ایران گردی

تفریحات لذت بخش چالیدره

تودی تریپ: چالیدره مشهد یکی از مجموعه های تفریحی و گردشگری مشهد است که بسیاری از گردشگران آن را به عنوان مقصد گردشگری خود در شهر مشهد انتخاب می کنند و برای تفریح ​​به آنجا می روند.

این مجموعه تفریحی در منطقه طرقبه مشهد واقع شده است و به دلیل داشتن دریاچه زیبا و پوشش گیاهی فراوان از آب و هوای بسیار مطبوع و مطلوبی برخوردار است.

شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه رضوی، علاوه بر اینکه شهری مذهبی محسوب می شود، دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوانی است و به عنوان یکی از شهرهای بزرگ گردشگری کشور شناخته می شود.

مجموعه چالیدره مشهد دارای امکانات تفریحی فراوانی است که در یک روز نمی توان از آن ها استفاده کرد و اگر می خواهید تمام تفریحات آن را تجربه کنید باید ۲ تا ۳ روز از آن دیدن کنید.

سرگرمی Chalidere

در چالیدره مشهد می توانید فعالیت های هیجان انگیز و جذاب مختلفی را امتحان کنید. موتورسواری، کارتینگ، آسانسور و قایق سواری تنها بخشی از سرگرمی های این مجموعه است. در ادامه شما را با تمام تفریحات Chalidere آشنا می کنیم.

زیپ لاین چالیدره
اگر به ارتفاعات علاقه دارید و می خواهید در چالیدره مشهد از تفریحات هیجان انگیز لذت ببرید، زیپ لاین آن را از دست ندهید. برای خرید بلیط این خط دو گزینه دارید.

یکی مسیر کوتاه و دیگری مسیر طولانی زیپ لاین. اگر علاقه مند هستید، می توانید عکس فرود خود را که با دوربین حرفه ای گرفته شده است، خریداری کنید.

تفریحات دلپذیر چالیدره

قطار کوهستانی Chalidere
یکی از تفریحات یا به نوعی امکانات چالی در دره مشهد، قطار کوهستانی آن است. از آنجایی که ورودی چالی دره در بالای کوه قرار دارد، افرادی که نمی توانند در این مسیر راه بروند، می توانند با استفاده از این قطار که به قطار کوهستانی معروف است، در این مسیر شیب دار حرکت کنند تا به ابتدای ورودی این مجموعه برسند.

دکتر ماهی شالیدر
یکی از تفریحات چالی دارا ماساژ ماهی یا دکتر فیش است. این مرکز دارای استخرهای مخصوصی است که می توانید پاهای خود را در آن قرار دهید. در این آب انبارها نوعی ماهی به نام «گارای قرمز» وجود دارد. به محض اینکه پای خود را در حوض قرار می دهید، این ماهی ها دور پای شما جمع می شوند و شروع به مکیدن پوست پای شما می کنند. به این ترتیب بافت های مرده پوست شما برداشته شده و یک پاکسازی طبیعی اتفاق می افتد. اگر می خواهید تجربه بی نظیری از ماساژ پا با کمک ماهی را تجربه کنید، بازدید از دکتر دکتر را از دست ندهید. ماهی در Chalidere.

چایخانه لمکده و چالیدره
اگر دوست دارید در سفر به چالیدره با دوستان و آشنایان خود بنشینید و چای بنوشید، چایخانه لمکده و چالیدره را به شما پیشنهاد می کنیم. فضای دلنشین و منظره جذاب این لمکادها آن را به یکی از امکانات جذاب Chalidere تبدیل کرده است. ورود به چایخانه های Chalidere رایگان است. از آنجایی که دمای هوا در این منطقه کمی پایین است، نوشیدن چای چسبناک است. پس بازدید از این چایخانه ها را از دست ندهید.

غواصی چالیدره
یکی از فعالیت های هیجان انگیزی که می توانید در منطقه چالی دره مشهد امتحان کنید غواصی است. در دریاچه این مجموعه امکان غواصی برای دوستداران این ورزش مهیج فراهم شده است. با کمک مربیان حرفه ای این مجموعه می توانید آموزش های اولیه را مشاهده کرده و وارد دنیای زیر آب دریاچه چالیدره شوید. شما نمی توانید این فعالیت را در زمستان امتحان کنید. متأسفانه در سال 1402 بخش غواصی دریاچه Chalidere بسته شد.

تفریحات دلپذیر چالیدره

قایق سواری Chalidere
یکی از تفریحات آرامش بخش که می توانید در این منطقه امتحان کنید قایق سواری در دریاچه Chalidere است. دریاچه چالیدره یکی از دریاچه های مصنوعی ایران است. در این دریاچه چندین نوع قایق برای اجاره وجود دارد. در زیر اسامی برخی از آنها آورده شده است:
• پدال قو
• قایقرانی
• پدال عامیانه
• پدال کابین
• پدال دوچرخه
• پدال خانوادگی
• قایق موتوری
• قایق VIP
• قایق کودکان

ماهیگیری چالیدره
اگر به ماهیگیری علاقه دارید می توانید این تفریح ​​را در مجموعه Chalidere امتحان کنید. گونه های مختلفی در این دریاچه زندگی می کنند. این ماهی ها از طریق جریان رودخانه وارد دریاچه می شوند. اگر وسایل ماهیگیری ندارید، می توانید با اجاره وسایل و تجهیزات ماهیگیری در Chalidere، این تفریح ​​را امتحان کنید. تجهیزات ماهیگیری برای اجاره گروهی و فردی در دسترس است.

اسکی روی آب چالیدره
اگر به فعالیت های هیجان انگیز علاقه دارید، هنگام بازدید از منطقه تفریحی چالیدره، حتما اسکی روی آب را امتحان کنید. اسکی روی آب در دریاچه سد چالیدره انجام می شود. اگر علاقه زیادی به اسکی ندارید، می توانید فعالیت های دیگر را امتحان کنید. از دیگر فعالیت های آبی در این دریاچه می توان به شاتل و قایق موزی اشاره کرد.

گوندولا چالیدار

تله کابین Chalidere با محیط خانوادگی و جذابش یکی دیگر از تفریحات این منطقه است. این تله کابین 270 متری که بخشی از مسیر کنار دریاچه را طی می کند، تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

تفریحات دلپذیر چالیدره

یکی از امکانات تفریحی چالیدره مشهد تله کابین آن است که بهترین تفریح ​​برای خانواده ها محسوب می شود. می توانید در این منطقه سوار تله کابین شوید تا به بالای کوه برسید و به راحتی و با گذر از مناظر جذاب و هیجان انگیز خاطرات فراموش نشدنی را رقم بزنید. تله کابین Chalidere 270 متر طول دارد. همچنین می توانید از همان تله کابین ها برای مسیر برگشت استفاده کنید و به راحتی به نقطه شروع بازگردید.

  • چالیدره مشهد مکان مناسبی برای پیک نیک است که بسیاری از خانواده ها آن را برای پیک نیک و تعطیلات خود انتخاب می کنند. به طوری که قبل از رفتن تمام وسایل ضروری برای یک پیک نیک را به همراه داشته باشید و پس از رسیدن به این مجموعه، مکان مناسبی را برای خود انتخاب کنید و میز پیک نیک را بچینید. همچنین می توانید بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه کنید و وسایل اضافی زیادی را با خود حمل نکنید.
  • یکی از ویژگی های جالبی که این اقامتگاه در اختیار گردشگران قرار داده است، وجود پکیج های مختلف با هزینه های مشخص برای استفاده از امکانات تفریحی اقامتگاه است و گردشگران می توانند هر آنچه را که می خواهند خریداری کنند.
  • از آنجایی که بخش های مختلف و امکانات تفریحی این مجموعه متعلق به بخش خصوصی است، هزینه استفاده از فضاهای تفریحی مختلف در مجموعه متفاوت و با یکدیگر متفاوت است.
  • برخی از امکانات تفریحی مجتمع چالیدرخ فصلی بوده و در برخی از ایام سال آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشد و در برخی از ایام سال تعطیل بوده و قابل استفاده نمی باشد.
  • آتش سوزی در این مجموعه ممنوع است.
  • مهم ترین نکته ای که در بازدید از مجموعه تفریحی چالیدره مشهد باید رعایت کنید عدم آلودگی محیط زیست و پرهیز از رها کردن زباله های خود در طبیعت ایزوله است.
  • در نهایت داشتن دوربین و موبایل مجهز به دوربین را فراموش نکنید تا بتوانید ضمن لذت بردن از فعالیت های مختلف، عکس های خاطره انگیز و جذابی بگیرید.

تفریحات دلپذیر چالیدره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا