ایران گردی

تعداد مسافران نوروزی مشهد چند میلیون نفر بودند؟

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تخفیف های 30 تا 40 درصدی که برای اقامت 10 روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود موثر بود و در حال حاضر 15 درصد از ظرفیت اسکان رسمی مشهد به آن اختصاص یافته است.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود حدود 8 میلیون مسافر به مشهد مقدس در نوروز 1403 خبر داد.

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا؛ حجت گنابادی نژاد امروز 18 فروردین ماه در نشست خبری جمع بندی آمار ورود زائران به مشهد مقدس که در هتل ارغوان مشهد برگزار شد، گفت: روز گذشته علاوه بر این از اسفندماه بیش از 462 هزار نفر به مشهد مقدس سفر کردند 15 تا پایان 19 فروردین 7810000 نفر وارد مشهد شدند.

وی افزود: ضریب اشغال واحدهای مسکونی در استان 51 درصد و در مشهد 63 درصد است. همچنین از 24 اسفند ماه تا امروز میانگین ضریب اشغال واحدهای مسکونی در استان 39 درصد و در مشهد 41 درصد است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تخفیف های 30 تا 40 درصدی که برای اقامت 10 روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود موثر بود و در حال حاضر 15 درصد از ظرفیت اسکان رسمی مشهد به آن اختصاص یافته است.

وی در خصوص اقدامات پیش بینی شده برای بازگشت زائران از مشهد افزود: امسال علاوه بر تعطیلات 22 و 23 فروردین ماه، 22 تا 24 فروردین ماه را نیز در پیش داریم که اوج دیگری برای بازگشت زائران است و داریم. برنامه ریزی بازگشت زائران در دو قله. در ایام نوروز کسانی که از ظرفیت حمل و نقل عمومی جاده ای استفاده می کنند بهتر است بلیط رفت و برگشت خود را در زمان دریافت بلیط حرکت تهیه کنند تا در هنگام بازگشت با مشکل مواجه نشوند.

گنابادی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا آمار خلاصه ورود زائران به مشهد مقدس از 24 اسفند ماه محاسبه می شود، تصریح کرد: ما مانند استان مازندران نیستیم که از اواخر اسفند دوره خدمت رسانی خود را آغاز کنیم. اینجا مشهد است و عبادت آن عبادت است. مردم برای مناسبت های زیارتی به مشهد سفر می کنند. امسال ماه رمضان با عید نوروز مصادف شده بود و مردم در ایام نوروز از سفر منصرف شده بودند به همین دلیل پیش بینی کرده بودیم یکی از زائران قبل از شروع ماه رمضان وارد مشهد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سکوت در خیابان های مشهد در ایام نوروز مبنی بر اینکه بر چه اساسی تعداد زائران محاسبه می شود، گفت: هر جا سکوت دیدید به ما بگویید همین مسیر را طی کنیم. ترافیک مشهد در نوروز آزاردهنده است! اینطور نیست که چند زائر به مشهد بیایند.

معاون ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ضعف داریم. در مشهد در ایام نوروز تجربه 100 راس را با قطار داشتیم اما این روزها تعداد قوچ ها از 76 رام فراتر نمی رود. تعداد پروازهای فرودگاه مشهد نیز به همین صورت است و این ظرفیت نیاز به افزایش دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا