ایران گردی

تجربه سفر به کویر مرنجاب

تودی تریپ خوب تجربه سفر به کویر مرنجاب داشتی؟! اگر بخواهیم به یکی از جذاب ترین و بی نظیرترین کویر نوردی ها اشاره کنیم، می توان به کویرگردی مرنجاب اشاره کرد. اگر بخواهیم به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار استان اصفهان اشاره کنیم، قطعا می توان به این کویر اشاره کرد. این کویر در منطقه شمالی شهرستان آران و بیدگل واقع شده است. کویر مرنجاب با جذابیت فوق العاده و موقعیت جغرافیایی ایده آل یکی از معروف ترین نقاط گردشگری است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی خواهد بود. در این منطقه علاوه بر بازدید از مکان های بکر و صعب العبور، می توانید آثار تاریخی ارزشمند زیادی را نیز مشاهده کنید.

بنابراین با انتخاب سفر به کویر مرنجاب می توانید خاطراتی فراموش نشدنی از یک سفر بی نظیر در کویر رقم بزنید. در این سفر هیجان انگیز می توانید از مناطق دیدنی و تاریخی که بسیار غیرعادی و چشم نواز هستند نیز دیدن کنید. اکثر علاقمندان به کویرگردی این کویر را یکی از مراکز اصلی گردشگری کشور می دانند.

بهترین تجربه سفر در کویر مرنجاب:

برای اینکه جذاب ترین و منحصر به فرد باشد تجربه سفر به کویر مرنجاب باید این کویر را به بهترین نحو بشناسید. برای درک ایده آل و مصلحت این کویر باید به موقعیت جغرافیایی، راه های دسترسی، جاذبه های گردشگری و مواردی از این دست توجه کرد. در زیر به اطلاعات مهمی در مورد این کویر نوردی هیجان انگیز اشاره می کنیم:

موقعیت جغرافیایی کویر مرنجاب:

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین عناصر برای تجربه سفر به کویر مرنجاب توجه به موقعیت جغرافیایی این کویر. این کویر در استان اصفهان قرار دارد. برای رسیدن به این کویر باید به مبدا حرکت خود توجه کنید. اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، جاده مرنجاب آدرس دسترسی به این کویر بی نظیر است.

از شهرهای مختلف می توانید به این کویر دسترسی داشته باشید. مثلا اگر مبدأ شما تهران است برای رسیدن به این کویر باید حدود 270 کیلومتر را طی کنید. کوتاه بودن این مسیر محبوبیت آن را در بین کوهنوردان و علاقه مندان به کویر نوردی دوچندان کرده است. فاصله این کویر تا آران و بیدگل 40 کیلومتر خواهد بود. برای رسیدن به این کویر می توانید از ماشین های معمولی هم استفاده کنید اما بهترین گزینه برای سفر در کویر استفاده از ماشین ها به عنوان وسایل نقلیه آفرود است.

کویر مرنجاب

سفر به کویر

مکان های گردشگری و بهترین تجربه سفر در کویر مرنجاب:

بهترین بودن تجربه سفر به کویر مرنجاب ثبت نام کنید، باید نقاط گردشگری این کویر را بشناسید. مناظر زیبا و جذاب این کویر می تواند خاطرات هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کویر مرنجاب جاذبه های بی نظیر و شگفت انگیز آن است. شهرت این کویر اغلب به دلیل وجود مکان های دیدنی، مرموز و خارق العاده در آن است. برخی از دیدنی های قابل توجه این کویر عبارتند از:

  • تپه های شنی (یکی از جذاب ترین تجربه سفر به کویر مرنجاب می توان به پیاده روی در تپه های شنی اشاره کرد. در این کویر تپه های ماسه ای، تپه های ماسه ای و … را مشاهده خواهید کرد که پیاده روی در آنها بسیار جذاب و دلنشین است.)
  • جزیره سرگردان (این یکی از اسرارآمیزترین جاذبه های گردشگری این کویر است که در دریاچه نمک مسیلا قرار دارد. با دیدن این جزیره مانند بسیاری از گردشگران دیگر شگفت زده خواهید شد.)
  • دریاچه ها و تالاب ها (در این کویر تالاب های زیادی را خواهید دید که از باران های فصلی تغذیه می شوند. در این کویر نیز می توانید دریاچه های مختلفی را ببینید که از نمک تشکیل شده اند.)
  • دریاچه نمک مسیله (این دریاچه 650 کیلومتر مساحت دارد. این دریاچه در اکثر فصول سال پوشیده از نمک خواهد بود.)
  • کاروانسرای مرنجاب (این کاروانسرا یکی از بناهای تاریخی است که قدمت ساخت آن به دوران صفویه بازمی گردد. امروزه پس از بازسازی، این بنا بهترین مکان برای گردشگران است. سفر به کرمان معروف.)
  • کوه کلانگ
  • چاه آب شیرین

کویر مرنجاب

گردشگری کویر مرنجاب

تفریحات مختلف در کویر مرنجاب:

از دیگر عناصر گردشگری است که بسیار لذت بخش است تجربه سفر به کویر مرنجاب بودند، در دسترس بودن سرگرمی های فوق العاده در این بیابان. در این کویر می‌توانید شاهد فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیزی باشید که تجربه لذت‌بخشی از صحرا نوردی را ایجاد می‌کند. این کویر دارای تپه های ماسه ای است که به دلیل شیب منحصربفردشان بهترین گزینه برای برخی فعالیت ها محسوب می شوند. از تفریحات شگفت انگیز در این مناطق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخته شنی اسکی
  • شتر سواری
  • سافاری
  • رانندگی خارج از جاده
  • ستارگان
  • یک موتور سیکلت چهار چرخ
  • شبگردی
  • راه رفتن روی شن و خیلی چیزهای دیگر

بهترین تجربه سفر به کویر مرنجاب در زمان مناسب:

اگر به دنبال بهترین رکورد هستید تجربه سفر به کویر مرنجاب باید به زمان سفر به این کویر دقت کنید. اگر در زمان مناسب از این کویر دیدن کنید می توانید سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. پاییز و بهار از بهترین فصل هایی هستند که می توانید از این کویر دیدن کنید و از جذابیت آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا