ایران گردی

تنهایی کجا برم تو تهران؟ [10 تا از جاهای تفریحی و دنج تهران]

تنهایی کجا برم تو تهران؟ بعضی وقت ها همه ما تو زندگی تنها میشیم و دوست داریم توی شهر قدم بزنیم یا تفریح هایی داشته باشیم که تنهایی انجام دادنشون لذت بخش باشه. همونطور که برای تفریحات خانوادگی تو تهران یا تفریحات دوستانه و دو نفره باید بدونیم کجا بریم، برای تفریحات تنهایی هم باید به این موضوع توجه کنیم. تو این مطلب از تودی تریپ میتونید با بهترین جاهای تفریحی و دیدنی تهران برای گشت و گذار تنهایی آشنا بشید.

 

1. بام تهران در ولنجک

توی هر شهری که برید یکی از مناطق مرتفع اون شهر به عنوان بام شهر شناخته میشه که با توجه به موقعیت اون منطقه میتونید کل شهر رو زیر پای خودتون ببینید. بام تهران در توچال هم این موقعیت رو در اختیار شما قرار میده که توی یک آب و هوای خنک و فوق العاده قدم بزنید و کل شهر رو تماشا کنید. البته کنار مسیر پیاده روی میتونید از کافه ها و رستوران هایی که توی بام توچال قرار گرفته هم استفاده کنید. تفریحات بام توچال هم میتونید تو لیست زیر ببینید:

  •  زیپ لاین تهران
  • بانجی جامپینگ
  • ترامپولین جامپینگ
  • سورتمه تهران
  • بگ جامپ
  • مجموعه وی آر
  • سینمای پنج بعدی

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک

2. مجموعه ایران مال تهران

ایران مال بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه هستش و امکانات تفریحی و رفاهی فوق العاده ای داره. اگه میخواید تنهایی توی تهران تفریحات هیجان انگیز و امروزی رو تجربه کنید، ایران مال بهترین مرکز تفریحی و تجاری تهران محسوب میشه. علاوه بر امکانات تفریحی مثل شهربازی، پیست اسکی روی یخ، اسکیپ روم و… میتونید به انواع و اقسام فودکورت ها و باغ کتاب، باغ ماهان و شربت خانه هم دسترسی داشته باشید. قدم زدن تو ایران مال میتونه یک روز کامل شما رو سرگرم کنه و حتی تنهایی از این مرکز تجاری و رفاهی لذت ببرید.

آدرس: انتهای بزرگراه شهید همت غرب، بزرگراه شهید خرازی

3. دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر پاتوق خیلی از بچه های تهران هست و احتمالا همه تهرانی ها حداقل یک بار به این پارک رفتن. دریاچه مجموعه کاملی از پارک، مراکز تجاری و تفریحی، شهربازی و … هستش که میتونید از تمام اونها استفاده کنید. اگه دوست دارید توی تهران تنهایی برید شهربازی، رستوران، کافه، دریاچه، ساحل، دوچرخه سواری تو پیست مخصوص، پیاده روی، ورزش صبحگاهی، سافاری پارک و… کافیه برید دریاچه خلیج فارس تهران تا از همه این امکانات برخوردار بشید. توی این مجموعه حتی میتونید کارتینگ، قایق سواری، ماهیگیری و تفریحاتی رو تجربه کنید که تو هیچ جای تهران وجود ندارند.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب

4. پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران یکی دیگه از جاهایی محسوب میشه که میتونید تنهایی برید و از قدم زدن روی اون لذت ببرید. پل طبیعت که بیشتر از یک دهه هست توی تهران ساخته شده به عنوان یکی از زیباترین پل های خاورمیانه شناخته میشه و با قدم زدن روی اون میتونید جاهای مختلف تهران رو ببینید. روی این پل فودکورت، کافه و رستوران های مختلفی وجود داره. همچنین اگه روی پل قدم بزنید عکاس های حرفه ای هستن که از شما عکس میگیرن و میتونید خاطراتتون رو با ثبت تصویر خاطره انگیزتر کنید.

پل طبیعت از یک طرف به پارک طالقانی و از طرف دیگه به پارک آب و آتش وصل شده است. همچنین باغ کتاب تهران و باغ موزه دفاع مقدس هم در نزدیکی این پل قرار گرفته و همه این موارد رو میتونید پیاده برید.

آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

5. پارک زیبای پرواز 

بام توچال رو که معرفی کردیم به عنوان بام شمال تهران شناخته میشه که در شمال شرقی پایتخت قرار گرفته، اما بام غرب تهران پارک پرواز هستش که در محله شهرک غرب تهران قرار دارد. پارک پرواز هم امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی داره که میتونید از اونها استفاده کنید، اما شبگردی و تنهایی تو پارک پرواز مهمترین ویژگی اون هست که میتونید تو یکی از نزدیکترین لوکیشن ها به برج میلاد کل تهران رو مشاهده کنید.

آدرس: سعادت‌آباد، میدان بهرود، رو‌به‌روی هتل اسپیناس پالاس

6. منطقه دربند تهران

دربند تهران یکی از محله های خوش آب و هوا و قدیمی تهران تو شمال شرق پایتخت هست که همیشه پاتوق جوانان بوده است. تو این منطقه انواع سفره خانه ها، رستوران ها، مغازه های آلوچه فروشی و … وجود داره که میتونید دلی از عزا در بیارید. اما به جز این موارد قدم زدن در ارتفاعات شمال تهران و یک کوهنوردی نسبتا ساده توی دربند اون هم به تنهایی میتونه خیلی لذت بخش باشه. به خصوص اگه دنبال بهترین جای تهران توی تابستون هستید که تنهایی برید، دربند میتونه بهترین گزینه باشه چون آب و هوای بسیار خوبی داره.

آدرس: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

7. پارک ارم تهران

شهربازی ارم بزرگترین شهربازی تهران محسوب میشه که میتونید تنهایی هم از تفریحات هیجان انگیز اون لذت ببرید. گاهی وقتا هم باید تنهایی تفریحات هیجان انگیز رو تجربه کنیم و شاید تو همین تجربه ها دوستای خوبی هم پیدا کنیم. لیست زیر فقط بخشی از تفریحات پارک ارم هست:

  • اسکیت هوایی
  • یوفو
  • تونل وحشت
  • سرسره بادی
  • اسکیت یو
  • کارتینگ
  • آکروجت
  • ترن هوایی
  • سقوط آزاد

آدرس: کیلومتر چهار اتوبان تهران-کرج، کنارگذر راست پل اتوبان شهید باکری

8. بام لند تهران

بام لند در کنار دریاچه خلیج فارس قرار گرفته و انواع رستوران ها، فودکورت ها، کافه، کافه رستوران، مراکز خرید و فروشگاه ها رو تو خودش جا داده. تو این مرکز میتونید شکم گردی جذابی داشته باشید چون انواع رستوران های ایتالیایی، عربی و سنتی ایرانی رو میتونید تو این مرکز ببینید. علاوه بر این موارد میتونید تفریحات مختلفی مثل فوتبال دستی انسانی، ساحل شنی پرشین، واقعیت مجازی، اسکای فلایر و … رو تجربه کنید.

آدرس: انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، خیابان موج، بلوار صدف

9. خیابان ولیعصر

وقتی صحبت از تنهایی تو تهران میشه همه ما یاد خیابون ولیعصر میوفتیم و شاید خیلی از ماها با قدم زدن و پیاده روی تنهایی تو ولیعصر خاطره داشته باشیم. بزرگترین خیابون خاورمیانه که با درخت های سر به فلک کشیده شناخته میشه و تو دور و اطرافش میتونید کتاب فروشی ها، رستوران، فست فودها و مراکز خرید مختلف رو ببینید. اگه شب ها توی ولیعصر قدم بزنید غذاهای خیابونی مختلف هم می بینید که چشیدن طعم اونها به خصوص توی زمستون میتونه جذاب باشه.

10. پارک لاله

پارک لاله یکی از بزرگترین پارک های بزرگ تهران محسوب میشه که همیشه پاتوق جوون ها و دانشجوها بوده. البته جوون های زیادی هم هستن که تنهایی به این پارک میرن و از قدم زدن توی این پارک لذت میبرن. شاید توی این پارک بازی ها و امکانات تفریحی زیادی وجود نداشته باشه، اما محیط اون برای پیاده روی جوون ها بسیار مناسب محسوب میشه.

آدرس: خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

سخن پایانی

تو این مطلب از تودی تریپ به معرفی جاهای دیدنی و تفریحی تهران برای اوقات تنهایی پرداختیم. گاهی اوقات همه ما نیاز داریم که با خودمون خلوت کنیم و تنهایی قدم بزنیم، تفریح کنیم، سینما بریم، خرید کنیم و یا به شهربازی بریم. با خوندن این مطلب میدونید که از این به بعد وقتی تنها شدید تو تهران چه کار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا