ایران گردی

تفریح در مجموعه تفریحی و فرهنگی آبیدر را از دست ندهید

تودی تریپ: مجموعه تفریحی آبیدر بر فراز کوه آبیدر در قسمت غربی شهر سنندج واقع شده است.

این مجموعه تفریحی که به آن پارک کوهستانی آبیدر نیز می گویند، به دلیل چشم انداز زیبای شهر کردستان و طبیعت بی نظیرش، محبوبیت زیادی در بین گردشگران پیدا کرده است.

پارک آبیدر در غرب ایران در استان کردستان و بین کوه های آبیدر بزرگ و آبیدر کوچ قرار دارد و شهر سنندج از بالای این پارک منظره بسیار زیبایی دارد.

پارک جنگلی و کوه آبیدر به عنوان نماد شهر سنندج همواره یک تفرجگاه و جاذبه عمومی بوده که امروزه با توسعه امکانات به یکی از نقاط دیدنی شهر سنندج تبدیل شده است.

آشنایی با مجموعه فرهنگی تفریحی آبیدر

شهری دیدنی که علاوه بر آثار تاریخی، طبیعتی سرسبز دارد که می تواند برای هر طبیعت گردی جالب باشد.

در سفر به استان کردستان از شهربازی آبیدر سنندج دیدن کنید تا گوشه ای از طبیعت این کشور را ببینید که منظره زیبایی را به نمایش می گذارد.

تفریح ​​در مجموعه فرهنگی تفریحی آبیدر را از دست ندهید

پارکی طبیعی که یکی از معروف ترین و محبوب ترین تفرجگاه های سنندج به شمار می رود و اکنون به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده است.

مجموعه تفریحی پارک آبیدر در قسمت غربی شهر در انتهای خیابان آبیدر و بین کوه های آبیدر به ارتفاع 2500 متر واقع شده و دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی است.

گردشگران تور سنندج با دیدن چندین باغ و آبنما در شهربازی آبیدر که محل مناسبی برای استراحت مسافران است، خواهند دید.

هنگام قدم زدن در اطراف این پارک سرسبز می توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر سنندج را مشاهده کنید.

همچنین می توانید با سلفی گرفتن از طبیعت در اطراف شهربازی آبیدر سنندج لحظات خوشی را تجربه کنید.

از دیگر ویژگی های این شهربازی می توان به سینمای روباز پارک مربوطه اشاره کرد که با پخش فیلم می تواند اوقات خوشی را برای گردشگران ایجاد کند.

جدای از لذت بردن از این سینمای روباز، می توانید برای استراحتی کوتاه به رستوران یا کافه شهربازی آبیدر بروید و خستگی تمام روز را از خود دور کنید.

در ادامه گشتی که در این پارک دیدنی انجام دادید، از دیگر مکان های دیدنی این پارک مانند کانی صفا، کانی ماماتکه، خضر زنده، امیریه، هفت آسیاب و کچک قرآن دیدن کنید.

اگر می خواهید هنر معماری مردم سنندج را بشناسید می توانید از حمام وکیل الملک سنندج دیدن کنید.

تفریح ​​در مجموعه فرهنگی تفریحی آبیدر را از دست ندهید

حمام تاریخی در میان سه عمارت قدیمی مانند عمارت وکیل السلطان، عمارت وکیل الممالک و عمارت وکیل الملوک که معماری منحصر به فردی دارد.

از جمله معماری های متفاوتی که در فضای داخلی این حمام خواهید دید، تزیین دیوار و فضاهای گرم و سرد حمام وکیل الملک است که اشکال هندسی، گیاهی و جانوری مانند طاووس بر روی دیوارها به چشم می خورد.

آدرس پارک آبیدر سنندج

پارک جنگلی آبیدر یک مجموعه تفریحی است که به پارک کوهستانی آبیدر نیز معروف است.

این پارک که یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های شهر سنندج است، در قسمت غربی شهر در انتهای خیابان آبیدر، بین کوه‌های آبیدر قرار دارد. پارک آبیدر از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.

مجموعه تفریحی آبیدر تا مرکز شهر سنندج 3.3 کیلومتر (حدود 9 دقیقه)، تا فرودگاه سنندج 10.3 کیلومتر (حدود 17 دقیقه) و تا پایانه مسافربری سنندج 9.3 کیلومتر (حدود 18 دقیقه) فاصله دارد.

دسترسی به این پارک با ماشین شخصی و تاکسی از هر نقطه از شهر امکان پذیر است.

نشانی: استان کردستان، شهر سنندج، جاده کمربندی آبیدر، انتهای خیابان آبیدر، پارک جنگلی آبیدر

پارک جنگلی آبیدر اکثر روزهای سال میزبان گردشگران از سراسر ایران است.

تفریح ​​در مجموعه فرهنگی تفریحی آبیدر را از دست ندهید

شهر سنندج با جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان به یکی از مکان‌های دیدنی ایران تبدیل شده است.

در هر فصلی از سال اگر به پارک آبیدر بروید، گردشگران به ویژه ساکنان کرد سنندایی را در این پارک خواهید دید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک آبی در بهار و سپتامبر است که هوا مساعد است.

در ابتدای پاییز، زمانی که برگ ها زرد و نارنجی می شوند، مجموعه ابیدیر جلوه ای شگفت انگیز و زیبا پیدا می کند که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. اما اگر در روزهای بارانی پاییز به این پارک بروید، جایی برای سرپناه نخواهید داشت و باید به هتل های پای کوه بروید.

زمستان برای بازدید از پارک آبیدر توصیه نمی شود. زیرا دمای هوا در ارتفاعات این پارک به شدت کاهش می یابد و مکان ها یخ می زند.

پارک جنگلی آبیدر در دامنه کوه آبیدر قرار دارد.

از جاذبه های گردشگری این مجموعه علاوه بر پارک جنگلی می توان به پارک امیریه، پارک امانیه، پارک کودک، چشمه کانی شفا، معدنی بانتا، مامتکه کنی، قرآن کوچک، چشمه خضر زنده (خیرزنه)، هفت آسیاب، بان شلانه اشاره کرد. پارک و جنگل گویزه. صحرا را صدا کرد.

پارک معروف نیز در سال های اخیر به این مجموعه اضافه شده است.

در کنار این فواره ها و در باغ ها آلاچیق هایی وجود دارد که گردشگران می توانند ساعت ها با خانواده خود در آن بنشینند و از مناظر زیبای پارک لذت ببرند.

تفریح ​​در مجموعه فرهنگی تفریحی آبیدر را از دست ندهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا