ایران گردی

تماشایی ترین روستای اردبیل کجاست؟

تودی تریپ: شاید برایتان جالب باشد که روستای آلوارز علاوه بر طبیعت زیبای خود، شرایط خوبی برای تفریح ​​نیز دارد. این روستا از روستاهای همجوار سارین و در کنار ارتفاعات سبلان قرار دارد.

اگر از آنجا گذر کردید فراموش نکنید که برای طبیعت گردی به این روستا بروید و از مانتراهای چشم نواز این روستا لذت ببرید.

آلوارز سکونتگاهی ییلاقی محسوب می شود که پس از عبور از جاده کوهستانی به روستای آلوارز می رسد. طبیعت روستای آلوارز بکر مانده و خبری از دخالت انسان در طبیعت این روستا نیست.

اگر می خواهید به جایی بروید که نه تکنولوژی و نه هیاهوی شهری وجود دارد، طبیعت بکر و زیبای روستای آلوارس را از دست ندهید.

مناظر برفی این روستا در زمستان واقعا زیبا و شگفت انگیز است. تصور کنید طبیعت همچنان زیبایی خود را حفظ کرده و پوشیده از برف در فصل زمستان، منظره ای بی نظیر از زمستان را به نمایش می گذارد.

اگر در فصل زمستان به سمت روستای آلوارس می روید، می توانید در پیست اسکی این روستا به تفریح ​​بپردازید. البته این پیست اسکی فقط مخصوص فصل زمستان نیست، بلکه در تابستان هم می توانید روی چمن اسکی کنید.

دیدنی ترین روستای اردبیل کجاست؟

روستای دیدنی آلوارز کجاست؟

این روستای ییلاقی که از توابع شهرستان سرعین محسوب می شود در 12 کیلومتری آن قرار دارد که برای رسیدن به آلوارس باید به سمت غرب حرکت کرد و جاده ای کوهستانی با پیچ های فراوان را پشت سر گذاشت.

مراقب باشید گردنه های کوهستانی که از آنها می گذرید بسیار خطرناک است و راه را بلد نیستید پس نکات ایمنی رانندگی را رعایت کنید.

در این بین مناظر فوق العاده ای پر از شقایق خواهید داشت. فاصله آلوارز تا اردبیل 35 کیلومتر است.

ارتفاع آن از سطح دریا 2000 متر است که آب و هوای آن را سرد و کوهستانی می کند.

بهار و تابستان دلپذیر و زمستانی سخت و سرد را می گذراند. میزان بارندگی نیز به 400 میلی لیتر می رسد.

از قدیم الایام عشایر از مراتع آن برای ییلاقی استفاده می کردند و بیش از سه قرن است که مردم به طور دائم در آن ساکن شده و دهکده ای حدود 1300 نفری ساخته اند.

روستای آلوارز با قرار گرفتن در دامنه کوه سبلان و ارتفاعات سرسبز و جذاب یکی از زیباترین روستاهای اطراف کوه سبلان و ایران است.

نهر آب و چشمه های فراوان به ویژه چشمه مین بلاگ که به ماهی قزل آلا، هوای پاک و مراتع سرسبز اطراف آن شهرت دارد، این روستا را به یکی از جاذبه های گردشگری سارین تبدیل کرده است که هر بیننده ای را شگفت زده می کند.

آب شدن یخ و برف دامنه های سبلان در فصول بهار و تابستان، پوشش گیاهی جذابی با گل ختمی سفید، گون های ضخیم و لاله های قرمز، شقایق ها و دیگر گل های وحشی ایجاد می کند که هر بیننده ای را مسحور خود می کند.

دیدنی ترین روستای اردبیل کجاست؟

مراکز تفریحی روستا نیز در مسیر پیست اسکی آلوارس قرار دارند.

عشایر منطقه وقتی با «اوبه» و گله های خود در دامنه کوه سبلان و اطراف روستا پخش می شوند، به ویژه در فصل بهار و تابستان، زیبایی شگفت انگیزی به فضای روستایی آلوارس می بخشند.

به جز خانه های قدیمی و مسجد و زندگی دلپذیر روستا، آثار تاریخی و فرهنگی دیگری در روستا وجود ندارد.

جاذبه های گردشگری روستای آلوارس

موقعیت مکانی آلوارز زیبایی خاصی به این روستا بخشیده است. چشمه های فراوان و آبی که از آن می جوشد چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

از معروف ترین این چشمه ها می توان به چشمه مین بالاغ اشاره کرد که اگر ماهیگیر باشید می توانید از آن ماهی صید کنید.

با آمدن بهار و تولد دوباره طبیعت، یخ ها کم کم آب می شوند و گل های گل ختمی سفید، لاله های قرمز و شقایق ها، دشت ها را می پوشانند.

چشمه گیورگورسکی از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است و در ارتفاع 2420 متری از سطح دریا در زمین می جوشد.

در جهت زوکانه خیاو جریان دارد و از ارتفاع 12 متری سرریز می شود. به این آبشار گورگور نیز می گویند و می توانید از منظره ای جذاب از کوه سبلان لذت ببرید.

بین راه رسیدن به آلوارز و پیست اسکی آن، احتمالا عشایری را می بینید که به دور از دغدغه ها و در آرامش کامل و به دور از تجملات زندگی مدرن روز خود را می گذرانند.

آنها از زمان های قدیم خود را با طبیعت سازگار کرده اند. اوبی را می بینید که با پشم بافته می شود و زنانی که نان می پزند. به نانی که می پزند ساج چورگی یا سه دختر می گویند.

ساری یاغ که نوعی کره است که از کره محلی به دست می آید برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده می شود. علاوه بر اینها دامپروری می کنند و محصولات کاملاً طبیعی مانند پنیر، کره، سبزی کوهی، دوغ، پنیر دلمه، ماست و غیره تهیه می کنند.

پیست در دامنه های کوه سبلان که بزرگترین پیست اسکی ایران نامیده می شود. برای رسیدن به پیست باید 12 کیلومتر از روستا رانندگی کنید و به ارتفاع 3200 متری از سطح دریا برسید.

دیدنی ترین روستای اردبیل کجاست؟

مسیر روستا از مسیر به پیست کاملا آسفالت است و می توانید بدون نگرانی وارد آن شوید.

فقط مراقب باشید، منطقه کوهستانی است و حتی اگر فصل تابستان را برای سفر انتخاب کردید، وسایل برف و مه شکن لازم را به همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا