ایران گردی

تنگه بنو کجاست؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: تنگ بانو لمزن ابتدا 30 دقیقه پیاده روی دارد و سپس با بیش از 12 مخزن از مسیر آبی عبور می کند.

روستای لمزان در گذشته از توابع شهرستان بستک بوده است اما اکنون جزء بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه و در روستای مهران بندرلنگ واقع شده است.

یکی از روستاهای دهستان مهران است و جمعیت این روستا بیش از سه هزار نفر است.

آشنایی با تنگه بنوه

تنگه Benue یکی از آن مکان هایی است که برای یک روز بی پایان هیجان انگیز و شاد مناسب است. دره افسانه ای، به خصوص جاده رسیدن به آن، چیزی جز افسانه ها و داستان های ماجراجویی و خطر نیست.

اگر یک بار از این مکان دیدن کنید به این نقطه خواهید رسید. زیرا برای دیدن این تنگه شگفت انگیز باید سفری هیجان انگیز را آغاز کنید. با رسیدن به این مکان، کوه های بلندی را برای عبور خواهید دید و این تازه آغاز راه است.

پس از عبور از کوه ها و صخره ها، نوبت به شیرجه زدن می رسد و باید وارد آب شوید و در 12 بدنه آبی شنا کنید.

پس از عبور از این جاده سخت و پر پیچ و خم، دنیایی از شگفتی و زیبایی جلوی چشمان شما خواهد بود.

تنگه بانو کجاست؟

دره ای احاطه شده توسط صخره های مرتفع و استخرهای پر از آب فیروزه ای باورنکردنی. برای عبور از تنگه باید در این آب خنک و رنگارنگ شنا کرد و از گذرگاهی باریک عبور کرد.

تنگه بنو دارای حدود 10 آبشار و 12 استخر است که عمق آنها بین سه تا پنج متر است. آب این دریاچه ها زلال، زلال و در برخی نقاط ولرم است. اما معمولا در سایه سنگ ها بسیار خنک است و حتی ممکن است سردتان باشد.

اگر مهارت کافی در شنا داشته باشید و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشید، هیجان زیادی برای پریدن و غواصی در بدنه های آبی خواهید داشت.

موقعیت تنگه بنو

لمزن شهری است در بندرلنگ که قبلاً بخشی از بستک بوده است. این شهر کوچک در شرق بستک و در مسیر قلعه بستک قرار دارد و در 90 کیلومتری آن قرار دارد. فاصله لمزن تا بندرعباس 180 کیلومتر و بندرلنگه 130 کیلومتر است.

تنگه بنو یکی از مکان های معروف بندرلنگ است که در پنج کیلومتری لمزان و در میان منطقه ای کوهستانی قرار دارد.

برای رسیدن به این تنگه باید مسیری مهیج و سخت را طی کنید، راه رسیدن به آن پر و پر پیچ و خم است، به همین دلیل باید 30 دقیقه پیاده روی کنید و از صخره و کوه بالا بروید. اما اینجا ابتدای راه است و بعد از آن 12 آبخور برای عبور وجود دارد.

البته این بار ارزشش را دارد که به زیبایی مانند بنو برسید که با دیدن آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

برای رسیدن به تنگه بننو 30 دقیقه پیاده روی است. برای رسیدن به محل دقیق تنگه بهتر است از اهالی کمک بگیرید. آب روان در تنگه از حدود 12 مخزن عبور می کند.

تنگه بانو کجاست؟

مسیر رسیدن به تنگه بنو کمی دشوار است و باید پیاده روی کنید، از صخره ها بالا بروید و حتی در آب شیرجه بزنید. پس باید تجهیزات لازم و مناسب را به همراه داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

  • وسایل غیر ضروری زیادی حمل نکنید.
  • برای راحتی راه رفتن و عبور از آب، کفش مناسب بپوشید.
  • پوشیدن لباس مناسب؛ همانطور که باید قسمت زیادی از مسیر را از میان آب تنگه و دریاچه ها عبور دهید.
  • باید جلیقه نجات بپوشی اگر با تورهای پیاده روی به این مکان سفر کنید، جلیقه دارند. در غیر این صورت از راهنما و مسئول تور بخواهید که آن را تهیه کنند.
  • احتمال غرق شدن در دریاچه های تنگه بنو وجود دارد. از شنا در این تنگه بدون جلیقه نجات و مهارت های کافی شنا خودداری کنید.
  • با توجه به قرار گرفتن تنگه بنوئه در کوهستان، اگر اتفاقی برای شما بیفتد، کمک سریع و به موقع مانند ارسال هلیکوپتر بسیار مشکل است و کمک رسانی در زمین به دلیل مشکل و زمان بر است. به جاده دسترسی به گلو.
  • حتما در اکثر تورهای حرفه ای با مجوز و راهنمایان مجرب به تنگه بروید یا حداقل از مردم و راهنماهای محلی کمک بگیرید.

تنگه زیبای بانو که در نوع خود بی نظیر و بسیار دیدنی است در لمزان واقع شده است. این تنگه دارای صخره های بسیار مرتفعی است که در میان آنها دریاچه هایی با رنگ آبی بسیار شفاف و زیبا وجود دارد. این منطقه کوهستانی به دلیل وجود این دریاچه ها در بین بسیاری از مسافران و طبیعت گردان محبوب شده است.

البته باید در نظر داشته باشید که سفر و پیمایش در این منطقه به دلیل کوهستانی بودن به تجهیزات حرفه ای نیاز دارد. بنابراین برای سفر به منطقه حتما از تجهیزات استفاده کنید و یا با گروه های مجاز سفر کنید. این خطر باعث ممنوعیت شنا در این منطقه شده است.

حتی در مواقع اضطراری امکان اعزام نیروی امدادی وجود ندارد و این امر باید از مسیر زمینی طولانی انجام شود.

تنگه بانو کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا