اخبار گردشگری

تاکید رئیس اتاق ایران بر همکاری کشورهای اسلامی در گردشگری

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، در نشست هیات مدیره ایکریک که در شهر امان، پایتخت اردن برگزار شد، همکاری های بین المللی کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت. زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی و مدیریت بازرگانی کشورهای اسلامی به عنوان پروژه های مهم در این نشست برشمرد.

در نشست هیات مدیره مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC) که در حاشیه نشست اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در امان پایتخت اردن برگزار شد، ضرورت تقویت و تقویت گسترش همکاری های بین المللی به نفع کشورهای اسلامی.

در ابتدای این نشست صمد حسن زاده، رئیس هیئت مدیره کمیته بین المللی ICRIC، برگزاری این نشست ها را تاییدی بر تقویت و افزایش همکاری های بین المللی مطابق با منافع کشورهای اسلامی دانست و گفت: به صورت دوره ای نشستی اعضای اتاق اسلامی عامل هماهنگی و ایجاد همکاری مشترک در داخل گروه کارشناسان سازمان همکاری اسلامی بر اساس تعریف پروژه های مشترک خواهد بود.

وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه های مختلف با اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی همکاری می کند و بدین ترتیب از تمام ظرفیت خود از جمله فاوا، مرکز تحقیقات و … استفاده می کند.

حسن زاده ادامه داد: در همکاری های دوجانبه از مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC) که واحد پژوهشی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی ایران است، در قالب پروژه های متمرکز و متناسب با منافع کشورهای اسلامی حمایت می کنیم. و تقاضای همکاری با این گروه را دارم.

در ادامه، محمدرضا کرباسی – مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC) – نیز از همکاری اعضای اتاق اسلامی و همچنین اعضای هیئت رئیسه در اجرای پروژه های ICRIC تشکر و قدردانی کرد. گزارش پیشرفت پروژه ها در شش ماه گذشته

در این نشست زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی، شبکه شرکت های کوچک و متوسط ​​OIC، راهنمای کسب و کار کشورهای اسلامی، رتبه بندی شرکت ها در کشورهای اسلامی و جایزه تعالی پروژه ICRIC عنوان شد.

همچنین راه اندازی پورتال گردشگری کشورهای اسلامی، برگزاری پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در تهران، رتبه بندی شرکت های کشورهای اسلامی و انجام تحقیقات از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

اعضای حاضر در جلسه ضمن قدردانی از ICRIC و تلاش های انجام شده در جهت تحقق اهداف، اجرای کلیه برنامه های مصوب را مورد تاکید قرار دادند و مقرر شد چهار وب سایت مرتبط با زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی، آژانس شرکت های کوچک و متوسط راهنمای کسب و کار جهان اسلام و رتبه بندی شرکت های عضو کاخ اسلام در اجلاس تهران ارائه می شود.

یوسف حلاوی، دبیرکل اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی نیز با تاکید بر نقش ایکریک به عنوان واحد پژوهشی اتاق اسلامی، از فعالیت این مرکز استقبال و پیشنهاد انجام تحقیقات در زمینه حلال را مطرح کرد که مورد تایید قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس اتاق بازرگانی اردن و هیئت همراه برای شرکت در چهلمین اجلاس مجمع عمومی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی دعوت کرد. در پاییز 1403 در تهران برگزار می شود. نشست بعدی هیات مدیره ایکریک در حاشیه چهلمین مجمع عمومی اتاق اسلامی در تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا