ایران گردی

تمجید سازمان جهانی گردشگری از عربستان

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل از دستاورد عربستان سعودی در جذب 100 میلیون گردشگر داخلی و خارجی تا سال 2023 تمجید کرده است.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی در راستای چشم انداز استراتژیک خود و رشد قوی بخش گردشگری خود، پذیرای بیش از 100 میلیون گردشگر در سال 2023 بوده است که نقطه عطفی در سفر این کشور برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری جهانی است.

سازمان جهانی گردشگری در این باره می نویسد: عربستان سعودی در یک دستاورد برجسته از بیش از 100 میلیون گردشگر استقبال کرد. این دستاورد چشمگیر که هفت سال زودتر از موعد مقرر به دست آمد، نه تنها ظهور عربستان سعودی به عنوان یک قطب گردشگری جهانی را برجسته می کند، بلکه نقش پیشرو آن را در تنوع اقتصادی و توسعه پایدار بخش گردشگری در سطح جهانی برجسته می کند. این نقطه عطف که شامل ورود بیش از 27 میلیون گردشگر بین المللی و بیش از 79 میلیون گردشگر داخلی با مجموع هزینه بیش از 67 میلیارد دلار است، نه تنها قدرت بخش گردشگری کشور را نشان می دهد، بلکه تعهد وزارت کشور را نیز نشان می دهد. گردشگری عربستان سعودی بر جمع آوری داده های پیشرفته و تجزیه و تحلیل آماری تاکید دارد. اولویتی که همواره مورد تاکید گردشگری سازمان ملل بوده است.

داستان موفقیت عربستان سعودی مبتنی بر ابتکارات و اصلاحات استراتژیک است که بخش گردشگری را به مسیر جدیدی سوق داده است. با افزایش خیره کننده 390 درصدی تقاضا برای مجوزهای گردشگری تا سال 2023 و سهم گردشگری در ارزش افزوده ناخالص غیرنفتی که بیش از 7 درصد تخمین زده می شود، چشم انداز عربستان سعودی برای آینده روشن است. این کشور با تخمین سهم مستقیم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی بیش از 4 درصد، انعطاف پذیری، نوآوری و تعهد خود را نشان داده است.

مشارکت های استراتژیک و رهبری جهانی

سازمان جهانی گردشگری از نزدیک با عربستان سعودی همکاری می کند و تلاش های این کشور برای توسعه زیرساخت های گردشگری قوی و قابلیت های تحلیل آماری را به رسمیت می شناسد. افتتاح دفتر منطقه ای گردشگری سازمان ملل متحد برای خاورمیانه در ریاض در سال 2021 گام مهمی در جهت تقویت نوآوری در گردشگری، آموزش و توسعه روستایی بود. این مشارکت در جایگاه عربستان سعودی به عنوان پیشرو در فعالیت های گردشگری پایدار موثر است.

عربستان سعودی با بهبود موقعیت جهانی خود در بخش گردشگری، با پیشی گرفتن از 20 کشور صنعتی جهان از نظر نرخ رشد گردشگران بین المللی در سال 2023 نسبت به سال 2019، خود را متمایز کرده است. علاوه بر این، خاورمیانه تنها منطقه ای است که نه تنها در حال بهبود نیست. اما با پیشی گرفتن از سطوح گردشگری قبل از همه‌گیری، با 122 درصد بهبود در ورود گردشگران بین‌المللی در سال 2023 نسبت به سال 2019. در خط مقدم این رشد قابل توجه عربستان سعودی قرار دارد که شاهد بهبود خیره کننده 156 درصدی ورود گردشگران بین‌المللی نسبت به سال 2019 بوده است. نقش اصلی آن در رونق گردشگری منطقه است.

گواهی بر انعطاف پذیری و نوآوری

بخش گردشگری عربستان انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داده است، با افزایش هزینه های گردشگران ورودی به بیش از 37 میلیارد دلار در سال 2023 و افزایش قابل توجه تعداد هتل ها در سراسر کشور، این دستاوردها گواهی بر تعهد عربستان سعودی برای ایجاد یک بخش گردشگری موفق و پایدار است. .

چشم اندازی برای آینده

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد که این دستاورد تاریخی را به عربستان سعودی تبریک می گوید و از رهبری وزارت گردشگری و همه شرکا به دلیل حمایت و تعهد بی دریغشان قدردانی می کند. از آنجایی که عربستان سعودی همچنان به هدف رسیدن به 150 میلیون گردشگر تا سال 2030 ادامه می دهد، گردشگری سازمان ملل مشتاقانه منتظر حمایت از سفر خود، جشن گرفتن موفقیت های خود و ترویج آینده ای پایدارتر، پایدارتر و فراگیرتر برای گردشگری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا