ایران گردی

تعداد گردشگران اروپایی در ایران کاهش یافته/ گردشگران لاکچری افغانستان به ایران می‌آیند

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایلنا، حرمت الله رفیعی (رئیس انجمن خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) درباره وضعیت گردشگران ورودی گفت: نمی توان گفت که وضعیت گردشگران ورودی به کشور خوب است اما بد نیست. یا ما به طور متوسط ​​ماهانه بین 300 تا 400 هزار گردشگر داریم که در درجه اول گردشگران عرب به ویژه از عراق قرار دارند. البته گردشگرانی از عمان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به این بخش از گردشگران عرب اضافه می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد گردشگرانی که از افغانستان به ایران سفر می کنند افزایش یافته و تعداد پروازهای بین ما و افغانستان افزایش یافته است. اکنون رویکرد ورود گردشگران افغانستانی به ایران تغییر کرده و شاهد ورود گردشگران مجلل افغان به ایران با رویکردی متفاوت نسبت به آنچه در گذشته در حوزه گردشگری ایران و افغانستان دیده بودیم، هستیم. این گردشگران علاوه بر حوزه سلامت، برای اقامت در ایران، رفتن به غرب و یا بازگشت به وطن خود به ایران سفر می کنند. تمام پروازهای افغانستان به ایران که تقریباً 9 تا 10 پرواز در هفته است، همیشه پر است.

به گفته رفیعی، تعداد گردشگران اروپایی که به ایران سفر می کنند کاهش یافته، اما تعداد گردشگران از چین و روسیه افزایش یافته است. این پیام خوبی برای ما است، زیرا مدت ها بود که ورود گردشگران چینی به ایران ممنوع بود و تعداد گردشگران روسی آنقدر کم بود که می توان گفت اصلاً گردشگر روسی نداشتیم.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران همچنین از قراردادی با این کشور گردشگری روسیه خبر داد که به زودی برای تسهیل در تبادل گردشگر منعقد خواهد شد. روس ها مصمم هستند که تعدادی از گردشگرانشان که به ترکیه و دیگر کشورهای نزدیک به ایران سفر می کنند، حتما در طول سفرشان به ایران بیایند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا این گردشگران تعداد سفرهای خود را به ایران افزایش دهند. لازم به ذکر است؛ گردشگرانی از کشورهایی مانند چین و روسیه هستند که با مدیریت دولتی برای سفر به مقاصدی خاص سفر می کنند، سپس شرکت های تور آنها بر اساس لیستی که به آنها اعلام شده است، مقاصد خود را معرفی می کنند. اکنون تعداد گردشگران ما از روسیه افزایش یافته است و ایران نیز در فهرست مقاصد چینی قرار دارد. می توان گفت سفر به ایران در تلویزیون چین و روسیه تبلیغ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا