ایران گردی

تجربه آرامش در آبگرم معدنی شوط

تودی تریپ: چشمه آب معدنی شات یکی از مهم ترین دیدنی های طبیعی شهر است. چشمه بر فراز تپه ای قرار دارد که از دو طرف و آب سرد از وسط تپه سرچشمه می گیرد. چشمه آب گرم شوت سیتی در محیطی دلپذیر و مفرح در حومه شهر شوت واقع شده است.

معرفی آبگرم معدنی Shut

استان آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی ایران در منطقه شمال غربی است که از شمال با جمهوری آذربایجان و از غرب با ترکیه و عراق همسایه است. این استان از شرق به استان آذربایجان شرقی، از جنوب شرقی به استان زنجان و از جنوب به استان کردستان منتهی می شود.

استان آذربایجان غربی که سیزدهمین استان پهناور کشور است در منطقه آذربایجان واقع شده و طبق سرشماری سال ۱۳۹۴ بیش از ۳ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

چشمه های آب گرم به دلیل وجود املاح معدنی در درمان بسیاری از بیماری های پوستی، گوارشی، عصبی و روانی و حتی بیماری های قلبی تاثیر بسزایی دارد. آبگرم بسته در آذربایجان غربی یکی از این چشمه های شفابخش است که یکی از جاذبه های طبیعی شمال غرب کشور محسوب می شود.

چشمه آب گرم شوت سیتی که در محیطی دلپذیر و مفرح در حاشیه شهر شوت واقع شده است مجهز به استخر و سالن های سرپوشیده، بوفه و آلاچیق و سایر امکانات می باشد.

تجربه ای آرامش بخش در آبگرم معدنی Shawt

شوط یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی است که مرکز آن شهرستان شوط می باشد. این منطقه در منطقه آزاد تجاری ماکو قرار دارد. اطراف آن را شهرهای ماکو، پلدشت، چالدران و چایپاره احاطه کرده اند. چشمه آب گرم شاوت اصلی ترین جاذبه گردشگری این شهر است که هر ساله گردشگران زیادی را برای درمان به خود جذب می کند.

این چشمه دارای دو سرچشمه اصلی است که در فاصله چهل متری از هم بر روی تپه ای قرار گرفته اند. آب گرم از دو طرف این تپه می جوشد و سرد از وسط. در شکل اصلی چشمه حوض هایی ساخته شده است که آب آن ها دائماً جاری است.
مجتمع توریستی آبدرمانی در این منطقه در حال ساخت است و مساحتی حدود سه هکتار برای این منظور پیش بینی شده است.

ویژگی های آبگرم معدنی Shut

آب گرم شوت دارای دو چشمه اصلی است که به فاصله تقریبی 40 متر از هم بر روی خط الراس با ارتفاع متفاوت قرار گرفته اند. ویژگی اصلی چشمه حوض طبیعی با شکلی نامنظم است که از ته نشین شدن آب چشمه، دریاچه های طبیعی و زیبا تشکیل شده است.

استخرهایی بر روی دریاچه ها ساخته شده و آب گازدار دائماً در آنها جریان دارد و می جوشد. آب گازدار در قسمت غربی دریاچه از زمین می جوشد و از کانال واقع در قسمت جنوب غربی دریاچه خارج می شود.

در قسمت شمال غربی چشمه اصلی سه دریاچه دیگر وجود دارد که مجرای خروجی آنها بر روی تپه نمایان است. چشمه آب گرم شوت سیتی در محیطی دلپذیر و مفرح در حومه شهر شوت واقع شده است.

آب این چشمه کمی اسیدی و بی رنگ و از بی کربنات و آهن تشکیل شده است. از خواص درمانی آن بیشتر برای درمان پا درد و همچنین به عنوان حمام برای تسکین درد مفاصل استفاده می شود.

تجربه ای آرامش بخش در آبگرم معدنی Shawt

هم اکنون مجتمع گردشگری و آب درمانی این منطقه برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری در منطقه آزاد ماکو در زمینی به مساحت سه هکتار با زیربنای 1800 متر مربع در حال ساخت است. در حال حاضر استخری روباز در این چشمه ساخته شده است که مورد استفاده گردشگران قرار می گیرد.

ایجاد چهار استخر مجزا و سرپوشیده ویژه آقایان و بانوان، ایجاد بوفه، سرویس بهداشتی و محوطه سازی و فضای سبز، آلاچیق، پارکینگ و مکانی برای بازی کودکان در دستور کار پروژه بهسازی این داغ است. اب.

غار شیخ سلو یکی دیگر از آثار طبیعی این شهرستان است که در روستای شیخ سلو قرار دارد.

  • تپه خلیل آباد که مربوط به دوران پیش از تاریخ و به ثبت آثار ملی رسیده است از دیگر جاذبه های این شهر است.
  • گنبد آرامگاه تاریخی کندل که در ضلع جنوبی روستای کندل قرار دارد در شش کیلومتری شوته قرار دارد. گنبد بر روی تپه ای ساخته شده و گنبدی سنگی است که برخی آن را به روس ها و برخی دیگر به ارمنیان نسبت می دهند. این گنبد گرد و حدود سه متر ارتفاع دارد.
  • عمارت تاریخی خان که بر اساس معماری آن به اواخر دوره قاجار و کمی به اوایل دوره پهلوی می رسد در روستای خوک شوط واقع شده است.

تجربه ای آرامش بخش در آبگرم معدنی Shawt

اتوبوس های مسافربری از تهران، تبریز و ارومیه به سمت شوته تردد می کنند. این شهر از اتوبان تبریز به بازرگان خروجی دارد.
با ماشین: بزرگراه تبریز – بازرگان. شاوت تی» و «شوت اصلی-چالدران-چایپاره»)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا