ایران گردی

تالاب میانکاله؛ بهشت پرندگان در شمال ایران

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، از جنگل های سرسبز مازندران تا سواحل آبی گیلان، هر گوشه از این منطقه سرسبز زیبایی منحصر به فرد خود را به رخ می کشد. در میان همه این زیبایی ها، تالاب میانکاله در بهشهر مازندران با جاذبه های منحصر به فرد خود گوهری درخشان در شمال ایران است.

پرنده نگری در تالاب میانکالا تجربه ای فراموش نشدنی است. همه ساله در فصل مهاجرت پرندگان هزاران گونه از پرندگان مهاجر از سراسر جهان به این تالاب می آیند و آسمان را با رنگ های شاد خود رنگ آمیزی می کنند. تماشای این پرندگان زیبا همراه با آوازهای دلنشین آنها خاطره ای بی نظیر در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

تالاب میانکاله علاوه بر پرنده نگری، جاذبه های دیگری نیز برای گردشگران دارد. طلوع و غروب خورشید در این تالاب منظره ای دیدنی ایجاد می کند که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. گشت و گذار در سواحل کم عمق و چمنزارهای سرسبز تالاب، تجربه شگفت انگیزی از طبیعت بکر شمال ایران را برای شما به ارمغان می آورد.

تالاب میانکاله نه تنها یک تالاب زیبا بلکه یک ذخیره گاه بین المللی زیست کره یونسکو نیز هست. این تالاب زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری است و نقش مهمی در حفاظت از تنوع زیستی منطقه دارد.

موقعیت جغرافیایی تالاب میانکاله دسترسی به آن را آسان کرده است. این تالاب در ۴۵ کیلومتری بهشهر و در جنوب شرقی استان مازندران قرار دارد. برای رسیدن به تالاب می توانید از دو مسیر کوتاه تر و طولانی تر استفاده کنید. یک مسیر طولانی تر، مناظر بیشتری مانند جنگل ها و دهکده های سرسبز را به شما نشان می دهد.

سفر به تالاب میانکاله فرصتی برای کشف ناشناخته های شمال ایران است. در این سفر به غیر از تالاب می توانید از جاذبه های طبیعی دیگر مانند جنگل های انبوه و سواحل خزر نیز دیدن کنید.

نکات سفر در تالاب میانکالا:

  • بهترین زمان برای سفر به تالاب میانکالا بهار و پاییز است.
  • برای اقامت در این منطقه می توانید از اقامتگاه های بوم گردی یا هتل های شهرک بشار استفاده کنید.
  • برای ورود به تالاب نیاز به مجوز دارید که می توانید از اداره حفاظت محیط زیست بهشهر مجوز بگیرید.
  • هنگام بازدید از تالاب، از آلودگی و صدا جلوگیری کنید.
  • از نزدیک شدن به پرندگان و لانه آنها خودداری کنید.

با رعایت این نکات می توانید از سفر خود به تالاب میانکاله نهایت لذت را ببرید و خاطره ای خوش از این منطقه زیبا در ذهن خود نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا