ایران گردی

تفریحات دریاچه چیتگر چیست؟

تودی تریپ: دریاچه ها چه طبیعی و چه مصنوعی یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری هر شهر به حساب می آیند. جمع آوری مقدار زیادی آب در مقیاس نسبتاً وسیع فرصت های زیادی را برای گردشگری به ارمغان می آورد.

اگر دریاچه طبیعی باشد، امکان ایجاد امکانات گردشگری در اطراف آن به دلخواه وجود ندارد. اما در ساخت دریاچه مصنوعی از همان ابتدا تمهیدات و بسترهای لازم برای ایجاد یک محیط کامل گردشگری فراهم می شود.

چند تفریح ​​خاص در دریاچه چیتگر

شهر بازی

در شهربازی کنار دریاچه انواع بازی های هیجان انگیز و ماشین های جالب برای بازی پیدا خواهید کرد. این شهربازی جدیدترین بازی های روز دنیا را به مجموعه خود اضافه کرده و از امنیت بالایی برخوردار است. در این شهربازی می توانید از سافاری پارک وحشت، پیست پرش آسمان، چرخ فلک دریاچه بزرگ و … استفاده کنید. امکانات شهربازی چیتگر در ضلع شمالی، شرقی و غربی دریاچه چیتگر قرار دارد و برای تمامی اعضای خانواده با هر سن و سلیقه ای مناسب است.

فعالیت های دریاچه چیتگر چیست؟

رول گلایدر

رول گلایدر در دریاچه چیتگر تجربه زیپ لاین را به شما می دهد. این راه آهن با فناوری پرواز کنترل شده متصل است و تنها مجموعه ای که رول گلایدر دارد دریاچه چیتگر تهران است. این بازی درست در کنار سرسره های سقوط آزاد و قسمت شمالی دریاچه قرار دارد. محدودیت سنی این بازی برای افراد بالای هشت سال است و ریسک بسیار کمی دارد. زمانی که از روی این دستگاه می پرید حداقل قد 120 سانتی متر و حداکثر قد 195 سانتی متر را تجربه خواهید کرد البته برای استفاده از آن باید بین 30 تا 140 کیلوگرم وزن داشته باشید. حرکت مسیر این خط شبیه حرکت یک ترن هوایی است. اما کابینی وجود ندارد و شما کاملاً در هوا معلق هستید. به همین دلیل هیجان انگیزتر از ترن هوایی خواهد بود. این دستگاه بسیار هیجان انگیز و محبوب است.

کارتینگ در دریاچه چیتگر

راندن ماشین های مسابقه ای در یک محیط امن با احتمال آسیب بسیار کمی برای اکثر مردم بسیار هیجان انگیز خواهد بود. علاقه مندان به مسابقات سرعت و اتومبیل رانی می توانند به دریاچه چیتگر آمده و از امکاناتی که برای آن طراحی و اجرا شده است بهره مند شوند. این مکان عنوان یکی از بهترین پیست های کارتینگ کشور را به خود اختصاص داده است. پیست کارتینگ دریاچه چیتگر کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی است. اگر به دنبال مکانی برای تجربه سرعت بالا بدون توجه به علائم و محدودیت های جاده ای هستید، پیست کارتینگ دریاچه چیتگر بهترین انتخاب شما خواهد بود. این پیست در کنار باجه فروش بلیط در ضلع غربی دریاچه قرار دارد.

فعالیت های دریاچه چیتگر چیست؟

هرم هیجان (سینمای پرواز)

بیشتر زمین های بازی اطراف دریاچه چیتگر توسط شرکت های اروپایی برای کیفیت و ایمنی بهتر طراحی و ساخته شده اند. هرم هیجان یا سینمای شش بعدی دریاچه چیتگر نیز محصول شرکت زیمنس آلمان است. در این مجموعه تفریحی، چهار نفر وارد یک هرم می شوند و بر کابینی مخصوص سوار می شوند. کابین به طور کامل در ارتفاع دو متری زمین پرواز می کند. در حین پرواز، اثرات طوفان، رعد و برق، باران، مه و غبار و جلوه های بصری ویژه نیز گنجانده شده است. استفاده از این دستگاه برای افراد بالای 12 سال مجاز می باشد.

تعطیلات هیجان انگیز در دریاچه چیتگر

جدا از مناظر زیبای دریاچه چیتگر، تفریحات زیادی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است که هرکسی بنا به ذائقه و علاقه خود می تواند از آنها استفاده کرده و از آن لذت ببرد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از آنها آشنا شوید و هزینه تفریحات دریاچه چیتگر را بدانید.

قایق سواری در چیتگر

یکی از تفریحات تفریحی دریاچه چیتگر قایق سواری است که برای آن می توانید از اسکله غربی یا شرقی استفاده کنید. به خصوص فرصت مشاهده ماهی و پرندگان در دریاچه این لذت را دو چندان می کند. اسکله شرقی در سمت سرزمین بم و اسکله غربی در سمت بلوار میلاد واقع شده است.

فعالیت های دریاچه چیتگر چیست؟

کل دریاچه بیمه است و هنگام سوار شدن به قایق جلیقه نجات ارائه می شود. علاوه بر این، افراد بالای 90 کیلوگرم، زنان باردار و کودکان زیر 14 سال مجاز به رانندگی با قایق (مستقل) نیستند. شنا در این دریاچه ممنوع است.

قیمت چرخ آب 30، 40 و 50 هزار تومان برای دو، سه و چهار نفر به مدت 30 دقیقه. قایق موتوری (یک تا پنج نفره) 90 هزار تومان و قایق کاتاماران یا اتوبوسی برای یک گشت در دریاچه 15 هزار تومان است.

ماهیگیری در دریاچه چیتگر

ماهیگیری نیز یکی از تفریحات جذاب اسکله لند بم و دریاچه چیتگر است. امکان استفاده از خدمات و امکانات باشگاه ماهیگیری برای علاقمندان وجود دارد. همچنین می توان با عضویت در این باشگاه در هزینه های خود صرفه جویی کرد.

دوچرخه سواری در دریاچه چیتگر

دوچرخه سواری یکی از ورزش ها و تفریحات جذابی است که در محیطی زیبا مانند دریاچه چیتگر بسیار لذت بخش است. پیست دوچرخه سواری چیتگر به علاقه مندان این امکان را داده است که از دوچرخه های دنده ای پیشرفته یا برقی استفاده کنند.

بخش ورودی غربی و شرقی دریاچه برای اجاره دوچرخه در نظر گرفته شده است. قیمت کرایه دوچرخه بستگی به مدل دوچرخه دارد و از 20 تا 50 هزار تومان در ساعت متغیر است. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر دوچرخه 20 تا 60 دقیقه تاخیر در تحویل داشته باشد، نرخ ساعتی از شما دریافت می شود. برای اجاره دوچرخه باید گواهینامه، کارت ملی یا کارت هوشمند داشته باشید.

فعالیت های دریاچه چیتگر چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا