. بنابراین بهتر است به وعده های غذایی تور اکتفا نکنید. می توانید میوه های فیبردار مانند سیب و موز و پرتقال، مغزی جات، خرما و تنقلات به همراه داشته باشید که در طول سفر با ضعف و بی حالی روبرو نشوید.

سعی کنید اگر بیماری یا حساسیت خاصی نسبت به برخی از غذاها دارید با تور لیدر در میان بگذارید. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید به همراه داشته باشید و این موضوع را هم با دیگران در میان بگذارید.

لوازم مورد نیاز را در سفر به همراه داشته باشید

لوازم مورد نیاز در تورهای داخلی بانوان نسبت به شهر مقصد و مدت زمان تور می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر قصد سفر به شمال کشور و طبیعت گردی و کوهنوردی را دارید باید وسایل مربوط به این نوع فضا را به همراه داشته باشید. اما برای تورهای زیارتی مشهد و قم و یا تورهای تفریحی شهرهای دیدنی مانند اصفهان و شیراز به وسایل خاصی نیاز ندارید و کافیست وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید.

از جمله وسایل مهمی که در تورهای طبیعت گردی بانوان باید به همراه داشت می توان به کفش های کوهنوردی، بارانی و چتر در صورت سفر در ماه های سرد سال، مواد غذایی مقوی مانند مغزی جات، کیسه خواب، عصای کوهنوردی و جعبه کمک های اولیه یا داروها و چسب زخم و… اشاره کرد.

تور یک روزه بانوان

تورهای یک روزه بانوان نسبت به شهر مبدا تعیین می شود. به عنوان مثال اگر شهر محل زندگی شما اهواز باشد قطعا نمی توانید تور یک روزه شمال را تجربه کنید. اکثر تورهای یک روزه بانوان در تهران به مقصد جنگل های شمال، کویرهای اصفهان و قم و یا تور رفتنیگ شهرکرد چهارمحال و بختیاری برگزار می شوند. معمولا این تورها از 5 صبح آغاز شده و نهایتا تا 12 شب شما به شهر مبدا بازمیگردید.

سعی کنید برای تورهای یک روزه بانوان وسایل زیادی با خود حمل نکنید و سبک سفر کنید. این سفرها در عین خوشگذرانی و لحظات خوشی که دارند، می توانند خستگی بیشتری هم به همراه داشته باشند. به همین دلیل بهتر است سبک سفر کنید و از بردن وسایل غیرضروری خودداری کنید.

امن ترین شهرهای ایران برای بانوان

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم امنیت برای تورهای داخلی بانوان حرف اول را میزند. خوشبختانه تمام شهرهای کشور از نظر امنیت مشکل خاصی ندارند و بانوان می توانند در هر شهری در هر ساعت از شبانه روز با خیال راحت قدم بزنند و تفریح کنند. البته که برخی از شهرها با توجه به نوع فرهنگ و آدابی که دارند شاید سختگیری های نسبت به رفتار بانوان داشته باشند که باید در این نوع سفرها به آداب و رسوم شهر مقصد احترام بگذارید.

همچنین برخی از شهرهای بزرگ مانند تهران در تمام شبانه روز مغازه های زیادی را مشاهده می کنید که مشغول به کار هستند، اما در شهرهای کوچکتر این موضوع وجود ندارد و به نوعی شهر زودتر به خواب می رود، به همین دلیل بهتر است خلوتی شب را در اقامتگاه سپری کنید.

با تمام این تفاسیر قصد داریم 3 مورد از امن ترین و زیباترین شهرهای کشور را برای برگزاری تور داخلی بانوان معرفی کنیم.

یزد

شهر تاریخی یزد که یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا و اولین شهر خشتی جهان محسوب می شود، امنیت بسیار بالایی دارد. این شهر اصیل ایرانی مردمی بافرهنگ غنی و مهمان نواز دارد و شما در طول اقامتتان در یزد احتمالا هیچ نگرانی بابت هتک حرمت بانوان را نخواهید داشت. نوع بافت سنتی شهر حفظ شده و این موضوع در اخلاق و رفتار مردم شهر هم دیده می شود. در شهر یزد اهمیت زیادی به جایگاه زنان داده می شود و شما می توانید با خیال راحت از تور بانوان یزد لذت ببرید.

تبریز

تبریز یکی دیگر از شهرهای امن کشور محسوب می شود که در شمال غرب کشور قرار گرفته است. این شهر زیبا و تمیز که از نظر سازمان جهانی یونسکو به عنوان بهترین شهر ایران برای زندگی شناخته می شود، جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. احتمالا نام مسجد کبود، موزه آذربایجان، بازار سرپوشیده تبریز، مقبره الشعرا و ائل گلی تبریز را شنیده باشید که در تور داخلی بانوان تبریز می توانید از تمام این اماکن دیدن کنید.

شیراز

شیراز شهر ادب و فرهنگ و بهارنارنج ایران است و همگی آن را با آرامش و متانت مردمش می شناسیم. امنیت خانواده ها و بانوان در شیراز تضمین شده است و شما می توانید با خیال راحت در این شهر به گشت و گذار بپردازید. البته حوادث امنیتی سال های اخیر شاید این گمانه زنی ها را به وجود آورده باشد که امنیت شیراز تحت تاثیر قرار گرفته، اما این نوع حوادث در هر شهری از دنیا مانند استانبول و حتی شهرهایی مانند پاریس هم رخ داده است.

در تور بانوان به شیراز می توانید از جاذبه های گردشگری زیادی مانند آرامگاه حافظ، سعدی، کوروش کبیر، باغ ارم، باغ جهان نما، شاهچراغ و آرامگاه خواجوی کرمانی دیدن کنید.

بهترین شهرهای خارجی برای تور بانوان

اگر تورهای داخلی بانوان را تجربه کرده اید و از این پس به دنبال تورهای خارجی بانوان هستید می توانید شهرهای مختلفی از آسیا یا اروپا را برای سفر انتخاب کنید. در انتخاب این شهرها هم باید امنیت در اولویت معیارهای شما قرار بگیرد. از بهترین مقاصد گردشگری خارجی برای تورهای بانوان می توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

  • کیوتو در ژاپن
  • ونکوور در کانادا
  • بروخه در بلژیک
  • استکهلم در سوئد

قطعا به جز این شهرها، شهرهای دیگری هم در سراسر دنیا وجود دارد که مقصد ایده آلی برای سفر بانوان به شمار می روند. از برلین و مونیخ گرفته تا ونیز و رم ایتالیا همگی می توانند با انتخاب درست شرکت گردشگری یک سفر جذاب را برای شما رقم بزنند.

چگونه بهترین تور داخلی بانوان را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین تورهای داخلی بانوان به معیارهای مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم، اما مهمترین معیار به سلیقه و تجربیات شما بستگی دارد. اگر به دنبال تور یک روزه بانوان هستید، تورهای طبیعت گردی شمال کشور گزینه ایده آلی برای شما هستند، اما اگر به دنبال تورهای چند روزه هستید می توانید به جزایر جنوب کشور سفر کنید. تورهای زیارتی مشهد مقدس و یا قم هم می توانند گزینه های مناسبی برای بانوان باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا