ایران گردی

تماشای جنگل حیرت‌انگیز دالخانی رامسر

تودی تریپ: درختان و پیچ های جاده جنگلی دالخانی در بیشتر قسمت ها دالان های سبز شگفت انگیزی ایجاد کرده است. این جاده جنگلی از جمله جاده های جنگلی اسلام به خلخال، جاده جنگلی دو هزار و سه هزار و جاده جنگلی گیسوم یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران به شمار می رود. علاوه بر این در کریدور بهشت ​​رامسر می‌توانید دریاچه‌ای در جنگل، رودخانه، دریایی از ابرها و آبشاری زیبا در جنت رودبار و همچنین آبشاری دیگر در نزدیکی گرسماسر ببینید. جنگل دالحانی یا دلیحانی جدا از اینکه مکانی بکر برای طبیعت گردی و کمپینگ است، در ارتفاع 800 متری جنگلی نیمه مرتفع محسوب می شود و گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به جنگل نوردی محسوب می شود. این جنگل نسبت به دیگر جنگل های ایران آلوده و زشت با زباله نیست و به همین دلیل می توان چهره زیباتری از طبیعت جنگلی را شاهد بود.

جنگل دالحانی; یک جاذبه شگفت انگیز

جنگل دالخانی رامسر که به کریدور بهشت ​​نیز معروف است، گل سرسبد جاذبه های گردشگری رامسر به شمار می رود. در این جنگل می توانید از رانندگی در تونلی رویایی از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه آلود لذت ببرید یا مدتی را در میان تپه های سرسبزی که مناظر فوق العاده ای را به نمایش می گذارند سپری کنید و حتی از اشیاء ناب طبیعت عکس بگیرید.

تماشای جنگل شگفت انگیز دالخانی رامسر

جنگل دالخانی یکی از مکان های دیدنی رامسر است. این جنگل زیبا با مساحت حدود 600 هزار متر مربع در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر و در مسیر جاده رامسر – تنکابن در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچخ خان یا جاده کتالم – هریس شروع و به روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و ییلاقی ختم می شود.

جنگل دالخانی دارای حیوانات وحشی مانند شغال (خرس نیز در این منطقه دیده شده) و حشرات خطرناک است. بنابراین، اگر می خواهید به کمپینگ بروید، باید به این موضوع توجه کنیم. از گونه های گیاهی متنوع این منطقه می توان به انواع شاه بلوط، انواع شمشاد، راش، توت، اقاقیا، ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، فندق، کلخا و زالزالک وحشی اشاره کرد.

جنگل دالخانی مکانی ایده آل برای سفر در چهار فصل سال است. این جنگل در فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان هم هوای گرم و مرطوب شما را آزار نمی دهد؛ البته اگر می خواهید در تابستان هوای کاملا خنک و مطبوعی را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و ییلاقی آنها را برای کمپینگ یا اقامت انتخاب کنید.

تماشای جنگل شگفت انگیز دالخانی رامسر

پاییز جنگل دالخانی به معنای واقعی کلمه خیره کننده است و وقتی در این فصل وارد آن می شوید، تصور می کنید که در حال تماشای یک مناظر بی نقص پاییزی هستید. البته باران شدید، لغزنده بودن جاده ها و مسیرهای گل آلود می تواند برای شما مشکل ایجاد کند. زمستان در جنگل دالخانی نیز بسیار دیدنی است. در این فصل به دلیل سرمای هوا کمتر از جنگل بازدید می شود و می توانید در کمال آرامش و سکوت از زیبایی درختان سفید رنگ لذت ببرید.

دیدنی ترین قسمت های جنگل دالخانی

اگر جاده جنگلی دالخانی را تا انتها دنبال کنید به دشت های وسیع و سرسبزی خواهید رسید که تعدادی روستای زیبای رامسر را در خود جای داده است.

روستای گرسمازر

روستای گرسماسر یا گرمه سر اولین روستایی است که در انتهای جاده جنگلی به آن می رسید. این روستا که اکثر اهالی کتالم رامسر از آن به عنوان ییلاقی استفاده می کنند، در ارتفاع بالایی قرار دارد. این روستا آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی دارد و با دشت های وسیع و کوه های مرتفع و چشمه های خنک منطقه ای جذاب برای سفر و اقامت است.

تماشای جنگل شگفت انگیز دالخانی رامسر

در حالی که اینجا به راحتی می توانید دید کاملی از شهرهای رامسر و تنکابن و مناظر اطراف داشته باشید و از مناظر شگفت انگیز پیش روی خود لذت ببرید. کوه سماموس بلندترین کوه رامسر نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد و به همین دلیل کوهنوردان زیادی از مسیر روستای گرسماسر برای صعود به این قله استفاده می کنند.

ویلا جانت رودبار

کمپ تابستانی جنت رودبار یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین کمپ های ییلاقی رامسر به شمار می رود و به خاطر مزارع گل گاوزبان شهرت زیادی دارد. تعداد دشت های گل گاوزبان در این منطقه به حدی است که آن را پایتخت گل گاوزبان ایران می نامند و به طور متوسط ​​سالانه بالغ بر 40 تن از این گیاه دارویی از این روستا برداشت می شود. این روستا آب و هوای کوهستانی دارد و امکانات بسیار خوبی در آن ایجاد شده است. جنت رودبار ییلاق در ارتفاعات و در کنار دشت های زیبا و ارغوانی گل گزبان آن واقع شده است، با پوشش جنگلی انبوه، مزارع دیدنی، آبشارهای متعدد و مناظر خیره کننده و مه غلیظی که هرازگاهی روستا را فرا می گیرد، از سوی گردشگران و گردشگران. او مردم را دوست دارد.

تماشای جنگل شگفت انگیز دالخانی رامسر

سد میجران

در ابتدای جاده جنگلی دالخانی در دوراهی شستا یک پیچ به راست وجود دارد که به یکی از زیباترین سدهای ایران منتهی می شود. سدی که محیط و طبیعت اطراف آن کمتر شناخته شده است. اما منظره شگفت انگیزی دارد. مسیر رسیدن به سد سخت و پر فراز و نشیب است. اما ارزش رفتن را دارد. با نزدیک شدن به سد، منظره ای از دریاچه فیروزه ای رنگی را خواهید دید که با جنگل های انبوه احاطه شده است و چه چیزی بهتر از این. مسیر را به سمت پایین دریاچه ادامه دهید تا به آن نزدیک شوید. حالا وقت آن است که تفریح ​​کنید، از ماشین پیاده شوید و به گشت و گذار در کنار دریاچه بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا