ایران گردی

تفریحات مهیج در جنگل راش مازندران

تودی تریپ: اگر از آن دسته افرادی هستید که شیفته ماجراجویی و سفر در دل جنگل های انبوه هستید، سفر به جنگل راش سوادکوه در استان مازندران را از دست ندهید. تصور کنید قدم زدن در میان درختان سرسبز و بلند این جنگل در پایان یک هفته شلوغ و رفع خستگی چقدر می تواند دلپذیر و خاطره انگیز باشد. این جنگل جذاب و رویایی بین شهر ساری و روستای سنگده واقع شده و با مسیر کوهستانی و جنگلی جذابش یکی از جاذبه های سوادکو به حساب می آید و تمام کسانی را که خواهان آرامش هستند به خود جذب می کند.

جنگل راش مازندران; باشکوه و دیدنی

اگر حال و هوای یک پیاده روی رویایی دارید، سفر به جنگل های بکر سوادکوه، به ویژه جنگل راش سنگده، با پیمودن جاده های جنگلی و از میان درختان راش بلند و انبوه، تجربه ای مهیج است. با قدم زدن در طبیعت دلگرم جنگل راش، تنفس در هوای لطیف جنگل و گوش دادن به آواز پرندگان زیبا می توانید تمام خستگی های ناشی از کار و فعالیت های روزمره را فراموش کنید.

تفریحی مهیج در جنگل راش مازندران

برای عاشقان پاییز، جنگل راش سنگده با درختانی به ارتفاع 40 متر یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی و طبیعت گردی است. در پای درختان سر به فلک کشیده راش فرشی به رنگ زرد مایل به قرمز پهن شده است که پارچه آن از برگ است. درختان جنگل راش آنقدر بلند هستند که مانند ستون های بهشت ​​هستند.

وقتی جنگل راش در غبار فرو می‌رود، حالتی مرموز و رویایی به خود می‌گیرد. سکوت او چنان عمیق است که شکستن آن غیرممکن به نظر می رسد. قدم زدن در جنگل راش و تنفس هوای بی نهایت نرم آن آدم را از همه چیز جدا می کند جز لذت بودن در طبیعت. مناظر این جنگل بکر و تاریخی همیشه زیباست. اما در پاییز واقعا خیره کننده می شود.

جنگل راش در استان مازندران، در بخش دودانگه شهرستان ساری و در نزدیکی روستای سنگده قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری سوادکوه به‌شمار می‌رود. فاصله سنگده تا تهران حدود سه ساعت و نیم است و تا ساری حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

تفریحی مهیج در جنگل راش مازندران

در منطقه جنگل راش سنگده امکانات خاصی وجود ندارد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از سفر یا در روستای سنگده وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید و برای سایر نیازهای خود (مانند آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و …) تمهیدات لازم را بیندیشید.

اواخر فروردین تا اوایل آذر زمان مناسبی برای سفر به این جنگل پر از درختان سر به فلک کشیده است. چکیدن برگ درختان راش به خصوص در فصل پاییز زیبایی خاصی به این جنگل می بخشد. در فصل زمستان دسترسی به آن کمی سخت است و به تجهیزات نیاز خواهید داشت.

چند ماجراجویی هیجان انگیز در جنگل راش

برای دیدن یکی از زیباترین و گرانبهاترین مناظر طبیعی ایران کافیست از جاده خراز خارج شده و در سایه کوه هورونرو به روستایی به نام سنگده برسید. جنگل راش یا رحمت در نزدیکی این روستا جای خوبی پیدا کرده و دل بسیاری را به دست آورده است. آنچه اهمیت این جنگل را دوچندان می کند وجود درختان زیبای راش است که در مناطق پست شمال کشور کمیاب بوده و از ارزش طبیعی فراوانی برخوردارند.

تفریحی مهیج در جنگل راش مازندران

چیزی که در جنگل راش به دست می آورید این است که در مسیری رویایی قدم بزنید و از مناظر زیبا لذت ببرید. اگر خسته شدید و در جنگل ادامه دهید، با دیدن آبشار زیبای این جنگل که اوبن نام دارد، لذت شما کامل خواهد شد. جدای از آنها، در فصل پاییز، شاهکار آفرینش را در سنگده و جنگل زیبای آن مشاهده می کنید. برگه هایی با هزاران رنگ که همه جا را پوشانده و تصویری به یاد ماندنی به شما می دهد.

مسیر جنگل راش: هرجا که به روستای سنگده بروید با جاده فیروزکوه و مناظر دیدنی روبرو می شوید. به محض خروج از این جاده به سمت روستای سنگده، دیدن زیبایی های این جاده فرعی حس وصف ناپذیری به شما دست می دهد. در این جاده می توانستیم ساعت ها در مورد هنر طبیعت صحبت کنیم، اما کافی است بدانید در جاده ای دیدنی هستید. جاده ای که دو طرف آن را درختان احاطه کرده اند. در بهار و تابستان با سرسبزی به استقبال تو می آید، در پاییز از هزاران رنگ لبریز می شود.

تفریحی مهیج در جنگل راش مازندران

پیاده روی در جنگل: قدم زدن در این جنگل مانند قدم زدن در مسیری رویایی است که برای چند لحظه آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. البته عده ای هم با ماشین در قسمت هایی از این جنگل سفر می کنند و به گونه ای دیگر از زیبایی آن لذت می برند.

رودخانه سرسبز: این رودخانه با عبور از جنگل راش طراوت فضا را چند برابر کرده و آن را دیدنی تر می کند.

از آبشار اوبون دیدن کنید: اگر جرات داشته باشید و چند ساعتی را به پیاده روی بگذرانید، هنگام پیشروی در جنگل می توانید صدای ریزش آب را بشنوید. آبشار زیبای Obensky در دل جنگل راش خودنمایی می کند و به زیبایی طبیعت اطراف شما می افزاید. این آبشار از چشمه های طبیعی بالا سرچشمه می گیرد و پس از عبور از جنگل به رودخانه تاجن می ریزد.

دوچرخه سواری در دل جنگل: با وجود اینکه در جنگل راش امکاناتی برای اجاره دوچرخه وجود ندارد، اما کسانی که به دنبال تفریحی متفاوت و دوچرخه سواری فراموش نشدنی هستند با دوچرخه خود به این جنگل می روند و آرامش و تفریح ​​را به گونه ای دیگر تجربه می کنند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، دوچرخه خود را بردارید و تجربه دوچرخه سواری در میان درختان زیبای این جنگل را از دست ندهید.

تفریحی مهیج در جنگل راش مازندران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا