ایران گردی

تالاب لنگور؛ سفر به سرزمینی سرسبز و پر رمز و راز در قلب مازندران

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، در این روستا انگار تصویری از زیبایی های طبیعت به تصویر کشیده شده است. تالاب لنگور گوهری درخشان در این محیط بی نظیر است که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را از سراسر ایران و جهان به سوی خود می کشاند.

رقص رنگ ها در تالاب

پوشش گیاهی تالاب لنگور مانند قصیده ای از تنوع و زیبایی است. گشاب، برهنگ آبی، عدس آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مرداب، زنبق مرداب، لویی، مارچوبه، علف حصیری، تیرکمان آبی، سوسن مردابی و بسیاری از گیاهان دیگر هماهنگی بی نظیری از رنگ ها و نقش ها را در این تالاب ایجاد کرده اند. .

خانه امن برای حیوانات

این گیاهان نه تنها زیبایی تالاب را دو چندان می کنند بلکه در حفظ تعادل اکوسیستم آن نیز نقش حیاتی دارند. تالاب لنگور خانه ای امن برای پرندگانی مانند قو، لار، گوزن، اردک کاکل دار، حواصیل خاکستری، جرثقیل رابین، اردک کاکل سیاه، اردک بلوط و بسیاری از پرندگان زیبا و کمیاب دیگر است. علاوه بر این، این تالاب محل زندگی حلزون ها، قورباغه ها، مارهای آبی، لاک پشت ها و دیگر حیوانات است که تالاب لنگور را به بهشتی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

سفری به مساحت 700 هکتار

تالاب 700 هکتاری لنگور یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های مازندران است. طول این تالاب 280 متر و عرض آن 130 متر است و در ارتفاع 9- متری از سطح دریا قرار دارد.

پیمایش به تالاب

به بازدید از تالاب لنگورباید به استان مازندران و شهر بابل سفر کنید. روستایی در این شهر به نام روستای لنگور در جاده قربانی که تالاب در آن قرار دارد وجود دارد. با ماشین شخصی، اتوبوس و تاکسی می توان به روستا رسید.

نشانی: ایران، استان مازندران، شهرستان بابل، جاده ایزار، روستای لنگور، تالاب لنگور

بهترین زمان برای یک سفر فراموش نشدنی

بازدید رایگان از تالاب لنگور و در هر زمانی از سال امکان پذیر است. ولی بهترین فصل برای بازدید از این تالاب بهار و پاییز است و- در این فصول آب و هوای مازندران معتدل تر است و تالاب لنگور زیبایی خیره کننده ای به خود می گیرد.

نکاتی برای سفر بهتر:

  • برای شکار پرندگان وحشی باید مجوز داشته باشید.
  • از شکار پرندگان در خطر انقراض و کمیاب خودداری کنید.
  • به نظافت تالاب و محیط زیست احترام بگذارید.

تالاب لنگور منتظر است تا شما را در آغوش طبیعت بکر خود غرق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا