ایران گردی

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم امریکا

تودی تریپ: تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا گزینه ای است که بسیاری از دانشجویان از آن استفاده می کنند و به آن توجه ویژه ای می کنند. با وجود شرایط سخت برای پذیرش در دانشگاه های درجه یک و خوب آمریکا، اخذ اقامت دائم در این کشور فرصتی بی نظیر محسوب می شود. تحصیل در آمریکا بستری را برای اخذ اقامت دائم فراهم می کند و راه های مختلفی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور وجود دارد. ناگفته نماند که گذر از هر یک از مسیرهایی که در ادامه به آنها می پردازیم چالش هایی دارد و باید برای سختی های پیش رو آماده باشید.

راه های اقامت پس از تحصیل در آمریکا

با توجه به ویزای تحصیلی متفاوت در آمریکا، پرطرفدارترین و پرطرفدارترین آنها ویزای M و F است، باید گفت که تعداد زیادی از دانشجویان خارجی دانشگاه های آمریکا دارای ویزای F1 هستند. اخذ اقامت پس از تحصیل و ادامه اقامت دائم آمریکا بستگی به ویزای تحصیلی دانشجو دارد و لازم است مقدمات اقامت موقت پس از پایان تحصیل و در نهایت اخذ اقامت دائم فراهم شود.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا

افرادی که ویزای دانشجویی F1 دارند باید از روش های OPT (آموزش عملی اختیاری)، H-1B، B-1 و B-2 استفاده کنند یا برای اقامت موقت خود در ایالات متحده کارت سبز دریافت کنند، بنابراین به استفاده از یکی از روش های این روش ها ما سعی می کنیم بهترین حالت را با توجه به نیاز و شرایط شما انتخاب کنیم و سعی کنیم آن را بدست آوریم.

یکی از رایج ترین روش های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا، روش OPT است. بر اساس این روش، متقاضیان اقامت دائم که دارای ویزای F1 هستند، می توانند فرصت شغلی خارج از دانشگاه و فرصت اقامت موقت پیدا کنند. حضور یکساله در آمریکا که دانشجوی رشته های ریاضی، علوم، مهندسی و فنی هستند، به مدت 24 ماه این امکان را دارند که در آمریکا زندگی کنند، به این معنا که پس از اتمام تحصیل، می توانند در آمریکا بمانند. ایالت ها. ایالات برای این مدت زمان و یک شغل تمام وقت مرتبط با رشته تحصیلی به کار 40 ساعت در هفته. باید بدانید که در این صورت بهتر است قبل از پایان آموزش برای OPT اقدام کنید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا با تغییر ویزای F1 به ویزای H-1B وجود دارد، در این صورت فرد پس از فارغ التحصیلی باید در موقعیت کاری پذیرفته شده و نوعی اسپانسرینگ دریافت کند. پس از طریق این ویزا برای اینکه بتواند در آمریکا کار کند باید سه سال حضور داشته باشد و البته کار کند، باید گفت کسانی که این ویزا را دریافت می کنند این امکان را دارند که ویزای H-1B خود را برای سه سال دیگر تمدید کنند. تحت شرایط مساعد پس از انقضای اعتبار آنها برای اقامت موقت. توجه داشته باشید که اگر به مدت 5 سال زیر نظر کارفرما مشغول به کار بوده اید، این احتمال وجود دارد که کارفرما برای اقامت دائم شما اقدام کند.

پس از اتمام تحصیل در آمریکا، اگر موفق به دریافت ویزای OPT و H-1B نشدید، می توانید برای ویزای B-1 و B-2 اقدام کنید برای سفرهای کاری و توریستی به محل اقامت موقت خود می روید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا

بد نیست بدانید که این دو ویزا مستقیما به اقامت دائم منتهی نمی شوند، اما درخواست گرین کارت در آمریکا را آسان می کنند. ویزای B-1 برای سفرهای کاری و ویزای B-2 برای دیدار خانوادگی و گردشگری در آمریکا صادر می شود.

یکی از راه های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا گرفتن گرین کارت است. بنابراین، شما باید کارت سبز ایالات متحده را از طریق استخدام، ازدواج و حمایت مالی دریافت کنید. واضح است که اقامت دائم مستلزم اقامت میان مدت است که می توان از طریق کار به آن دست یافت، در غیر این صورت باید خانواده درجه یک داشته باشید. در آمریکا به عنوان اسپانسر شما، البته راه دیگر ازدواج با فردی است که اقامت دائم ایالات متحده را دارد.

مدت اقامت پس از فارغ التحصیلی

توصیه می شود مدتی قبل از پایان تحصیل یکی از روش های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت آمریکا را انجام دهید زیرا پروسه اخذ اقامت موقت به روش OPT حدود 4 ماه طول می کشد و غیره. ویزا نیز به دو ماه نیاز دارد.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم آمریکا

لازم به ذکر است که اعتبار ویزای تحصیلی شما 60 روز پس از پایان تحصیل به پایان می رسد و می توان گفت برای چنین اقدام مهمی بهتر است قبل از اتمام اعتبار ویزا اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا